یک مراسم بی رمق؛ در TGA 2021 چه گذشت؟

یک مراسم بی رمق؛ در TGA 2021 چه گذشت؟

مطابق رسم هر ساله که اواخر سال میلادی شاهد برگزاری مراسم جوایز بازی سال هستیم، دیشب The Game Awards 2021 را نظاره کردیم. با توجه به عملکرد ضعیف این مراسم در 2 سال اخیر انتظارات از این مراسم به شدت کاهش یافته است. ولی متأسفانه باز هم هیجانات برای TGA 2021 بالا بود، چرا که به نوعی این مراسم مهم‌ترین رویداد گیمینگ سال است. اما افسوس که سال به سال شاهد افول این مراسم هستیم.

بزرگ‌ترین تفاوت TGA 2021 نسبت به مراسم سال گذشته، حضوری شدن آن بود. و البته قرار بود شاهد حاضر شدن مهمان‌های ویژه‌ای باشیم که بسیاری از آن‌ها غایب بودند و صرفاً به ارسال یک پیام ویدئویی بسنده کردند. افرادی همچون Guillermo del Toro، هیدئو کوجیما و جیم کری.

مطابق چند سال گذشته پیش نمایش TGA 2021 را خانم سیدنی گودمن (Sydnee Goodman) بر عهده داشت. این مجری توانا 30 دقیقه پیش‌نمایش مراسم را اجرا کرد. و مثل همیشه این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داد. برخلافِ جف کیلی (میزبان اصلی TGA) سیدنی مهارت بالایی در مجری‌گری دارد و چه خوب که کل مراسم را ایشان اجرا می‌کردند. حداقل کم‌تر شاهد شوخی‌های بی‌مزه و ادابازی‌های نچسب جف می‌بودیم.

یک مراسم بی رمق؛ در TGA 2021 چه گذشت؟ sydnee goodman

مراسم TGA 2021 با احتساب پیش‌نمایش بیش از 3 ساعت و نیم به طول انجامید! مراسمی به شدت طولانی و کسالت‌بار. خیلی راحت می‌شد این مدت زمان را به نصف و حتی کم‌تر تقلیل داد. بخش‌های اضافه همچون تبلیغات مشمئزکننده‌ی LGBT و سایر انحرافات را حذف کرد تا شاهد یک نمایش کثیف اسکارگونه نباشیم.

در ادامه به مهم‌ترین نمایش‌های TGA 2021 اشاره خواهیم کرد و در آخر برندگان اصلی این نمایش کسالت‌بار را معرفی می‌کنیم. با ساویس‌گیم همراه باشید.

 

TUNIC

این بازی به نظر یک کپی ارزشمند از فرانچایز بزرگ Zeldaست. نمایش‌های بازی تا بدین جا فوق‌العاده امیدوار کننده بوده‌اند و ما در TGA 2021 شاهد مشخص شدن تاریخ عرضه‌ی TUNIC بودیم. این بازی قرار است در تاریخ 25 اسفند برای PC, Xbox One و Xbox Series X/S عرضه شود. تریلر تماشایی این بازی را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  بهترین شخصیت‌های زن در بازی‌های ویدیویی 

The Expanse

استودیوی Telltale در TGA 2021 حضور پیدا کرد ولی برخلافِ انتظارات شاهد تریلر بازی به شدت مورد انتظار The Wolf Among Us 2 نبودیم. در برابر آن‌ها بازی جدید خودشان The Expanse: A Telltale Series را معرفی کردند. این بازی برگرفته از کتاب و سریال تلویزیونی The Expanse است. نمایش بازی جذاب بود ولی اطلاعات زیادی ارائه نکرد. تاریخ عرضه و پلتفرم‌های مقصد The Expanse مشخص نشده‌اند.

 

Evil West

بازی Evil West ساخته‌ی Flying Wild Hog که Shadow Warrior را در کارنامه دارند، یک نمایش گیم پلی هیجان‌انگیز داشت. تریلر این بازی خیلی شلوغ بود ولی چیزی که اعلام شده است، Evil West یک عنوان co-op محور می‌باشد که به صورت تک‌نفره هم قابل انجام است. این بازی برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم پلی استیشن و ایکس‌ باکس در 2022 عرضه خواهد شد. و همچنین پلتفرم PC.

 

Have a Nice Death

بازی منحصر به فرد Have a Nice Death عنوانی 2 بعدی در سبک Rogue-lite است که در مراسم TGA 2021 معرفی شد. گیم پلی این بازی نوید یک تجربه‌ی بکر و هیجان‌انگیز را می‌دهد ولی محدود شدن آن به پلتفرم‌ PC احتمالاََ برای سازندگان گران تمام خواهد شد. بازی Have a Nice Death قرار است اسفند ماه به صورت Early Access روی استیم قرار گیرد.

نوشتار مرتبط:  آریانا گرانده از عشق خود به بازی‌های ویدیویی می‌گوید 

Planet of Lana

“دختری جوان به همراه دوست وفادارش راهی یک مأموریت نجات می‌شوند.” این تنها چیزی است که از Planet of Lana فهمیدیم. البته به علاوه‌ی یک تریلر نامفهوم که هدف بازی در آن گم و نامشخص بود. به هرحال Planet of Lana قرار است اواخر 2022 برای PC، Xbox One و Xbox Series X/S عرضه شود.

نوشتار مرتبط:  10 تفاوت عمده‌ی Persona 5 Strikers با Persona 5 و Royal 

Persona 4 Arena Ultimax

بالأخره رویایی که در سر داشتیم تحقق پیدا کرد و Atlus به مناسبت 25 سالگی فرانچایز Persona نوید بازعرضه‌ی Persona 4 Arena Ultimax را داد. این بازی پیش از این در انحصار کنسول‌های نسل هفتم یعنی PS3 و Xbox 360 قرار داشت ولی حال 26 اسفند برای PS4، Nintendo Switch و PC نیز عرضه خواهد شد. این بازی مبارزه‌ای داستان محور را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  10 بازی مستقل برتر که گرافیک شگفت‌انگیزی دارند 

Senua’s Saga: Hellblade 2

بالأخره از گیم پلی بازی مورد انتظار Senua’s Saga: Hellblade 2 رونمایی شد. ولی حقيقتاً شاهد تریلر جذابی نبودیم. این تریلر یادآور عنوان Ryse: Son of Rome بود. عنوانی با کیفیت بصری بالا ولی گیم پلی به شدت ضعیف. عناوین گیم پلی محور که در سبک هک اند اسلش یا سبک‌های مشابه قرار دارند با نمایش‌های اینچنینی نه تنها جذاب به نظر نمی‌رسند که طرفداران را نیز نا امید می‌کنند.

تریلر Senua’s Saga: Hellblade 2 که قرار بود گیم پلی بازی را به نمایش گذارد مشابه فیلم‌های سینمایی و صحنه‌های از پیش پردازش شده بود و هیچ جذابیتی نداشت. عجیب بود که Ninja Theory که خود دستی بر آتش دارد و هک اند اسلش شناس است همچین تریلری را به نمایش بگذارد! این تریلر به هیچ‌وجه مناسب رونمایی از گیم پلی بازی نبود. نه دارای مبارزات جذابی بود و نه هیجان کافی داشت. نظر شما چیست؟

شما این تریلر را مناسب رونمایی از گیم پلی یک بازی هک اند اسلش می‌دانید!؟
0
تریلر رو دوست داشتی؟x

نوشتار مرتبط:  ماجرای جنجالی اخراج بازیگر سریال The Mandalorian توسط دیزنی 

Star Wars Eclipse

بازی جدید Quantic Dream و دیوید کیج که عناوینی چون Detroit: Become Human, Heavy Rain, Beyond: Two Souls و Fahrenheit را در کارنامه دارند، معرفی شد. شایعات درست بود و Star Wars Eclipse نام بازی جدید Quantic Dream می‌باشد. این بازی مطابق معمول عناوین دیوید کیج داستان‌ محور است ولی قرار است در زمینه‌ی گیم پلی بهتر از پیشینیان باشد. اطلاعات زیادی از Star Wars Eclipse ارائه نشد و بازی هنوز در مراحل اولیه‌ی تولید قرار دارد. ولی با این حال نمایش بازی هیجان انگیز بود.

نوشتار مرتبط:  30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید 

Wonder Woman

بازی جدید سازندگان Shadow Of Mordor و دنباله‌ی آن، Wonder Woman خواهد بود! این بازی قرار است عنوانی جهان‌باز با عناصر سیستم نمسیس باشد. بازی‌های ابرقهرمانی بازار هنرصنعت را اشباع کرده‌اند. نمی‌دانم چه لزومی دارد استودیوهای بزرگی همچون Monolith Productions به ساخت عناوین اقتباسی و سفارشی بپردازند.

به نظر شما بهتر نیست این استودیوهای با استعداد به ساخت بازی‌های بکر و نوآورانه‌ مشغول شوند و مجبور به ساخت عناوین اقتباسی نشوند؟
0
موافقی؟x

ساخت بازی بر اساس شخصیت‌های بتمن، اسپایدرمن و جهان ارباب حلقه‌ها یک چیز است ولی اشباع بازار با عناوین ابرقهرمانی ریز و درشت یک چیز دیگر. آخر شخصیت‌های دست چندم و کم طرفدار همچون Wonder Woman ارزش پرداختن دارند؟

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Alan Wake Remastered 

Alan Wake 2

بله، انتظارات یک دهه‌ای طرفداران بالأخره به پایان رسید و Alan Wake 2 رسماً معرفی شد. انصافاً نمایش بازی که شروع شد تصور کردم قرار است The Evil Within 3 رونمایی شود ولی به یکباره جا خوردم. نمایش Alan Wake 2 خیلی اتمسفریک بود و فضاسازی بی‌نظیری داشت. در ادامه هم سم لیک از Remedy توضیحاتی را ارائه داد، از جمله این‌که Alan Wake 2 قرار است نخستین تجربه‌ی آن‌ها در سبک وحشت و بقا باشد. بی‌خود نبود که فضاسازی و نمایش کلی شباهت فراوانی به شاهکار استاد میکامی داشت.

بدون شک سم لیک الهامات زیادی از The Evil Within گرفته است.
0
شبیه اویل ویتین نبود؟x

بازی Alan Wake 2 قرار است در سال 2023 برای PS5، Xbox Series X/S و PC عرضه شود. اطلاعات بیش‌تر از این بازی مورد انتظار تابستان 1401 ارائه خواهد شد.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی Final Fantasy 7 Remake؛ خاطرات را در آغوش بگیر  

Final Fantasy VII Remake Intergrade

انتظار کاربران PC به پایان رسید. بازی Final Fantasy VII Remake Intergrade از انحصار پلی استیشن خارج شد و در تاریخ 25 آذر برای PC عرضه خواهد شد. این بازی نسخه‌ی بهبود یافته‌ و گسترش یافته‌ی Final Fantasy VII Remake است. شما از طرفداران فاینال فانتزی هستید؟

نوشتار مرتبط:  معرفی استودیوی سونی ژاپن (SIE) | الماس بی تکرار هنر هشتم 

Slitterhead

درست است که چند سالی می‌شود شایعات معرفی سایلنت هیل جدید امان طرفداران را بریده است و فعلاً هیچ خبری نیست، اما خالق سایلنت هیل در استودیوی جدید خود قرار است این خلأ را پر کند. جناب Keiichiro Toyama سال گذشته پس از تعطیلی استودیو ژاپن سونی، Bokeh Game Studio را تأسیس کرد. و حال ما شاهد رونمایی از عنوان Slitterhead بودیم.

نمایش بازی نوید یک تجربه‌ی سراسر وحشتناک را می‌دهد، از دست ندهید.
0
ترسناک بود یا چندش‌آور؟x

 

Sonic Frontiers

سگا از بازی بزرگ Sonic Frontiers که چند ماهی شاهد شایعات آن بودیم، رونمایی به عمل آورد. این بازی قرار است نخستین تجربه‌ی جهان‌باز را به طرفداران این جوجه تیغی آبی هدیه دهد. تریلر بازی فوق‌العاده شگفت‌انگیز بود و به نظر با عنوان لایقی طرف باشیم. خبر خوب دیگر این‌که Sonic Frontiers قرار است برای کنسول‌های نسل هشتم هم عرضه شود. اواخر 2022 منتظر عرضه‌ی این بازی شگفت‌انگیز باشید.

نوشتار مرتبط:  سامورائی طوفان به پا کرد؛ تحلیل PlayStation Showcase 2021 

Tchia

نمایش جدید از گیم پلی بازی Tchia باری دیگر ثابت کرد که با مخلوطی از The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Prey طرف هستیم. Tchia در زمینه‌ی گیم پلی شاید بد نباشد، ولی در زمینه‌ی داستان بعید است حرفی برای گفتن داشته باشد. باید منتظر ماند و دید. به هر حال، این بازی بهار 1401 برای PC، PS4 و PS5 عرضه خواهد شد.

نوشتار مرتبط:  معرفی فیلم The Suicide Squad 

Suicide Squad: Kill the Justice League

خب Rocksteady هم از گیم پلی بازی Suicide Squad: Kill the Justice League در TGA 2021 رونمایی کرد. که ای کاش نمی‌کرد! نمایش این بازی کابوس عناوین خدمات محور co-op همچون Avengers را به ذهن متبادر می‌کند.

سازندگان قبلاً گفته‌اند که Suicide Squad قابل بازی به شکل تک‌نفره هم هست ولی بدون شک نهایتاََ تجربه‌ای مشابه Avengers را ارائه دهد. واقعاً WB Games عقل خود را از دست داده است؟ همه‌ی استودیوهای اصلی را مجبور به ساخت بازی‌های ابرقهرمانی دست چندم کرده است، چرا؟ Wonder Woman، Gotham Knights و حال هم نمایش به غایت ضعیف Suicide Squad: Kill the Justice League!

چه از لحاظ کیفیت بصری و چه از لحاظ گیم پلی این نمایش هیچ چیز نداشت. جالب اینجاست که این کیفیت فشل که حتی در حد نسل هشتم هم نیست، انحصاری نسل نهم شده است! به هر حال اگر برای تجربه‌ی این عنوان خدمات محور co-op مشتاق هستید باید 2022 منتظر عرضه‌ی آن برای PS5، Xbox Series X/S و PC باشید.

نوشتار مرتبط:  15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده 

Forspoken

عنوان مورد انتظار Forspoken یک نمایش جذاب دیگر داشت و تاریخ عرضه‌ی بازی نیز در TGA 2021 مشخص شد. این بازی هیجان‌انگیز از اسکوئرانیکس قرار است 3 خرداد 1401 برای PS5 و PC عرضه شود. نمایش جذاب بازی را از دست ندهید. از جمله عناوینی که با هر نمایش بر جذابیتش اضافه شده، همین Forspoken است.

 

Warhammer 40,000: Space Marine 2

رونمایی از Warhammer 40,000: Space Marine 2 را هیچ‌کس به خواب هم نمی‌دید. پس از یک دهه انتظار طرفداران Warhammer 40,000: Space Marine به خواسته‌ی خود رسیدند. شخصاً بازی نخست را خیلی دوست داشتم و عنوان ارزشمندی بود. هرچند که خیلی نادیده گرفته شده بود.

شاید بزرگ‌ترین شگفتانه‌ی TGA 2021 همین Warhammer 40,000: Space Marine 2 باشد. حتی طرفداران پروپاقرص بازی نخست هم تصور نمی‌کردند روزی شاهد معرفی نسخه‌ی دوم آن باشند. این بازی قرار است برای PS5، Xbox Series X/S و PC عرضه شود. تاریخ عرضه و اطلاعات بیش‌تری ارائه نشده است. تریلر بازی را حتماً تماشا کنید دوستان، عنوان متفاوتی است.

 

Steelrising

بازی جدید استودیوی خوش ذوق Spiders که عنوان تحسین شده‌ی GreedFall را در کارنامه دارند، یک نمایش داستانی جدید در TGA 2021 داشت. بازی Steelrising قرار است نگاه جدیدی به انقلاب فرانسه داشته باشد، البته با ربات‌ها! Steelrising قرار است برای PS5، Xbox Series X/S و PC عرضه شود.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Fall Guys به علاوه‌ی آموزش 

Rumbleverse

و اما یک بازی تفننی و Casual دیگر، مشابه خیل عظیم عناوینی همچون فال گایز، امانگ آس و غیره. 19 بهمن Rumbleverse برای PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S و PC عرضه خواهد شد. اطلاعات بیش‌تر در خصوص این بازی در روزهای آینده ارائه می‌شود.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های روز نخست ایکس باکس گیم پس در 2021 

A Plague Tale: Requiem

برای نخستین بار در TGA 2021 شاهد گیم پلی A Plague Tale: Requiem بودیم. این بازی دنباله‌ی عنوان تحسین شده‌ی A Plague Tale: Innocence می‌باشد. بازی هنوز تاریخ عرضه‌ی مشخصی ندارد ولی قرار است برای PS5، Xbox Series X/S و PC عرضه شود. همچنين بازی A Plague Tale: Requiem روز اول عرضه روی ایکس‌ باکس گیم پس قرار خواهد گرفت.

نوشتار مرتبط:  در مراسم نمایش جدید بازی Dying Light 2 چه گذشت؟ 

Dying Light 2: Stay Human

بازی مورد انتظار Dying Light 2: Stay Human یک تریلر داستانی جدید در TGA 2021 به نمایش گذاشت. این بازی قرار است 15 بهمن برای پلی استیشن، ایکس باکس و PC عرضه شود.

نوشتار مرتبط:  16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده 

CrossfireX

تاریخ عرضه‌ی CrossfireX با یک تریلر جدید در TGA 2021 مشخص شد. این بازی 21 بهمن برای Xbox One و Xbox Series X/S عرضه خواهد شد. Remedy Entertainment بخش داستانی بازی را ساخته است. با وجود این‌که چیز زیادی تا تاریخ عرضه‌ی بازی باقی نمانده است، اما اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست!

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Fortnite به علاوه‌ی آموزش 

Fortnite: Chapter 3

فصل سوم فورتنایت نمایش جالبی در TGA 2021 داشت. سازندگان تغییرات زیادی در بازی اعمال کرده‌اند و گیم پلی عمق بیش‌تری پیدا کرده است. شما می‌توانید با تماشای تریلر جدید بازی به جزئیات آن پی ببرید.

نوشتار مرتبط:  بازی Elden Ring به مراتب آسان‌تر خواهد بود 

Elden Ring

بازی الدن رینگ در TGA 2021 یک تریلر داستانی جدید ارائه داد. تریلر مذکور چیز خاصی برای گفتن نداشت و صرفاً شاهد فضاسازی همیشگی آثار میازاکی بودیم. در کل همان همیشگی بود. طرفداران Elden Ring می‌توانند 6 اسفند این بازی را روی PS5, PS4, Xbox Series X, Xbox One و PC تجربه کنند.

نوشتار مرتبط:  تصاحب شرکت‌های نینتندو و الکترونیک آرتز 

ARC Raiders

بازی free-to-play اعضای سابق الکترونیک آرتز که Embark Studios را تأسیس کرده‌اند، معرفی شد. ARC Raiders یک شوتر اول شخص علمی-تخیلی است که در آینده‌ی نزدیک برای PS5، Xbox Series X/S و PC عرضه خواهد شد.

نوشتار مرتبط:  جزئیات جذاب از بازی Cyberpunk 2077 که باید بدانید 

The Matrix Awakens

خب این هم از عنوانی جنجالی که امیدهای زیادی به آن می‌رفت ولی عاقبت مشخص شد که یک دموی تکنیکی بیش نیست. صرفاً با یک دموی تبلیغاتی آنریل انجین 5 روی PS5 و Xbox Series X/S طرف هستیم که هم‌اکنون قابل دریافت و تجربه است. شخصاً ذره‌ای از دیدن این دموی فنی شگفت زده نشدم.

خب دوستان این هم از نمایش‌های مهم TGA 2021، مراسم امسال را دوست داشتید؟
0
نظرت چیه؟x

نوشتار مرتبط:  30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید 

یک مراسم بی رمق؛ در TGA 2021 چه گذشت؟

فهرست برندگان جوایز TGA 2021

  • بهترین طراحی صدا: Forza Horizon 5
  • بهترین بازی مستقل: Kena: Bridge of Spirits
  • برتربن ایفای نقش سال: خانم Maggie Robertson از Resident Evil Village
  • بهترین بازی اکشن: Returnal
  • بهترین طراحی هنری: Deathloop

یک مراسم بی رمق؛ در TGA 2021 چه گذشت؟

  • برترین بازی نقش‌آفرینی: Tales of Arise
  • بهترین موسیقی: Nier Replicant
  • بهترین بازی چندنفره: It Takes Two
  • برترین بازی همراه (موبایل): Genshin Impact
  • بهترین داستان: Marvel’s Guardians of the Galaxy

بازی GUILTY GEAR STRIVE

  • بهترین اکشن-نقش‌آفرینی: Metroid Dread
  • بازی ورزشی-مسابقه‌ای سال: Forza Horizon 5
  • بهترین کارگردانی: Deathloop
  • بهترین بازی خانوداگی: It Takes Two
  • برترین بازی مبارزه‌ای: Guilty Gear Strive

بهترین بازی 2021 جوزف فارس TGA 2021

  • بهترین بازی استراتژی: Age of Empires IV
  • مورد انتظارترین بازی: Elden Ring
  • برترین بازی سال: It Takes Two

نظر شما در خصوص TGA 2021؟ مراسم مطابق انتظارات شما بود؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها