پرستشگاه میکامی سان: تحلیل داستان بازی The Evil Within

پرستشگاه میکامی سان: تحلیل داستان بازی The Evil Within

پرستشگاه میکامی سان: تحلیل داستان بازی The Evil Within

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

The Evil Within شاهکاری در سبک وحشت و بقاست که به خوبی بازی‌بازان را با مقوله‌ی بقا و وحشت روبرو می‌کند. این بازی توسط Tango Gameworks توسعه یافته است، در اکتبر 2014 منتشر شد و بازی‌بازان زیادی را جذب کرد. The Evil Within توسط نابغه‌ی بازی‌سازی استاد شینجی میکامی کارگردانی شده است. میکامی سان بیش‌تر برای خلق ابرفرانچایز رزیدنت اویل شناخته می‌شود. همانند آثار گذشته‌ی پدرخوانده، بازی از همان لحظات ابتدایی قلب‌ها را تسخیر می‌کند.

هشدار افشای داستان The Evil Within

داستان اویل ویتین در یک کلام شاهکار است. تلخ، احساسی و کاملاً وحشتناک. قهرمان اصلی سباستین کاستلانوس نام دارد، یک کارآگاه با تجربه که شخصیتی افسرده دارد، زیرا دختر و همسرش را در آتش سوزی خانه از دست داده است. از آن زمان، او کارآگاه اصلی اداره‌ی پلیس شهر کریمسون بوده است. کاستلانوس باهوش و مدبر و از همه چیز خسته است.

زمانی که بازی‌بازان از شخصیت کاستلانوس اطلاعات بیش‌تری به دست می‌آورند، با او ارتباط نزدیک‌تری برقرار می‌کنند. داستان از جایی شروع می‌شود که کاستلانوس به همراه همکاران خود جوزف اودا و جولی کیدمن به تحقیق درباره‌ی یک قتل دسته جمعی می‌پردازد. این قتل عام در داخل بیمارستان روانی بیکن رخ داده است. بعد از اینکه کاستلانوس و اودا صحنه را بررسی می‌کنند، کاستلانوس صدای بلندی می‌شنود و از حال می‌رود..

بعدها، کاستلانوس در دنیایی کاملاً ساختگی از خواب بیدار می‌شود. واقعیتی که او در آن قرار گرفته پدیده‌ای ترسناک و آزار دهنده است که باعث به وجود امدن کابوس می‌شود. او با کودکی به نام لزلی آشنا می‌شود و او یکی از دلایل غوطه‌ور شدن کاستلانوس در این دنیاست.

داستان بازی شیطان درون

بعدها با پیشرفت در داستان، کاستلانوس متوجه می‌شود که واقعیتی که با همکاران خود در آن قرار گرفته است STEM نام دارد، یک فناوری دولتی فوق سری که ذهن افراد را به یک ذهن مرکزی متصل می‌کند. لزلی هسته‌ی اصلی این واقعیت است. هنگامی که او در خطر است، هیولاهای وحشتناک ظاهر می‌شوند و شهر اطراف آن‌ها به مرور زمان از بین می‌رود. کاستلانوس متوجه می‌شود که لزلی همان کسی است که برای فرار از این واقعیت به آن نیاز دارد.

کاستلانوس و همکاران او تنها افرادی نیستند که در این واقعیت غرق شده‌اند. روویک، یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی بازی، در این واقعیت مجازی قدرت‌های خاصی بدست آورده است و نمی‌خواهد که آنجا را ترک کند. هدف نهایی روویک این است که کاستلانوس را بکشد و قدرت هسته‌ی اصلی “لزلی” را برای خود بگیرد. در ادامه‌ی داستان، کاستلانوس و تیمش برای نجات لزلی از دست روویک روان‌ پریش، با او مبارزه می‌کنند تا از واقعیت وحشتناکی به نام STEM فرار کنند.

بازی‌بازان هرگز نمی‌فهمند که Castellanos چگونه در این واقعیت مجازی غوطه‌ور شده است، تا زمانی که قسمت دوم این مجموعه را بازی کنند. داستان اویل ویتین فوق العاده خوب نوشته شده و پر از جزئیات است. اویل ویتین بازی‌بازان را تا لحظه‌ی آخر علاقه‌مند نگه می‌دارد.

تحلیل داستان اویل ویتین

گرافیک بازی The Evil Within برای یک بازی نسل هفتمی باورنکردنی است. هیولاها ترسناک، صداها آزاردهنده و محیط‌ها فوق العاده کابوس‌وار هستند. بازی‌بازان در یک محیط منحصر به فرد غوطه‌ور هستند.

بیمارستان روانی بیکن بر اساس خانه‌ی اسرارآمیز وینچستر در کالیفرنیا ساخته شد. وقتی بازی‌بازان در بیمارستان راه می‌روند، راهروهایی بن بست را خواهند دید، پله‌هایی که به جایی نمی‌رسند و زیرزمینی آزاردهنده. در طول بازی و حین پیشروی داستان ظاهر سباستین عوض می‌شود که این امر لذت بخش است.

گیم پلی بازی The Evil Within نیز خیلی خوب است. زاویه‌ی دوربین بازی به صورت سوم شخص است و کنترل‌ها به خوبی تعبیه شده‌اند. البته به جز بخش ساخت و ساز یا همان Crafting. این می‌تواند برای برخی آزاردهنده باشد که هنگام مبارزه باید مشغول ساخت وسایلی برای نجات جان خود باشند. به غیر از آن، تیراندازی، نبرد تن به تن و بازی در نقش Castellanos در بطن بازی به خوبی توسعه یافته است. وقتی صحبت از بازی‌های ترسناک نسل هفتم می‌شود، The Evil Within به نوعی یک بازی کلاسیک به شمار می‌رود. البته یک عنوان کلاسیک خوش رنگ و لعاب که تجربه‌ی آن هنوز هم لذت‌بخش است.

پرستشگاه میکامی سان: تحلیل داستان بازی The Evil Within

داستان اویل ویتین از همان ابتدا بازی‌بازان را شیفته‌ی خود می‌کند. و ارزش بازی پس از یک بار اتمام کاسته نمی‌شود. شیطان درون برای پلی استیشن 4 نیز عرضه شده است و دنباله‌ای نیز برای آن ساخته شده که به اندازه‌ی نسخه‌ی اصلی موفق بود. و داستان بازی نخست را ادامه داد. ظاهراً بازی سومی نیز در دست ساخت است. ما قبلاً به طور مفصل چرایی ساخت The Evil Within 3 را توضیح داده‌ایم، از دست ندهید.

خب همراهان نظرتان درباره‌ی مقاله‌ی پرستشگاه میکامی سان: تحلیل داستان بازی The Evil Within چیست؟ برداشت شما از داستان مجموعه‌ی اویل ویتین چیست؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها