10 حقیقت جالب توجه در مورد فرانچایز Halo

10 حقیقت جالب توجه در مورد فرانچایز Halo

10 حقیقت جالب توجه در مورد فرانچایز Halo

(به قلم حسن نصرالهی)

به طور حتم فرانچایز عظیم Halo یک منبع الهام بزرگ می‌باشد. این سری از بدو ورودش به نماد کنسول‌های مایکروسافت بدل شده است. این فرانچایز محبوب، روند بازی‌های اکشن اول شخص کنسولی را دگرگون کرد و با خدماتی ارزنده، به یکی از بهترین و مهم‌ترین بازی‌های تاریخ بدل شد. محبوبیت عجیب این سری باعث شده نسخه‌های متعددی از آن عرضه شود و به موفقیت‌های فراوانی دست یابد. در مجموع حقایق و نکات بسیار زیادی در مورد این فرانچایز عظیم وجود دارد. اما در این مقاله می‌خواهیم به 10 حقیقت جالب توجه در مورد فرانچایز Halo بپردازیم.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Halo 3: ODST؛ هیلو به روایتی دیگر

10 حقیقت جالب توجه در مورد فرانچایز Halo بازی halo wars 2

بازی Halo در ابتدا قرار بود در سبک استراتژی ساخته شود

بازی Halo در ابتدا قرار بود برای سیستم عامل Mac منتشر شود. در سال 1999 استیو جابز فقید، این بازی را که بانجی توسعه دهنده‌ی آن بود، به جهانیان معرفی کرد. در آن زمان اصلاً قرار نبود این بازی در سبک شوتر اول شخص ساخته شود. این بازی در ابتدا قرار بود یک بازی استراتژی شبیه به Command & Conquer و Warcraft باشد! اما این پروسه زیاد دوام نیاورد. چرا که یک سال بعد یعنی در سال 2000، استودیو‌ی بانجی توسط مایکروسافت خریداری شد و تاریخ به گونه‌ای دیگر رقم خورد.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Halo Infinite

10 حقیقت جالب توجه در مورد فرانچایز Halo مستر چیف در خواب مصنوعی

مسترچیف مُسن است

مسترچیف مانند سالید اسنیک، از نظر استانداردهای یک بازی ویدیویی، قهرمانی مُسن محسوب می‌شود. مستر چیف در اولین نسخه از این مجموعه 40 سال سن دارد. اما او شخصیتی نمادین و افسانه‌ای است که از همان ابتدا با محبوبیت فراوانی روبرو شد.

نوشتار مرتبط: 10 نکته‌ی خوبی که 343Industries به مجموعه‌ی Halo اضافه کرد

10 حقیقت جالب توجه در مورد فرانچایز Halo شباهت انکارناپذیر هیلو با مجموعه‌ی بیگانه

الهام گیری از آثار جیمز کامرون

اگر شباهت‌هایی بین فرانچایز Halo و مجموعه‌ی Aliens مشاهده می‌کنید اصلاً تصادفی نیست! خالقان به وضوح گفته‌اند تحت تأثیر فیلم بیگانگان جیمز کامرون قرار گرفته‌اند. فیلم بیگانگان یکی از بهترین آثار ژانر علمی-تخیلی می‌باشد.

نوشتار مرتبط: 10 مبارزه با غولآخر برتر در فرانچایز محبوب Halo

10 حقیقت جالب توجه در مورد فرانچایز Halo هیلو 1 یک شاهکار به تمام معنا

اولین نسخه‌ی Halo قرار بود بسیار طولانی‌تر باشد

اگر به یاد داشته باشید اولین نسخه از هیلو، 10 مرحله‌ی داستانی داشت. در صورتی که بانجی 25 فصل را برای این بازی در نظر گرفته بود.

نوشتار مرتبط: ترتیب زمانی نسخه‌های مختلف فرانچایز Halo بر اساس داستان

10 حقیقت جالب توجه در مورد فرانچایز Halo جن تیلور صداپیشه‌ی مهربان و خوش آوا

کورتانا هم اشک می‌ریزد

جن تیلور، صداپیشه‌ی کورتانا اصلاً بازی‌باز نیست. اما او آنقدر به کورتانا وابسته شد که یک بار نزدیک بود اشک از چشمان‌اش سرازیر شود. بدون شک این صداپیشه‌ی توانمند نقش بسزایی در محبوبیت این شخصیت دوست داشتنی ایفا کرده است.

نوشتار مرتبط: رتبه‌بندی عناوین مجموعه‌ی Halo بر اساس کیفیت کمپین

10 حقیقت جالب توجه در مورد فرانچایز Halo انبوه کتاب‌ها و کمیک‌های هیلو

هیلو فراتر از سرگرمی

به طور حتم فرانچایز Halo مجموعه‌ای محبوب و عظیم در بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود. به غیر از عناوین پر شمار، کتاب‌ها و کامیک‌های بسیاری هم برای این فرانچایز نوشته شده است. جالب است بدانید که بیش از 11 میلیون نسخه کتاب، کامیک و غیره در سراسر جهان از این سری به فروش رفته است.

همچنین به گفته‌ی Bungie (توسعه دهنده‌ی اصلی بازی)، از سال 2004 تا سال 2010، به نحو عجیبی 20 میلیارد بار عناوین Halo به صورت آنلاین تجربه شده‌اند! این رقم معادل بیش از دو میلیارد ساعت بازی یا به عبارتی دیگر 235 هزار سال خواهد بود! اما این آمار و ارقام به اینجا ختم نمی‌شوند! این فرانچایز آنقدر پولساز است که تنها باز‌ی‌های آن بیش از 3.4 میلیارد دلار فروش داشته‌اند.

نوشتار مرتبط: 10 حفره‌ی داستانی در فرانچایز بزرگ Halo که باید بدانید

10 حقیقت جالب توجه در مورد فرانچایز Halo ارتباط هیلو با تاریخ باستان، شباهت کورتانا به ملکه نفرتیتی

منبع الهام کورتانا

طرح اصلی و اولیه‌ی کورتانا بر اساس ملکه‌ی مصر باستان یعنی Nefertiti الگوبرداری شده است. ملکه Nefertiti به زیبایی مشهور بود.

نوشتار مرتبط: 10 بازی فوق‌العاده برای عاشقان Halo و عاشقان شوتر که باید تجربه کنید

10 حقیقت جالب توجه در مورد فرانچایز Halo هیلو 3 پایانی بر یک افسانه

دیالوگ‌های بازی Halo 3 بیش از 2 برابر Halo 2 می‌باشند

بازی Halo 2 دارای 14هزار خط دیالوگ بود. در صورتی که Halo 3 از 39 هزار خط دیالوگ بهره می‌بُرد. انصافاً داستان Halo 3 در نوع خود بی نظیر است.

نوشتار مرتبط: ماجراجویی حماسی با مسترچیف: چرا Halo 3 یکی از بهترین عناوین تاریخ است؟

10 حقیقت جالب توجه در مورد فرانچایز Halo بخش چندنفره‌ی هیلو هوش از سرتان می‌پراند

هیلو قرار نبود بخش چند نفره داشته باشد

وقتی بازی Halo از یک بازی استراتژی به یک شوتر اول شخص تبدیل شد، توسعه دهندگان مجبور شدند تا در مهلت مقرر بازی را عرضه کنند و تا حد امکان هزینه‌های آن را کاهش دهند. همین هم باعث شد که سران پروژه که الکس سروپیان و جیسون جونز بودند، بخش چند نفره را از بازی کنار بگذارند. اما وقتی مایکل ایوانز و هاردی لبل، دو کارمند شرکت که روی بازی Oni نیز کار می‌کردند این خبر را شنیدند، خودشان تصمیم گرفتند این بخش را دوباره زنده کنند! بنابراین بخش چند نفره تنها چند هفته قبل از انتشار به پایان رسید و در آخرین لحظات در این عنوان گنجانده شد.

نوشتار مرتبط: فهرست تمام بازی‌های روز نخست ایکس باکس گیم پس در 2021

10 حقیقت جالب توجه در مورد فرانچایز Halo هیلو یک عاشقانه‌ی بانجی به طرفداران شوتر اول شخص

تیتر Combat Evolved توسط مایکروسافت به اولین Halo اضافه شد

بانجی هنگام ساخت اولین نسخه از این سری قصد داشت نام بازی را تنها “Halo” بنامد. اما مایکروسافت احساس کرد این اسم اجازه نمی‌دهد که بازی با عناوین شوتر نظامی رقابت کند. در حقیقت آن‌ها فکر می‌کردند که این اسم آنقدر واضح نیست که مخاطبان بتوانند آن را درک کنند. با این حال توسعه دهندگان از این کار راضی نبودند. آن‌ها نمی‌خواستند نام بازی تغییر کند. سرانجام زمانی که نمایندگان بازاریابی ناشر توانستند تیتر Combat Evolved را به بازی اضافه کنند، بانجی به اجبار سازش کرد. اگرچه افراد استودیو همچنان با ایده‌ی مایکروسافت سر ناسازگاری داشتند.

شما چه نکته و حقیقت جالب توجه دیگری از این فرانچایز شاهکار سراغ دارید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

Avatar for حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها