10 بازی که آرزو داریم برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس احیا شوند

10 بازی که آرزو داریم برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس احیا شوند بافی قاتل خون آشام‌ها buffy the vampire slayer بازی گتوی the getaway بازی پرایمال primal

بازی‌های زیادی هستند که در نسل‌های گذشته ما را سرگرم کرده‌اند. بازی‌هایی که به واسطه محدودیت سخت‌افزار گیمینگ در آن زمان به نهایت پتانسیل خود نرسیده‌اند و بازیسازان نتوانسته‌اند هر آن‌چه که در ذهن دارند را پیاده‌سازی کنند. حال اما به لطف توان گرافیکی PS5 و Xbox Series X|S شاید فرصت مناسبی برای ریبوت، ریمیک یا ریمستر کردن این بازی‌ها باشد. در ادامه با ساویس‌گیم همراه شوید تا به 10 بازی که آرزو داریم برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس احیا شوند بپردازیم.

در این مقاله به بازی‌هایی خواهیم پرداخت که هنگام عرضه اثرگذاری بالایی داشته‌اند و سال‌ها است خبری از آن‌ها نیست. بازی‌هایی که دوست داریم شاهد بازگشت آن‌ها برای نسل فعلی کنسول‌های بازی باشیم.

نوشتار مرتبط:  15 بازی جهان باز برتر که نباید از دست بدهید 

10. The Getaway

گتوی

حتی تصور بازی کردن گتوی The Getaway روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نیز رویایی به نظر می‌رسد. نزدیک به 2 دهه از عرضه این بازی روی پلی استیشن 2 می‌گذرد. The Getaway متعلق به نسل اخیر کنسول‌ها نیست، شاید بسیاری از گیمرها حتی نام آن را نیز نشنیده باشند. اما در زمان عرضه بازی نابی بود و تجربه‌ای فراموش نشدنی را به گیمرها ارائه داد. تجربه‌ای که تا امروز مزه‌اش زیر زبان ما حس می‌شود.

گیم پلی بازی The Getaway شباهت زیادی به جی تی ای داشت، اگر بگویم بهتر بود هم اغراق نکرده‌ام. به خصوص در زمینه رانندگی با ماشین‌های مختلف و ساختار جهان باز واقعاً لذت‌بخش بود. نکته جالبی که بازی داشت این بود که شخصیت اصلی هنگام آسیب دیدن این آسیب را در ظاهر نشان می‌داد و نشانه‌های آسیب بسته به شدت ضربه روی صفحه به تصویر کشیده می‌شد.

افسوس که سونی دنباله The Getaway که قرار بود برای پلی استیشن 3 عرضه شود را لغو کرد. علت این کار هم پشتیبانی از فناوری دوربین 3 EyeToy بود که خیلی زود هم شکست خورد و استقبال چندانی از آن نشد.

نوشتار مرتبط:  سخت‌ترین بازی‌های پلی استیشن 4 PS4 

9. Bloodborne – بلادبورن 10 بازی که آرزو داریم برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس احیا شوند

عرضه شدن ریمستر یا حتی ریمیک بازی بلادبورن برای پلتفرم‌های مختلف رویای طرفداران آثار میازاکی و بازی‌های دارک سولز است. رویایی که بارها تا نزدیکی تعبیر شدن رفته اما عاشقان را تشنه از لب چشمه بازگردانده است.

بازی بلادبورن Bloodborne بدون اغراق از سایر بازی‌های میازاکی یک سر و گردن بالاتر است. یکی از دلایل این مهم پشتیبانی و همکاری فرام سافتور با استودیو ژاپن بوده است. این بازی حتی توجه من که نتوانستم با بازی‌های دارک سولز ارتباط برقرار کنم را نیز جلب کرد و فضاسازی فوق‌العاده بازی هر گیمر صاحب ذوقی را به وجد می‌آورد.

8 سال از عرضه بلادبورن روی پلی استیشن 4 می‌گذرد اما علیرغم تمام شایعات هنوز خبری از دنباله یا حتی ریمستر بازی نیست. طرفداران سولزبورن سال‌ها است که خواهان یک ریمستر برای بازی هستند اما متأسفانه سازندگان و سونی هیچ واکنشی به این درخواست نداده‌اند. هر وقت پلی استیشن شوکیس یا نمایش جدید پلی استیشن معرفی و برگذار می‌شود طرفداران مشتاقانه به تماشا می‌نشینند تا Bloodborne 2 معرفی شود یا حداقل خبر منتشر شدن بلادبورن برای کامپیوتر را شاهد باشند، اما تا الآن چنین اتفاقی رخ نداده است.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی ردفال Redfall 

8. Buffy the Vampire Slayer

بافی قاتل خون آشام‌ها

کسی هست که بازی بافی قاتل خون آشام‌ها Buffy the Vampire Slayer را به یاد داشته باشد!؟ این بازی بر اساس مجموعه تلویزیونی به همین نام ساخته شده است و در زمان عرضه مورد توجه گیمرها و طرفداران سریال بافی قاتل خون آشام‌ها قرار گرفت. اما متأسفانه بازی روی داستان مجموعه متمرکز نبود و در زمینه گیم پلی می‌درخشید. این بازی یکی از نخستین بازی‌هایی بود که روی خون‌آشام‌ها متمرکز بود و گیم پلی جدیدی ارائه می‌داد.

بازی Buffy the Vampire Slayer در ادامه یک دنباله تحت عنوان Chaos Bleeds نیز دریافت کرد. اما حقیقتاََ بازی به یک ریبوت یا بازسازی کامل نیاز دارد. چه بهتر که سازندگان یک بازی جدید با تمرکز روی داستان مجموعه بسازند. نسخه جدید Buffy the Vampire Slayer روی کنسول‌های پلی‌ استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس قطعاََ تماشایی خواهد بود.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های دایناسوری تاریخ 

7. Primal

پرایمال

این بازی هنگام عرضه برای پلی استیشن 2 با بی مهری مواجه شد. Primal شاید یکی از قدر نادیده‌ترین بازی‌های چند دهه اخیر باشد. بازی جذاب Primal گیم پلی فوق‌العاده سرگرم کننده‌ای را ارائه می‌داد که روی اکتشاف و حل معما متمرکز بود. معماهای بازی هوشمندانه بودند و گیمر را ترغیب می‌کردند که ذهن و خلاقیت خود را به چالش بکشد. همچنين نحوه تعامل شخصیت‌ها با یکدیگر و محیط نیز خیلی زیرکانه و حساب شده بود.

شخصیت اصلی بازی پرایمال Primal جنیفر نام داشت. جنیفر قدرت‌های خارق‌العاده‌ای در اختیار دارد که به وی در پیشبرد اهداف بازی کمک می‌کنند. همچنين شما می‌توانید کنترل موجودی به نام Scree را نیز در دست بگیرید و در لحظه بین جنیفر و اسکری جابه‌جا شوید. هر کدام از شخصیت‌ها در PRIMAL قدرت و قابلیت‌های خاص خود را دارند.

بازسازی و ریبوت این بازی برای PS5 و Xbox Series X|S می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش را ارائه دهد و با بازی‌هایی همچون توم ریدر Tomb Raider و آنچارتد Uncharted رقابت کند.

نوشتار مرتبط:  30 بازی اکشن نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید 

6. Alpha Protocol – آلفا پروتکل 10 بازی که آرزو داریم برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس احیا شوند

بازی آلفا پروتکل نسبتاََ جدید است. Alpha Protocol هنگام عرضه به دلیل باگ‌های فراوان مورد انتقاد شدید گیمرها و منتقدان قرار گرفت و نتوانست به موفقیت سایر بازی‌های نقش‌آفرینی آبسیدین Obsidian دست پیدا کند. در ادامه سازندگان با عرضه به‌روزرسانی‌های متعدد توانستند مشکلات Alpha Protocol را برطرف کنند و تجربه نهایی را بهبود بخشند، منتهی کار از کار گذشته بود.

بازی آلفا پروتکل Alpha Protocol شباهت‌های زیادی به مس افکت Mass Effect دارد. مبارزات و گیم پلی بازی، همچنین فضاسازی و داستان علمی تخیلی شباهت‌های انکارناپذیری داشتند. در سال‌های بعد نیز بازی مس افکت آندرومدا Mass Effect Andromeda به سرنوشت مشابه Alpha Protocol دچار شد. ساخت دنباله یا ریمیک کردن این بازی برای کنسول‌های جدید می‌تواند مفید واقع شود و گیمرهای زیادی را به بازی جذب کند. گیمرهایی که در هنگام عرضه به دلیل مشکلات فنی و باگ‌های فراوان از تجربه بازی چشم‌پوشی کرده بودند.

نوشتار مرتبط:  100 نقل قول برتر بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ 

5. Duke Nukem

دوک ناکم

گیمرهای قدیمی حتماً دوک ناکم Duke Nukem را به خاطر دارند، بازی بحث برانگیزی که در بسیاری از کشورها ممنوع شد و همین موضوع به شهرت جهانی آن دامن زد. Apogee Software که اکنون با نام 3D Realms شناخته می‌شود خالق این مجموعه سرشناس است. اما سال 2010 بود که گیرباکس Gearbox Software حق امتیاز مجموعه را تصاحب کرد و بازی Duke Nukem Forever را از جهنم توسعه نجات داد.

عملکرد ضعیف بازی Duke Nukem Forever هنگام عرضه در سال 2011 امیدها برای احیای مجموعه را کمرنگ کرده است. با این حال نباید فراموش کرد که این مجموعه تنها تا سال 2001 بیش از یک میلیارد دلار سودآوری را به ثبت رسانده که نمایان‌گر محبوبیت فوق العاده بالای Duke Nukem است. هر چند با توجه به لجن پراکنی فمینیست‌ها و جریان انحرافی SJW بعید به نظر می‌رسد که شاهد احیای بازی‌های اینچنینی باشیم، اما به هر حال تجربه لذت بخش و ناب شوتر اول شخص و سوم شخص این مجموعه خالی از لطف نخواهد بود.

نوشتار مرتبط:  10 بازی پلی استیشن که باید برای پلی استیشن 5 PS5 ریمیک شوند 

4. Vagrant Story – واگرانت استوری 10 بازی که آرزو داریم برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس احیا شوند

واگرانت استوری

بازی واگرانت استوری Vagrant Story در آغاز قرن بیست و یکم برای پلی استیشن وان عرضه شد. این اکشن نقش آفرینی جذاب با داستان و گرافیک خوب خود در زمان عرضه توانست جایگاه اسکوئرانیکس را در بازار تثبیت کند. داستان بازی در پادشاهی والندیا kingdom of Valendia و شهر ویران شده لیا مونده Leá Monde جریان دارد. بازی روی اشلی ریوت معروف به Riskbreaker تمرکز دارد، مأمور ویژه‌ای که قرار است ارتباط بین رهبر فرقه و یکی از اعضای پارلمان شهر را بررسی کند.

بازی Vagrant Story یک اکشن نقش‌آفرینی ماجراجویی منحصر به فرد است که نه فروشگاهی را در بر دارد و نه شخصیت اصلی با دیگر npcها ارتباط برقرار می‌کند. واگرانت استوری روی ساخت سلاح، دستکاری آن و همچنین حل معما و استراتژی متمرکز است. بدون شک تجربه Vagrant Story Remake یا Vagrant Story 2 روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس در حالی که بازی‌های تکراری بازار را قبضه کرده‌اند فوق العاده خوشايند و متفاوت خواهد بود.

نوشتار مرتبط:  5 بازی در حال ساخت که بعید است عرضه شوند 

3. Beyond Good and Evil

بیاند گود اند اویل

بیاند گود اند اویل Beyond Good and Evil هنگام عرضه روی پلی استیشن 2 مورد بی مهری گیمرها قرار گرفت. بازی علیرغم دریافت نقدهای مثبت نتوانست فروش خوبی کسب کند. این بازی شاهکار فراتر از زمان خود بود و سال‌ها بعد ارزش واقعی آن نمایان شد و گیمرها به جایگاه واقعی Beyond Good and Evil پی بردند.

بازی اکشن ماجراجویی فراسوی خیر و شر Beyond Good and Evil توسط یوبیسافت ساخته شده است. داستان بازی حول جید Jade جریان دارد، جاسوس خبرنگاری که باید ماجرای یک توطئه فرازمینی را پیگیری کند. گیم پلی بازی beyond good and evil شامل حل معما، مبارزه و جمع‌آوری مدارک تصویری می‌شود.

با توجه به این‌که پیش از این شاهد ریمستر شدن بازی در نسل هفتم بودیم، و نسخه دوم بازی هم سال‌ها است که در جهنم توسعه گرفتار شده، اکنون بهترین فرصت برای بازسازی این شاهکار است. حقیقتاً با توجه به گزارشات و شرایط یوبیسافت هیچ امیدی به Beyond Good and Evil 2 نیست، و از آن‌جایی که ریمستر بازی برای پلتفرم‌های جدید عرضه نشده است، ریمیک بیاند گود اند اویل می‌تواند در دستور کار سازندگان قرار بگیرد.

نوشتار مرتبط:  10 حقیقتی که از داینو کرایسیس Dino Crisis نمی‌دانید 

2.Dino Crisis

داینو کرایسیس

داینو کرایسیس Dino Crisis بازی ترسناک بقا و اکشن ماجراجویی که توسط شینجی میکامی افسانه‌ای ساخته شده و کپکام نشر آن را بر عهده داشته است. این مجموعه جذاب در اواخر دهه 90 میلادی کار خود را آغاز کرد و توانست طرفداران وفاداری را به خود جذب کند. متأسفانه از سال 2003 به این سو خبری از این مجموعه جذاب نبوده و علیرغم شایعات و درخواست طرفداران برای بازسازی یا ریمستر کردن داینو کرایسیس کپکام هیچ اقدامی صورت نداده است.

چندی پیش که کپکام بازی آنلاین و co-op محور اگزو پرایمال Exoprimal را معرفی کرد، طرفداران با دیدن دایناسورهای بازی و ظاهر شخصیت اصلی که به شکل کنایه آمیزی به رجینا Regina شخصیت اصلی داینو کرایسیس شباهت دارد، خوشحال شدند. اما این خوشحالی چندان ادامه دار نبود. امید می‌رود اکنون که کپکام با بازسازی رزیدنت اویل حسابی به موفقیت دست پیدا کرده است، شانس دوباره‌ای نیز به داینو کرایسیس Dino Crisis بدهد. یک بازسازی با کیفیت با موتور بازیسازی قدرتمند RE Engine به سبک رزیدنت اویل 4 ریمیک بدون شک گیمرها را خوشحال خواهد کرد. از طرفی در حال حاضر بازی‌های با محوریت دایناسور خیلی انگشت شمار هستند.

نوشتار مرتبط:  ترسناک‌ترین بازی‌های ژاپنی 

1. Parasite Eve – پارازیت ایو 10 بازی که آرزو داریم برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس احیا شوند

پارازیت ایو

پارازیت ایو Parasite Eve در دوران اوج بازی‌های ترسناک عرضه شد و با عناصر نقش آفرینی خود توانست روح جدیدی به کالبد این سبک بدمد. بازی Parasite Eve نخستین عنوان اسکوئرانیکس (سابقاً اسکوئرسافت) با درجه سنی بزرگسال و نخستین همکاری جدی بخش ژاپن و آمریکای شرکت بود. هیرونوبو ساکاگوچی افسانه‌ای خالق فاینال فانتزی تهیه کنندگی این بازی را بر عهده داشت و تاکاشی توکیتا در جایگاه کارگردان هنرنمایی کرد.

این مجموعه جذاب دنباله‌هایی هم دریافت کرد، Parasite Eve 2 و The 3rd Birthday که دنباله فرعی اسپین اف پارازیت ایو به شمار می‌رود. اکنون که بازی‌های ترسناک با عرضه عناوینی چون کالیستو پروتکل، دد اسپیس ریمیک و رزیدنت اویل 4 ریمیک به دوران اوج بازگشته‌اند، بهترین فرصت برای احیای Parasite Eve است. این مجموعه می‌تواند با عناصر نقش آفرینی و فضاسازی خاص خود از دیگر بازی‌ها متمایز شود و به موفقیت خوبی دست پیدا کند. شما این مجموعه جذاب را تجربه کرده‌اید؟ موافق ریمیک یا ریبوت شدن Parasite Eve برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس هستید؟

خب دوستان این هم از 10 بازی که آرزو داریم برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس احیا شوند، بازی‌هایی که خاطرات زیادی را در نسل‌های گذشته برای ما به یادگار گذاشته‌اند. حال نوبت شما است که بازی‌های مورد علاقه خودتان را فهرست کنید، بازی‌هایی که دوست دارید شاهد ریمیک یا نسخه جدیدشان روی پلی استیشن 5 ps5 و ایکس باکس سری ایکس xbox series x و ایکس باکس سری اس xbox series s باشید. منتظر نظرات و پیشنهادات دلنشین همه گیمرهای خوش ذوق به خصوص گیمرهای با تجربه هستیم. دوستان این مقاله در ادامه به‌روزرسانی خواهد شد، بنابراین پیشنهادات جذاب خودتان را برای ما بفرستید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

4.3 10 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها