بهترین شخصیت‌های تیکن

بهترین شخصیت‌های تیکن tekken best characters

بهترین شخصیت‌های تیکن

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

در این مقاله، ما فهرستی از محبوب‌ترین فایترهای بازی تیکن (Tekken) را بر اساس میزان محبوبیت‌شان در میان طرفداران، داستان زندگی‌شان و همینطور تکنیک‌های‌شان رتبه‌بندی کرده‌ایم. محض اطلاع شما، این رتبه‌بندی‌ها به معنی ارجحیت انتخاب آن شخصیت برای رقابت در تورنمنت‌ نیست، چون هر یک از این شخصیت‌ها سبک مبارزه مخصوص به خودش را دارد. با ساویس‌گیم همراه باشید تا به بهترین شخصیت‌های تیکن بپردازیم.

نوشتار مرتبط:  10 حقیقت جالب توجه از فرانچایز بزرگ Street Fighter 

بهترین شخصیت‌های تیکن حکیم ادی گوردو (Eddy Gordo)

۱۰. حکیم

بعضی وقت‌ها راز بهتر بودن در سادگی است. به دلیل استفاده بیش از حد آسان از ادی گوردو (Eddy Gordo)، گیمرهای حرفه‌ای معمولاً او را انتخاب نمی‌کنند، ولی به‌نظر ما این عدم انتخاب بیش‌تر از سر حسادت است. چرا که مسلماً مهارت‌های کاپوئرای او ترس به دل هر تیکن بازی می‌اندازد. جالب است بدانید که این شخصیت در کشور به حکیم شناخته می‌شد! این نام برگرفته از شخصیتی جذاب در یکی از فیلم‌های بروس لی است. به دلیل شباهت فراوان ادی با حکیم، گیمرهای ایرانی در کلوپ‌های بازی بیش‌تر از این نام استفاده می‌کردند. داستان زندگی ادی در این مجموعه بازی حول تلاش او برای گرفتن انتقامِ قتل پدر و مادرش جریان دارد و مطمئنیم دلتان نمی‌خواهد خشم ادی سر شما خالی شود. پس حسابی حواستان را جمع کنید!

هوئارانگ Hwoarang tekken

۹. هوئارانگ

نفر بعدی در این فهرست مبارز دیگری است که او هم قصد گرفتن انتقام دارد. بعد از کشته شدن معلم تکواندوی او یعنی Baek Doo San به‌دست Ogre، هوئارانگ وارد تورنمنت می‌شود تا همان بلایی را سر این شخصیت شرور بیاورد که لیاقتش را دارد. خوشبختانه معلم هوئارانگ قبل از مرگ، آموزش‌های لازم را به او می‌دهد و این شخصیت از مهارت‌های رزمی خود برای لگدهای مهلک و سریع استفاده می‌کند. از آنجا که Hwoarang فقط به یک دشمن راضی نمی‌شود، بعد از تساوی با Jin Kazama در یک مسابقه خیابانی، با او هم به رقابت می‌پردازد. مبارز خوش سیمای کره‌ای در رتبه‌ی نهم بهترین شخصیت‌های تیکن جا خوش کرده است.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی THE KING OF FIGHTERS XV 

کینگ king تکن

۸. کینگ

فقط نیم‌نگاهی به ماسک پلنگی و ترسناک این کشتی‌گیرِ کافیست تا شک و تردید به دل‌تان راه بدهید، دیگر خودتان ببینید روبرو شدن با حرکت‌های او چقدر خطرناک است! گذشته حرفه‌ای کینگ در ورزش کشتی کج باعث مهارتِ چشمگیر او در انواع مختلف بارانداز از جمله Chain throws ،Duck throws ،Ground throws شده است. او با امیدِ برنده شدن در تورنمنت و استفاده از پول جایزه برای ساخت یک یتیم‌خانه وارد تورنمنت King of Iron Fist شد، اما رقابت او با Armor King (آرمور کینگ) آنقدر شدید شد که باعث شد او در این تورنومنت باقی بماند.

هیهاچی میشیما (Heihachi Mishima)

۷. هیهاچی میشیما

گول سن این مرد را نخورید، او با همین سن هم یک مبارز کارکشته است. هیهاچی میشیما (Heihachi Mishima) یکی از شخصیت‌های منفی اصلی مجموعه بازی تکن است. او همان کسی است که رویدادهای تکن را رقم می‌زند. مثلاً وقتی که برای اولین بار شروع این مسابقات را اعلام می‌کند تا پسرش کازویا را محک بزند. گرچه بعدها متوجه می‌شویم که موفقیت نصیب کدام یک از آن‌ها می‌شود. از مشت‌ها و لگدهای این پیرمرد قدرتمند باید همیشه ترسید. موهای هیهاچی در دو طرف سرش همیشه چشم گیمرها را می‌گیرد و خواهد گرفت.

نوشتار مرتبط:  10 فیلم اقتباسی برتر از بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ 

بهترین شخصیت‌های تیکن نینا ویلیامز Nina Williams

۶. نینا ویلیامز

Nina Williams یک قاتل ایرلندی مخوف است. او آنقدر در کشتن مهارت دارد که در اولین تورنمنت و برای کشتن Heihachi استخدام شد. با اینکه نینا موفق به این کار نشد، اما در زمان حضورش در تورنمنت سر دشمنانش بلاهای زیادی می‌آورد و چند بار دیگر به تورنمنت برمی‌گردد. حرکات رزمی هاپکیدو که منجر به ضربات مشت قوی و واکنش‌های سریع او می‌شود، نینا ویلیامز را به تهدیدی همیشگی برای دیگر شخصیت‌ها تبدیل می‌کند. قاتل ایرلندی جایگاه چهارم بهترین شخصیت‌های تیکن را اشغال کرده است.

پاول فونیکس تکن پاول فینیکس (Paul Phoenix)

۵. پاول فونیکس

نصیحت ما به شما این است که فقط وقتی سربه‌سر این شخصیت بگذارید که مثل یک خرس قوی باشید. حتی در این صورت هم الزاماً وضعیت خوبی نخواهید داشت و این حقیقت را رقیب‌ فینیکس یعنی Kuma هم‌ تایید می‌کند. پاول فینیکس (Paul Phoenix) یک مبارز آمریکایی چغر و بد بدن که در تلاش برای تبدیل شدن به «سرسخت‌ترین مرد گیتی» است. حتی تصور اینکه کسی ادعای او در خصوص این لقب را زیر سوال ببرد، هم سخت است. سبک مبارزه‌ی پاول بر پایه‌ی جودو قرار دارد. اما او حرکات مخصوص به خود را هم به کار می‌گیرد تا منحصربه‌فرد باشد.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Persona 4 Arena Ultimax 

بهترین شخصیت‌های تیکن بروس لی مارشال لاو (Marshall Law)

۴. بروس لی

مارشال لاو (Marshall Law) علاوه بر اسمش که یکی از جناس‌های عالی در دنیای بازی‌های رایانه‌ای است (اسم او به معنی «هنر رزمی» است)، مستقیماً از بروس لی الهام گرفته شده. او حتی لباس زردرنگ بروس لی از فیلم «بازی مرگ» را به تن دارد. پس‌ مطمئناً او آدمی نیست که بخواهید سربه‌سرش بگذارید. مارشال در اولین بازی تکن که در آن حضور داشت، تقریباً کپی کامل این رزمی‌کار مشهور بود. او حتی زمان حمله کردن هم صداهایی شبیه به صدای بروس لی در می‌آورد. علاوه بر مبارزی قَدَر بودن، مارشال یک سنسی متعهد است که با هدف گرفتن پول برای باز کردن آموزشگاه کاراته وارد تورنمنت می‌شود.

یوشیمیتسو Yoshimitsu تیکن

۳. یوشیمیتسو

با اینکه چند شخصیت با این اسم در مجموعه Tekken حضور داشته‌اند، اما سبک مبارزه همه آن‌ها نینجوتسو است. همگی با شمشیر خوب کار می‌کنند و بازوهای مصنوعی دارند که وحشت را به جان حریف می‌اندازند. Yoshimitsu رهبر قبیله مانجی است و در مسیر پیشرفت مأموریت آن‌ها برای کمک به ضعیفان تلاش می‌کند. او نخستین بار وارد تورنمنت شد تا حواس دیگران را پرت کند و اعضای قبیله‌اش بتوانند جایزه تورنومنت را بدزدند. اما با این حال به سرعت به یک بازیکن ثابت این مجموعه بازی تبدیل شد. نینجای رباتی در فهرست بهترین شخصیت‌های تیکن رتبه‌ی سوم را از آن خود کرده است.

نوشتار مرتبط:  10 حقیقت جذاب که طرفداران درباره‌ی Dead or Alive نمی‌دانند 

بهترین شخصیت‌های تیکن کازویا میشیما Kazuya Mishima

۲. کازویا میشیما

این شخصیت، اولین نقش اصلی مجموعه بود و به یکی از نمادهای اولیه آن تبدیل شد. Kazuya Mishima وارد تورنومنت شد تا از پدرش به خاطر پرت کردن او از صخره انتقام بگیرد. اما خیلی زود معلوم شد که عطش او برای مبارزه فقط از کینه‌توزی‌اش ناشی نمی‌شود. از آنجا که کنترل‌های لازم برای بازی کردن با پسر هیهاچی خیلی دقیق هستند، استفاده از این شخصیت چندان ساده نیست. اما حرکات ترکیبی او مثل Electric Wind God Fist باعث می‌شوند وقت گذاشتن برای یاد گرفتن کنترل او بیارزد.

بهترین شخصیت‌های تیکن جین کازاما Jin Kazama

۱. جین کازاما

با آمدن نسخه‌های جدید از مجموعه تکن، سازندگان بازی از قدرت‌های او کم کردند. اما با وجود همین نِرف‌ها باز هم Jin Kazama در صدر فهرست ما قرار می‌گیرد. پدربزرگ جین یعنی هیهاچی او را برای ورود به این مسابقات تعلیم می‌دهد. او در ابتدا قصد دارد انتقام مرگ مادرش را بگیرد. با این حال، وقتی هیهاچی سعی می‌کند Devil Gene را از بدن او بدزدد، کازاما هدف جدیدی پیدا می‌کند تا خشمش را نثار او کند. حرکات Jin که از پدرش Kazuya و مادرش Jun الهام گرفته شده‌اند، باعث می‌شوند متوقف کردن او تقریباً غیرممکن باشد. رتبه‌ی نخست بهترین شخصیت‌های تیکن با اختلاف به جین کازاما می‌رسد.

نظر شما در خصوص بهترین شخصیت‌های تیکن چیست؟ مبارزان برتر خود را در بخش نظرات فهرست کنید؟ جای کدام شخصیت در این مقاله خالی بود؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

2.7 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

Avatar for بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها