5 بازی خوب که داستان بدی دارند

الی جوئل ابی لست اف اس 2 5 بازی خوب که داستان بدی دارند

با افزایش تنوع بازی‌ها، ذائقه گیمرها نیز متنوع شد. برخی از گیمرها داستان را بر همه چیز ارجح می‌دانند و برخی گیم پلی را حیاتی‌ترین رکن بازی قلمداد می‌کنند. حال با در نظر گرفتن این پیش‌زمینه قصد داریم 5 بازی خوب که از نظر اکثر گیمرها داستان بدی دارند را با هم بررسی کنیم. این 5 بازی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم از لحاظ تجاری و جلب نظر منتقدان موفقیت خوبی کسب کرده‌اند. اما این موفقیت متأثر از دیگر جنبه‌های بازی بوده است و به داستان مرتبط نیست. این 5 بازی خوب که داستان بدی دارند عبارتند از:

نوشتار مرتبط:  چرا آنچارتد 2 Uncharted 2: Among Thieves بهترین بازی پلی استیشن 3 است؟ 

Uncharted 2 Among Thieves

بازی شاهکار آنچارتد 2 در میان دزدان Uncharted 2 Among Thieves در هر چه که فوق‌العاده بوده باشد، در داستان به شدت ضعیف عمل کرده است. اکثر گیمرها به داستان بازی نقد داشتند. آنچارتد 2 به نوعی ترکیبی بود از موقعیت‌های کمدی و جدی. تکلیف بازی با خودش مشخص نبود و انگار در برزخ بلاتکلیفی قرار داشت. به عقیده‌ی بسیاری ایده‌های بازی کاملاََ از مجموعه فیلم‌های ایندیانا جونز Indiana Jones و مجموعه بازی توم ریدر Tomb Raider قرض گرفته شده بودند.

این تمام ماجرا نبود، بلکه پایان‌بندی آنچارتد 2 نیز در مقام مقایسه با سایر قسمت‌ها به شدت ضعیف بود. اما این موضوع به معنای بد بودن کلی بازی نیست. کاملاً برعکس Uncharted 2 Among Thieves در زمینه گیم پلی و دستاورد فنی زبانزد و انقلابی عمل کرد. افتتاحیه بازی هنوز هم ماندگار و استثنایی است. دستاورد فنی آنچارتد 2 در نسل هفتم و کنسول پلی استیشن 3 تا سال‌ها نقل محافل بود.

نوشتار مرتبط:  8 تغییر مثبت رزیدنت اویل 4 

Resident Evil

مجموعه بازی رزیدنت اویل به عقیده بسیاری از گیمرها فوق‌العاده و شاهکار تلقی می‌شوند. خود من هنوز هم نخستین تجربه‌ام در سنین کودکی را از یاد نبرده‌ام، زمانی که چنان محو فضاسازی استادانه رزیدنت اویل می‌شدم که گذر زمان را احساس نمی‌کردم. اما بیایید قبول کنیم که داستان مجموعه در گذر زمان دچار استهلاک شده است و دیگر آن کشش سابق را ندارد.

سه‌گانه نخست به کلی روی عناصر وحشت و بقا متمرکز بودند، در ادامه سه‌گانه دوم را داشتیم که تمرکز خود را روی اکشن گذاشته و از ریشه‌ها فاصله گرفتند، در این میان برخی بازی‌ها هم بودند که کلاََ در فضای دیگری سیر می‌کردند. در نهایت نیز رزیدنت اویل 7 و رزیدنت اویل 8 را داشتیم که ما را با شخصیت‌ها و فضاسازی کاملاً جدیدی آشنا کردند. همان‌طور که ملاحظه کردید داستان مجموعه رزیدنت اویل در طول دهه‌ها به قدری چند شاخه شده که به سختی بتوان کلیت آن را درک کرد.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی لست اف اس 2 

جوئل در حال نگاه کردن غمگینانه به الی لست اف اس 2

5 بازی خوب که داستان بدی دارند – The Last of Us Part 2

فکر نمی‌کنم خیلی حرفی سر این گزینه وجود داشته باشد. شکی در این نیست که لست اف اس 2 از لحاظ فنی بازی خوبی بود، اما در زمینه قصه و شخصیت‌پردازی که حرف اول را در بازی‌های داستان محور می‌زنند و از قضا عامل اصلی موفقیت و محبوبیت بازی نخست هم داستان و روایت آن بود، حرفی برای گفتن ندارد. کلیت داستان و روایت بازی بسیار شلخته و ضعیف بود. حذف شدن ناگهانی شخصیت‌ها از روند داستان، عدم توانایی ایجاد همذات پنداری در مخاطب، تحمیل پیام‌ها و شعارهای تبلیغاتی به شکل نخ نما و زننده از جمله عمده ضعف‌های داستان لست اف اس 2 بودند.

این حرف‌ها را کسی می‌زند که از طرفداران جدی بازی نخست بود و داستان لست اف اس را جزو برترین‌های هنرصنعت می‌دانست. عمده طرفداران مجموعه آخرین بازمانده از ما بر ضعیف بودن داستان لست اف اس 2 تأکید دارند. این ضعف خودش را در آمار فروش بازی هم به خوبی نشان داد و علیرغم تبلیغات شدید سونی، بازی The Last of Us Part 2 فروش چندان بالایی را کسب نکرد.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 

5 بازی خوب که داستان بدی دارند – Modern Warfare 2

بازی شوتر اول شخص معروف کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 که در سال 2009 توسط اینفینیتی وارد روانه بازار شد، نتوانست داستانی در حد بازی نخست ارائه دهد. هر چند که از لحاظ فروش و موفقیت تجاری اکتیویژن را به اوج رساند.

داستان مدرن وارفر 2 مملو بود از خیانت‌ها و مأموریت‌های تکراری، شخصیت‌های اصلی مجموعه به شکل پیش پا افتاده و بدی از داستان حذف شدند، در حالی که سازندگان می‌توانستند عمق بیش‌تری به روایت بدهند. اما خب از حق نگذریم، چه انتظاری می‌شود از عنوانی داشت که مدت زمان گیم پلی آن به سختی از 5 تا 6 ساعت تجاوز می‌کند.

نوشتار مرتبط:  بهترین شخصیت مورتال کامبت 

کرونیکا Kronika مورتال کامبت 11 5 بازی خوب که داستان بدی دارند

Mortal Kombat 11

به سختی می‌توان بازی مبارزه‌ای را پیدا کرد که داستان خوب و قابل قبولی ارائه دهد. این توقع حتی از بزرگان فایتینگ همچون مورتال کامبت هم بی جا است. اما وقتی یک بازی داستان را در بطن خود قرار می‌دهد، باید یک حداقل‌هایی را رعایت کند. کاری که مورتال کامبت 11 از عهده آن برنیامد.

داستان مورتال کامبت 11 به کلی تاریخچه مجموعه را زیر و رو کرد. نسخه‌های مختلف شخصیت‌های مورتال کامبت از جهان‌های دیگر به مبارزه با هم می‌پرداختند و همه این‌ها به واسطه ظهور شخصیت جدیدی به نام کرونیکا Kronika بود که ساعت زمان را در دست داشت.

در تأیید ضعیف بودن داستان بازی همین بس که خود سازندگان در استودیو ندررلم NetherRealm هم اعتراف کردند که داستان مورتال کامبت 11 قابل قبول نبوده است. با این حال گیم پلی و طراحی انیمیشن‌های بازی از کیفیت خوبی برخوردار بودند و سازندگان پشتیبانی خوبی از بازی به عمل آوردند.

دوستان این بود فهرست 5 بازی خوب که داستان بدی دارند، نظر شما چیست؟ چه بازی‌های دیگری را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

2.1 22 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
14 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها