آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید

آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید

سلام و عرض ادب خدمت کاربران و خوانندگان رسانه‌ی تحلیلی-خبری ساویس‌گیم، در این مقاله‌ی جامع قرار است هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید را به شما آموزش دهیم. به جرأت ادعا می‌کنیم محال است مقاله‌ای کامل‌تر از این پیدا کنید. بنابراین آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید را از دست ندهید.

مقدمه

پابجی، نامی آشنا برای عاشقان سبک بتل رویال. تا پیش از عرضه‌ی این بازی این سبک شاید مرده تلقی می‌شد ولی بلافاصله پس از معرفی ابتدایی در سال 2017 موجی از هیجان فراگیر شد. هیجان صد نفره چیزی نبود که به راحتی از کنارش گذاشت. 100 بازیکن در یک نقشه با شرایط يکسان و برابر، ایده‌ی بکری که به ذهن یک استودیوی کُره‌ای خطور کرد و باعث شد هم‌اکنون آن استودیوی کوچک حسابی بزرگ شود و شاخ و برگ پیدا کند.

طبق آخرین آمارها پابجی بالای 70 میلیون نسخه روی کنسول‌های خانگی و کامپیوتر فروش رفته است. پس از موفقیت بازی در سال 2017 که باعث نامزدی بازی در جوایز مختلفی شد، بلافاصله سازندگان با یک استودیوی چینی توافق کردند تا نسخه‌ی موبایل بازی را تولید کنند و در حد فاصل یک سال یعنی در سال 2018 شاهد عرضه شدن نسخه‌ی موبایل بازی بودیم. عملکرد بازی روی پلتفرم‌ موبایل نشان از دانلود 734 میلیون نسخه‌ای بازی و فروش بالای 3.5 میلیارد دلاری می‌باشد. پابجی موبایل نزد منتقدان و کارشناسان بازی نیز از اقبال خوبی برخوردار شد و بازی‌های زیادی به تقلید از این بازی پرداختند.

آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید خالق پابجی برندن گرین

طرح کلی بازی توسط آقای برندن گرین پی‌ریزی شده است که پیش‌تر با نام آنلاین خودش یعنی Player Unknown شناخته می‌شد. این شخص پیش از این سابقه‌ی کار روی ماد بازی Arma 2 را در کارنامه داشت. عنوانی به نام DayZ: Battle Royale که تقلیدی از بازی محبوب DayZ می‌باشد و در اصل الهام گرفته از فیلمی ژاپنی محصول سال 2000 میلادی به نام بتل رویال می‌باشد.

آقای گرین تا قبل از عرضه‌ی این بازی در سال 2013 در کشور برزیل به عکاسی و طراحی گرافیک مشغول بود، و در اوقات فراغت به تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی از جمله دلتا فورس می‌پرداخت. بازی DayZ توجه آقای گرین را به خود مشغول کرد و در هنگام بازی کردن به یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی و ساختار بازی‌های اول شخص می‌پرداخت. آقای برندن گرین متوجه این موضوع شد که بازی‌های چندنفره‌ی اول‌شخص به مرور ساختار تکراری پیدا می‌کنند و بازی‌بازان بعد از مدتی نقشه‌های بازی را حفظ می‌کنند و این مهم موجب تکراری شدن بازی می‌شود. برای رفع این معضل گرین فکری به ذهنش خطور کرد.

طراحی یک بازی آنلاين با نقشه‌ای بسیار بزرگ و محیط‌های تو در تو که دیرتر برای بازی‌بازان تکراری شود و از همه مهم‌تر جایگذاری تصادفی مهمات و سلاح‌ها در نقشه. یک نکته‌ی دیگر این بود که گرین با مشاهده‌ی اقبال استریمرها به بازی DayZ به فکر این بود که عنوانی طراحی کند که همه بتوانند از آن لذت ببرند بدون در نظر گرفتن سطح مهارت و سن و سال بازی‌بازان.

آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید سازنده‌ی پابجی برندن گرین

برندن گرین همچنین از فیلم و مجوعه کتاب‌های هانگر گیم نیز الهام گرفته است که در آن شرکت کنندگان باید در یک مکان به خصوص سلاح‌ها و مهمات را به دست آورند ولی او برای تنوع و همچنین درگیر نشدن با مسائل حق مالکیت و کپی رایت این مکان سلاح‌ها و مهمات را در سرتاسر نقشه پخش کرد.

به تقلید از فیلم بتل رویال محصول سال 2000 گرین می‌خواست یک منطقه‌ی مربعی امن را طراحی کند ولی نکته‌ی جالب و بامزه‌ی ماجرا اینجاست که به دلیل ضعف برنامه‌نویسی که داشت نتوانست این کار را بکند و به جای آن از منطقه‌ی دایره‌ای شکل استفاده کرد. منطقه‌ای که هم‌اکنون در همه‌ی بازی‌های هم سبک مشاهده می‌شود. در ادامه گرین به همکاری با شرکت سونی پرداخت و بازی H1Z1 را برای آن‌ها ساخت و تا سال 2016 نیز قرارداد انحصاری با آن‌ها داشت.

سپس به همکاری با شرکت کره‌ای به نام Gino Games پرداخت و روند ساخت بازی مورد بحث ما یعنی پابجی آغاز شد. عنوانی که به پرطرفدارترین بازی بتل رویال تبدیل شد و این سبک را سر زبان‌ها انداخت. در نهایت سال 2019 و پس از عرضه شدن نسخه‌های مختلف پابجی روی پلتفرم‌های مختلف، آقای گرین از هدایت پروژه کناره‌گیری کرد و به شعبه‌ی آمستردام استودیوی پابجی نقل مکان کرد تا روی بازی جدیدی کار کند و همچنین به خانواده‌ی خودش در ایرلند نزدیک‌تر شود.

نوشتار مرتبط:  فورتنایت چگونه محبوب‌تر از پابجی شد و به یک بازی جهانی مبدل گشت 

آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید

پابجی موبایل 

نسخه‌ی موبایل پابجی توسط استودیو و ناشر چینی بزرگ تنسنت گیمز ساخته شده است. ابتدا چند نسخه‌ی آزمایشی از بازی عرضه شد که بخش‌هایی از بازی را شامل می‌شد و سپس نسخه‌ی کامل و نهایی بازی در سال 2018 و ماه مارس میلادی برای اندروید و ios عرضه شد. البته بازی در چین عرضه نشد و بخاطر قوانین سفت و سخت دولتی منتظر تأیید بود تا جايي که در سال 2019 تنسنت اعلام کرد که از عرضه‌ی بازی در چین منصرف شده است.

البته در ادامه بازی را تحت عنوان Game for Peace و حذف خون از بازی در چین عرضه کردند تا بالأخره بدین‌وسیله مجوز دريافت کنند. در ادامه آن‌ها نسخه‌ای از بازی را برای گوشی‌های پائین رده نیز عرضه کردند. تحت عنوان پابجی لایت که نقشه‌ی کوچک‌تری داشت و تنها 60 بازیکن را در بر می‌گرفت. این نسخه در سال 2019 عرضه شد و نرخ فریم بهتری را روی گوشی‌های ضعیف‌تر ارائه می‌داد. شایان ذکر است که قابلیت اجرا به صورت 90 فریم بر ثانیه در آگوست همین سال یعنی 2020 برای برخی مدل‌های برند One Plus فعال شد.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی پابجی لایت | PUBG Lite 

آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید مسابقات پابجی

ورزش‌های الکترونیکی

استودیوی سازنده بازی برای جشن گرفتن فروش 2 میلیون نسخه‌ای پابجی در سال 2017 یک مراسم ویژه خیریه ترتیب داد که بین 128 بازی‌باز در توییچ برگزار شد و عایدی این مراسم به بنیاد خیریه تعلق گرفت. خود استودیو مبلغ 100هزار دلار را برای این منظور تدارک دیده بود و در نهایت 120هزار دلار نیز از جانب تماشاگران جمع‌آوری شد و به خیریه تعلق گرفت. این اولین مسابقه و رویداد پابجی بود که خط مشی رویدادهای آینده‌ی شرکت را نیز مشخص کرد. در ادامه نیز مسابقات زیادی برگزار شد با جوایز چند صد هزار دلاری و مشارکت گسترده‌ی بازی‌بازان و طرفداران.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی پابجی به علاوه‌ی آموزش 

آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید جوایز پابجی

افتخارات و دستاوردهای بازی پابجی

بازی پابجی با نظر مثبت اغلب منتقدان و کارشناسان مواجه شد. البته به جز نسخه‌ی PS4 که امتیازات خوبی به دست نیاورد. برای مقایسه می‌توان به امتیازات متاکریتیک بازی مراجعه کرد. که در آنجا بازی امتیاز 86 برای کامپیوتر، امتیاز 72 برای پلی‌استیشن 4 و امتیاز 85 برای ایکس‌باکس وان دريافت کرد. همچنين نسخه‌ی موبایل نیز امتیاز 82 را از آن خود کرده است. ارزیابی وب‌سایت‌های شاخص نیز همگی مثبت بوده است.

به عنوان مثال Game Informer نمره‌ی فوق‌العاده‌ی 9.5 را به بازی داده است. وب‌سایت سخت‌گیر GameSpot نیز نمره‌ی 8 را به آن داده است و IGN نیز 9.5 را به عنوان نمره‌ی نهایی پابجی لحاظ کرده است که نمرات بسیار بالایی هستند. از همه مهم‌تر شاید نمره‌ی Polygon باشد که به بازی نمره‌ی کامل یعنی 10 از 10 داده است. این نمرات بدون شک بیانگر کیفیت بالای این بازی بتل رویال می‌باشند.

در زمینه‌ی کسب جوایز پابجی به عنوان یک بازی چندنفره‌ی عالی عمل کرده است. 12 جایزه‌ی معتبر از مراسم مهمی چون TGA، DICE، Golden Joystick Awards، GDC و Famitsu. همچنین 27 نامزدی در بخش‌های مختلف از جمله بهترین بازی سال، بهترین بازی چندنفره، بهترین بازی اول‌شخص، بهترین بازی اکشن، بهترین نوآوری، بهترین بازی انقلابی، بهترین بازی موبایلی و کلی افتخارات دیگر که ذکر آن‌ها به مقالات زیادی نیاز خواهید داشت که در این مقال نمی‌گنجد.

نوشتار مرتبط:  معرفی کوتاه بازی پابجی موبایل 

پابجی هندوستان

حواشی پیرامون بازی پابجی

در ماه مارس 2019 ایالات گاجرات هندوستان بازی پابجی را ممنوع اعلام کرد‌! به این دلیل که آن‌ها این بازی را خشن و اعتیادآور می‌دانستند و با توجه به فصل امتحانات آن را یک حواس‌پرتی غیرضروری و معضل دانش‌آموزان تشخیص می‌دادند. در گیر و دار این اتفاقات حتی دانش‌آموزانی که تخطی می‌کردند را دستگیر نیز می‌کردند.

البته این ممنوعیت پس از اتمام فصل امتحانات ادامه پیدا نکرد. مشابه این اتفاق در نپال و عراق نیز اتفاق افتاده بود. دلیل این ماجرا مضر بودن بازی برای کودکان و نوجوانان اعلام شد. البته ممنوعیت بازی در نپال دیری نپایید چرا که توسط دادگاه اصلی کشور ملغی شد و این حرکت را مغایر با آزادی می‌دانستند. اردن و اندونزی نیز مشابه این رفتار را در سال ‌2019 انجام دادند.

پابجی پاکستان

در نهایت پابجی در 1 جولای 2020 در کشور پاکستان ممنوع اعلام شد و علت آن اعتیادآور بودن و اثرات سوء بر روی کودکان اعلام شد. البته این ممنوعیت موقتی می‌باشد تا زمانی که دادگاه عالی لاهور درباره‌ی این بازی تصمیم‌گیری کند. پابجی موبایل در نهایت از ممنوعیت خارج شد و قرار شد نظارت بیش‌تری روی آن صورت گیرد. تا مضر نبودن آن اثبات شود و کنترل بیش‌تری روی آن صورت گیرد.

در کشاکش درگیری چین و هندوستان در سال 2020 دولت هندوستان بازی پابجی موبایل را به همراه بیش از 100 بازی و برنامه‌ی ساخت چین ممنوع کرد. این کار با این ادعا انجام گرفت که محصولات چینی اطلاعات کاربران هندی را می‌دزدند و به خارج از هندوستان منتقل می‌کنند. البته که این ادعا بیش‌تر جنبه‌ی سیاسی داشت و به ماجرای درگیری اقتصادی هند و چین باز می‌گردد. شایان ذکر است که هندوستان با بیش از 175 میلیون دانلود پابجی که شامل 24 درصد کاربران جهانی می‌باشد، بزرگ‌ترين بازار پابجی موبایل لقب گرفته.

نوشتار مرتبط:  من همه کاره هستم! 11 بازی تاثیرگذار سبک شوتر اول شخص 

آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید آموزش پابجی

25 ترفند مخفی برای حرفه‌ای شدن در پابجی موبایل

دوست دارید در پابجی موبایل برنده شوید؟ با ما همراه باشید تا 25 ترفند مخفی را برای حرفه‌ای شدن به شما بیاموزیم.

بهترین ویژگی پابجی این است که یادگیری آن آسان است و همه می‌توانند از آن لذت ببرند. شما به همراه 99 نفر دیگر در یک نقشه فرود می‌آیید و هدف بازی این است که آخرین فرد مقاوم باشید. با این‌که پابجی آسان است ولی اول شدن در آن کار راحتی نیست. ما راهکارهای جذابی را برایتان تدارک دیده‌ایم.

  1. درست فرود آیید

لحظات ابتدایی بازی بسیار حائز اهمیت هستند. اگر تازه‌کار هستید از مناطق پر تراکم، شلوغ و ساختمان‌های بلند درون بازی فاصله بگیرید و به مناطق کم‌تر شلوغ با تراکم پائین بروید. آن‌جا هم می‌توانید مهمات و وسایل مورد نیازتان را پیدا کنید. و همچنین خلاصی از شر دیگر دشمنان نیز کار راحت‌تری است. مناطق Gatka و Mylta انتخاب مناسبی برای آغاز کار هستند.

  1. وقتی تازه فرود آمدهاید از درگیری بپرهیزید

شما تازه فرود آمده‌اید و صدای پای یک بازی‌باز دیگر را می‌شنوید، بهترین کار ترک آن محل است چرا که شما هنوز تجهیز نشده‌اید و شانس این‌که آن شخص مسلح باشد فراوان است. بنابراين بهترین کار ترک کردن محل و تجهیز خودتان است.

پابجی موبایل بوبجی

  1. مراقب دور و برتان باشید

وقتی به یک منطقه‌ی جدید وارد می‌شوید حواستان به اطرافتان باشد. مراقب باشید تا دیگر بازی‌بازان آن دور و اطراف نباشند. وقتی وارد ساختمانی می‌شوید که درهای آن باز است و مهماتی آن جا نیست، یعنی شخصی به تازگی وارد آن‌جا شده، این احتمال وجود دارد که آن شخص مدت‌ها از آن محل رفته باشد ولی ممکن است که همان‌جا کمین کرده باشد. بهترین کار در این مواقع بستن درها پشت سرتان می‌باشد که بتوانید دیگران را غافلگیر کنید.

  1. شاتگان را دست کم نگیرید

در نگاه اول شاید شاتگان انتخاب مناسبی به نظر نرسد. اما در ابتدای کار و به خصوص در درگیری نزدیک بهترین انتخاب می‌باشد. در اوایل بازی که تراکم بازی‌بازان زیاد است و درگیری در ساختمان‌ها زیاد اتفاق خواهد افتاد شاتگان فوق‌العاده کارآمد می‌باشد و به کارتان می‌آید.

  1. زره (آرمور) خودتان را تغییر دهید

زره رفته رفته و در طول بازی و صدمه دیدن شما ضعیف می‌شود بنابراین بهترین کار این است که مدام آن را تغییر دهید. حتی اگر به یک زره سطح پائین‌تر (لول پائین) سوئیچ کنید باز هم مشکلی ندارد زیرا شما را بیشتر تقویت خواهد کرد و بهتر از یک زره صدمه دیده است.

راهنمای پابجی موبایل

  1. هوشمندانه بازی کنید

عجول نباشید. بی محابا به دل خطر و مبارزه نزنید. اول سلاح و امکانات خودتان را بررسی کنید و منتظر بهترین فرصت باشید، سپس اقدام کنید. عجله کردن شانس پیروزی را از شما خواهد گرفت.

  1. سلاح مورد علاقه خودتان را پیدا کنید و به همان بسنده کنید

وقتی برای برنده شدن می‌جنگید به این معناست که باید یک اسلحه‌ی قابل اتکا داشته باشید. پس از چند دست بازی حتماً به یک اسلحه بر خواهید خورد که با آن احساس راحتی دارید. همان را انتخاب کنید و تمرکزتان را روی آن بگذارید. در دورهای بعدی نیز اولویت را بگذارید روی پیدا کردن همان سلاح، حتی اگر به معنای کنار گذاشتن یک اسلحه‌ی پیشرفته‌تر باشد.

  1. یک دوربین (اسکوپ) بگیرید

وقتی تفنگ مورد نظرتان را پیدا کردید، فرصت یافتن بهترین تجهیزات آن می‌باشد. به دنبال یک دوربین (اسکوپ) باشید. یک اسکوپ 4x روی اسنایپر غوغا می‌کند. امتحان کنید تا ببینید.

کیل گرفتن در پابجی موبایل

  1. وقتی در حال مبارزه هستید، زیگزاگ حرکت کنید

مستقیم به سمت دشمن یورش نبرید، در این صورت مرگتان حتمی است. به صورت زیگزاگ یا تصادفی حرکت کنید، درست است که دیرتر به کاور می‌رسید ولی شانس زنده ماندن شما بیش‌تر است، حرکت مستقیم مساوی است با گلوله خوردن و مرگ.

  1. وقتی کسی از فاصلهی دور شما را اسنایپ میکند، به زمین نخوابید

وقتی کسی از نا کجا آباد اسنایپتان می‌کند اولین اقدام غریزی این است که به زمین بخوابید، من نیز این اشتباه را بارهای زیادی کرده‌ام و بلافاصله مُردم. این کار را نکنید عزیزان دلم، آن شخصی که شما را از فاصله‌ی زیاد اسنایپ کرده شما را کاملاً در تیررس دارد، وقتی شما بخوابید تنها زحمتی که به خودش می‌دهد این است که نشانه را پائین بیاورد و شلیک کند، بَنگ شما مُردید. به جای این‌کار به نصیحت بالا توجه کنید. تفنگ را زمین گذاشته، زیگزاگ حرکت کنید و با سرعت فرار کنید.

  1. برای مخفیکاری پابرهنه بازی کنید!

کفش‌ها (boot) صدای زیادی تولید می‌کنند، اگر دور آخر (حلقه‌ی آخر) است و شما قصد مخفی‌کاری دارید، کفش‌ها را کناری بگذارید و از شر صدای اضافه رهائی یابید.

هدفون پابجی موبایل

  1. از هدفون استفاده کنید

صدا نقش کلیدی در پابجی ایفا می‌کند، چه برای چت با دوستان، چه برای شنیدن هشدار از جانب اعضای گروه و چه برای شنیدن صدای پای دشمنان. اگر از هدفون استفاده نکنید بخش بزرگی از این مزایا را از دست خواهید داد. و شانس حدس زدن مکان دشمن را نخواهید داشت.

  1. منتظر لحظهی طلایی باشید

هیچ نفعی در شلیک پیاپی نیست، جز این‌که این شانس را به حریفتان می‌دهید که در هنگام خشاب گذاری دخلتان را بیاورد. به جای این کار منتظر لحظه‌ی طلایی باشید و آن وقت ماشه را بچکانید. مهم نیست شاتگان به دست داشته باشید یا اسنایپر، منتظر لحظه‌ی طلایی باشید.

  1. حواستان به Red Zone باشد

اگر گروهی بازی می‌کنید حتماً یکی از اعضای گروهتان تا لحظه‌ی آخر در حال جستجوی منطقه است. ولی شما این‌گونه نباشید حواستان به تایمر Red Zone باشد. به جای این‌که در لحظه‌ی آخر دیوانه‌وار فرار کنید، در منطقه‌ی امن بمانید و خیالتان از جانب تایمر راحت باشد.

حرفه ای شدن در پابجی

  1. از لبههای آبی نهایت استفاده را ببرید

لبه‌ها بهترین جا برای شماست. شما در منطقه‌ی امن هستید و به راحتی می‌توانید افرادی که از خارج منطقه در حال هجوم هستند را ضربه بزنید. بهترین مکان برای شما کمین کردن در لبه‌ها می‌باشد.

  1. برای دویدن سلاح خودتان را کنار بگذارید

وقتی در حال دویدن به سمت منطقه‌ی امن هستید یا قصد فرار از مبارزه دارید، سلاح را کنار بگذارید و بدوید. این کار سرعت دویدن شما را چندین برابر می‌کند.

  1. از ماشینها هوشمندانه استفاده کنید

استفاده از ماشین در ابتدا بسیار راحت است و خیلی هم کاربردی می‌باشد به راحتی شما را به منطقه‌ی امن خواهد رساند و می‌توانید بازی‌بازان دیگر را زیر بگیرید. ولی هر چه به پایان بازی نزدیک شوید استفاده از ماشین دردسرساز خواهد شد و بازی‌بازان دیگر به راحتی شما را شناسایی خواهند کرد.

عوض کردن دوربین پابجی

  1. بین حالتهای مختلف جابهجا شوید

شما هم‌اکنون می‌توانید در ابتدای بازی بین حالت اول‌شخص (FPP) و سوم شخص (TPP) انتخاب کنید. این کار را می‌توانید قبل از بازی و در منوی تنظیمات به راحتی انجام دهید.

  1. جعبه‌ها یا دراپ به دردسرش نمی‌ارزد

وقتی بالون دراپ را می‌بینید اولین اقدام این است که به سمت آن هجوم ببرید، ولی صبر کنید عزیزان برادر؛ ارزشش را ندارد. اولین نفر به سمت دراپ نروید زیرا که به احتمال زیاد دیگران شما را از دور هدف قرار خواهند داد و کارتان ساخته است. به جای این کار گوشه‌ای کمین کنید و افرادی که به آن سمت می‌روند را هدف قرار دهید و بعد از شکست دادن آن‌ها به سمت دراپ بروید.

  1. بازی با دوستان صفای دیگری دارد

گیم‌پلی آنلاین پابجی موبایل لذت‌بخش است ولی لذت واقعی آن زمانی نمایان می‌شود که با دوستان تجربه شود. چه با دوستتان بازی کنید یا گروهی از دوستانتان، لذت بازی چند برابر خواهد شد. نه تنها لذت بخش‌تر است، بلکه شانس برنده شدنتان هم بیشتر خواهد شد. یک نفر در برابر 99 نفر سخت است ولی یک گروه که با هم همکاری می‌کنند و همدیگر را احیا می‌کنند به مراتب برنده شدن را آسان‌تر می‌کند.

چت پابجی

  1. وقتی گروهی بازی میکنید، ارتباط برقرار کنید

اگر نزدیک هم نیستید، ارتباط سخت‌تر می‌شود. اگر با افراد غریبه بازی می‌کنید ارتباط باز هم سخت‌تر می‌شود. بهترین راه برقراری ارتباط مناسب با یکدیگر است. چت را فعال کنید و با یکدیگر هماهنگ شوید. به یکدیگر کمک کنید و مهمات خودتان را به اشتراک بگذارید.

  1. کیفیت گرافیکی را تغییر دهید

بر حسب مدل گوشی خودتان گرافیک پابجی موبایل را بهینه کنید. اگر بازی شما کند شده است کیفیت گرافیک را کم کنید. اگر گوشی شما قدرتمند است کیفیت گرافیک را به بالاترین حد ببرید. هر چه گرافیک بالاتر باشد تشخیص دشمنان برای شما راحت‌تر خواهد بود. خیلی راحت برای تغییر گرافیک به بخش تنظیمات و سپس گرافیک مراجعه کنید.

  1. از قابلیت Peek and Fire استفاده کنید

به بخش Setting بروید، Basic را انتخاب کنید و از آنجا Peek & Fire را فعال کنید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا از پشت کاور سرتان را کج کنید و شلیک کنید بدون این‌که بدنتان از کاور خارج شود. البته این شیوه سرتان را در تیررس قرار می‌دهد، پس مراقب باشید و هوشمندانه از آن استفاده کنید.

بوستر پابجی آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید

  1. حواستان به نوار زرد باشد

وقتی خون شما پُر است حواستان به نوار زرد باشد. این نوار به شما کمک می‌کند تا کاملاً جانتان را پُر کنید، دقیق‌تر هدف‌گذاری کنید و سریع‌تر بدوید. انرژی‌زا بنوشید تا نوار زردتان پُر شود.

  1. گر صبر کنی، ز غوره حلوا سازی

مهم‌ترین ترفند و شیوه برای موفقیت صبر داشتن است. عجله نکنید و بی محابا عمل نکنید. دقیق رفتار کنید تا موفق شوید. البته این بدان معنا نیست که گوشه‌ای بنشینید و حرکتی نکنید.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Apex Legends به علاوه‌ی آموزش 

والپیپر پابجی آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید

ترفندهای ویژه‌ی پابجی موبایل

در حلقه‌ی آخر به فکر لوت کردن نباشید

لوت کردن دشمنان در ابتدای بازی اقدام مناسبی است ولی در حلقه‌ی آخر اصلاً این کار را نکنید. لوت کردن در حلقه‌ی آخر مساوی است با مرگ. افراد خبره و حرفه‌ای پس از کشتن بازی‌بازان دیگر گوشه‌ای کمین می‌کنند و افرادی که برای لوت می‌آیند را با یک تیر به دیار باقی می‌فرستند.

دکمه‌ها را شفاف (Transparent) کنید

اگر صفحه‌ی شما کوچک است دکمه‌های بازی را شفاف کنید تا دید بهتری داشته باشید. بعد از چند دست بازی کردن احتمالاً شما جای دکمه‌ها را حفظ کرده‌اید، بنابراین به تنظیمات بروید و تعدادی از آن‌ها را شفاف کنید.

خب ترفند ویژه‌ و محبوب شما چيست؟
0
خب ترفند ویژه‌ و محبوب شما چيست؟x

نوشتار مرتبط:  معرفی کوتاه بخش‌های مختلف بازی فری فایر | جنگ فانتزی 

اول شدن در پابجی آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید

چگونه در پابجی موبایل حرفه‌ای شویم؟

قصد بهتر شدن در پابجی موبایل دارید؟ جدای از بحث جذاب بودن بازی و این‌که خیلی از بازی‌بازان بدون نیاز به مهارت بالا می‌توانند از بازی لذت ببرند، ولی برای بهتر شدن در بازی و رقابت با حرفه‌ای‌ها نیاز به رعایت یک سری نکات است که در ادامه به شما عرض می‌کنیم. اگر قصد حرفه‌ای شدن دارید با ما همراه باشید.

ترفندهای زیادی وجود دارند که بازی‌بازان حرفه‌ای از آن‌ها استفاده می‌کنند. خوشبختانه در ادامه شما می‌توانید با صرف تنها 10 دقیقه و مطالعه‌ی نکات ارائه شده، یک شروع حرفه‌ای در پابجی موبایل داشته باشید.

اسنایپ پابجی موبایل

اسلحه‌ها در بازی بهترین همراه شما هستند. ولی شما باید شیوه‌ی کارکرد هر سلاح را یاد بگیرید و با نحوه‌ی عملکرد آن آشنا باشید. تمرین کردن شما را حرفه‌ای می‌کند بنابراین Practice Range را دست کم نگیرید. در آن‌جا می‌توانید با شیوه‌ی عملکرد سلاح‌های مختلف آشنا شوید و با هدف‌های ایستا و متحرک تمرین کنید. اسلحه‌ی مورد نظرتان را انتخاب کنید و تمرین کنید. به همه چیز دقت کنید از سرعت گلوله تا Bullet Drop.

برخی بازی‌بازان استفاده از اسنایپر و کمین کردن را می‌پسندند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند رو در رو درگیر شوند و به دل خطر بزنند. در بخش تمرینی می‌توانید اسلحه‌ی مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و به تمرین با آن بپردازید.

تفنگ پابجی

حواستان به بولت دراپ اسلحه باشد

اسلحه‌ی شما در پابجی همه چیزتان است برای حرفه‌ای شدن در پابجی موبایل نیاز دارید که نقشه را بشناسید و مکان‌ها را حفظ کنید ولی اسلحه‌ها نقش کلیدی در این امر دارند. بخش‌های زیادی وجود دارد ولی شما باید در همه‌ی آن حوزه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشید.

بولت دراپ در همه‌ی تفنگ‌ها تأثیرگذار است. وقتی شما از فاصله‌ی دور اقدام به شلیک کنید این معضل گریبانتان را خواهد گرفت، این موضوع در اسلحه‌های حقیقی نیز در فواصل بالای 1000متر تأثیرگذار است. وقتی تیری شلیک می‌کنید، آن گلوله به مسیر خودش ادامه خواهد داد تا زمانی که جاذبه روی آن اثر می‌گذارد و سقوط می‌کند. به این اتفاق بولت دراپ می‌گویند.

این قضيه‌ی بولت دراپ در فواصل دور گریبانتان را خواهد گرفت. به عنوان مثال یک هدف 100 متر با شما فاصله دارد و هدفی دیگر 400 متری شما می‌باشد. شما می‌توانید با یک اسلحه‌ی مناسب به راحتی هدف 100 متری را هدشات کنید ولی این اتفاق برای هدف 400 متری سخت‌تر اتفاق خواهد افتاد. برای هدشات کردن این هدف باید بالاتر را هدف بگیرید تا حتی با وجود بولت دراپ نیز بتوانید هدف را بزنید. در غیر این صورت آن گلوله ممکن است به سینه یا شانه‌ی آن هدف برخورد کند.

دراپ پابجی گان اسپید

سرعت گلوله را در نظر داشته باشید

هر اسلحه‌ای سرعت شلیک متفاوتی دارد. مسلسل‌ها طبیعتاً سرعت شلیک بالاتری دارند و با این حال شما باید برای درک بهتر این ماجرا تفنگ‌های مختلف را امتحان کنید.

ما در پائین آمار چند اسلحه‌ی مختلف را برایتان آورده‌ایم:

  • AUG A3 – 940m/s
  • M1614 – 900m/s
  • M416 – 880m/s
  • SCAR-L – 870m/s
  • QBZ – 870m/s
  • Beryl M762 – 715m/s
  • AKM– 715m/s
  • Groza – 715m/s
  • MK47 Mutant – 780m/s

البته که سلاح‌های زیادی وجود دارند. همچنین افزونه‌ها یا attachments نیز روی سرعت گلوله تأثیرگذار هستند. بنابراین باید به این موارد دقت کنید. بدون شک با حرفه‌ای شدن در این بخش می‌توانید بهترین زمان را برای شلیک انتخاب کنید.

ترفند پابجی

حرکت حریفتان را پیش‌بینی کنید

دیگر بازی‌بازان در پابجی موبایل حریف یا به اصطلاح دشمن شما هستند. بنابراين فرصت بازی جوانمردانه یا مهربانانه وجود ندارد. من نمی‌گویم که تقلب کنید یا چیز مزخرفی از این دست را انجام دهید. حرف من این است: بهترین تاکتیک برای شما پیش‌بینی حرکت دشمن است. حریفانتان به شکل به خصوصی حرکت می‌کنند یک هدفی دارند. اگر بتوانید حرکت آن‌ها را پیش‌بینی کنید به راحتی قادر به پیش دستی کردن و دست برتر گرفتن را خواهید داشت.

این یک روش حرفه‌ای می‌باشد، یک تکنیک پیشرفته، اگر شما قصد استفاده از این تکنیک را دارید باید به سرعت گلوله‌ی اسلحه‌های مختلف تسلط پیدا کنید. برخی اسلحه‌ها کند‌تر هستند، بهتر است آن‌ها را برای این کار انتخاب کنید. حرکت دشمن را پیش‌بینی کنید و با یک زمان‌بندی دقیق شلیک کنید. این تکنیک‌ها را بازی‌بازان حرفه‌ای استفاده می‌کنند. توصیه‌ی ما به شما این است که حرکت دشمن را زیر نظر بگیرید، برخی به شکل زیگزاگ حرکت می‌کنند و برخی دیگر همیشه یک خط راست را پی می‌گیرند.

آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید پابجی هلمت

همیشه کلاهخود بپوشید

کلاهخود (helmet) شاید در ابتدا به درد نخور به نظر برسد. بازی‌بازان تازه‌کار از شکل ظاهری آن خوششان نمی‌آید و از آن استفاده نمی‌کنند. نکته‌ی اصلی دیگر اینجاست که کلاهخود با ضربه دیدن خراب می‌شود و شما باید مدام دنبال یک کلاهخود جدید باشید وگرنه در برابر هدشات آسیب‌پذیر خواهید بود. کلاهخود بهترین دوست شما در برابر اسنایپرها می‌باشد. توجه کنید که چندین نوع کلاهخود وجود دارد برای مقابله با هدشات بهتر است حداقل یک کلاهخود لول 2 پیدا کنید.

بهترین کلاهخود کدام است؟ لول 3.

مشخصات کلاهخودهای مختلف در پائین آمده است:

  • Motorcycle helmet – level 1: کم کردن آسیب 30%، مقاومت 80
  • Military helmet – level 2: کم کردن آسیب 40%، مقاومت 150
  • Spetsnaz helmet – level 3: کم کردن آسیب 55%، مقاومت 230

پابجی ارمور آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید

کلاه ایمنی Spetsnaz قادر خواهد بود شما را در برابر هدشات‌های M24 و Kar98k محافظت کند. فقط AWM قادر خواهد بود شما را با یک شلیک به سرتان از پا در بیاورد. در صورت استفاده از کلاهخود سطح 3، قدرتمندترین اسلحه‌های پابجی موبایل باید بیش از یک بار شما را هدشات کنند تا شکست بخورید. اگر در زنده ماندن مشکل دارید، به خصوص هنگامی که با تعداد زیادی اسنایپر در مسابقات هستید، حتما کلاهخود برای پوشیدن پیدا کنید.

توجه: ماسک‌ها هیچ گونه محافظت و دوام برای شما ایجاد نمی‌کنند. ماسک بالستیک، به نظر می‌رسد مانند ماسک هاکی باشد، ولی فقط برای موارد تزئینی و زیبایی است. شما هیچ حمایتی نخواهید داشت، اما با پوشیدن آن بسیار جالب و خفن به نظر خواهید رسید.

پابجی گروهی آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید

جلیقه بپوشید، شما را محافظت خواهند کرد

آیا می‌خواهید حتی بیشتر محافظت داشته باشید؟ جلیقه به تن کنید. بازی‌بازانی که زره (آرمور) یا کلاهخود ندارند آسیب پذیر هستند و از ضربات آسیب زیادی می‌بینند. اگر می‌خواهید از خود محافظت کنید، جلیقه بپوشید. جلیقه‌ها در اطراف نقشه پراکنده شده‌اند و همچنین در سه سطح اصلی وجود دارند که جلیقه‌های سطح 3 بیش‌ترین محافظت را ارائه می‌دهند. پوشیدن هر جلیقه‌ای بهتر از نداشتن جلیقه است و ترتیب کارایی و عملکرد آن‌ها به شرح زیر است:

Police vest – level 1: کم کردن آسیب 30%، مقاومت 200

Police vest – level 2: کم کردن آسیب 40%، مقاومت 220

Military vest – level 3: کم کردن آسیب 55%، مقاومت 250

اگر جلیقه نظامی (میلیتاری) پوشیده‌اید، با Kar98k می‌توانید چهار بار تیرباران شوید. بسته به اسلحه ممکن است اسنایپرها در دو شلیک شما را بکشند. یکی از بهترین راه‌ها برای بهتر شدن در PUBG موبایل ادامه بازی به شکل منظم است و جلیقه‌ها به شما امکان می‌دهند قبل از مرگ بیش‌تر دوام بیاورید و گلوله‌های بیشتری را تحمل کنید. این زمان اضافی در بازی به شما امکان را می‌دهد که مهارت‌های خود را تقویت کنید تا هر بازی کمی بیشتر دوام بیاورید و امیدوارم که کشتارهای بیش‌تری داشته باشید!

پابجی موبایل راهنمایی

در را پشت سرتان ببندید

بازیک‌بازان درها را باز می‌کنند، و وقتی درهای یک ساختمان باز می‌ماند، حدس بزنید چه می‌شود؟ حریفان می‌فهمند شخصی داخل ساختمان است. این بازی‌بازان ممکن است از قبل از ساختمان خارج شده باشند، اما مطمئن باشید سایر بازی‌بازانی که با در باز به ساختمان وارد می‌شوند هوشیار خواهند ماند.

بستن در پشت سر شما یکی از آسان‌ترین اقداماتی است که می‌توانید برای بهتر شدن در PUBG انجام دهید. بستن در باعث می‌شود بازی‌بازانی که غافلگیرانه وارد ساختمان می‌شوند را ‌شکست دهید. در حالت ایده آل، شما می‌خواهید خود را در ساختمان قرار دهید تا از عنصر غافلگیری استفاده کنید. 2 منطقه‌ی اصلی که کیل راحت به دست می‌آید عبارتند از:

  • ورودی در
  • راه‌پله

همانطور که حریفان از طرف درب به سمت پله‌ها می‌دوند، غافلگیرشان کنید و آن‌ها را بکشید. استفاده از عنصر غافلگیری یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید بازی خود را ارتقاء دهید. من توصیه می‌کنم نقشه‌ها را یاد بگیرید، هایلایت دیگران را در حال بازی تماشا کنید و مطمئن باشید در را پشت سر خود می‌بندید. اگرچه با قایم شدن در خانه کیل زیادی نخواهید گرفت، اما مطمئناً می‌توانید چند قربانی بی خبر را از بازی خارج کنید.

پشت بوم پابجی موبایل

پشت بام خانه‌ها؛ برای شکست دشمنان از مکان مرتفع استفاده کنید

نقشه‌ها دارای زمین‌های مرتفعی هستند که به شما امکان می‌دهند از نظر تاکتیکی بر دشمن خود برتری داشته باشید. این محوطه‌ها تپه‌ها و کوه‌ها هستند و همچنین ساختمان‌های بلند. هنگامی که به این مناطق می‌روید، نقش یک تک تیرانداز (اسنایپر) را بازی کنید که قرار است بازی‌باز را در زمین پایین‌تر هدف خود قرار دهد. شما به یکی از موارد زیر احتیاج دارید:

  • تفنگ تک تیرانداز
  • اسلحه‌ای  دوربین‌دار (اسکوپ)

دره‌های میرامار یا مناطق مرتفع در Sanhook مناطق عالی برای تمرین این روش هستند.

پابجی موبایل نارنجک گرنید

دشمنان را می توان با یک گلوله به سر از بین برد، اما چرا دشمنان خود را با نارنجک منفجر نمیکنید؟

 به یاد دارید که باید در را پشت سر خود ببندید؟ خب حال اینجا را داشته باشید، اگر وارد یک ساختمان شدید و گروهی از بازی‌بازان را مشاهده کردید، یک نارنجک بیندازید و الفرار. پرتاب نارنجک یک روش عالی برای از بین بردن دشمنان به صورت غیر منتظره و مجبور کردن آن‌ها به خروج از اتاق یا ساختمان است.

اگر اهل تاکتیک هستید، نارنجک را به داخل اتاق بیندازید و موقعیت را به دست بگیرید. یا در حالی که قصد ورود به ساختمان یا اتاق دارید، می‌توانید یک نارنجک پرتاب کنید و دسته‌ای را به فنا دهید و ببینید که چه کسی حریف نارنجک می‌شود! خیالتان راحت باشد، هیچکس. ساختمان‌های کوچک خصوصاً گزینه‌های مناسبی برای پرتاب نارنجک هستند و همچنین اتاق‌های کوچک. اگر ساختمان یا اتاق بیش از حد بزرگ باشد، به احتمال زیاد دشمنان یک راه خروج دیگر پیدا می‌کنند و به شما یورش می‌برند. با نارنجک در پابجی موبایل بیش‌تر تمرین و آزمایش کنید تا یاد بگیرید چگونه از آن‌ به نفع خودتان استفاده کنید.

آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید پابجی انرژی

 از تقویت کنندهها(بوست و انرژیزا) در اواخر بازی استفاده کنید

از Boost می‌توانید در هر زمان از بازی استفاده کنید. مسکن‌ها (painkiller) و نوشیدنی‌های انرژی زا راهی عالی برای کسب مزیت رقابتی و دست برتر می‌باشد، اما بسیاری از بازی‌بازان بدون استفاده از این تقویت‌کننده‌ها مسابقه را به پایان می‌رسانند!

شما باید، وقتی جزو 15 نفر آخر قرار می‌گیرید، از این موارد استفاده کنید. می‌پرسید چرا؟ چون هرگونه بوست و انرژی‌زایی در اواخر بازی می‌تواند به شما کمک کند تا از قدرت برتری برخوردار شوید و بازی‌بازان دیگر را شکست دهید. موارد بوستر شامل موارد تقویت کننده‌ی سلامتی هستند، که سلامتی شما را افزایش می‌دهند و ممکن است به معنای تفاوت بین امکان شلیک یک بار دیگر و برنده شدن یا مردن در شلیک بعدی باشد.

پابجی قایم شدن

در بوته‌ها پنهان شوید

می‌دانم شما نمی‌خواهید حس کنید که ترسو هستید و گوشه‌ای پنهان شده‌اید، اما توجه کنید که پنهان شدن می‌تواند باعث گرفتن چند کیل راحت برای شما شود. بسیاری از بازی‌بازان در بوته‌ها پنهان می‌شوند و و همه را قلع و قمع می‌کنند. بوته‌ها کاملاً شما را پنهان نمی‌کنند‌، اما بازی‌بازان زیادی در بوته‌ها به کمین می‌نشینند و شما تا آخرین لحظه آن‌ها را نمی‌بینید. وقتی می‌بینید که کار از کار گذشته و حذف شده‌اید.

هنگامی که فضای مخفی کاری خوبی پیدا کردید، مخصوصاً وقتی بازی‌بازان زیادی در نقشه هستند و هنوز اوایل بازی است، با کمی تلاش می‌توانید چندین کیل بگیرید. اگر این نکات را دنبال کنید و سرلوحه کارتان قرار دهید، در پابجی موبایل بهتر می‌شوید و شانس بیش‌تری برای اول شدن خواهید داشت.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Fortnite به علاوه‌ی آموزش 

راهنمای تنظیمات پابجی موبایل

راهنمای تنظیم کردن پابجی موبایل

در حال حاضر همه از بازی‌های Battle Royale صحبت می‌کنند و 2 مورد هستند که دستگاه‌های تلفن همراه را به خود مشغول کرده‌اند و طوفانی به پا کرده‌اند: پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل. برای کمک به شما در بالا بردن سرعت پیشرفت خودتان، در اینجا چند نکته مهم برای بهتر بازی کردن در PUBG Mobile آورده شده است.

نحوه راه اندازی PUBG Mobile و ورود خود به بازی را عاقلانه و هوشمندانه انتخاب کنید: برای ورود به سیستم پابجی موبایل می‌توانید به عنوان مهمان بازی کنید، و یا این‌که از Facebook یا Twitter استفاده کنید. استفاده از Facebook یا Twitter به این معنی است که شما باید به حساب خود متصل شوید، اما پس از آن می‌توانید داده‌های خود را همگام سازی کنید، بنابراین می‌توانید بدون از دست دادن پیشرفت خود، به تلفن یا تبلت دیگری نقل مکان کنید.

موبایل خود را آماده کنید: PUBG Mobile یک بازی نسبتاََ سنگین است و موبایل شما باید در بهترین حالت خود باشد. هر آنچه را که نیازی به آن ندارید را حذف کنید، تمام برنامه‌های دیگری را که ممکن است در پس زمینه اجرا کنید، ترک کنید. برای بهترین تجربه، صرفه جویی در مصرف باطری را خاموش کنید، محافظ داده را خاموش کنید، حالت شب را خاموش کنید. همچنین ممکن است بخواهید روشنایی خودکار را خاموش کنید. چرا که ممکن است در طول بازی صفحه را کم نور کند بنابراین نمی‌توانید خیلی خوب ببینید. یادتان می‌آید در مقاله‌ی آموزش کالاف دیوتی موبایل چه گفتم؟هر چه روشن‌تر = بهتر.

پابجی موبایل اپل

شبکه‌ی خود را آماده کنید: کارهای زیادی در اینجا نمی‌توانید انجام دهید، اما برای یک تجربه‌ی بدون تأخیر، شما نیاز به اتصال خوبی با سرورهای PUBG دارید. شبکه تلفن همراه اغلب از سرعت متغیری برخوردار است بنابراین در همه حال بهترین انتخاب Wi-Fi است.

هندزفری خود را متصل کنید: PUBG Mobile صدای عالی و با کیفیتی دارد و اغلب بلندگوهای تلفن همراه شما این کیفیت را ارائه نمی‌دهند. هدفون خود را برای داشتن یک تجربه‌ی جذاب‌تر وصل کنید. هدفون همچنین به شما کمک می‌کند تا دشمن را در نزدیکی خودتان حس کنید.

آموزش لابی پابجی موبایل: به لابی PUBG خوش آمدید، هنگامی که بازی را شروع می‌کنید، در لابی قرار می‌گیرید که در اینجا می‌توانید طیف وسیعی از تنظیمات را تغییر دهید، نوع بازی خود را انتخاب کنید، دوستان خود را سازماندهی کنید، پاداش بگیرید و موجودی خود را مدیریت کنید.

پابجی موبایل 90FPS

نحوه تنظیم نرخ فریم: روی دکمه تنظیمات در نوار پایین سمت راست و سپس Graphics ضربه بزنید. در اینجا نرخ فریم را پیدا خواهید کرد. اگر همه چیز به نظر متلاطم و کند است، ممکن است بخواهید تنظیمات گرافیکی کم (low) را انتخاب کنید. اگر تلفن قدرتمندی دارید، گزینه‌ی بالا (high) را امتحان کنید.

قابلیت HDR را فعال کنید: باز هم این گزینه در قسمت گرافیک است، اگرچه صادقانه بگویم ما تفاوت زیادی در هنگام درگیری و فعال کردن این گزینه مشاهده نکردیم.

محتوای مورد نیاز خود را دانلود کنید: هنگام شروع بازی، همه‌ی محتواها دانلود نمی‌شوند. برای بهتر کردن کارها، وقت بگذارید تا همه موارد دیگر را دانلود کنید. تا وقتی می‌خواهید بازی کنید تأخیری در بازی مشاهده نکنید. به قسمت تنظیمات بروید و در پایین منو “دانلودها” را پیدا خواهید کرد. در اینجا می‌توانید عناصر بازی را که دانلود می‌شوند شروع، متوقف یا بررسی کنید.

پابجی موبایل ایم

نحوه تنظیم نشانه یا مگسک اسلحه: روی دکمه‌ی تنظیمات در گوشه‌ی پایین سمت راست و سپس Scope ضربه بزنید. در اینجا می‌توانید رنگ نشانه هدف‌گذاری یا مگسک را تغییر دهید.

فعال کردن تغییر سریع دوربین (اسکوپ): شما می‌توانید گزینه‌ای برای تغییر سریع دوربین یا همان اسکوپ بین سلاح‌های بازی داشته باشید. شما همیشه می‌توانید این کار را در همان ابتدا فهرست موجودی (اینونتوری) انجام دهید، اگر به قسمت تنظیمات> اسکوپ بروید، گزینه “تغییر سریع اسکوپ” را مشاهده خواهید کرد. با این کار تنها یک دکمه را لمس کنید و این برای برای تغییر اسکوپ کافی می‌باشد. این بدان معناست که شما می‌توانید برای مثال، آن اسکوپ 6 برابری را از اسلحه تک تیرانداز خود به سرعت و به آسانی منتقل کنید.

روشن/خاموش کردن Aim Assist: دوست دارید پابجی چقدر سخت باشد؟ می‌خواهید تیراندازی بازی چطور انجام شود؟ با فعال بودن aim assist کافی است نزدیک هدف شلیک کنید تا گلوله به هدف برخورد کند. این قابلیت در تنظیمات> پایه (basic) قرار گرفته است.

پابجی موبایل گوشی

برای هدفگیری از ژیروسکوپ استفاده کنید: اگر تلفن شما دارای ژیروسکوپ است، می‌توانید برای حرکت دادن نشانگر خود در بازی از ژیروسکوپ استفاده کنید. بهترین گزینه این است که وقتی در محدوده نشانگر و مگسک هستید برای تسلط بیشتر بر هدف از ژیروسکوپ کمک بگیرید. بنابراین می‌توانید تلفن را به جای استفاده از جوی استیک (کنترلر) حرکت دهید. وقتی مجبور باشید سریع واکنش نشان دهید، این بهترین کار است و می‌تواند بسیار سریع‌تر و طبیعی‌تر باشد. وارد تنظیمات> basic> ژیروسکوپ شوید و گزینه مورد نظر را پیدا کنید.

نکته‌ی برتر: این تنظیمات بازی که در بالا به آن اشاره کردیم در حین بازی نیز قابل تغییر است، بنابراین اگر نتایج را دوست نداشتید می‌توانید هر زمان این تنظیمات را تغییر دهید. با این وجود شایان ذکر است که تغییر سطح گرافیک نیاز به شروع مجدد بازی دارد.

نحوه‌ی تهیه‌ی لباس برای شخصیت: شما از لباس زیر شروع می‌کنید، اما می‌توانید هنگام بازی با کسب BP و باز کردن جعبه‌ها قفل لباس‌های جدید و متنوعی را باز کنید. بعضی از لباس‌ها موقتی هستند، بعضی دیگر را می‌توانید نگه داری کنید.

پابجی موبایل چت

خاموش کردن گپ (چت) یا تنظیم میزان صدا: در تنظیمات> بخش صدا، کنترل‌های مورد نیاز را پیدا خواهید کرد. اگر نمی‌خواهید به برخی از احمق‌های بی‌ ادب گوش دهید، چت را خاموش کنید. هنگامی که بازی را شروع کردید، می‌توانید میکروفون خود را روشن یا خاموش کنید و همچنین صدای بازی‌بازان دیگر را بگیرید یا قطع کنید. از نسخه 6 به این ور، می‌توانید بازی‌باز خاصی را ساکت کنید، اما نمی‌توانید چت نوشتاری را برای تیم خود خاموش کنید.

کنترل‌ها را تغییر دهید: این بخش کمی پیچیده است و به اندکی توجه نیاز دارد. PUBG Mobile کنترل‌های مختلفی را برای حرکت کردن و کنترل وسایل نقلیه ارائه می‌دهد. و می‌توانید هر 2 را تنظیم کنید. وارد تنظیمات> کنترل‌ها یا تنظیمات> وسایل نقلیه شوید و آن‌جا گزینه‌های پیش فرض را پیدا کنید.

تغییر اندازه‌ی یا مکان کنترل‌ها (دکمه‌ها): بله، شما همچنین می‌توانید UI درون بازی را سفارشی سازی کنید. در قسمت کنترل‌، گزینه‌ی تحت عنوان “شخصی سازی” وجود دارد. در اینجا می‌توانید طرح‌های مختلفی را تنظیم کنید، با قابلیت تغییر شفافیت آیکون‌ها، اندازه و مکان متناسب با تنظیمات دلخواه خود و خیلی چیزهای دیگر. فقط قبل از شروع مسابقه‌ی اصلی آن‌ها را کمی امتحان کنید.

پابجی موبایل جدید

تنظیمات کنترل و حساسیت را در Cloud ذخیره کنید: می‌توانید تغییرات خود را در Cloud ذخیره کنید، به این معنی که می‌توانید آن‌ها را در دستگاه دیگری دانلود کرده و اعمال کنید. هنگام تغییر طرح کنترل‌ها، گزینه‌های ذخیره و یک دکمه تنظیمات در کنار آن مشاهده خواهید کرد. اینجاست که گزینه‌های ذخیره‌ی ابری (کلود) را پیدا خواهید کرد.

شاتگان/تیر و کمان/اسنایپر را در هنگام رها کردن شلیک کنید: می‌توانید انتخاب کنید که برخی از سلاح‌ها را هنگام ضربه به صفحه شلیک کنید یا در حال رها کردن. ممکن است متوجه شوید که هنگامی که ضربه می‌زنید نشانه‌ی شما کمی حرکت می‌کند، تنظیم برای شلیک هنگام رها کردن به معنی ثابت بودن نقطه هدف است. ولی ممکن است کمی از هیجان بازی را کم کند.

نوشتار مرتبط:  بازی PUBG 2 برای کنسول، موبایل و PC در حال ساخت است 

آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید پابجی ارکید

حالت‌های مختلف بازی PUBG Mobile

حالت‌های بازی PUBG Mobile زیادی وجود دارند که با هر به‌روزرسانی بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. در حالی که بازی Classic ثابت باقی مانده است، حالت Arcade انواع خاصی از بازی‌ها را در بر دارد. EvoGround یا Evo نیز گزینه‌های جدیدی دارد و اکنون به Arena و PlayLab تقسیم شده است که حالت‌های چند نفره و بازی‌های آزمایشی بیش‌تری مانند Arcade را پوشش می‌دهد.

نحوه انتخاب سرور منطقه‌: در زیر دکمه‌ی بزرگ شروع بازی، یک جعبه برای تنظیم نوع بازی، از جمله سرور دارید. انتخاب سرور در “تنظیمات” در پایین صفحه‌ی تنظیمات بازی است. پینگ را بررسی کنید، به دنبال یک عدد کم و خوب مانند 20ms تا 180ms باشید.

نقشه یا مپ دیگری را انتخاب کنید: از نسخه‌ی 10 به بعد 6 نقشه در پابجی موبایل وجود دارند. از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مپ‌های بازی پابجی موبایل می‌توان به نقشه‌های میرامار، ارانگل، سانهوک و ویکندی اشاره کرد. با زدن دکمه‌ی نوع بازی، گزینه انتخاب نقشه را پیدا خواهید کرد. اگر همه را انتخاب کنید، خود بازی به طور تصادفی یکی را برای شما انتخاب می‌کند. نقشه‌های مختلف دارای زمین، اندازه و برخی سلاح‌ها یا وسایل نقلیه منحصر به فرد هستند.

آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید پابجی مپ

نحوه‌ی انتخاب حالت‌های بازی Solo ، Duo یا Squad: شما می‌توانید هر یک از حالت‌های بازی را به تنهایی، به صورت 2 نفره یا 4 نفره تجربه کنید. این گزینه‌ها دقیقاً در زیر نقشه‌ها قرار دارند. مأموریت‌های روزانه برای انواع مختلف بازی‌ها وجود دارند، بنابراین ارزش دارد که آن‌ها را با هم مخلوط کنید و حالت‌های مختلف را هرازگاهی امتحان کنید. بعضی اوقات شما فقط می خواهید همه را نابود کنید، گاهی اوقات یک جوخه می‌خواهید. انتخاب با شماست.

نحوه‌ی انتخاب حالت اول شخص یا سوم شخص (FPP یا TPP): دیدگاه اول شخص (FPP) دید متفاوتی به شما می‌دهد. در بالای انتخابگر حالت بازی، گزینه FPP یا TPP (دیدگاه سوم شخص) را مشاهده خواهید کرد.

چگونه هم تیمی‌هایی را پیدا کنیم که به زبان خودمان صحبت می‌کنند: این یک قابلیت جدید از نسخه‌ی 9 به بعد است. به جای اینکه با تیمی صحبت کنید که به زبان دیگری حرف می‌زنند، اکنون گزینه‌ای برای انتخاب دو زبان به عنوان اولویت وجود دارد. این گزینه تلاش می‌کند تا شما را با یک هم‌زبان جفت کند. بنابراین حداقل می‌توانید به راحتی ارتباط برقرار کنید. این گزینه در قسمت تنظیمات انتخاب حالت بازی> قرار گرفته است. البته ما آن را چندان کاربردی نیافته‌‌ایم.

 

همه چیز درباره‌ی PUBG Mobile Season C1S3

در ادامه به مشخصات و تغییرات پابجی موبایل خواهیم پرداخت:

جوایز RP رایگان

به مانند به‌روزرسانی‌های گذشته PUBG Mobile Season C1S3 سرشار از محتويات جدید است. اسکین، وسائل تزئینی و گان. نام رویال پس جدید پابجی موبایل Mirror Realm می‌باشد که از League of Legends الهام گرفته شده است.

این رویال پس به مانند گذشته 2 حالت دارد: Free Tier و Elite Tier. همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، Free Tier برای همه رایگان است و Elite Tier نیز می‌بایست با پرداخت یوسی پابجی خریده شود.

همه چیز درباره‌ی PUBG Mobile Season C1S3

آموزش باز کردن جوایز رویال پس پابجی موبایل به این شکل است که با انجام دادن Missionها در Tier پیش می‌روید و جوایز زیر را به دست خواهید آورد:

  • Polymath Outfit
  • Unyielding Land Finish
  • Vanguard Emote
  • Ancient Statue S686 Skin
  • Guardian Kar-98 Gunskin
  • Vanguard Cover
  • Vanguard Suit

فصل PUBG Mobile Season C1S3 تا 28 آذر ادامه خواهد داشت.

پابجی زامبی آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید

خب امیدوارم که از این مجموعه آموزش‌ها لذت برده باشید و به کارتان بیایند. نظرتان درباره‌ی مقاله‌ی آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید، چیست؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها