نظر سازندگان در خصوص کنترلر انقلابی DualSense چیست؟

نظر سازندگان در خصوص کنترلر انقلابی DualSense چیست؟

به گزارش ساویس‌گیم، اگر شما یکی از معدود دارندگان PS5 باشید یا اخبار مربوط به DualSense را پیگیری کرده باشید، احتمالاً با ویژگی‌های آن آشنا باشید. دسته‌ی PS5 از نظر خیلی‌ها یکی از برترین کنترلرهای تاریخ است. با این‌که هنوز در ابتدای نسل قرار داریم، اما سازندگان زیادی به DualSense علاقه نشان داده‌اند. حتی با وجود چالش‌هایی که در برنامه‌نویسی برای آن وجود دارد.

در جدیدترین شماره‌ی مجله‌ی رسمی پلی‌استیشن صحبت‌هایی با سازندگان شده است. و از آن‌ها در خصوص عملکرد DualSense در 6 ماه گذشته پرسیده شده است. این سازندگان شامل Kylotonn (WRC9), Giant Squid (The Pathless), Capcom (Resident Evil series) و برخی دیگر می‌شود. نظر سازندگان را در پائین ملاحظه کنید:

شما از توسعه‌ی WRC 9 چه نکته‌ای را آموختید که قصد دارید در نسخه‌ی بعدی استفاده کنید؟

مسؤل فنی Kylotonn در پاسخ می‌گوید: قابلیت بازخورد لمسی DualSense زحمت زیادی می‌برد. اما ارزش وقت گذاشتن را دارد. چرا که به باورپذیر کردن بازی و غوطه‌وری بازی‌باز کمک می‌کند. همچنین متوجه این شدیم که بازی‌بازان اهمیت ویژه‌ای به روان اجرا شدن بازی می‌دهند. از طرفی به کیفیت بصری نیز توجه ویژه‌ای دارند. بنابراین این هم یک چالش است که ضمن افزایش کیفیت بصری به اجرای روان و حداقل 60 فریم بودن بازی نیز توجه کنیم. حداقل در این زمینه قدرت سخت‌افزاری به یاری ما آمده است.

موریماسا ساتو کارگردان رزیدنت ایول نیز از تجربه‌ی کار با DualSense می‌گوید:

با توجه به این‌که ماشه‌های PS5 قابلیت القای حس تیراندازی به مخاطب را دارند، تنظیم فشار مورد نیاز برای شلیک چالش بزرگی است.

مجله‌ی رسمی پلی‌استیشن از قول آقای ساتو می‌گوید که چالش کار با DualSense را باید به جان خرید. چرا که PS5 طراحی بازی را وارد فاز جدیدی کرده است.

آقای مت ناوا از Giant Squid که روی بازی The Pathless کار کرده‌اند، نظر جالبی در مورد DualSense دارند:

حقیقتاً من در ابتدا اهمیت چندانی به قابلیت‌های DualSense نمی‌دادم. به نظرم نمی‌آمد که قابلیت چندان بزرگی باشد. در نهایت پس از به‌کارگیری قابلیت و اجرای بازی روی PS5 برای مدتی، زمانی که به PS4 برای تست بازی مراجعه کردم خلأ قابلیت بازخورد لمسی را حس کردم.

موتورهای DualSense می‌توانند ویژگی‌های زیادی را ارائه دهند. به خاطر دارم زمانی که به صورت اتفاقی حس چرخاندن سوئیچ در ماشینی که روشن نمی‌شود را ایجاد کردم. این به من خاطرنشان کرد که بازی‌سازان می‌توانند از این قابلیت‌ها برای ایجاد حس‌های متفاوت و شگفت‌انگیز استفاده کنند.

مدیر عامل Starward Industries خالق بازی The Invincible:

همانند هر پلتفرم دیگری، زمان می‌برد تا سازندگان با نرم‌افزار آشنا شوند. اما وقتی که آن‌ها با قابلیت‌های جدید احساس راحتی کنند، آن جاست که جادو رخ می‌دهد. برنامه نویسان با تغییر و ارتقاء‌ی نرم‌افزار کارهایی می‌کنند که حتی سازنده‌ی آن پلتفرم نیز در بهت و حیرت فرو رود.

طبیعی است که سازندگان در ابتدای خلق فناوری جدید با چالش‌هایی روبه‌رو شوند. اما نکته‌ی مهم این است که آن‌ها احساس خوبی در خصوص آن داشته باشند.

نظر شما چیست دوستان؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها