10 مبارزه با غولآخر برتر در فرانچایز محبوب Halo

10 مبارزه با غولآخر برتر در فرانچایز محبوب Halo

فرانچایز Halo در بردارنده‌ی لحظات داستانی فوق‌العاده‌ای بوده است. لحظاتی که با گیم پلی و مبارزات فوق‌العاده‌ی سری همراه بوده است. از میان بردن دشمنان ریز و درشت لذت‌بخش است اما مبارزه با غولآخرها هیجان دیگری دارد.

فرانچایز Halo تنوع خوبی در ارائه‌ی غولآخرهای متنوع داشته است. از غولآخرهای اصلی مجموعه که با مستر چیف روبه‌رو شده‌اند تا آن‌هایی که در بازی‌های فرعی حاضر بوده‌اند. در این مقاله به 10 مبارزه با غولآخر برتر در فرانچایز محبوب Halo خواهیم پرداخت.

 

10 مبارزه با غولآخر برتر در فرانچایز محبوب Halo

Decimus

دسیموس یکی از Bruteهای Covenant بود که گروه Banished را راه‌اندازی کرد و از امپراطوری جدا شد. پس از ماجراهای Halo 3 امید می‌رفت که رابطه‌ی انسان‌ها و Covenant بهبود پیدا کند، اما Banished ایده‌ی دیگری داشتند.

مبارزه با دسیموس در Halo Wars 2 رخ می‌دهد. جایی که شاهد مقاومت جانانه‌ی او هستیم ولی در نهایت او شکست می‌خورد و نیروهای UNSC پیروز می‌شوند.

 

10 مبارزه با غولآخر برتر در فرانچایز محبوب Halo

Didact

بازی Halo 4 پایان جالبی داشت. جدای از خداحافظی چیف از کورتانا، ما مبارزه‌ی نهایی با Didact را داشتیم که چندان مورد توجه طرفداران واقع نشد. چرا که صرفاً یک دکمه‌زنی ساده بود. کافی بود پل نوری را بالا بروید و یک نارنجک حواله‌ی او کنید. در نهایت نیز شاهد سقوط او بودیم.

 

10 مبارزه با غولآخر برتر در فرانچایز محبوب Halo

Merg Vol

داستان Merg Vol بی شباهت به داستان برخی شیادان نیست که با پوشش مذهب اقدام به فریب افراد می‌کنند تا به قدرت برسند. او بدین شکل موفق شد و به دشمن شماره یک در Halo: Spartan Assault بدل گشت.

قابلیت نامرئی شدن و شمشیر دوگانه‌ای که داشت او را به غولآخری قوی تبدیل کرده بود. برای شکست او باید چندین دور سپر او را غیر فعال کنیم تا بالأخره شاهد زمین‌گیر شدن او باشیم. و در نهایت نعره‌ی او را قبل از مرگ می‌شنویم.

 

10 مبارزه با غولآخر برتر در فرانچایز محبوب Halo

Sesa ‘Refumee

مبارزه با این دشمن نابه‌کار سختی‌های خاص خود را داشت. او یک نسخه‌ی هولوگرافیک از خودش می‌سازد و ما باید هنگام مبارزه بین واقعیت و مجاز را تشخیص دهیم. انتخاب درست ما توأم با فریاد از روی درد Sesa ‘Refumee است که به واقع گوش‌نواز است.

در خصوص پیش‌زمینه‌ی داستانی Sesa ‘Refumee همین بس که او یکی از مرتد‌های Halo 2 بود که از لحاظ فلسفی با آربیتر دچار اختلاف شده بود و این شد که ماجرای جدایی آربیتر پیش آمد.

 

10 مبارزه با غولآخر برتر در فرانچایز محبوب Halo

Parg Vol

او یکی از شخصیت‌های منفی مجموعه‌ی Halo Spartan بود. قبل از این‌که تبدیل به یک تروریست بشود عضوی از Covenant به شمار می‌رفت. تا این‌که سر و کله‌ی Fireteam Crimson پیدا می‌شود و همه را از دم تیغ می‌گذرانند. جالب است بدانید که Parg Vol در گذشته به Didact خدمت کرده بود و حال نیز مبارزه‌ی با او کار آسانی نبود. ولی در نهایت با کمک دیگر نیروها شکست خورد.

 

Tartarus

هنگامی که کالکشن Halo عرضه شد، فرصت مناسبی بود تا طرفداران تجدید خاطره کنند. در این بین بود که آن‌ها با غولآخر نهایی Halo 2 تجدید دیدار کردند و طعم چکش جاذبه‌ای او را چشیدند. این سلاح ویژه بی نهایت قوی بود و نقطه ضعف مستر چیف و اسپارتان‌ها به شمار می‌رفت.

این چکش بار دیگر در Halo 3 هم حضور پیدا کرد و مستر چیف کنترل آن را عهده‌دار شد. شاید جالب باشد بدانید که سروکله‌ی این سلاح به فورتنایت هم کشیده شده است.

 

10 مبارزه با غولآخر برتر در فرانچایز محبوب Halo

Proto-Gravemind

در Halo Wars 2 ما به نوع پیشرفته‌ای از Flood روبه‌رو می‌شویم که همان Proto-Gravemind است. مبارزه با این غولآخر فوق‌العاده سخت است و توانایی‌های زیادی دارد. بدون شک مواجه با این غولآخر در عناوین اصلی می‌توانست کابوس‌وار باشد. و چه بهتر که در Halo Wars 2 به کمک نیروهای مختلف کار او را یک سره کردیم.

 

10 مبارزه با غولآخر برتر در فرانچایز محبوب Halo

High Prophet of Regret

رهبران چندش‌آور فرانچایز Halo واقعاً نفرت‌انگیز هستند و ما در هیلو 2 توان این را داریم که از خجالت چندتایی از آن‌ها درآییم. یکی از آن‌ها High Prophet Of Regret بود که سردسته‌ی آن‌ها به شمار می‌رفت. مستر چیف با یک مشت حسابی کهکشان را از شر او رهایی می‌بخشد.

 

The Warden Eternal

هوش مصنوعی Forerunnerها The Warden Eternal نام داشت. او وظيفه‌ی نگهبانی از Domain را داشت و در طول بازی Halo 5 چندین بار با او مواجه می‌شویم.

مبارزه‌ی با این غولآخر نفس‌گیر است. چرا که به همه جای میدان مبارزه اشراف دارد و نمی‌توانید لحظه‌ای آرام گیرید. از طرفی همراهان او نیز در مبارزه هستند و کار را برای چیف دشوار می‌کنند.

 

10 مبارزه با غولآخر برتر در فرانچایز محبوب Halo

343 Guilty Spark

یکی از غولآخرهای حراف که صدای گوش خراشی داشت همین 343 Guilty Spark بود. شکست دادن او در Halo 3 واقعاً لذت‌بخش بود به گونه‌ای که تلافی کارهای گذشته‌ی او به شمار می‌رفت. نبرد نهایی با او در اتاق فرمان صورت می‌گرفت. زمانی که او علیه ما می‌شد و با یک شلیک کاری صدای او برای همیشه قطع می‌شود.

کدام‌یک از این مبارزات برای شما خاطره‌انگیز بود؟

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها