بانوی اول سبک وحشت و بقا: 10 نکته در مورد جیل ولنتاین که نمی‌دانستید

بانوی اول سبک وحشت و بقا: 10 نکته در مورد جیل ولنتاین که نمی‌دانستید

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

جیل ولنتاین (Jill Valentine) یکی از شخصیت‌های محبوب مجموعه‌ی Resident Evil است. و چیزهای زیادی در مورد او وجود دارد که حتی قدیمی‌ترین طرفداران بازی نیز از آن مطلع نیستند. بعد از عرضه‌ی اولین نسخه از فرانچایز رزیدنت ایول در سال ۱۹۹۶، بازی‌های زیادی در سبک وحشت و بقا منتشر شدند و طرفداران بازی‌های ویدیویی هم علاقه مند به آن عناوین شدند.

در سال‌های اخیر عناوین زیادی از مجموعه‌ی رزیدنت ایول منتشر شده است. و سال‌هاست که این مجموعه بازی، بازی‌بازان را واقعاً درگیر خود کرده است. شخصیت‌هایی که خیلی وقت است معرفی شده‌اند و بازیکنان تمایل دارند در مورد شخصیت‌های مورد علاقه خود اطلاعات کاملی داشته باشند. و همه چیز را در مورد آنها بدانند.

یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های فرانچایز رزیدنت‌ ایول که قطعاً در دنیای گیم‌ هم بسیار محبوب است، جیل ولنتاین است. جیل در اولین نسخه‌ی مجموعه معرفی شد و بعد از آن نیز در چند عنوان دیگر حضور داشت. در این مقاله شما ده حقیقت را که پیش از این راجع به جیل نمی‌دانستید، خواهید دانست. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

بانوی اول سبک وحشت و بقا: 10 نکته در مورد جیل ولنتاین که نمی‌دانستید

10- جیل ولنتاین اولین شخصیت زن قابل بازی در عناوین وحشت و بقا​

وقتی در سال ۱۹۹۶ عنوان Resident Evil منتشر شد، جیل ولنتاین یکی از دو شخصیت قابل بازی این عنوان بود. این بازی یکی از اولین بازی‌های عرضه شده در سبک وحشت و بقا بود و طبیعتاً منبع الهام بازی‌های دیگر شد.

قطعاً بازی‌های ترسناک دیگری قبل از Resident Evil وجود داشتند، اما معمولاً این عنوان، اولین عنوانی شناخته می‌شود که سبک وحشت و بقا را آن گونه که امروزه می‌شناسیم تعریف کرد. و در سراسر جهان محبوب شد. به این دلیل، وجود جیل ولنتاین به عنوان یک شخصیت اصلی موضوع مهمی بود. شخصیت‌های اصلی مونث، حتی امروزه هم زیاد معمول نیستند. خصوصاً در عناوین سبک وحشت و بقا. وجود جیل به عنوان یک شخصیت مونث در سال ۱۹۹۶، برای این سبک خیلی عظیم بود. عظیم و ساختارشکن.

بانوی اول سبک وحشت و بقا: 10 نکته در مورد جیل ولنتاین که نمی‌دانستید

9- قابلیت‌های ویژه‌ی جیل ولنتاین

بازی کردن با جیل ولنتاین در رزیدنت ایول، تجربه‌ی منحصر به فردی به شمار می‌آید. جیل طوری طراحی شده بود تا کاملاً با همکارش، کریس متفاوت باشد. کریس در برابر ضربات دشمنان مقاوم‌تر است اما جیل نیز ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد.

هنگامی که بازی را شروع می‌کنید، جیل یک قفل بازکن در وسایل خود دارد و می‌تواند خیلی پیشتر از کریس به اتاق‌های قفل موجود در عمارت دسترسی داشته باشد. او همچنین یک جایگاه اضافه‌تر نیز در کوله‌پشتی وسایل خود دارد که با استفاده از آن می‌تواند مهمات و داروهای بیشتری نسبت به کریس حمل کند.

8- چرایی وجود Claire در نسخه بعدی

اولین نسخه از فرانچایز رزیدنت ایول، کاملاً روی کریس و جیل ولنتاین و گشت و گذار آن‌ها در عمارت تمرکز داشت. اما وقتی قسمت دوم منتشر شد، دو شخصیت جدید داشت: لیان و کلیر. دلیل عوض شدن شخصیت‌ها چه بود؟ به گفته‌ی توسعه‌دهندگان بازی، آن‌ها نیاز داشتند تا شخصیت‌های Resident Evil 2 دو شخص تازه‌کار باشند. و از افراد خبره در دنیای مبارزه با زامبی‌ها نباشند! لیان، اولین روز خود به عنوان نیروی ویژه را در ابتدای بازی Resident Evil 2 شروع می‌کند.

7- او برگشت!​

بازیکنانی که عاشق جیل ولنتاین شده بودند، برای دیدار دوباره با او در یک بازی دیگر، نیاز به صبر زیادی نداشتند. با وجود اینکه در دو نسخه‌ی اول بازی دو دسته شخصیت مختلف وجود داشتند، توسعه دهندگان در نسخه‌ی سوم جیل را بازگرداندند.

به دلیل خط داستانی مجموعه، حضور لیان و کلیر در نسخه‌ی سوم بازی یعنی Resident Evil 3: Nemesis زیاد منطقی نبود، به همین دلیل، جیل برگشت! با وجود اینکه او برای حضور در بازی دوم بیش از حد باتجربه بود، توسعه دهندگان به جای ساختن دو شخصیت جدید برای نسخه سوم،‌ جیل را بازگرداندند. این بازی تنها دو ماه بعد از اتفاقات نسخه‌ی اول جریان داشت و رویدادهای رخ داده در اولین حضور جیل،‌ هنوز تازه بودند.

بانوی اول سبک وحشت و بقا: 10 نکته در مورد جیل ولنتاین که نمی‌دانستید

6- خود او یک‌بار آلوده شده است​

هرچند جیل ولنتاین برای حضور در نسخه‌ی دوم بازی خیلی با تجربه و پیشرفته بود و سابقه‌ی کار با T-Virus را داشت، این به این معنی نبود که او شکست ناپذیر است. هرکسی که رزیدنت ایول را بازی کرده باشد، می‌داند که گیر یک زامبی نیافتادن و گزیده نشدن توسط آن‌ها، غیرممکن است! حتی برای کسی مثل جیل.

درجریان بازی رزیدنت ایول ۳،‌ جیل نشان داد که علیرغم قابلیت‌های ویژه‌اش و تجربه‌هایی که در دنیای زامبی‌ها کسب کرده است، شکست ناپذیر نیست. در سومین بازی فرانچایز، جیل توسط آنتاگونیست اصلی بازی یعنی Nemesis‌ مورد حمله قرار می‌گیرد و به T-Virus آلوده می‌شود. ترسناک است، مگر نه؟! خیلی از طرفداران نمی‌دانند که این شخصیت نمادین، به این ویروس ترسناک آلوده شده بود.

5- این موضوع باعث توقف او نشد!​

آلوده شدن به T-Virus و نجات یافتن توسط همکارتان برای خیلی از مردم به این معنی بود که جیل ولنتاین دیگر باید BSAA را ترک کند و به سراغ زندگی عادی برود، اما نه! هرچند جیل در بخش‌های زیادی از Resident Evil 5 حضور نداشت و تمرکز داستان بازی روی کریس و تلاش او برای پیدا کردن جیل بود، اما او صرفاً پنهان نشده بود تا از دست زامبی‌ها فرار کند.

در بسته‌ی الحاقی Lost in Nightmares مشخص می‌شود دلیل گم شدن جیل به خاطر این است که او خود را برای نجات یافتن کریس، قربانی کرده است. کریس در مبارزه با وسکر بود و جیل به وسکر حمله کرد تا کریس را نجات دهد و در نهایت همراه با وسکر از پنجره به بیرون پرید.

4- تغییر غیرمنتظره او در Resident Evil 5

هرکسی که با فرانچایز رزیدنت ایول آشنا باشد جیل ولنتاین را با موهای کوتاه و قهوه‌ای می‌شناسد. او این مدل مو را در تمام نسخه‌هایی که حضور داشته، حفظ کرده است، بجز یک مورد! در نسخه‌ی پنجم سری بعد از اینکه کریس و شوا موفق می‌شوند تا جیل را پیدا کنند، او یک کت آبی تنگ بر تن دارد، یک دستگاه قرمز چسبیده به قفسه‌ی سینه‌ی اوست و حالا موهای بلندتر و بلوند دارد، چه تغییری!

برای این تغییر هرچند، توضیحاتی نیز وجود دارد. هنگامی که جیل گم شده بود، به آرایشگاه نرفته بود! تغییر رنگ موهای او به دلیل تست‌های بیولوژیکی بود که وسکر روی او انجام داده بود، دستگاه روی قفسه سینه‌ی او، دستگاهی برای کنترل ذهن است و ویروس T که او زمانی به آن آلوده شده بود، حالا تبدیل به منبع ویروسی شده است که مردم در آفریقای جنوبی در عنوان RE5 به آن آلوده شده‌اند.

بانوی اول سبک وحشت و بقا: 10 نکته در مورد جیل ولنتاین که نمی‌دانستید

3- او از همان ابتدا در این سری حضور داشته اشت

جیل ولنتاین یکی از شخصیت‌های اصلی مجموعه‌ی رزیدنت ایول است. او از زمان انتشار اولین عنوان در این سری بازی بوده و در عناوین مختلفی حضور داشته است. البته این بدان معنا نیست که او در همه‌ی عناوین بوده یا در همه‌ی عناوین از او یاد شده است.

هنگامی که رزیدنت ایول ۶ معرفی شد، طرفداران نمی‌دانستند که جیل در آن حضور دارد یا خیر. متاسفانه او در این عنوان حضور نداشت. برای کریس و لیان شخصیت‌های جدیدی به عنوان همکار معرفی شدند. تصمیمی که توسعه دهندگان برای این موضوع گرفتند، زیاد به مذاق طرفداران خوش نیامد. آیا او در رزیدنت ایول ۸ برخواهد گشت؟ امیدواریم! ولی خیلی بعید است.

بانوی اول سبک وحشت و بقا: 10 نکته در مورد جیل ولنتاین که نمی‌دانستید

2- حضور او محدود به بازی‌ها نبود!​

بازی‌ها تنها جایی نیستند که جیل ولنتاین در آن‌ها حضور داشته است. او بخش بزرگی از سایر بخش‌های این فرانچایز نیز بوده است و حتی در فیلم‌های سری هم حضور داشته است. او اولین حضور خود در فیلم‌ها را در سال ۲۰۰۴ و در فیلم Resident Evil: Apocalypse به عنوان یک افسر پلیس داشت. که راکون سیتی را به کمک شخصیت اصلی فیلم یعنی آلیس، ترک می‌کند.

علاوه بر فیلم‌ها، او در رمان های جدید مجموعه نیز حضور داشته است. و در دو بازی از سری Marvel vs. Capcom هم ایفای نقش کرده است. جیل از زمانی که در سری بازی Resident Evil معرفی شد، خیلی سرش شلوغ بوده!

بانوی اول سبک وحشت و بقا: 10 نکته در مورد جیل ولنتاین که نمی‌دانستید

1- او یکی از بهترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی است​

خیلی از بازی‌های ویدیویی در خارج از دنیا و محدوده مربوط به خود (بازی) به معنای واقعی محبوب و نمادین می‌شوند. آن‌ها در بین طرفداران بسیار محبوب می‌شوند و حتی برخی از آن‌ها جزء ارکان اصلی فرهنگ عامه به شمار می‌روند. جیل ولنتاین قطعاً در میان طرفداران مجموعه‌ی رزیدنت ایول بسیار محبوب است. اما کدام یک از طرفداران می‌دانستند که بعد از عرضه‌ی بازی او چه قدر در میان همگان محبوب شده است؟

در سال ۲۰۱۱، کتاب رکورد‌های گینس نسخه‌ی مخصوص گیمر‌ها منتشر شد. و پنجاه شخصیت برتر دنیای بازی‌های ویدیویی را معرفی کرد. در این فهرست شخصیت‌هایی مثل ماریو، کلود استرایف، لارا کرافت و جیل ولنتاین حضور داشتند. جیل تنها در مجموعه‌ی رزیدنت ایول محبوب نیست. او یکی از بهترین شخصیت‌هایی است که تاکنون در دنیای ویدیو گیم خلق شده است.

نظر شما در خصوص جیل ولنتاین؟

 

4.7 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

Avatar for بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها