15 ویژگی Forza Horizon 5 که باید بدانید

15 ویژگی Forza Horizon 5 که باید بدانید

بازی‌های مجموعه‌ی Forza Horizon به قدری درخشان ظاهر شده‌اند که انتظاری کم‌تر از شاهکار از آن‌ها نمی‌رود. مجموعه‌ای که قرار بود فرعی باشد به قدری قوی ظاهر شد که از بازی‌های اصلی فورزا پیشی گرفته است. با توجه به نمایش‌هایی که دیده‌ایم، Forza Horizon 5 نیز قرار است فوق‌العاده باشد. در این مقاله 15 ویژگی Forza Horizon 5 که باید بدانید را گردآوری کرده‌ایم. به عبارتی هر آن‌چه که باید درباره‌ی Forza Horizon 5 بدانید در این مطلب نهفته است. بنابراین با ساویس‌گیم همراه شوید.

نوشتار مرتبط: روند ساخت Forza Horizon 5 به پایان رسید

اندازه‌ی نقشه فورزا هورایزون 5

اندازه‌ی نقشه

بدون شک در بازی‌های جهان‌باز اندازه‌ی نقشه یک فاکتور کلیدی به شمار می‌رود. عناوین قبلی Playground Games در این زمینه یکه‌تاز بوده‌اند و کار برای Forza Horizon 5 خیلی سخت است. اما سازندگان قرار است این کار سخت را انجام دهند. در حقیقت نقشه‌ی مکزیک بازی فورزا هورایزون 5 قرار است 50% از نقشه‌ی عناوین قبلی بزرگ‌تر باشد و این واقعاً حیرت‌انگیز است.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Forza Horizon 4؛ فتح قله‌ی موفقیت

15 ویژگی Forza Horizon 5 که باید بدانید 11 زیست‌بوم منحصر به فرد

(برای دیدن تصویر در اندازه‌ی اصلی کلیک کنید!)

11 زیست‌بوم منحصر به فرد

نقشه‌ی فورزا هورایزون 5 قرار نیست فقط در زمینه‌ی مقیاس بزرگ‌تر باشد. سازندگان قصد دارند تنوع آن را نیز افزایش دهند. به‌گونه‌ای که فشار کاری هر چه به زمان عرضه و اتمام ساخت نزدیک می‌شدند بیش‌تر می‌شد. خوشبختانه ساخت بازی به اتمام رسیده است. یکی از دلایلی که سازندگان مکزیک را به عنوان میزبان Forza Horizon 5 انتخاب کردند، تنوع محیطی فوق‌العاده در آن‌جاست (تصور کنید اگر ایران را انتخاب می‌کردند شاهد چه تنوع شگرفی می‌شدیم). در مجموع 11 زیست‌بوم مختلف در بازی قرار دارد که از این نظر یک رکورد به شمار می‌رود. هر کدام از این زیست‌بوم‌ها حس و حال، طراحی و آب‌وهوای مخصوص به خود را دارند.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Forza Horizon 5

جزئیات جهان بازی

با توجه به این‌که در Forza Horizon 5 شاهد 11 زیست‌بوم خواهیم بود، قطعاً با محیط‌های شگفت‌انگیزی در این بین روبه‌رو خواهیم شد. و سازندگان چندین محیط جذاب را معرفی کرده‌اند. شما در این بازی می‌توانید شاهد محیط‌های جنگلی سرپوشیده از گیاهان متنوع باشید، در زمین‌های کشاورزی و تپه‌ای گشت‌وگذار کنید، در کنار کوه‌های آتشفشانی تخت گاز برانید، سری به جاده‌های خاکی که جان می‌دهند برای مسابقات Off-road بزنید و در زمین‌های باتلاقی گِل‌بازی کنید. تازه همه‌ی این‌ها نصف محیط‌های بازی هم نمی‌شوند…

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Forza Horizon 4 به علاوه‌ی آموزش

جزئیات محیط بازی فورزا هورایزون 5

جزئیات بیش‌تر از محیط بازی

فورزا هورایزون 5 قرار است دارای محیط‌های بکری باشد. به عنوان مثال آتشفشان فعال، جاده‌های کوهستانی که باد شدید در آن‌ها می‌وزد و شاهد  کولاک در آن‌ها خواهیم بود. همچنین ما محیط شهری Guanajuato را خواهیم داشت، صحرائی با سنگ‌های منحصر به فرد، صحرائی با تپه‌های شنی، سواحل اقیانوسی زیبا، سواحل اقیانوسی صخره‌ای و کلی محیط‌های جذاب دیگر.

نوشتار مرتبط: 10 مورد از نادرترین ماشین‌های فرانچایز محبوب Forza

15 ویژگی Forza Horizon 5 که باید بدانید

آب‌وهوا

فورزا هورایزون 4 سیستم جذابی داشت به نام “فصل‌ها”، این سیستم تغییر فصل را شبیه‌سازی می‌کرد و الحق هم در این کار موفق بود. این سیستم در فورزا هورایزون 5 نیز پابرجاست اما سازندگان رویکرد جدیدی اتخاذ کرده‌اند. حال شما در Forza Horizon 5 شاهد محیط‌هایی خواهید بود که آب‌وهوای مختص خود را به صورت هم‌زمان دارند. به این صورت که مثلاً می‌توانید از جنگل‌های مه‌آلود حرکت کرده به صحرا بروید و آن‌جا با طوفان شن مواجه شوید. سپس به سمت کوهستان بروید و در آن منطقه با کولاک شدید برخورد کنید.

نوشتار مرتبط: گشت و گذار در Forza Horizon 4 با ماشین مخصوص Cyberpunk 2077

ماشین‌ها

طبیعتاً فورزا هورایزون 5 نیز به مانند همه‌ی بازی‌های ماشینی می‌بایست تمرکز اصلی خود را روی ماشین‌ها بگذارد. خوشبختانه در این زمینه بازی‌های این فرانچایز هيچ‌وقت طرفداران را ناامید نکرده‌اند. سازندگان چندی پیش گفتند Forza Horizon 5 هنگام عرضه بیش از 400 ماشین در بر خواهد داشت. البته قول دادند که این آمار افزایش یابد. بازی فورزا هورایزون 4 نیز بیش از 450 ماشین هنگام عرضه داشت ولی رفته رفته تعداد آن‌ها به بیش از 750 ماشین رسید. همین انتظار هم از فورزا هورایزون 5 می‌رود، چه بسا بیش‌تر.

نوشتار مرتبط: 16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده

کمپین فورزا هورایزون 5

Horizon Adventure

کمپین فورزا هورایزون 5 موسوم به Horizon Adventure قرار است رویکردی گسترده اتخاذ کند. هدف اصلی شما رسیدن به تالار مشاهیر است. ولی سازندگان در این نسخه آزادی عمل بیش‌تری به شما خواهند داد. مسابقات و فعالیت‌های بازی به چند دسته‌ی مختلف تقسيم شده‌اند و شما می‌توانید آن دسته‌ای که بیش‌تر علاقه دارید و از آن لذت می‌برید را پی‌گیری کنید. به عبارتی مجبور نیستید برای پیش‌روی به همه‌ی مسابقات سرکی بکشید.

نوشتار مرتبط: رشد مشترکان ایکس باکس گیم پس در سال جاری کاهشی بوده است

Accolades

در حقیقت Accolades سیستم پیشرفت و ارتقاء در بازی است که ارتباط تنگاتنگی با Horizon Adventure دارد. هر کاری که در بازی انجام دهید با پاداشی همراه خواهد بود. هزاران Accolades وجود دارند که در طی بازی بسته به فعالیت شما به شما اعطا خواهند شد. از شرکت در مسابقات مختلف گرفته تا خرید ماشین، بازی آنلاین، انجام حرکت‌های نمایشی و غیره. باز کردن Accolades به شما امتیاز خواهد داد که این امتیازات مراحل جدید Forza Adventure را بازگشایی می‌کنند.

نوشتار مرتبط: آموزش هوم کردن اکانت ایکس باکس به همراه تصاویر

15 ویژگی Forza Horizon 5 که باید بدانید

(برای دیدن تصویر در اندازه‌ی اصلی کلیک کنید!)

Horizon Festival

در Forza Horizon 5 شاهد 6 Horizon Festival خواهیم بود. فستیوال‌ها مسابقاتی هستند که اهداف ویژه‌ای را دنبال می‌کنند. همه‌ی بازی‌بازان کار را با Horizon Mexico آغاز می‌کنند. ولی پس از پایان یافتن آن شما برای انتخاب مسیر خود آزاد هستید. در این بین Horizon Rush به مسابقات ویژه در دره می‌پردازد، Horizon Apex به مسابقات درون جاده با ماشین‌های پیشرفته تعلق دارد، Horizon Baja شامل مسابقات طولانی در بین زیست‌بوم‌های مختلف می‌شود، Horizon Wilds شما را به قلب مسابقات جذاب خارج جاده و خاکی می‌برد و نهایتاً Horizon Street Scene چشمان شما را به زیبایی‌های شب و مسابقات شبانه خواهد گشود.

نوشتار مرتبط: آموزش ظرفیت هوم، غیر هوم و ظرفیت آفلاین بازی‌های ایکس‌ باکس

15 ویژگی Forza Horizon 5 که باید بدانید هورایزون آرکید

Horizon Arcade

بخش جدید Forza Horizon 5 چیزی نیست جز Horizon Arcade. هورایزون آرکید در حقیقت به مجموعه فعالیت‌های چندنفره گفته می‌شود که تعداد آن‌ها بالغ بر 100 فعالیت می‌شود. این فعالیت‌های جذاب به صورت تصادفی در نقشه ظاهر می‌شوند و شرکت در آن‌ها جوایز خاص خود را دارد. به عنوان مثال یکی از فعالیت‌ها این‌گونه است که بازی‌بازان می‌بایست piñataهایی که از هواپیما انداخته می‌شوند را بترکانند.

نوشتار مرتبط: فهرست تمام بازی‌های روز نخست ایکس باکس گیم پس در 2021

15 ویژگی Forza Horizon 5 که باید بدانید

صداگذاری

صداگذاری در بازی‌های مسابقه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سری فورزا همیشه در این زمینه سربلند بوده است. Playground Games قول داده‌اند که Forza Horizon 5 در این زمینه درخشان باشد و برای این منظور آن‌ها از فناوری رهگیری پرتو برای باورپذیر کردن صدا استفاده کرده‌اند. به این شکل که صدا در بازی از اشیاء مختلف بازتاب می‌شود. چه آن شی ساختمان باشد، سنگ باشد، درخت باشد و یا هر چیز دیگری. همچنین سرعت ماشین نیز در این امر اثرگذار خواهد بود. بنابراین بسته به سرعت، مدل ماشین و محیطی که در آن رانندگی می‌کنید، صدایی که خواهید شنید متفاوت و منحصر به فرد خواهد بود.

نوشتار مرتبط: آیا پلی استیشن واقعاً ایکس باکس را در جنگ کنسول‌ها شکست می‌دهد؟

وضوح تصویر و نرخ فریم فورزا هورایزون 5

وضوح تصویر و نرخ فریم

فورزا هورایزون 5 در زمینه‌ی گرافیک و کیفیت بصری قرار است دیوانه کننده ظاهر شود. سازندگان 2 حالت گرافیکی را برای بازی تعبیه کرده‌اند که آزادی عمل را به بازی‌باز داده باشند. در حالت Quality mode بازی به صورت 4K/30 روی ایکس باکس سری ایکس و به صورت 1080/30 روی ایکس باکس سری اس اجرا خواهد شد. همچنین حالت Performance mode نیز در دسترس است که برخی ویژگی‌های گرافیکی را کاسته و نرخ فریم را افزایش می‌دهد. با انتخاب این حالت بازی روی سری ایکس به صورت 4K/60 و روی سری اس به شکل 1080/60 اجرا خواهد شد.

نوشتار مرتبط: چرا ایکس باکس گیم پس بهترین پدیده‌ی گیمینگ است؟

فورزا هورایزون 5 ایکس باکس وان

نسخه‌ی ایکس باکس وان

بازی فورزا هورایزون 5 به قدری خیره‌کننده ظاهر شده است که خیلی‌ها فراموش کرده‌اند این بازی قرار است بین نسلی باشد. با توجه به کیفیت خارق‌العاده و بزرگی بازی سازندگان کار سختی برای بهینه‌سازی آن روی سخت‌افزار قدیمی‌ ایکس باکس وان داشته‌اند. البته Playground Games قول داده است که Forza Horizon 5 روی ایکس باکس وان نیز شگفت‌انگیز باشد. طبیعتاً گزینه‌های گرافیکی زیادی از نسخه‌ی ایکس باکس وان فورزا هورایزون 5 حذف شده‌اند اما سازندگان معتقدند که این بازی عملکرد فوق‌العاده‌ای روی کنسول نسل هشتم مایکروسافت ارائه خواهد داد.

نوشتار مرتبط: مقایسه: PS5 در برابر Xbox Series X؛ کدام را بخرم؟

15 ویژگی Forza Horizon 5 که باید بدانید سیستم مورد نیاز فورزا 5

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فورزا هورایزون 5

اگر قصد تجربه‌ی بازی روی PC را دارید، سازندگان Forza Horizon 5 قول بهینه‌سازی خوبی را داده‌اند. برای تجربه‌ی بازی به حداقل سیستم مناسبی نیاز خواهید داشت که خیلی هم پرخرج نیست. شما به حداقل 8 گیگابایت حافظه‌ی RAM، پردازنده‌ای معادل Ryzen 3 1200 یا i5-4460، کارت گرافیک Radeon RX 470 یا GTX 970 و 110 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز خواهید داشت.

نوشتار مرتبط: اگر Xbox Series S نخریده‌اید، بروید خدا را شکر کنید!

15 ویژگی Forza Horizon 5 که باید بدانید سیستم پیشنهادی فورزا هورایزون 5

سیستم پیشنهادی و ایده‌آل برای اجرای بازی فورزا هورایزون 5

سیستم پیشنهادی و ایده‌آل برای اجرای بازی فورزا هورایزون 5 طبیعتاً گران است و قطعات قدرتمندی را طلب می‌کند. سیستم پیشنهادی برای اجرای Forza Horizon 5 شامل پردازنده‌ی Ryzen 5 1500X یا i5-8400 و کارت گرافیک Radeon RX 590 یا GTX 1070 خواهد بود. همچنين سیستم ايده‌آل برای اجرای Forza Horizon 5 می‌بایست مشتمل بر پردازنده‌ی Ryzen 7 3800XT یا i7-10700K و کارت گرافیک Radeon RX 6800 XT یا RTX 3080 باشد. میزان حافظه‌ی RAM مورد نیاز برای هر 2 سیستم نیز 16 گيگابايت اعلام شده است.

خب دوستان سعی کردیم هر آن‌چه باید درباره‌ی فورزا هورایزون 5 بدانید را ارائه دهیم. نظر شما درباره‌ی 15 ویژگی Forza Horizon 5 که باید بدانید چیست؟ برای تجربه‌ی این بازی مشتاق هستید؟ فراموش نکنید که این بازی از روز عرضه روی سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس (یعنی در تاریخ 18 آبان‌ماه) قرار خواهد گرفت. اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

3.3 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها