10 نکته و ترفند برای مبتدیان در رزیدنت اویل 4

10 نکته و ترفند برای مبتدیان در رزیدنت اویل 4 ریمیک راهنمای بازی resident evil 4 لیان و اشلی

خودتان را برای مواجه با زامبی‌های وحشی و دیالوگ‌های خنده‌دار آماده کنید. اگر به دنبال راهنمای بازی رزیدنت اویل 4 می‌گردید، ما در این مقاله به 10 نکته و ترفند برای مبتدیان در رزیدنت اویل 4 ریمیک Resident Evil 4 Remake پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

بازی رزیدنت اویل 4 اصلی به تنهایی مسیر و روند مجموعه زامبی کپکام را تغيير داد. نسخه چهارم با اضافه کردن عناصر اکشن و حفظ فضاسازی ترسناک مجموعه رزیدنت اویل توانست گیمرهایی که با گیم پلی سه‌گانه نخست ارتباط برقرار نکرده بودند را جذب کند.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی رزیدنت اویل 4 Resident Evil 4 Remake 

برای آن دسته از افرادی که بازی نخست را تجربه نکرده‌اند و قصد بازی کردن رزیدنت اویل 4 ریمیک را دارند، ما این راهنما را آماده کرده‌ایم. 10 نکته و ترفند برای مبتدیان در رزیدنت اویل 4 را در ساویس‌گیم بخوانید.

نوشتار مرتبط:  10 حقیقت از رزیدنت اویل 4 که نمی‌دانستید 

تیر بی نهایت ار پی جی راکت لانچر resident evil 4

فشنگ‌های خود را ذخیره کرده و هوشمندانه شلیک کنید

اکثر بازی‌های ترسناک که اسلحه گرم در گیم پلی خود تعبیه کرده‌اند محدودیت ویژه‌ای روی فشنگ و مهمات اعمال می‌کنند تا چالش و تعلیق بازی را افزایش دهند، رزیدنت اویل نیز همیشه چنین بوده است. این بدان معنی است که شما همیشه باید حواستان به تعداد فشنگ و مهمات باشد. نباید در استفاده از منابع ولخرجی کنید و باید آن‌ها را برای موقعیت مناسب ذخیره کرده تا شانس بقای خود را افزایش دهید.

پس اگر با یک دشمن معمولی یا گله‌ای از زامبی‌ها در رزیدنت اویل 4 مواجه شدید، تمام خشاب خود را روی آن‌ها خالی نکنید. چرا که اگر وسط مبارزه فشنگ تمام کنید عملاً کاری از دست شما برنمی‌آید و می‌بایست مرحله را از ابتدا آغاز کرده یا با صفحه گیم اور مواجه شوید.

خوشبختانه به مانند بازی اصلی در رزیدنت اویل 4 ریمیک نیز راه‌های فراوانی برای استفاده بهینه از مهمات و فشنگ وجود دارد. شما در قالب لیان می‌توانید به نقاط ضعف دشمنان از جمله صورت و پا شلیک کنید تا آن‌ها روی زمین بیفتند و با یک حرکت چاقو کار دشمنان را تمام کنید. همچنین هد شات کردن دشمنان نیز مطابق معمول در رزیدنت اویل 4 کاربردی است و پیشنهاد می‌کنیم حرفه‌ای شدن در این تاکتیک مبارزه را تمرین کنید.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های پیشنهادی 2023 

لیان و مرد اره‌ای

10 نکته و ترفند برای مبتدیان در رزیدنت اویل 4 – حفظ فاصله با دشمنان

با وجود این‌که رزیدنت اویل 4 دربردارنده مبارزات تلفیقی از راه دور و نزدیک است، اما حفظ فاصله در هر شرایطی جواب می‌دهد. چرا که باعث می‌شود دقت بیش‌تری در شلیک‌های خود داشته باشید و آسیب کم‌تری از دشمنان ببینید.

بسیاری از دشمنان بازی رزیدنت اویل 4 آهسته حرکت می‌کنند، همین موضوع استفاده از تاکتیک حفظ فاصله را آسان‌تر کرده است. در نتیجه وقتی وارد فضای جدیدی شدید، خیلی زود با منطقه آشنایی کامل پیدا کنید تا موقع عقب نشینی و استفاده از موانع کارآمدتر باشید.

نوشتار مرتبط:  8 تغییر مثبت رزیدنت اویل 4 

مبارزه با باس رزیدنت اویل 4 ال گیگانته el gigante - 10 نکته و ترفند برای مبتدیان در رزیدنت اویل 4

برای هر موقعیتی یک اسلحه مخصوص داشته باشید

همان‌طور که ذخیره مهمات خیلی مهم است، داشتن یک اسلحه ویژه برای موقعیت‌های مختلف نیز خیلی حیاتی است. handgun برای مبارزه با دشمنان معمولی و ضعیف خیلی کاربردی است اما استفاده از آن در باس فایت توصیه نمی‌شود. شما باید اسلحه قدرتمند برای مبارزه در فاصله نزدیک، متوسط و دور داشته باشید.

پیشنهاد ما این است که از کلت کمری handgun برای هد شات کردن دشمنان از فاصله نزدیک و خلاص کردن آن‌ها با چاقو استفاده کنید و از شاتگان shotgun برای کنترل کردن گله دشمنان و جلوگیری از هجوم همزمان آن‌ها بهره ببرید. همچنين یک تفنگ دور برد rifle نیز برای مبارزه با دشمنان قوی و حفظ فاصله با آن‌ها کاربردی است.

در نهایت نیز به یک سلاح فوق قدرتمند مثل مگنوم magnum برای مبارزه با باس یا مینی باس نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید که مهمات این اسلحه به شدت کمیاب است، بنابراین هنگام استفاده از آن دقت کافی را داشته باشید.

داشتن این مجموعه سلاح باعث می‌شود که در هر شرایطی برنده میدان باشید. فراموش نکنید که چاقو نیز یار و یاور شما در رزیدنت اویل 4 است. کاربردهای آن نیز افزايش يافته و حائز اهمیت است.

نوشتار مرتبط:  بازار سیاه ویروس‌ها و انگل‌ها در رزیدنت اویل 

ارتقاء سلاح resident evil 4 - 10 نکته و ترفند برای مبتدیان در رزیدنت اویل 4

10 نکته و ترفند برای مبتدیان در رزیدنت اویل 4 – خیلی درگیر ارتقاء سلاح نشوید

درست به مانند بازی اصلی، ارتقاء سلاح و سرمایه‌گذاری روی این موضوع در رزیدنت اویل 4 شاید هوشمندانه به نظر برسد، اما حقیقت این است که ارتقاء سلاح هميشه هم اقتصادی نیست. شما باید پول خود در رزیدنت اویل 4 را درست مصرف کنید و آن را برای خرید ابزار و سلاح جدید ذخیره کنید.

خوشبختانه فروشنده Merchant معروف بازی همیشه جدیدترین و بهترین ابزار زامبی کشی را در اختیار دارد و شما بهتر است به جای ارتقاء سلاح‌های قدیمی اسلحه جدید بخرید.

اسلحه جدید همیشه قدرت آسیب بیشتری دارند و بهتر است روی خرید آن‌ها تمرکز کنید. در پایان بازی که همه سلاح‌های قوی را در اختیار دارید، آن‌وقت روی ارتقاء تمرکز کنید.

نوشتار مرتبط:  25 لحظه برتر رزیدنت اویل 

تاج با سنگ‌های قیمتی resident evil 4

گنج و اشیاء قیمتی خود را به صورت منظم بفروشید

علاوه بر این‌که پیشنهاد می‌کنیم هوشمندانه خرید کنید، این توصیه را نیز داریم که به صورت منظم به Merchant مراجعه کنید. فروشنده رزیدنت اویل 4 هميشه منابع مورد نیاز را در اختیار دارد و برخی منابع هم هستند که به صورت اختصاصی در مناطق خاص به فروش می‌رسند. حواستان باشد که اگر سهواً فروشنده را رد کردید، در پایان مرحله نمی‌توانید مجدداً به وی مراجعه کنید.

همچنین فراموش نکنید که گنج و اشیاء قیمتی Treasures خود را به فروش برسانید. فروش آن‌ها معمولاً برای خرید سلاح و ابزار گران قیمت حیاتی است. اما دقت کنید که برخی از گنجینه‌های رزیدنت اویل 4 قابلیت ترکیب شدن با یکدیگر دارند و این موضوع قیمت آن‌ها را چندبرابر می‌کند. در نتیجه قبل از فروش به این موضوع نیز توجه کنید.

در نهایت این‌که مینی گیم تمرین تیراندازی نیز یکی از دلایل مهمی است که باید به Merchant مراجعه کنید. البته این مینی گیم در همه مناطق در دسترس نیست، ولی هر جا در دسترس بود حتماً آن را امتحان کنید. چرا که جوایز و پول خوبی نصیب شما می‌کند.

نوشتار مرتبط:  10 نکته‌ای که درباره منبع الهام رزیدنت اویل نمی‌دانستید 

کیف Attache Case رزیدنت اویل 4 - 10 نکته و ترفند برای مبتدیان در رزیدنت اویل 4

10 نکته و ترفند برای مبتدیان در رزیدنت اویل 4 – کیف خود را ارتقاء دهید

همان‌طور که گفتیم ما ارتقاء سلاح‌های ضعیف را پیشنهاد نمی‌کنیم، اما ارتقاء کیف Attache Case رزیدنت اویل 4 را به شدت توصیه می‌کنیم. این کیف دربردارنده همه متعلقات شما در بازی است، از اسلحه و مهمات گرفته تا نارنجک و آیتم و ابزار سلامتی. در نتیجه هر زمان که پول کافی داشتید Attache Case را ارتقاء دهید.

به جای این‌که مثل بازی‌های نقش‌آفرینی با یک محدودیت عددی برای حمل اشیاء مواجه باشیم، رزیدنت اویل 4 یک کیف با فضای فیزیکی را در اختیار ما می‌گذارد که باید همه وسایل خود را در آن جایگذاری کنیم. اسلحه قوی‌تر معمولاً فضای بیشتری را اشغال می‌کند و هر چه به اواخر بازی نزدیک می‌شویم باید مهمات بیشتری را انبار کنیم.

رزیدنت اویل 4 قابلیت شخصی‌سازی Attache Case را به ارمغان آورده است. همچنين هر کیف ویژگی خاص خود را دارد، به عنوان مثال یکی از کیف‌ها میزان مهمات بازی را افزایش می‌دهد و دیگری شانس به دست آوردن منابع از دشمنان را بيشتر می‌کند. در نتيجه ارتقاء Attache Case در رزیدنت اویل 4 خیلی حیاتی است.

نوشتار مرتبط:  رزیدنت اویل 1 در برابر رزیدنت اویل 4 | کدام نسخه برتر است؟ 

ارتقاء چاقو در رزیدنت اویل 4 ریمیک

چاقو در رزیدنت اویل 4 ریمیک قوی‌تر شده است

چاقو همیشه یکی از مهم‌ترین ابزارهای رزیدنت اویل بوده است، اما هیچوقت به این اندازه کاربردی نبوده. این سلاح می‌تواند آسیب بی نهایت وارد کند، چرا که شما محدودیت فشنگ و مهمات را ندارید. اما در رزیدنت اویل 4 اورجینال یک مشکلی وجود داشت، لیان هنگام استفاده از چاقو بی حرکت می‌شد و همین موضوع احتمال آسیب دیدن او را به شدت افزایش می‌داد.

خوشبختانه گیم پلی چاقو در رزیدنت اویل 4 ریمیک ارتقاء یافته و استفاده از آن لذت بخش و کاربردی‌تر شده است. اکنون گیمرها می‌توانند حملات پرتابی از جمله تبر و کوکتل مولوتف را با چاقو دفع کنند و همچنین در برابر حملات فیزیکی پلاگاس‌های جهش یافته نیز ایستادگی نمایند. این موضوع یک سلاح سابقاً معمولی را ارزشمندتر کرده است.

چاقو در رزیدنت اویل 4 ریمیک باورپذیرتر نیز شده است و در صورت استفاده بیش از حد می‌شکند. خوشبختانه Merchant می‌تواند آن را تعمیر کند و حتی آن را ارتقاء دهد.

نوشتار مرتبط:  چرا رزیدنت اویل بهترین بازی ترسناک است؟ 

اگر اشلی بمیرد یا ربوده شود بازی تمام است

کلیات بازی در رزیدنت اویل 4 ریمیک تغییر نکرده است، شما باید اشلی را از چنگ فرقه لاس پلاگاس نجات دهید. طبیعتاً وقتی اشلی با لیان است شانس آسیب دیدن وی نیز بیشتر می‌شود. شما نباید اجازه دهید اشلی بمیرد یا توسط دشمنان ربوده شود. همچنين دختر رئیس جمهور به friendly fire نیز حساس است، یک وقت ناخواسته به او شلیک نکنید. چرا که با صفحه گیم اور مواجه می‌شوید و می‌بایست بازی را از checkpoint آغاز کنید.

خوشبختانه سازندگان در رزیدنت اویل 4 ریمیک به اعصاب ما رحم کرده‌اند و مکانیک‌های اشلی بهبود قابل توجهی یافته‌اند. او اکنون باهوش‌تر و کارآمدتر از گذشته شده است. همچنین وی کماکان به دستورهای لیان توجه می‌کند. شما می‌توانید به او دستور بدهید در یک جا بماند یا حرکت کند، اما نمی‌توانید مثل سابق او را هر جا که دوست داشتید رها کنید و به سلاخی زامبی‌ها بپردازید.

همچنین اشلی در رزیدنت اویل 4 ریمیک نوار سلامتی ندارد. اگر آسیبی به وی وارد شود وارد حالت سکون می‌شود و باید او را احیا کنید. مشابه مکانیکی که در رزیدنت اویل 5 شاهد آن بودیم. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید هم این است که می‌توانید زامبی‌ها را هنگام ربودن اشلی با چاقو بزنید تا متوقف شوند.

در کلی اشلی در رزیدنت اویل 4 ریمیک متحول شده است و گویی شاهد اشلی نسخه 2 هستیم! او اکنون پایین آمدن از نردبان را یاد گرفته و دیگر محتاج لیان نیست و علاوه بر این می‌تواند برخی از درها را باز کند.

نوشتار مرتبط:  رزیدنت اویل 4 شاهکار هنر هشتم | دلایل درخشش Resident Evil 4 پس از 18 سال 

راهنمای مأموریت‌های فرعی رزیدنت اویل 4 - 10 نکته و ترفند برای مبتدیان در رزیدنت اویل 4

10 نکته و ترفند برای مبتدیان در رزیدنت اویل 4 – از انجام مأموریت‌های فرعی غافل نشوید

بازی اصلی دارای رمز و راز و اشیاء جمع‌کردنی خاص خود بود، اما خبری از مأموریت‌های فرعی در آن نبود. این موضوع در رزیدنت اویل 4 ریمیک تغییر کرده است. مأموریت‌های فرعی در سرتاسر بازی پراکنده‌اند و با علامت آبی روی نقشه قابل تشخیص هستند. تنوع مراحل فرعی در رزیدنت اویل 4 بالا است. مراحل فرعی بازی شامل حل معما، جابه‌جایی لاشه مار و همچنین خلاص کردن سگ آلوده می‌شوند.

نوشتار مرتبط:  بازی‌های جدید رزیدنت اویل Resident Evil نمی‌توانند Leon را نادیده بگیرند 

گیاهان دارویی Herbs رزیدنت اویل

گیاهان دارویی را ذخیره کنید

گیاهان دارویی Herbs پای ثابت بازی‌های رزیدنت اویل هستند و پای آن‌ها به ریمیک هم کشیده شده است. این ابزارهای سلامتی فوق‌العاده کاربردی هستند اما در استفاده از آن‌ها باید هوشمندانه رفتار کنید. اسپری کمک‌های اولیه first aid spray نوار سلامتی شما را پر می‌کند اما گیاهان دارویی شرایط خاص خود را دارند و قابل ترکیب با یکدیگر هستند. هر ترکیب خاصیت ویژه‌ای به آن‌ها می‌دهد و بهتر است به محض یافتن آن‌ها را مصرف نکنید.

گیاه دارویی سبز رنگ green herb یک ابزار سلامتی پایه است. یکی از آن‌ها قسمتی از نوار سلامتی شما را پر می‌کند و ترکیب‌های 2 یا 3 تایی از آن‌ها می‌تواند بیشتر یا همه نوار سلامتی شما را پر کند.

گیاه دارویی قرمز رنگ red herb برای ترکیب با گیاه دارویی سبز رنگ green herb مناسب است و نتیجه کار با first aid spray برابری می‌کند. یعنی در صورت استفاده از این ترکیب نوار سلامتی شما پر می‌شود. طبیعتاً خیلی بهتر از این است که 3 تا green herb را برای نتیجه مشابه ترکیب و استفاده کنیم، نه؟

گیاه دارویی زرد رنگ yellow herb نیز معمولاً برای ترکیب با گیاه دارویی سبز رنگ green herb و افزایش طول نوار سلامتی مناسب است. همچنين شما می‌توانید green herb ،red herb و yellow herb را با هم ترکیب کنید تا هم طول نوار سلامتی را افزایش دهید و هم خط سلامتی را پر کنید. بنابراین حواستان باشد که از این گیاهان دارویی درست استفاده کنید و آن‌ها را حیف و میل نکنید.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی رزیدنت اویل 4 Resident Evil 4 Remake 

دوستان این بود 10 نکته و ترفند برای مبتدیان در رزیدنت اویل 4، امیدوارم برای شما مفید واقع شده باشد. در پایان لطفاً شما نیز پیشنهادهای خودتان را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. چه توصیه‌ای برای دوستانی که تازه می‌خواهند رزیدنت اویل را تجربه کنند دارید؟

همچنین پیشنهاد می‌کنم مقالات جذاب ما درباره رزیدنت اویل را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

4 9 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها