10 بازی فوق‌العاده برای عاشقان Halo و عاشقان شوتر که باید تجربه کنید

10 بازی فوق‌العاده برای عاشقان Halo و عاشقان شوتر که باید تجربه کنید

از زمان پیدایش Xbox و ورود مایکروسافت به هنر-صنعت بازی‌های ویدئویی، یک نام همیشه می‌درخشید و آن Halo بود. یک شوتر فضایی دلچسب که با گان‌پلی بی نظیر و بخش چندنفره‌ی هیجان‌انگیز میلیون‌ها بازی‌باز را عاشق خود کرد. در این بین چشم‌پوشی از داستان درگیر کننده مجموعه بی انصافی بزرگی است. سال‌ها و نسل‌ها گذشت و Halo کماکان در قلب عاشقان شوتر پادشاهی می‌کند. حال که میلیون‌ها طرفدار بی‌صبرانه منتظر عرضه‌ شدن Halo Infinite هستند، بد نیست عطش خود را با این عناوین فرو نشانند. با ساویس‌گیم تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

10 بازی فوق‌العاده برای عاشقان Halo و عاشقان شوتر که باید تجربه کنید

مجموعه‌ی The Conduit

کنسول منحصر به فرد نینتندو wii با توجه به کنترلرهای حرکتی خود بهترین پتانسیل برای درخشش عناوین شوتر بود. با این‌که خیلی از عناوین شکست خوردند ولی The Conduit توانست این پتانسیل را نمایان کند. این مجموعه روی wii یک کنترلر حرکتی ویژه را تعبیه کرده بود. و تجربه‌ای دلچسب از عناوین شوتر و علمی‌تخیلی ارائه می‌داد. همچنین ویژگی‌های بررسی محیط بازی هم به شکلی بود که این بازی را از دیگر شوترهای سر راست متمایز می‌کرد.

بازی‌های The Conduit دو انحصاری نینتندو wii هستند که عاشقان Halo باید امتحان کنند.

 

مجموعه‌ی TimeSplitters

مجموعه‌ی TimeSplitters کار خود را روی PS2 آغاز کرد. این مجموعه عناصر زیادی را از Perfect Dark و 007 GoldenEye به عاریه گرفته بود. و البته چاشنی سرگرم‌کنندگی را نیز به آن‌ها افزوده بود.

مجموعه‌ی TimeSplitters مکانیک‌های سفر در زمان جالبی را ارائه داده بود. عناصری که در نگاه نخست به Halo ارتباطی ندارند ولی جهان علمی‌تخیلی بازی در کنار شوتر دلچسب ارزش دیدار مجدد را دارد. به همه‌ی این‌ها داستان لذت‌بخش را نیز اضافه کنید. طرفداران Halo مجموعه‌ی TimeSplitters را از دست ندهید.

 

10 بازی فوق‌العاده برای عاشقان Halo و عاشقان شوتر که باید تجربه کنید

Apex Legends

ساخته شده توسط خالقان Titanfall (که Haloبازان عاشق آن هستند)، Apex Legends آمد تا فورتنایت را از دور خارج کند. و تا حدودی هم موفق شد. چرا که Apex Legends یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال شده است.

درست است که Apex Legends تماماً آنلاین است، اما بخش چندنفره‌ی رقابتی و عناصر آینده‌نگرانه در بازی بی شباهت به Halo نیست. بعید هم نیست که Halo Infinite بخش بتل رویال را در بر داشته باشد. اگر عناصری را از Apex Legends قرض گیرد بد نخواهد بود.

 

10 بازی فوق‌العاده برای عاشقان Halo و عاشقان شوتر که باید تجربه کنید

مجموعه‌ی Lost Planet

این مجموعه‌ی جاه‌طلب ایده‌های جالبی داشت. Lost Planet غولآخرهای نفس‌گیر، جهان شگفت‌انگیز و گیم‌پلی دلچسب را ارائه می‌داد. صد حیف که عمر این مجموعه فقط به نسل هفتم قد داد.

مجموعه‌ی Lost Planet و Halo نقاط اشتراک زیادی دارند. هر دو مجموعه می‌توانند الهامات زیادی از یکدیگر بگیرند. خیلی سخت که امید به بازگشت مجموعه‌ی Lost Planet داشته باشیم. ولی هیچ چیز غیر ممکن نیست.

 

مجموعه‌ی Red Faction

وظيفه‌ی شما در این مجموعه این بود که مریخ را به خاک و خون بکشید. این مجموعه مناسب عاشقان داستان جذاب و گیم‌پلی سرگرم‌کننده می‌باشد. مگر می‌شود از تخریب پذیری بالای مجموعه‌ی Red Faction لذت نبرد؟

این مجموعه نزدیک به یک دهه است که در سکوت فرو رفته است. البته به جز نسخه‌ی ریمستر اخیر تحت عنوان Red Faction Guerrilla: Re-Mars-tered. عاشقان Halo چرا معطلید؟ برای رفتن به سیاره‌ی سرخ دعوتنامه می‌خواهید؟

 

10 بازی فوق‌العاده برای عاشقان Halo و عاشقان شوتر که باید تجربه کنید

Project Snowblind

این الماس پنهان به زمان PS2 و ایکس باکس اورجینال بازمی‌گردد. Project Snowblind یک شوتر دلچسب بود که خیلی نسل بعدی به نظر می‌رسید. گیم‌پلی درگیرکننده‌ و سینماتیک‌های جذاب از جمله شاخص‌های این بازی بود.

این بازی شگفت‌انگیز بخش چندنفره‌ داشت در زمانی که بخش چندنفره مد نبود. Project Snowblind الماس پنهانی است که عاشقان Halo باید به سراغش بروند.

 

10 بازی فوق‌العاده برای عاشقان Halo و عاشقان شوتر که باید تجربه کنید

مجموعه‌ی Doom

دووم از جمله عناوین نمادین هنر-صنعت بازی‌های ویدئویی به شمار می‌رود. یکی از الگوها و منبع الهام Halo همین مجموعه‌ی شگفت‌انگیز است.

حال که Doom بازآفرینی شده است، طرفداران Halo می‌توانند خوشحال‌تر از همیشه باشند. امید به این‌که این دو مجموعه در کنار هم رشد کنند آرزوی هر شوتر بازی است. خشونت Doom از Halo بیشتز است اما از لحاظ گیم‌پلی هر دو نمونه هستند. غوطه‌ور‌ی در بازی‌های ویدیویی به قبل و بعد از فرانچایز Doom تقسیم می‌شود.

 

مجموعه‌ی Killzone

در جبهه‌ی پلی‌استیشن تنها یک نام یارای خودنمایی در برابر Halo داشت. آن نام کیلزون بود. کیلزون به گان‌پلی مدهوش کننده و سینماتیک خیره‌کننده‌ی خود معروف است. مجموعه‌ی Killzone از زمان PS2 آغاز به کار کرد و تا PS4 هم نماینده داشت. متأسفانه چند سالی است خبری از این فرانچایز پرطرفدار نیست.

با این‌که این عنوان انحصاری به پای Halo نمی‌رسید اما در زمان اوج خود یعنی دوران PS3، بخش چندنفره‌ی فوق‌العاده شلوغی داشت. تجربه‌ی کیلزون برای هر Halo دوستی می‌تواند لذت‌بخش باشد. هر چند به پای نماد ایکس باکس نرسد.

 

10 بازی فوق‌العاده برای عاشقان Halo و عاشقان شوتر که باید تجربه کنید

مجموعه‌ی Dead Space

طرفداران سال‌ها منتظر بازگشت این مجموعه هستند. اما متأسفانه این اتفاق در نسل گذشته نیفتاد. مجموعه‌ی Dead Space فضای علمی تخیلی را جوری با وحشت ترکیب کرده بود که بی همتا می‌نمود.

با این‌که Halo از عناصر وحشت به دور است. اما هر دو مجموعه اشتراک‌هایی در فضا و جهان بازی دارند. با وجود این‌که نسخه‌ی سوم Dead Space مورد پسند طرفداران نبود، اما آن‌ها برای معرفی نسخه‌ی جدید بازی سر از پا نمی‌شناسند.

 

10 بازی فوق‌العاده برای عاشقان Halo و عاشقان شوتر که باید تجربه کنید

مجموعه‌ی Destiny

این مجموعه را خالقان اصلی Halo ساخته‌اند. با این‌که نسخه‌ی نخست انتظارات را برآورده نکرد. اما سازندگان با به‌روزرسانی‌های گسترده توانستند یک تجربه‌ی دلچسب برای عاشقان این سبک پدید آورند. نسخه‌ی دوم بازی هم از اشتباهات نسخه‌ی اول درس گرفت و تجربه‌ی مناسبی را ارائه داد.

بیشتر طرفداران Halo احتمالاً دستینی را بازی کرده باشند. بخاطر هیجان زیادی که برای پروژه‌ی جدید خالقان Halo داشتند. حال چه بازی مورد پسند واقع شده باشد و چه خیر، Destiny یک شوتر آنلاین دلچسب است.

در پایان امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. کدام بازی را تجربه کرده‌اید و چه عنوان دیگری را پیشنهاد می‌دهید؟

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها