8 ویژگی مخفی دوالسنس در پلی استیشن 5

8 ویژگی مخفی دوالسنس در پلی استیشن 5 کنترلر ps5 dualsense رنگ سفید

هیچ شکی وجود ندارد که دسته پلی استیشن 5 قابلیت‌های فوق العاده و آینده‌نگرانه‌ای دارد. دوالسنس DualSense ویژگی‌های لمسی و حرکتی خود را در خدمت گیم پلی و تجربه گیمر قرار می‌دهد. همین موضوع نیز لحظاتی پویا و دلنشین را برای کاربران PS5 پلی استیشن 5 به ارمغان می‌آورد. از بین قابلیت‌های مختلف کنترلر پلی استیشن 5 چند ویژگی احتمالاً ناشناخته باشند. بنابراین با ساویس‌گیم همراه شوید تا به 8 ویژگی مخفی دوالسنس در پلی استیشن 5 بپردازیم.

قابلیت‌های ماشه‌های تطبیق پذیر Adaptive Trigger و بازخورد لمسی Haptic Feedback بر کسی پوشیده نیستند. هر کسی که برای یک بار کنترلر PS5 را در دست بگیرد متوجه آن‌ها خواهد شد. منتهی چند ویژگی مهم دیگر نیز هستند که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی هاگوارتز لگاسی Hogwarts Legacy 

منوی راهنمای بازی هاگوارتز لگاسی DualSense در ps5 منوی Hints

1. دبل کلیک روی دکمه پلی استیشن منوی راهنمای بازی را فعال می‌کند

برای همه ما پیش آمده که در بخشی از بازی گیر کرده باشیم. طبیعتاً برای این‌که مدت زیادی این وضعیت ناخوشایند را تجربه نکنیم، پس از امتحان کردن راه‌های مختلف و تلاش چندباره در بازی، می‌بایست به گوگل مراجعه کنیم و راه حل آن بخش را جستجو کنیم یا ترفندهای کاربردی را بخوانیم. با این حال توقف بازی و رفتن به سراغ کامپیوتر یا گوشی برای جستجو در اینترنت چندان خوشایند نیست.

به همین منظور کنسول پلی استیشن 5 یک ویژگی جذاب تحت عنوان Hints را در خود جای داده است. این بخش راهنما در برخی از بازی‌ها قرار گرفته و خود سازندگان راهنمایی مختلف را دسته‌بندی شده و شیک در اختیار گیمرها گذاشته‌اند. به لطف این ویژگی شما می‌توانید در لحظه مشکل خود را برطرف کنید.

برای رفتن به منوی راهنمای بازی کافی است روی دکمه پلی استیشن دبل کلیک کنید یعنی PS button را دو بار فشار دهید تا منوی Hints در وسط بازی برای شما ظاهر شود. این قابلیت عالی را همیشه در نظر داشته باشید و در صورت لزوم استفاده کنید.

نوشتار مرتبط:  نظر بازیسازان درباره کنترلر دوالسنس DualSense چیست؟ 

غیر فعال کردن ادپتیو تریگر ماشه های تطبیق پذیر دوالسنس 8 ویژگی مخفی دوالسنس در پلی استیشن 5

2. غیرفعال کردن Adaptive Trigger هنگام بازی آنلاین

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دوال سنس همین ماشه‌های تطبیق پذیر یا adaptive trigger است که حس واقعی تیراندازی را منتقل می‌کند. گویی که شما یک ماشه واقعی را می‌کشید. این ویژگی البته در بازی‌های ماشین سواری هم به کار رفته اما نمود واقعی آن در بازی‌های شوتر اول شخص است. جایی که هنگام تیراندازی دکمه‌های آر 2 R2 و ال 2 L2 را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این فناوری جذاب تجربه بازی تک نفره را پویا و چالش برانگیز می‌کند. اما توصیه نمی‌کنیم که از آن در بازی‌های چند نفره رقابتی استفاده کنید و بهتر است که آن را هنگام بازی آنلاین غیر فعال کنید. چرا که در بازی‌های آنلاین رقابتی شما باید از صدم ثانیه برای برتری یافتن بر حریفان خود استفاده کنید. این مهم با توجه به فعال بودن قابلیت adaptive trigger ممکن نیست. چرا که این ویژگی یک تأخیر جزئی را در اجرای دستورات شما و انتقال آن‌ها به بازی ایجاد می‌کند.

احتمالاً هنگام تجربه آنلاین متوجه این شده باشید که دوست شما در تیم حریف هنگام دوئل و مواجه رو در رو عملکرد بهتری در شلیک به شما از خود نشان می‌دهد، این مهم به خاطر تأخیر ذاتی ویژگی ماشه‌های تطبیق پذیر در DualSense است. بنابراین هنگام بازی آنلاین adaptive trigger پلی استیشن 5 را غیرفعال کنید.

نوشتار مرتبط:  10 نکته در مورد جیل ولنتاین که نمی‌دانستید 

تغییر رنگ DualSense در بازی رزیدنت اویل 3

3. دوالسنس نورپردازی RGB دارد – 8 ویژگی مخفی دوالسنس در پلی استیشن 5

همه می‌دانیم که دسته پلی استیشن 5 دارای نورپردازی در اطراف صفحه لمسی تاچ پد است. اما شاید برخی ندانند که اين نورپردازی خاصیت RGB داینامیک دارد.

به عبارت دیگر این نورهای اطراف دوالسنس ثابت نیستند و به فراخور بازی و موقعیت تغییر رنگ می‌دهند. مثلاً اگر در معرض خطر قرار بگیرید رنگ نور دوالسنس قرمز می‌شود.

بازی‌های مختلف استفاده‌های گوناگونی از نورپردازی دوالسنس می‌کنند. مثلاً در بازی هاگوارتز لگاسی Hogwarts Legacy نور دسته بسته به این که کدام خانه جادوگری را انتخاب کرده‌اید منحصر به فرد است. یا در تصویر بالا که بازی رزیدنت اویل 3 ریمیک را به تصویر می‌کشد، رنگ نورپردازی دوالسنس با خط سلامتی جیل ولنتاین هماهنگ شده است. در تصویر بالا که رنگ سبز را مشاهده می‌کنید یعنی جیل دوست داشتنی سالم و سرحال است.

نوشتار مرتبط:  مقایسه‌ی فناوری رهگیری پرتو ری تریسینگ در پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس 

تنظیمات تبدیل کلام به نوشتار در پلی استیشن 5

4. تبدیل گفتار به نوشتار هنگام چت کردن با دوستان

کسی نیست که دوست نداشته باشد با دوستان گپ و گفت کند و از چت روم پلی استیشن 5 استفاده بهینه را نبرد. اما از طرفی استفاده از کیبورد مجازی خیلی حوصله سر بر است، اگر هنگام بازی کردن باشید هم که کلاََ امکان پذیر نیست. اینجا است که ویژگی جذاب پلی استیشن 5 و دوالسنس به کمک شما می‌آیند تا صحبت‌های شما را تبدیل به نوشتار کنند.

این قابلیت ویژه در منوی دسترسی پلی استیشن 5 accessibility settings قرار دارد. پس از فعال کردن تبدیل کلام به متن می‌توانید گفتگوی صوتی خودتان در چت روم را به نوشتار نیز تبدیل کنید.

نوشتار مرتبط:  صحبت‌های کارگردان رزیدنت اویل ویلیج Resident Evil Village در خصوص ضرورت صدای سه بعدی 

تنظیمات صدای سه بعدی پلی استیشن 5 دوال سنس 8 ویژگی مخفی دوالسنس در پلی استیشن 5

5. استفاده از DualSense برای دستیابی به صدای سه بعدی – 8 ویژگی مخفی دوالسنس در پلی استیشن 5

قابلیت صدای سه بعدی پلی استیشن 5 از اهمیت فراوانی برخوردار است و می‌تواند منجر به غوطه‌ور شدن شما در بازی شود. اما مسئله اینجاست که همه هندزفری‌ها و هدفون‌های موجود در بازار فناوری صدای سه بعدی را پشتیبانی نمی‌کنند. دوالسنس اما می‌تواند هندزفری معمولی شما را به یک هدفون سه بعدی تبدیل کند. البته کمی اغراق کردم عزیزان، نباید انتظار معجزه داشته باشید اما این ویژگی می‌تواند جلوه‌های سه بعدی را شبیه‌سازی کند.

تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که هر هندزفری یا هدفونی که دارید را از طریق جک هدفون Headphone Jack موجود در قسمت پایینی DualSense متصل کنید و تنظیمات صوتی را مطابق تصویر بالا اعمال کنید.

نوشتار مرتبط:  پلی استیشن 5 استاندارد ps5 standard edition یا پلی استیشن 5 دیجیتال ps5 digital edition کدام را بخرم؟ 

منوی اصلی پلی استیشن 5 ستینگ

6. رفتن به منوی تنظیمات پلی استیشن 5 با فشردن دکمه مثلث

اگر می‌خواهید خیلی زود و به سرعت تنظیمات پلی استیشن 5 را تغيير دهید، لازم نیست به شیوه قدیمی عمل کنید و فقط کافی است با فشار دادن دکمه مثلث روی دوالسنس به بخش جستجو رفته و تنظیمات مربوطه را پیدا کنید. این قابلیت خصوصاً زمانی که وسط بازی هستید و عجله دارید که خیلی زود به ادامه مسابقه آنلاین بپردازید فوق العاده کاربردی است. شما در پلی استیشن 5 تنها با فشردن یک دکمه قادر خواهید بود تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید و به ادامه بازی بپردازید.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های پلتفرمر پلی استیشن 5 ps5 

خاموش کردن میکروفن DualSense

7. خاموش کردن میکروفن دوالسنس – 8 ویژگی مخفی دوالسنس در پلی استیشن 5

کنترلر پلی استیشن 5 دوالسنس DualSense دارای میکروفن داخلی است. این میکروفن کاربردهای فراوانی دارد. مثلاً می‌توان از میکروفن پلی استیشن 5 برای دادن فرمان‌های صوتی استفاده کرد و صرفاً با خواندن نام بازی وارد آن شد، همچنین بدون نیاز به هدست می‌شود با دوستان چت صوتی داشت. اما مشکلی که وجود دارد این است که به طور پیش‌فرض میکروفن دوالسنس همیشه روشن است.

شما باید تنها زمانی از میکروفن دوالسنس استفاده کنید که واقعاً به آن نیاز دارید! می‌پرسید چرا؟ خب، نخست به این دلیل که در صورت روشن بودن باطری دسته را زودتر خالی می‌کند و در ثانی روی برخی از ویژگی‌های دسته اثر منفی می‌گذارد. خوشبختانه سونی به این موضوع فکر کرده است و شما به راحتی می‌توانید میکروفن دوالسنس را به صورت پیش‌فرض خاموش کنید تا تنها زمانی که واقعاً به آن نیاز دارید مورد استفاده قرار بگیرد.

نوشتار مرتبط:  هر آنچه که باید درباره‌ی فاینال فانتزی 16 Final Fantasy 16 بدانید 

دوالسنس با نورپردازی سبز آبی

8. برای لذت بردن از دوالسنس نیازی به داشتن پلی استیشن 5 نیست!

کنترلر درجه یک دوالسنس DualSense با پلی استیشن 5 هماهنگی فوق العاده‌ای دارد. اما نیازی نیست برای لذت بردن از قابلیت‌های انقلابی این دسته بازی حرفه‌ای حتماً صاحب یک پلی استیشن 5 باشید. چرا که دوالسنس با موبایل اندروید و اپل سازگار است و همچنین روی کامپیوتر نیز به خوبی کار می‌کند.

پلی استیشن 5 کنسول گرانی است و از طرفی شاید شما یک موبایل پلیر یا پی سی گیمر باشید که اصلاً نیازی به خرید کنسول ندارید، در نتیجه چرا خودتان را از تجربه بازی با بهترین کنترلر بازی یعنی دوالسنس محروم کنید؟ شما می‌توانید این دسته را روی انواع دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف امتحان کنید، حتی مک!

نوشتار مرتبط:  مقایسه PS5 پلی استیشن 5 با ایکس باکس سری ایکس Xbox Series X | کدام را بخرم؟ 

دسته پلی استیشن 5 قابلیت‌ها و ویژگی‌های فراوانی دارد که در این مقاله فرصت نشد به همه آن‌ها اشاره کنیم. این ویژگی‌ها کنترلر دوالسنس را به ابزاری مدرن و نسل جدید بدل کرده است که تجربه‌ای عمیق و پویا را به گیمرها ارائه می‌دهد. نظر شما در خصوص 8 ویژگی مخفی دوالسنس در پلی استیشن 5 چیست؟ جای کدام ویژگی در این بین خالی بود؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

4.8 8 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها