10 حقیقت از رزیدنت اویل 4 که نمی‌دانستید

10 حقیقت از رزیدنت اویل 4 که نمی‌دانستید لیان رزیدنت اویل 4

10 حقیقت از رزیدنت اویل 4 که نمی‌دانستید

(به قلم حسن نصرالهی)

به مناسبت عرضه بازخوانی رزیدنت اویل 4 تصمیم گرفتیم سری به عنوان اصلی بزنیم تا با حقایق جالب توجه آن آشنا شویم. Resident Evil 4 به عنوان اثری بسیار مهم و پیشتاز همواره مورد توجه ویژه من بوده است. عنوانی که تعریف و تمجید از آن دیگر به کاری بیهوده تبدیل شده. حال که به تازگی بازخوانی این اثر باری دیگر نقل محافل شده، فرصتی گرانبها پیش آمده تا با یکی از جاودانه‌ترین بازی‌های تمام دوران بیش‌تر آشنا شویم. این شما و این 10 حقیقت از رزیدنت اویل 4 که نمی‌دانستید.

نوشتار مرتبط:  8 تغییر مثبت رزیدنت اویل 4 ریمیک resident evil 4 

لیان مشغول تیراندازی به چینساو من

10. در نسخه‌ی ژاپنی سر دشمنان از بدنشان جدا نمی‌شود

در نسخه ی ژاپنی هر گونه قطع کردن سر از بازی حذف شد! این بدان معناست که روستاییان آلوده به انگل و دیگر فرقه‌ها، تحت هر شرایطی سرشان را روی شانه‌های خود نگه می‌دارند! با اینکه این مورد یک تغییر عجیب و غریب است، اما بسته به جایی که بازی‌ها عرضه می‌شوند این تغییرات شکل می‌گیرند. اما لازم نیست زیاد سخت بگیریم! بیایید تصور کنیم که لیان برای نجات دختر رئیس جمهور، سر آن جهش یافتگان لعنتی را از بدن جدا نمی‌کند!

نوشتار مرتبط:  30 بازی داستان محور برتر 

ادا وانگ و فیلم دختری به نام نیکیتا 10 حقیقت از رزیدنت اویل 4 که نمی‌دانستید

9. منوی کمپین Ada Wong از فیلم La Femme Nikita الهام گرفته شده است

ایدا وانگ در Resident Evil 4 حضور پر رنگی دارد. آنقدر پر رنگ که کپکام یک کمپین جداگانه را برای او در نظر گرفته است. ایدا طبق معمول با شخصیتی مرموز و مشکوک در این نسخه هم ظاهر می‌شود و لیان نیز به وضوح علاقه مند است تا معمای این بانوی مرموز قرمز پوش را حل کند. به هر حال همانطور که می‌دانید او خط داستانی خود را داشت. اما چیزی که ممکن است ندانید این است که منوی کمپین او از پوستر فیلم دختری به نام نیکیتا La Femme Nikita الهام گرفته شده است. داستان فیلم اما درباره یک مجرم محکوم به جاسوسی است که از قضا عاشق هم می‌شود. آشنا به نظر می رسد نه؟

نوشتار مرتبط:  10 بازی برتر رزیدنت اویل 

10 حقیقت از رزیدنت اویل 4 که نمی‌دانستید شری بیرکین نوجوان و جوان

8. در رزیدنت اویل 4 لیان قرار بود شری بیرکین را نجات دهد

شری بیرکین در رزیدنت اویل 2 و 6 ظاهر شد و داستان خاص خود را داشت. سازندگان در ابتدا قصد داشتند باری دیگر او را در کانون توجه قرار دهند. در حقیقت قرار بود به جای نجات اشلی، شری را از چنگال مرگ نجات دهیم. احتمالاً کپکام به این نتیجه رسیده که این موضوع ممکن است برای بازی‌بازها تکراری شود. البته همین پروسه شباهت اشلی به شری را توجیه می‌کند. چون به هر حال اولی در ابتدا قرار بوده دومی باشد! اما در نهایت معاوضه‌ی دختر دانشمند آمبرلا با دختر رئیس جمهور، به سود خط داستانی یکی از بهترین بازی‌های تاریخ تمام شد.

نوشتار مرتبط:  معرفی بزرگان | شینجی میکامی | خالق رزیدنت اویل 

10 حقیقت از رزیدنت اویل 4 که نمی‌دانستید اشلی در حال قدم زدن چراغ قوه به دست

7. دوربین کلاسیک فصل Ashley

یکی دیگر از نکات جالب توجه در نسخه ژاپنی بازی، به فصلی باز می‌گردد که ​​در نقش اشلی بازی می‌کنید. در این فصل با زوایای دوربین ثابت و پویا شبیه به رزیدنت اویل کد ورونیکا Resident Evil Code: Veronica مواجه هستید که در نسخه‌های بین‌المللی بازی یافت نمی‌شوند. به هر حال در سرزمین آفتاب چنین تغییراتی اصلاً غیر عادی نیست.

نوشتار مرتبط:  10 شخصیت جذاب و خوش تیپ مرد بازی‌های ویدیویی 

اشلی و لیان resident evil 4

6. لطفاً منحرف نباشید!

رزیدنت اویل 4 جزئیات فوق العاده‌ای دارد. وقتی بازیباز در تلاش است تا دامن اشلی را ببیند، اشلی فریاد می‌زند: «اوه! ای منحرف!» یا می گوید «هی! به چی نگاه می‌کنی!» در واقع اگر نگاه لیان در هر موقعیتی معطوف به دامن اشلی باشد، حتی اگر توسط دشمنان زمین بخورد و او به صورت اتفاقی هم با این وضعیت روبرو شود، باز هم با چنین جملاتی از جانب اشلی مواجه می شوید! اما اگر اشلی هر یک از لباس‌های جایگزین خود را به تن کند، دیگر شاهد این انیمیشن‌ها و دیالوگ‌ها نخواهید بود!

نوشتار مرتبط:  رزیدنت اویل 2 در برابر سایلنت هیل 2 

10 حقیقت از رزیدنت اویل 4 که نمی‌دانستید توضیحات رزیدنت اویل 4

5. کودکان

آیا تا به حال این فکر کرده‌اید که چرا هیچ کودکی در دهکده وجود ندارد؟ خب در ابتدا سران کپکام به فکر قرار دادن آن‌ها در بازی افتادند. اما به دلیل همه جنجال‌هایی که ممکن بود ایجاد گردد، ترجیح دادند لیان فقط با بزرگسالان روبرو شود. آن‌ها در نهایت توضیح دادند که انگل لاس پلاگاس Las Plagas، همان ویروسی که دشمنان بازی را آلوده کرده، در واقع کودکان را می‌کشد! زیرا آن‌ها نمی‌توانند در برابر آن مقاومت کنند.

نوشتار مرتبط:  رزیدنت اویل | داستان هولناک و ناراحت کننده‌ی لیزا ترور Lisa Trevor 

10 حقیقت از رزیدنت اویل 4 که نمی‌دانستید لیان رزیدنت اویل 4 در حال لگد زدن

4. ارجاعات فراوان

فرانچایز محبوب رزیدنت اویل همواره ارجاعات فراوانی در خود جای داده است که رزیدنت اویل ۴ نیز از این قاعده مستثنی نیست. جالب است بدانید وقتی در حالت بازی The Mercenaries با Krauser یا Hunk بازی می‌کنید موسیقی مربوط به آن‌ها مستقیم از بازی P.N.03 بیرون آمده است. عنوانی که توسط شینجی میکامی و کپکام ساخته و عرضه گردیده است. مورد دیگر اسلحه‌ی مرگبار Killer 7 است که به یک بازی با همین نام اشاره دارد. بازی جذابی که توسط «سودا ۵۱» کارگردانی شد. این اثر که شینجی میکامی نیز از نویسندگان آن بوده، توسط کپکام و Grasshopper Manufacture انتشار یافت.

همچنین ارجاعات مختلفی هم به فیلم لئون حرفه‌ای Leon The Professional وجود دارد. فیلمی ماندگار و درخشان با بازی «ژان رنو» که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد. جدا از آنکه نام شخصیت هر دو اثر Leon است، باید به یکی از سلاح‌هایی اشاره کرد که قهرمان بازی از آن استفاده می‌کند. سلاحی به نام ماتیلدا که نام دختر ۱۱ ساله‌ای با همین نام در فیلم زیبای «لوک بسون» است. دیگر ارجاع مربوط به این فیلم حالت سختی بازی Pro است که نام فیلم را در ذهن تداعی می‌کند.

نوشتار مرتبط:  چرا رزیدنت اویل ویلیج Resident Evil Village باید پایان کار ایتن وینترز Ethan Winters باشد؟ 

پلتفرم‌های resident evil 4

3. این بازی برای بسیاری از کنسول‌ها عرضه شده است

رزیدنت اویل 4 یک بازی بسیار موفق است و مانند آنچه که در زمان استریت فایتر 2 Street Fighter 2 اتفاق افتاد، کپکام تصمیم گرفت این بازی را برای هر دستگاهی که توانایی اجرای آن را داشته باشد منتشر کند! در مجموع، این بازی دارای 15 نسخه‌ی حیرت‌انگیز است که رقمی بالا محسوب می‌شود. در همین راستا فرصت برای تجربه‌ی این شاهکار روی هر پلتفرمی مقدور شده است.

نوشتار مرتبط:  بازی‌های جدید رزیدنت اویل Resident Evil نمی‌توانند لیان Leon را نادیده بگیرند 

جایزه بهترین بازی واقعیت مجازی resident evil 4

2. مروری بر جوایز و افتخارات

بازی رزیدنت ایول 4 با تحسین‌های بسیاری مواجه شد و  در مجموع جوایز فراوانی را برای خالقان‌اش به همراه داشته است. در همین راستا بد نیست به تعدادی از آن‌ها اشاره کنیم. آکادمی فیلم‌های علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۰۶ resident evil 4 را به عنوان بهترین بازی ویدیویی ترسناک برگزید. این اثر فاخر همچنین توانست در جوایز بازی‌های ویدیویی Spike برنده‌ی بهترین بازی و گرافیک سال شود. از طرفی رزیدنت اویل 4 با کسب ۳۵ جایزه‌ی بهترین بازی سال در سال ۲۰۰۵ عملکرد بی نظیری را در آن سال از خود بر جای گذاشت. در مقام مقایسه کافی است به عنوان افسانه‌ای سایه کلوسوس Shadow of the Colossus اشاره کنیم که با کسب ۶ جایزه بهترین بازی سال، در رتبه دوم قرار گرفته است. این بازی همچنین با میانگین امتیازات ۹۶ برگ زرینی در تاریخچه این فرانچایز جریان ساز بوده است.

نوشتار مرتبط:  قهرمان اصلی رزیدنت اویل 9 Resident Evil 9 می‌بایست از بین شخصیت‌های کلاسیک انتخاب شود 

10 حقیقت از رزیدنت اویل 4 که نمی‌دانستید لیان جیل ولنتاین کلر ردفیلد کریس ردفیلد

1. مواظب باشید! خطر در‌ کمین است!

چه کسی تیتراژ پایانی بازی‌ها را می‌خواند؟ من که معمولاً آن‌ها را رد می‌کنم! اما اگر بازی را به پایان برسانید و با حوصله تیتراژ پایانی را ببینید در قسمت کپی رایت پیام زیر را مشاهده خواهید کرد:

«این بازی توسط قوانین اداره پلیس راکون سیتی محافظت می‌شود. کپی، توزیع یا نمایش غیرمجاز ممکن است به مسئولیت مدنی و پیگرد کیفری توسط یکی از اعضای STARS و موارد دیگر منجر شود.»

نوشتار مرتبط:  رزیدنت اویل 4 فراتر از مرزها 

نظر شما در خصوص مقاله 10 حقیقت از رزیدنت اویل 4 که نمی‌دانستید چیست؟ نکته جذاب دیگری دارید که به این فهرست دلچسب اضافه کنید؟ اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی رزیدنت اویل 4 Resident Evil 4 Remake

4.3 8 رای ها
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها