هنر ناب کوجیما؛ بررسی جزئیات و نکات قابل توجه Metal Gear Solid 3

هنر ناب کوجیما؛ بررسی جزئیات و نکات قابل توجه Metal Gear Solid 3

(به قلم حسن نصرالهی)

بازی Metal Gear Solid 3 از مهم‌ترین آثار دنیای بازی‌های ویدیویی است. داستان سرایی ناب و جزئیاتی فرای تصور، همواره شاخصه‌های نمادین این فرانچایز محبوب بوده‌اند. جزئیاتی که به لطف حضور کوجیما بازی‌باز را متحیر می‌سازد. به طور حتم خیل عظیمی از جزئیات به کار رفته در آثار این کارگردان مؤلف، ممکن است دیده نشوند. در همین راستا متال گیر سالید ۳ نیز که از آثار ممتاز هیدئو کوجیما می‌باشد از این قاعده مستثنی نیست. ما در این مقاله ضمن پرداختن به جزئیات باور نکردنی این بازی، به نکات قابل توجه آن نیز اشاره خواهیم کرد.

نوشتار مرتبط:  مردی که زیاد می‌داند؛ چکیده‌ای از هنر هیدئو کوجیما در سری Metal Gear Solid 

هنر ناب کوجیما؛ بررسی جزئیات و نکات قابل توجه Metal Gear Solid 3 راهنمای متال گیر سالید 3 کشتن the end

برای غلبه بر The End راهکارهای عجیب و متفاوتی وجود دارد

حتماً این پیرمرد لعنتی را به خاطر دارید! در بازی از The End به عنوان یک تک تیرانداز افسانه‌ای یاد می‌شود که هرگز تیرهای‌اش به خطا نمی‌روند! مبارزه با The The End اصلاً ساده نیست و گویا مثل یک سایه مدام شما را زیر نظر دارد. به گونه‌ای که نمی‌توانید از دید او پنهان بمانید! اما برای از بین بردن وی راهکارهای متفاوتی وجود دارد که قصد داریم به عجیب‌ترین آن‌ها اشاره کنیم.

اگر یادتان باشد The End یک طوطی نیز همراه خود دارد که به نوعی ناظر اوست. اگر طوطی را هدف قرار دهید، The End نه تنها به شدت عصبانی می‌شود بلکه برای شلیک کار به مراتب سخت‌تری خواهد داشت! در نتیجه شکست دادن او ساده‌تر خواهد بود. عجیب‌تر اینکه اگر در ابتدای مبارزه با The End بازی خود را ذخیره کنید و سپس ساعت داخلی PS2 را به یک هفته بعد تغییر دهید و بعد دوباره مبارزه را از سر بگیرید، شاهد خواهید بود که The End از کهولت سن مرده است!

نوشتار مرتبط:  شاهکاری ماندگار؛ چرا Metal Gear Solid 3 بهترین قسمت این فرانچایز است؟ 

متال گیر سالید 3 پلی استیشن 2

امان از این جزئیات!

بازی‌باز در این بازی قادر است انبار مواد غذایی سربازان را با TNT منفجر کند و آن‌ها را از بین ببرد! منفجر کردن انبارهای مواد غذایی باعث می‌شود همه ی سربازان در منطقه از گرسنگی رنج ببرند و با غرغرهای شنیدنی شکمشان از این وضعیت شکایت کنند! همین هم باعث می‌شود هر چیزی را که اسنیک به سمت آن‌ها پرتاب می‌کند با کمال میل نوش جان کنند! شما می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و با غذاهای فاسد و حتی سم از آن‌ها پذیرایی کنید! واقعاً نمی‌دانم کوجیما چگونه به این سطح از جزئیات می‌رسد!

نوشتار مرتبط:  10 بازی فوق‌العاده که دنباله‌ای دریافت نخواهند کرد 

هنر ناب کوجیما؛ بررسی جزئیات و نکات قابل توجه Metal Gear Solid 3 خانم Charlotte Rampling شارلوت رمپلینگ بازیگر فیلم های کلاسیک متال گیر سالید 3 باس

منبع الهام رئیس بزرگ

هیدئو کوجیما کارگردان متال گیر سالید 3 در جایی فاش کرده، منبع الهام طراحی The Boss، بازیگری به نام Charlotte Rampling بوده است. به هر حال برای خلق یکی از بهترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی، باید قدر دان این خانم بازیگر نیز باشیم!

نوشتار مرتبط:  10 بازی تأثیرگذار دهه‌ی 90 میلادی 

هنر ناب کوجیما؛ بررسی جزئیات و نکات قابل توجه Metal Gear Solid 3 متال گیر سالید 3

وقتی احساسات جریحه‌دار می‌شوند

به گفته‌ی هیدئو کوجیما، در حین توسعه‌ی بازی، خانم Eriko Hirata بازیگر موشن کپچر The Boss، از آنجایی که فیلمنامه را خوانده بود و از قبل می‌دانست که چه سرنوشتی در انتظار رئیس بزرگ می‌باشد، اشک از چشمان‌اش سرازیر شده است. وقتی خانم بازیگر چنین احساسی دارد، از بازی‌بازها چه انتظاری می‌توان داشت؟ اصلاً کیست که این سرنوشت را ببیند و منقلب نشود.

نوشتار مرتبط:  30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید 

بیگ باس متال گیر سالید 3

هیچ چیز از دید کوجیما پنهان نمانده است

زمانی که اسنیک زخمی می‌شود باید وارد منو شوید تا او را درمان کنید. اگر برای مدتی اسنیک را با آنالوگ بچرخانید، هنگام خروج از منو او استفراغ می‌کند! حتی شنیدن این اتفاقات در یک بازی ویدیویی آدم را به وجد می‌آورد، دیدن آن‌ها که جای خود دارد!

نوشتار مرتبط:  13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی 

Guy Savage متال گیر سالید 3

به یاد یک بازی لغو شده

اگر پس از فصل لعنتی شکنجه‌ی اسنیک، بازی خود را ذخیره کنید، Para-Medic با Snake درباره‌ی فیلم دراکولا صحبت می‌کند. سپس اگر بازی را از آنجا شروع کنید، Snake کابوسی در مورد یک خون آشام خواهد دید. قهرمان این کابوس نیز شخصی به نام Guy Savage می‌باشد. جالب است بدانید که این فصل قرار بوده پیش نمایش عنوانی با همین نام یعنی “Guy Savage” باشد! اما افسوس که این عنوان هرگز عرضه نشد.

نوشتار مرتبط:  نوابغ هنر هشتم: 5 بازی‌ساز برتر تاریخ 

نیکد اسنیک بیگ باس

روایت یک واقعه توسط یک نابغه!

24 آگوست 1964 یک عملیات نفوذ عمیق در دل اتحاد جماهیر شوروی به رهبری Naked Snake صورت گرفت. جالب است بدانید که این تاریخ مصادف است با نخستین سالگرد تولد هیدئو کوجیما. در حقیقت کوجیما قصد داشت همان سال تولد خود یعنی 1963 را برای این مأموریت لحاظ کند، ولی برای این‌که ترور جان اف کندی را در داستان متال گیر سالید 3 پوشش دهد، تاریخ را یک سال به جلو برده است. این نابغه چه کارها که نمی‌کند!

نوشتار مرتبط:  معرفی بزرگان: هیدئو کوجیما، استاد وارد می‌شود 

هنر ناب کوجیما؛ بررسی جزئیات و نکات قابل توجه Metal Gear Solid 3 متال گیر سالید 3 باس

سخن پایانی

به طور کلی در متال گیر سالید ۳ به نکات بسیاری می‌توان اشاره کرد. حتی ایستراگی در مورد بازی Zone of the Enders ساخته‌ی دیگر استودیو کوجیما را می‌توان در بازی شاهد بود. متال گیر سالید ۳ سرشار از نکات قابل توجه، جزئیات باور نکردنی و ارجاعاتی هوشمندانه می‌باشد. ما در این مقاله به جالب‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. امیدواریم که این مقاله مورد توجه عاشقان این فرانچایز محبوب قرار بگیرد.

نکته‌ی جذابی را از قلم انداخته‌ایم؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

Avatar for حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها