کارگردان Days Gone: اگر بازی را هنگام عرضه نخریده‌اید به فکر دنباله نباشید

کارگردان Days Gone: اگر بازی را هنگام عرضه نخریده‌اید به فکر دنباله نباشید

به گزارش ساویس‌گیم، کارگردان Days Gone می‌گوید بازی‌بازان اگر عاشق یک بازی هستند باید آن را هنگام عرضه و به قیمت کامل خریداری کنند. نه این‌که منتظر تخفیف خوردن بازی یا قرار گرفتن آن در پلاس باشند.

جان گاروین در جریان صحبت 4 ساعته‌ی خود با دیوید جَفی صحبت‌های جالبی انجام داد. خیلی از صحبت‌های او را پوشش داده‌ایم و حال به بخش جذاب آن رسیده‌ایم.

در خلال مصاحبه جفی از گاروین پرسید که نظرش در خصوص محبوب شدن Days Gone پس از قرار گرفتن در پلاس چیست. او حرف جالبی زد:

من یک نقطه نظری در این خصوص دارم. ممکن است برخی مخاطبان شما این صحبت من را دوست داشته باشند و تعدادی هم به مذاقشان خوش نیاید. حرف من این است، اگر یک بازی را دوست دارید در همان زمان عرضه آن را بخرید. به قیمت کامل بخرید. نه این‌که منتظر تخفیفات بمانید یا قرار گرفتن آن در پلاس.

جفی جواب جالبی به گاروین داد: از کجا بدانیم یک بازی را دوست داریم وقتی هنوز تجربه‌اش نکردیم؟

گاروین گفت: من فقط نظرم را گفتم. خیلی خب آن را نخرید. اما دیگر ابراز ناراحتی نکنید که چرا دنباله‌ی بازی ساخته نمی‌شود. وقتی بازی را هنگام عرضه حمایت نکرده‌اید. نتیجه همین است. می‌دانید مثل چی می‌ماند؟ به عنوان مثال خدای جنگ هنگام عرضه چندین میلیون نسخه می‌فروشد ولی Days Gone موفق به فروش مناسب نمی‌شود. من از آمار دقیق فروش مطلع نیستم فقط به عنوان یک توسعه دهنده صحبت می‌کنم. من در حال حاضر عضو سونی نیستم.

بگذارید یک خاطره برایتان تعریف کنم. هنگام توسعه‌ی Syphon Filter نسخه‌ی PSP یعنی Dark Mirror دمار از روزگار ما درآمد. دانلود غیر قانونی بازی ضربه‌ی بزرگی به ما زد و سونی اصلاً متوجه اهمیت این موضوع نبود. ما به آن‌ها فقط یک منبع تورنت را نشان دادیم که آمار 200000 بار دانلود بازی را نشان می‌داد. من واقعاً بابت این موضوع ناراحت بودم. به نظرم این پول ما بود که از جیبمان ربوده شده بود.

بنابراین برمی‌گردیم به همان صحبت ابتدایی خودم. به نظر من حمایت‌ها الآن برای ما فایده‌ای ندارد. آیا شما بازی را هنگام عرضه به قیمت کامل خریدید؟ اگر این کار را کرده باشید یعنی مستقیماََ از ما حمایت کرده‌اید.

کارگردان Days Gone: اگر بازی را هنگام عرضه نخریده‌اید به فکر دنباله نباشید

در ادامه که صحبت به جدایی جان گاروین از Bend Studio رسید، او گفت جدایی او یک مسئله‌ی شخصی بود. و به عملکرد و کارایی بازی Days Gone مربوط نمی‌شود.

در ادامه جفی خیلی واضح از او پرسید که آیا اخراج شده است؟ گاروین گفت: ببین 6 سال توسعه‌ی بازی Days Gone به طول انجامید. و هر 6 سال آن هم کرانچ (کار کردن در شرایط سخت) بود. من کار کردن در شرایط کرانچ را دوست دارم. من عاشق کارم هستم بنابراین این موضوع اصلاً برای من مهم نبود. اما این بدان معنا نیست که این شرایط برای من خوب بوده باشد. در حقیقت این 2 سالی که از استودیو جدا شده‌ام به نوعی برای من پربرکت بوده است. آزاد بودم که هر کاری می‌خواهم انجام دهم و در این مدت 3 کتاب نوشته‌ام.

وقتی شما در حال توسعه‌ی بازی باشید، فشار حداکثری روی شما قرار دارد. باید طبق برنامه‌ریزی پیش بروید و افراد را مدیریت کنید. در پایان روز هم معمولاََ جر و بحث‌هایی صورت می‌گرفت. در یکی از این روزها من از کوره در رفتم و داد و فریاد زیادی به راه انداختم. چیزی با این مضمون که “حق و حقوق من را بدید تا گورم را گم کنم”. یک همچین بحث بیهوده‌ای.

زمانی که ما استودیوی کوچکی بودیم و فقط من و کریس بودیم، مسئله‌ای نبود. این بحث‌ها پیش می‌آمد و حل می‌شد. اما وقتی ما تبدیل به یک استودیوی بزرگ با بیش از 100 کارمند شدیم، جر و بحث یکی از کارگردانان اصلی اصلاً موضوع جالبی نبود. از طرفی من هم خیلی فرد اجتماعی نبودم. این موضوع اصلاً تقصیر آن‌ها نبود. آن‌ها تلاش خود را کردند و من هم در تمرین‌هایی شرکت کردم که اخلاقم را درست کنم. این‌که بتوانم رفتار بهتری با کارمندان داشته باشم. با آن‌ها به ناهار بروم و رفتار مناسبی با همکاران داشته باشم. ولی حقیقت این است که من در این کارها لنگ می‌زدم.

جفی در ادامه برای این‌که موضوع را روشن کند این‌گونه حرف خود را بیان کرد: ببین جان، من اطلاعات منتشر شده را می‌خواندم و به این موضوع برخوردم که تو اخراج شده‌ای. طبق توضیحات تو یک شخصیت در هم گسیخته و تفرقه افکنی داری که هنگام کار در تیم کوچک و متوسط عملکرد عالی داشتی، ولی وقتی تیم بزرگ شد و تعداد کارمندان افزایش یافت قادر به کنترل اوضاع نبودی. و طبق صحبت‌ها مناسب جایگاه کارگردانی نبودی. آیا موافق این صحبت‌ها هستی؟

جان گاروین در کمال صداقت پاسخ داد: بله کاملاً موافقم.

نظر شما در خصوص این صحبت‌های جالب چیست دوستان؟ با صحبت گاروین در ابتدای این مطلب موافق هستید؟ در بخش نظرات به ما بگوئید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها