5 تغییر که eFootball 2023 را به بهترین بازی فوتبال تبدیل می‌کنند

5 تغییر که eFootball 2023 را به بهترین بازی فوتبال تبدیل می‌کنند بازی ای فوتبال 2023 مسی نیمار پی اس 23

بازی ای فوتبال 23 eFootball 2023 تغییرات زیادی به خود دیده است. پس از این‌که کونامی نام تجاری محبوب پی اس PES را کنار گذاشت و بازی را برای همه پلتفرم‌ها رایگان کرد، شاهد واکنش‌های متفاوتی از سوی گیمرها و طرفداران بودیم. صادقانه بگویم بازی پس از گذشت 2 سال در شرایط خوبی قرار ندارد. اما طرفداران بازی فوتبال پس PES نگران نباشند، چرا که ما در این مقاله قرار است به 5 تغییر که eFootball 2023 را به بهترین بازی فوتبال تبدیل می‌کنند بپردازیم.

قبل از هر چیز لازم به ذکر است که تغییر نام مجموعه از PES به eFootball صرفاً اسمی نبود. ما شاهد تغییرات بنیادینی بودیم. گیم پلی و ساختار بازی به کلی تغییر کرده است و کوچ کردن سازندگان به موتور بازیسازی جدید نیز مشکلات فراوانی را در ابتدای امر پدیدار کرد. مشکلات و باگ‌های eFootball در روزها و هفته‌های نخست دستمایه شوخی و تمسخر کاربران شده بود. اما خوشبختانه کونامی پس از چندین ماه کار توانست وضعیت بازی را بهبود بخشد.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی ای فوتبال 23 eFootball 2023 

اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، بازی eFootball 2023 پس از دریافت به‌روزرسانی‌های گسترده هم‌اکنون در وضعیت به مراتب بهتری قرار دارد. اما هنوز با دوران اوج PES فاصله داریم. طرفداران انتظارات بیش‌تری را از این بازی پرطرفدار دارند.

در این مقاله 5 تغییر که eFootball 2023 را به بهترین بازی فوتبال تبدیل می‌کنند را برخواهیم شمرد. تغییراتی که طرفداران مدت‌ها است درخواست می‌کنند.

نوشتار مرتبط:  آموزش تنظیمات ای فوتبال eFootball PES 2022 برای دریافت بالاترین نرخ فریم 

مقایسه گرافیک چهره مسی ای فوتبال 2022 ای فوتبال 2023

گرافیک eFootball 2023 جای کار دارد

آن اوایل که eFootball عرضه شده بود، یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی پر شده بود از میم و باگ‌های خنده‌دار بازی. این موضوع برای طرفداران PES خیلی دردناک بود، چرا که سابقاً این مجموعه بازی عاری از هر گونه باگ و مشکلات فنی بود و گرافیک بازی به خصوص طراحی چهره بازیکنان زبانزد بود. درست است که در بازی فوتبال گرافیک و طراحی چهره خیلی به چشم نمی‌آید و گیم پلی اهمیت بالاتری دارد، اما وضعیت ای فوتبال eFootball به قدری بد و عجیب بود که گویی بازیکنان از سیارات دیگری آمده‌اند و مشغول فوتبال بازی کردن هستند!

کونامی برای رفع مشکلات اولیه بازی تلاش زیادی کرد. آن‌ها طی ماه‌ها چندین به‌روزرسانی گسترده عرضه کردند تا eFootball را به وضعیت مطلوب برسانند. در این میان از دست دادن لایسنس تیم‌ها و بازیکنان نیز برای آن‌ها دردسرساز شده بود.

همچنین eFootball از لحاظ فنی نیز مشکلاتی داشت. به عنوان مثال حرکت بازیکنان دچار مشکل بود و این موضوع تأثیر جدی روی گیم پلی می‌گذاشت و تجربه بازی را خراب می‌کرد. تا جایی که بسیاری از طرفداران PES بازی را رها کردند. اکنون وضعیت بازی از لحاظ گرافیک و گیم پلی بهبود پیدا کرده است. اما طرفداران انتظارات بیش‌تری دارند. کنسول‌های نسل 9 پتانسیل فراوانی دارند که بدون استفاده باقی مانده است. پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس از لحاظ سخت‌افزاری توان ارائه گرافیک چشمگیری دارند. در نتیجه eFootball در این زمینه باید پیشرفت کند.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی ای فوتبال eFootball PES 2022 

مس در ای فوتبال 23

5 تغییر که eFootball 2023 را به بهترین بازی فوتبال تبدیل می‌کنند – فعالیت‌ها و چالش‌های فصلی بیش‌تر

این موضوع تجربه هر بازی فوتبالی یا کلاََ هر بازی چندنفره دیگری را دلچسب می‌کند. چالش‌ها و فعالیت‌های فصلی منجر به این می‌شوند که گیمرها احساس تازگی در تجربه بازی کنند. همین هم باعث می‌شود وقت بیش‌تری را صرف تجربه بازی کنند.

بازی eFootball 2023 در طول جام جهانی 2022 چالش‌ها و فعالیت‌های جدیدی دريافت کرد. چالش‌هایی که برخی از آن‌ها کماکان تحت عنوان جام ای فوتبال پابرجا هستند. این چالش‌ها و فعالیت‌های گوناگون جوایز خوبی هم به همراه دارند. جوایزی که گیمرها را به تکمیل و شرکت در چالش‌ها ترغيب می‌کنند.

با این وجود چالش‌ها و فعالیت‌های eFootball قابل مقايسه با فیفا 23 Fifa 23 نیستند. تنوع و تعداد چالش‌های فیفا بیش‌تر است. از طرفی بخش محبوب FUT پرطرفدارترین بخش چندنفره برای تجربه فوتبال است. ای فوتبال هیچ رقیب یا مشابهی برای این بخش ندارد. درست است که کونامی دریم تیم Dream Team را به عنوان جایگزین معرفی کرده است، اما این بخش موفق به جذب بازیکن نشده و مشخصاََ طرح و فکر زیادی پشت آن نبوده است. طرفداران کماکان منتظر مستر لیگ Master League هستند که سازندگان وعده آن را داده بودند و هنوز عرضه نشده است.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی ای فوتبال پی اس eFootball PES 2021 

5 تغییر که eFootball 2023 را به بهترین بازی فوتبال تبدیل می‌کنند مستر لیگ master league

بازی eFootball 2023 هنوز Master League ندارد

بخش مفقود که جای خالی آن به شدت در ای فوتبال 23 حس می‌شود، مستر لیگ Master League است. این بخش محبوب که در رقابت جدی با کریر مد Career Mode فیفا قرار داشت پس از گذشت 2 سال هنوز عرضه نشده است. طرفداران PES علاقه ویژه‌ای به مستر لیگ دارند و به عقیده اکثر طرفداران فوتبال برتری محسوسی نسبت به کریر مد داشت. در این بخش شما یک تیم انتخاب می‌کنید و فصول مختلف فوتبالی را با آن در قالب مربی پشت سر خواهید گذاشت.

کونامی قول داده بود که مستر لیگ را در قالب DLC به eFootball 2023 اضافه خواهد کرد. ولی هنوز خبری از آن نشده است. هیچ به‌روزرسانی یا تاریخ عرضه‌ای نیز برای Master League ارائه نشده است. اکنون که زمان زیادی از فقدان مستر لیگ گذشته است، طبیعتاً انتظارات طرفداران نیز بیش‌تر شده. کونامی می‌بایست دقت ویژه‌ای در طراحی مستر لیگ eFootball به خرج دهد و بخش‌های جذابی را به آن اضافه نماید تا توجه طرفداران فوتبال را به خود جلب کند.

اضافه شدن مستر لیگ به eFootball 2023 بدون شک طرفداران PES را خوشحال خواهد کرد. این بخش در گذشته به اندازه‌ای جذاب بود که ساعت‌ها آن را تجربه می‌کردیم و احساس خستگی و تکرار هم نمی‌کردیم. یادش بخیر زمانی در مستر لیگ با تیم اینتر 10 فصل فوتبالی را به صورت متوالی بازی می‌کردم، بازیکنان اصلی در این میان بازنشسته می‌شدند، ستاره‌های جدید و جوان را برای تیم می‌خریدم و جام‌های زیادی را می‌بردیم.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های موبایل 2023 

نیمار پی اس 23

5 تغییر که eFootball 2023 را به بهترین بازی فوتبال تبدیل می‌کنند – حالت‌های بازی بیش‌تر

اضافه شدن مستر لیگ به eFootball خیلی خوب است، اما کافی نیست. این تنها بخشی نخواهد بود که توان جلب نظر طرفداران فوتبال را خواهد داشت. کونامی باید حالت‌های بازی بیش‌تر و متنوع‌تری را به بازی اضافه کند.

به عنوان مثال یکی از بخش‌های جذاب pes حالت random selection match بود که فوق‌العاده محبوب شد. شما در این حالت بین یک تا 4 تیم را انتخاب می‌کردید و کامپیوتر به صورت تصادفی بازیکنان این تیم‌ها را قاطی می‌کرد تا در نهایت یک تیم منتخب به شما بدهد. در این بین یک سری قانون جالب هم وجود داشت که تجربه بازی را هیجان انگیز می‌کرد. یا مثلاً در نسخه‌های قدیمی شما می‌توانستید فیزیک و جاذبه بازی را تغيير بدهید، توپ فوتبال را به شکل بشکه دربیاورید و ماسک‌های خنده‌دار سر بازیکنان کنید. این حالت‌ها و قابلیت‌های خلاقانه باعث می‌شدند که بازی تا یک سال تازگی خود را حفظ کند و بعد از مدتی تکراری و یکنواخت نشود.

اضافه شدن حالت‌های بازی جدید به eFootball 2023 یا نسخه‌های بعدی گیمرها را جذب این بازی فوتبال خواهد کرد. به عنوان مثال فیفا بخش فوتبال خیابونی دارد، حالت‌های مختلف با قوانین متفاوت دارد که تجربه بازی را جذاب نگه می‌دارند. ای فوتبال نیز باید یک بخش فوتبال خیابانی و حالت‌های بیش‌تر اضافه کند. بازی‌های NBA در این زمینه خیلی خوب عمل کرده‌اند و تنوع فعالیت‌های جانبی آن‌ها خیلی بیش‌تر است. نظر شما در این خصوص چیست؟ چه ایده‌ها و حالت‌های جذابی در نظر دارید؟

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی کشتی کج 2023 WWE 2K23 

5 تغییر که eFootball 2023 را به بهترین بازی فوتبال تبدیل می‌کنند فصل سوم ای فوتبال 23

بازی eFootball 2023 نیازمند محتوای بیش‌تر است

کونامی دیگر جای اشتباه کردن ندارد. عرضه فاجعه ای فوتبال قاعدتاً باید درس بزرگی به سازندگان داده باشد. آن‌ها باید از این موضوع عبرت بگیرند. یک اشتباه دیگر کافی است تا گیمرها به صورت کلی اعتماد خود را نسبت به آینده eFootball از دست بدهند. بازی به محتوای جدید نیازمند است و سازندگان باید هر چه زودتر این کاستی‌ها را جبران کنند. تعداد تیم‌ها و لیگ‌های eFootball 2023 خیلی اندک است. از طرفی تیم سازنده باید بخشی را نیز به امور فنی اختصاص دهد تا در آن زمینه نیز سرآمد شود.

درست که به‌روزرسانی منظم برای eFootball عرضه می‌شود و مشکلات بازی رفته رفته برطرف می‌شوند، اما سازندگان می‌بایست توجه بیشتری به نظرات گیمرها و طرفداران pes داشته باشند و خواسته‌های آن‌ها را در اولویت قرار دهند.

با اجرا کردن و به‌کارگیری این ایده‌ها و تغییرات ای فوتبال طرفداران پرشماری پیدا خواهد کرد و توان رقابت با فیفا را خواهد داشت. به خصوص این‌که eFootball رایگان است و روی پلتفرم‌های مختلف حتی موبایل نیز در دسترس قرار دارد. نظر شما در خصوص 5 تغییر که eFootball 2023 را به بهترین بازی فوتبال تبدیل می‌کنند چیست؟ ایده و خواسته جذاب دیگری دارید؟ اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی کاپیتان سوباسا Captain Tsubasa: Rise of New Champions 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
38 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها