سامورائی طوفان به پا کرد؛ تحلیل PlayStation Showcase 2021

سامورائی طوفان به پا کرد؛ تحلیل PlayStation Showcase 2021

به گزارش ساویس‌گیم، سونی همان‌طور که وعده داده بود، آینده‌ی PS5 و پلی استیشن را در یک نمایش 40 دقیقه‌ای به تصویر کشید. در اینجا به همه‌ی اتفاقات PlayStation Showcase 2021 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

امسال شاهد بازگشت E3 بودیم. با این حال سونی به مانند رویکرد سال‌های اخیر از حضور در مراسم سر باز زد. به نظر می‌رسد که PlayStation Showcase پاسخی به عدم حضور در این مراسم باشد. 40 دقیقه نمایش مملو از تریلرهای جدید و اطلاعات دست اول. بازی‌بازان انتظار زیادی از این مراسم داشتند، برخی از این انتظارات تحقق یافت و برخی خیر.

سامورائی طوفان به پا کرد؛ تحلیل PlayStation Showcase 2021

حدوداً یک سال پیش بود که PS5 معرفی شد و در PlayStation Showcase سال گذشته شاهد تاریخ عرضه و نیم نگاهی به آینده‌ی پلی استیشن بودیم. حال Deathloop تنها 4 روز با عرضه شدن فاصله دارد. پس از آن نوبت به Death Stranding Director’s Cut می‌رسد و چند ماه بعد نیز شاهد Horizon Forbidden West خواهیم بود. با این حال بیش‌تر طرفداران منتظر اطلاعات جدید از نمادهای پلی استیشن یعنی God of War و Gran Turismo بودند.

کمبود تراشه و قطعات باعث نایاب شدن PS5 در بازارها شده است. متأسفانه این شرایط ممکن است تا 18 ماه آینده همچنان پابرجا باشد. این موضوع منجر به افزایش قیمت سرسام‌آور PS5 شده است و بازی‌بازان به سختی توان تهیه‌ی این کنسول را دارند. با این حال دلیل نمی‌شود که سونی سخت‌افزار جدید خود را تبلیغ نکند. PlayStation Showcase 2021 با شعار نگاهی به عناوین آینده‌ی PS5 تبلیغ شد. با این وجود بیش‌تر انحصاری‌های پلی استیشن در کنار پلی استیشن 5 برای پلی استیشن 4 نیز عرضه می‌شوند. حتی 2 سال بعد از عرضه‌ی PS5.

سامورائی طوفان به پا کرد؛ تحلیل PlayStation Showcase 2021

مراسم PlayStation Showcase 2021 با یک تیزر تبلیغاتی جذاب شروع شد. تیزری که به وضوح قدرت‌نمایی پلی استیشن را به نمایش می‌گذاشت. وقتی شما پلی استیشن را که به عنوان پادشاه در این تیزر به تصویر کشیده شده بود به چالش بکشید، وی همه‌ی برگ برنده‌های خود را رو خواهد کرد.

در ادامه ما شاهد نمایش غیر منتظره‌ی Knights of the Old Republic remake بودیم. بازسازی یکی از نقش‌آفرینی‌های کلاسیک و ارزشمند که پیش از این برای پلی استیشن عرضه نشده بود. ولی حال قرار است انحصاری PS5 باشد. این یک بازسازی به تمام معنا خواهد بود و با یک افزایش وضوح تصویر ساده طرف نخواهیم بود. تاریخ انتشار بازی مشخص نشد ولی می‌دانیم که Aspyr و Lucasfilm Games در حال ساخت آن هستند.

سامورائی طوفان به پا کرد؛ تحلیل PlayStation Showcase 2021

همچنین در این مراسم شاهد حضور Gran Turismo 7 و God of War جدید بودیم که بالأخره مشخص شد نام کامل بازی همان God of War Ragnarok است. پلی استیشن در این مراسم سیاست عرضه‌ی انحصاری‌های خود روی PC را تکرار کرد. Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: The Lost Legacy هر دو برای PS5 و PC عرضه خواهند شد.

و اما ستاره‌ی نمایش دیشب شاید مارول بود. آن‌ها 3 نمایش در PlayStation Showcase داشتند. Wolverine ،Guardians of the Galaxy و Spider-Man 2. که 2 تای آخر انحصاری PS5 خواهند بود. این خلاصه‌ای بود از مراسم شب گذشته و حال به تفصیل تک تک بازی‌ها را بررسی می‌کنیم.

نوشتار مرتبط: سود خارق‌العاده و باورنکردنی EA از فرانچایز جنگ ستارگان

سامورائی طوفان به پا کرد؛ تحلیل PlayStation Showcase 2021

Knights of the Old Republic Remake

(Aspyr, Lucasfilm)

شگفتانه‌ی مراسم دیشب بدون شک Star Wars: Knights of the Old Republic Remake بود. عنوانی که طرفداران نقش‌آفرینی ارادت ویژه‌ای به آن دارند.

بازسازی Knights of the Old Republic از چند سال گذشته نقل محافل شده بود و همه می‌دانستند که Aspyr در حال ساخت آن است. ولی هیچ چیز رسمی در دست نبود تا نمایش شب گذشته.

اطلاعات زیادی از این بازی در دست نیست. تنها شاهد یک تیزر ساده بودیم. بنابراین احتمالاً با عرضه‌ی بازی فاصله‌ی زیادی داشته باشیم. نکته‌ی مهم انحصاری بودن بازی است. بازی هنگام عرضه نخست در دسترس کاربران PS5 قرار خواهد گرفت. زمزمه‌هایی از عرضه برای سایر پلتفرم‌ها به گوش می‌رسد. البته با تأخیر.

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

بازی Star Wars: Knights of the Old Republic Remake قرار است از لحاظ داستانی به نسخه‌ی اصلی وفادار باشد. ولی گیم پلی بدون شک به بهبود نیاز خواهد داشت. امیدواریم در آینده‌ی نزدیک شاهد گیم پلی جذاب این بازی باشیم.

 

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

Project EVE

(Shift Up)

بازی جذاب Project Eve نمایش خیره‌کننده‌ای داشت. این بازی گویی ترکیبی از Nier: Automata و Bayonettaست. مبارزات و محیط‌های این بازی فوق‌العاده می‌باشند. با توجه به این‌که Bayonetta 3 هنوز حتی تاریخ عرضه‌ی مشخصی ندارد و نمایشی از آن به جز آن تیزر قدیمی در دسترس نیست، Project Eve می‌تواند این خلأ را پر کند.

استودیوی کره‌ای Shift Up انصافاً با این نمایش جذاب غوغایی به پا کرد. اگر واقعاً این کیفیت و مبارزات در نسخه‌ی نهایی حضور داشته باشند، می‌توان گفت که PlatinumGames یک رقیب جدی در عناوین اکشن و هک اند اسلش پیدا کرده است.

با توجه به موفقیت عناوین هک اند اسلش در سال‌های گذشته و طرفداران پر تعداد این سبک بازی‌ها، می‌توان از موفقیت Project Eve مطمئن بود.

نوشتار مرتبط: تمام رونمایی‌های بزرگ Summer Game Fest 2021 به همراه اطلاعات تکمیلی

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

Tiny Tina’s Wonderlands

 (Gearbox Software) – جمعه 25 فروردین 1401

یکی از نمایش‌های نخست مراسم پلی استیشن Tiny Tina’s Wonderlands بود. این بازی دنباله‌ی فرعی Borderlands می‌باشد که در جهانی فانتزی و مملو از موجودات عجیب و هیولاهای مختلف جریان دارد.

نکته‌ی جالب Tiny Tina’s Wonderlands امکان استفاده از سلاح‌های سرد و مبارزات نزدیک است. البته در این تریلر جدید مشخص شد که سلاح‌های گرم نیز هم‌چنان در بازی حضور دارند.

بازی مذکور جهانی اساطیری را به تصویر می‌کشد که اژدها نیز در آن حضور فعالی دارد. بازی Tiny Tina’s Wonderlands قرار است برای پلتفرم‌های PC, PS4, PS5, Xbox One و Xbox Series X|S عرضه شود.

نوشتار مرتبط: 10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

Forspoken

(Square Enix, Luminous Productions) – بهار 1401

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، Forspoken نمایش جدید و جذابی در PlayStation Showcase داشت. همچنین مشخص شد که این بازی بهار 1401 برای PS5 عرضه خواهد شد.

در بازی Forspoken ما در نقش Frey Holland بازی می‌کنیم. شخصی که در پائین شهر نیویورک بزرگ شده است و حال به سرزمین جادویی Athia منتقل می‌شود. او وظیفه دارد که با توجه به قدرت‌هایی که به او داده شده بر جادو مسلط شود و با حاکم دیوانه‌ی این سرزمین مبارزه کند. این حاکم دیوانه Tanta Sila نام دارد که از قضا یکی از غولآخرهای بازی نیز به شمار می‌رود.

تریلر جذاب بازی به جهان Athia و مبارزات خواهد پرداخت. همچنین ما شاهد سینماتیک و اطلاعات داستانی نیز هستیم.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Rainbow Six Siege به همراه آموزش

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

Rainbow Six Extraction

(Ubisoft) – زمستان 1400

بازی Rainbow Six Extraction در مراسم دیشب نمایش جدیدی دریافت کرد. در این تریلر ما شاهد اطلاعات داستانی و تأکید بر همکاری تیمی بودیم.

حقیقتاً این بازی به نظر نمی‌رسد که بتواند موفقیت Rainbow Six Siege را تکرار کند. علیرغم بازاریابی و تبلیغات یوبیسافت این پروژه از پیش شکست خورده است. جذابیت‌های لازم در Rainbow Six Extraction به چشم نمی‌آید و مکانیک‌های بازی به شدت تکراری به نظر می‌رسند. واقعاً عجیب است که چنین عنوانی موفق به کسب چراغ سبز شده است.

به هر حال تنها چند ماه با عرضه‌ی آن فاصله داریم و همه چیز مشخص خواهد شد.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Alan Wake؛ کابوسی بی پایان

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

Alan Wake Remastered

 (Remedy Entertainment) – سه شنبه 13 مهرماه 1400

برخلافِ ادعای IGN بازی Alan Wake Remastered در PlayStation Showcase نمایش داشت. که ای کاش نمی‌داشت. هیچ‌گونه پیشرفتی در این به اصطلاح ریمستر به چشم نمی‌آید.

بازی Alan Wake پیش از این انحصاری مایکروسافت بود و حال تنها نکته‌ی مثبت عرضه‌ی بازی برای پلتفرم‌های پلی استیشن می‌باشد. با این حال با توجه به تریلر پخش شده بعید است استقبال بالایی از بازی صورت گیرد.

نوشتار مرتبط: بهترین رمزها و کدهای تقلب جی تی ای 5 که باید امتحان کنید

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

Grand Theft Auto 5 و GTA Online

(Rockstar) – اواخر سال 1400

یک نمایش نا امید کننده از راکستار، جی تی ای 5 نسخه‌ی نسل جدید هیچ تفاوتی با نسخه‌ی نسل هشتم ندارد. همان کیفیت بصری. واقعاً از راکستار بعيد بود.

ظاهراً آن‌ها تمام تمرکز خود را روی بخش آنلاين جی تی ای و پول پارو کردن گذاشته‌اند. نکته‌ی دیگر این‌که نسخه‌ی گسترده‌تر و به اصطلاح بهینه‌تر جی تی ای 5 با تأخیر مواجه شد.

بیش از 8 سال از نخستین عرضه‌ی این بازی برای PS3 می‌گذرد. بله اشتباه تایپی نبوده است، PS3! حال برای چندمین بار پیاپی باید شاهد بازعرضه‌ی این عنوان فسیل شده باشیم.

نکته‌ی جذاب برای کاربران PS5 رایگان بودن جی تی ای آنلاین به مدت 3 ماه برای آن‌ها می‌باشد.

نوشتار مرتبط: چرا Ghostwire: Tokyo را نباید با آثار اخیر استاد میکامی مقایسه کرد

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

Ghostwire: Tokyo

(Tango Gameworks) – 2022

در Ghostwire: Tokyo با ناشناخته‌ها دست و پنجه نرم کنید. مه عجیبی شهر توکیو را فراگرفته و همه‌ی جمعیتش را ناپدید کرده است. یک گروه نقاب دار مسؤلیت ماجرا را برعهده می‌گیرند و شما می‌بایست با توجه به قدرت‌های جدیدتان حقیقت را برملا کنید.

شهر توکیوی روح زده را کاوش کنید و ضمن مبارزه با دشمنان ماورائی به قلب ماجرا نفوذ کنید. در بازی Ghostwire Tokyo مکان‌های زیادی برای کاوش وجود دارد، از راهروهای تنگ گرفته تا معابد و حتی پشت بام‌های شهر.

باید منتظر ماند و دید شینجی میکامی افسانه‌ای چه آشی برای ما پخته است.

نوشتار مرتبط: تماشا کنید: نمایش جذاب Square Enix در E3 2021

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

Marvel’s Guardians of the Galaxy

(Eidos Montréal) – سه شنبه 4 آبان 1400

نمایش جدید نگهبانان کهکشان در مراسم شب گذشته‌ی پلی استیشن عالی بود. ما شاهد عمق این بازی بودیم و نگاهی نیز به داستان آن انداختیم.

با توجه به نمایش‌های اخیر خود Marvel’s Guardians of the Galaxy امیدوار کننده به نظر می‌رسد. گیم پلی بازی نیز به نظر جالب می‌آید.

نوشتار مرتبط: بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 به این زودی عرضه نخواهد شد

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt

(Sharkmob AB) – 2021

بازی آنلاین و رایگان Bloodhunt برای PS5 عرضه خواهد شد. بازی شوتر خون‌آشامی مذکور در جهان Vampire: The Masquerade قرار دارد و درخواست‌های زیادی برای نسخه‌ی پلی استیشن آن وجود داشت.

بازی Bloodhunt دارای گروه‌های مختلف خون‌آشامی می‌باشد و تریلر به نمایش درآمده از آن جذاب بود. قرار است در ادامه‌ی سال نسخه‌ی PS5 بازی عرضه شود. و از تمام قابلیت‌های ویژه‌ی کنسول جدید سونی بهره‌مند شود.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Deathloop

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

Deathloop

(Arkane Studios) – سه شنبه 23 شهریور 1400

طبق معمول یک مراسم دیگر و یک تریلر دیگر از Deathloop. بله حاضر همیشگی مراسمات در چند وقت گذشته در PlayStation Showcase هم نمایش جدید داشت. ظاهراً سونی هزینه‌ی زیادی برای انحصاری کردن بازی متقبل شده است که این‌گونه آن را تبلیغ می‌کند.

بازی Deathloop به خودی خود جذاب هست و نیازی به این حجم از تبلیغات نیست. چرا که ممکن است نتیجه‌ی عکس دهد و بازی‌بازان را زده کند. تنها 4 روز تا عرضه‌ی بازی فاصله‌ داریم. اگر قصد تجربه‌ی بازی روی PC را دارید به حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Deathloop مراجعه کنید.

نوشتار مرتبط: آریانا گراند خواننده موسیقی پاپ از عشق خود به بازی‌های ویدیویی می‌گوید

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

Kid A Mnesia Exhibition

(Radiohead, Epic Games) – پائیز 1400

این عنوان یک تجربه‌ی دیجیتال از آلبوم‌های Radiohead می‌باشد. آلبوم‌های Kid A و Amnesiac. و البته Kid Amnesiae که در بر گیرنده‌ی قطعه‌های جدید است. پلتفرم‌های مقصد این عنوان PS5، PC و Mac می‌باشند.

 

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

Tchia

(Awaceb)

بازی Tchia یک عنوان ماجراجویی جهان‌باز است که برای PS5 و PS4 عرضه خواهد شد. شخصیت اصلی بازی توانایی جادویی ویژه‌ای دارد که به او امکان تبدیل شدن به حیوانات مختلف را می‌دهد.

تریلر این بازی از جذابیت کافی برخوردار است و ارزش تماشا کردن را دارد. هنوز تاریخ عرضه‌ی بازی Tchia مشخص نیست ولی بازه‌ی زمانی 2022 هدف‌گذاری شده است.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Uncharted 4: A Thief’s End؛ پایانی با شکوه

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

Uncharted Legacy of Thieves

 (Naughty Dog) – زمستان 1400

مراسم PlayStation Showcase بالأخره از Uncharted: Legacy of Thieves رونمایی کرد. کالکشن آنچارتد برای PC. بله انحصاری‌های بیش‌تر برای PC عرضه خواهند شد!

این نسخه شامل ریمستر Uncharted 4: A Thief’s End و The Lost Legacy می‌باشد که قرار است 2022 برای PS5 و PC عرضه شوند. مشخص نیست که سونی کالکشن 3گانه‌ی آنچارتد را هم برای PC عرضه خواهد کرد یا خیر. بعید نیست این کار را انجام دهد.

نوشتار مرتبط: این استودیوی همه فن حریف؛ 10 بازی برتر Insomniac Games

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

Marvel’s Wolverine

 (Insomniac Games)

شگفتانه‌ی دیگر مراسم PlayStation Showcase رونمایی از Marvel’s Wolverine توسط اینسومنیاک گیمز بود. این استودیوی همه فن حریف چه چیزهایی که در چنته ندارد. تیزر جذاب بازی نوید یک شاهکار دیگر از اینسومنیاک گیمز را می‌دهد. البته هنوز چیز زیادی از بازی مشخص نیست و حتی بازه‌ی زمانی عرضه نیز مشخص نشده است.

نکته‌ی جذاب در خصوص این بازی شخصیت Wolverine است که معمولاً آثاری که او در آن‌ها حضور داشته است خونین و پر زد و خورد بوده‌اند. باید دید که آیا اینسومنیاک گیمز توان ارائه‌ی یک بازی هک اند اسلش خونین را خواهد داشت و یا این‌که یک مسیر دیگر را انتخاب می‌کند.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Gran Turismo 6؛ کامل‌ترین نسخه تا به امروز

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

Gran Turismo 7

(Polyphony Digital) – اواخر سال 1400

بازگشت پادشاه به قلمروی اصلی خود. گرن توریسمو از دیرباز به عنوان پادشاه شبیه‌سازی ماشین شناخته می‌شد. در سال‌های اخیر اما رقیبی به نام Forza Motorsport پیدا کرده بود. اما همه می‌دانیم که 2 پادشاه در یک اقلیم نگنجند. دوستان پادشاه شبیه‌سازی واقعی رانندگی بازگشته است.

تریلر جذاب گرن توریسمو 7 فراتر از انتظارات طرفداران بود. بازگشت بخش کمپین، بخش آرکید و کلی بخش جذاب دیگر که نوید طلوع بهترین ماشین‌بازی دهه را می‌دهند.

کیفیت، کمیت و اصالت همگی در تریلر Gran Turismo 7 به چشم می‌آمدند. پادشاه بازگشته است و به زودی بر تاج و تخت تکیه خواهد زد.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man؛ پایان یک انتظار

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

Marvel’s Spider-Man 2

 (Insomniac Games) – 2023

یکی جلوی اینسومنیاک را بگیرد تا همه جا را به آتش نکشیده! 2 رونمایی بزرگ در یک رویداد؟ آن هم در حالی که در کمتر از یک سال گذشته 2 بازی عرضه کرده است! رونمایی از Marvel’s Spider-Man 2 رویای دور ما بود ولی اینسومنیاک گیمز آن را رنگ واقعيت زد.

پیتر پارکر، مایلز مورالز و ونوم، یک تیزر تریلر جذاب و کوتاه که نوید شاهکاری دیگر را می‌دهد. از همه مهم‌تر این‌که بازه‌ی زمانی عرضه هم مشخص شد، 2023.

نوشتار مرتبط: 10 غولآخری که امیدواریم در خدای جنگ God of War: Ragnarok ببینیم

سامورائی طوفان به پا کرد؛ تحلیل PlayStation Showcase 2021

God of War Ragnarok

(Santa Monica Studio)

خدای جنگ جدید بالأخره صاحب نام شد. God of War Ragnarok. گل سر سبد نمایش‌های دیشب رخ نمایی کریتوس کبیر بود.

تریلر جدید God of War Ragnarok را چگونه توصیف کنیم؟ دلفریب و عظیم چطور است؟ محیط‌ها بزرگ‌تر و کیفیت بالاتر رفته‌ است. البته که از عنوان جدید خدای جنگ کم‌تر از این هم انتظار نمی‌رفت.

نکته‌ی مهم تغییر کارگردان در این نسخه است. که البته چیز عجیب و نگران کننده‌ای نیست. کوری بارلوگ جای خود را به اریک ویلیامز داده است. اریک دیگر کیست؟ ایشان از اعضای قدیمی سانتامونیکا به حساب می‌آیند که روی همه‌ی نسخه‌های خدای جنگ کار کرده است. بنابراین هیچ‌گونه نگرانی جایز نیست.

دانلود با کیفیتSD| دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

همه‌ی 9 قلمرو در این بازی قابل دسترس هستند. کریتوس و پسرش به دنبال یافتن پاسخ به سراغ Tyr و سایر خدایان نورس می‌روند. در این بین حضور ثور و اودین نیز در بازی تأیید شده است. به علاوه‌ی شخصیت‌های جدید.

بازی God of War Ragnarok علاوه بر PS5 برای PS4 نیز عرضه خواهد شد. درست به مانند Gran Turismo 7. متأسفانه تاریخ دقیق عرضه مشخص نشد. نکته‌ی نهایی این‌که این بازی پایان دهنده‌ی ماجراهای کریتوس در سرزمین‌های نورس می‌باشد. برخلافِ انتظارات با یک 3 گانه طرف نیستیم.

خب دوستان نظرتان چیست؟ کدام نمایش از همه جذاب‌تر بود؟

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها