بازی‌های شگفت انگیزی که همیشه نادیده گرفته می‌شوند

بازی‌های شگفت انگیزی که همیشه نادیده گرفته می‌شوند اسلیپینگ داگز گراویتی راش 2 دیز گان

هنر صنعت بازی با سرعت زیادی پیش می‌رود، و با توجه به علاقه‌ی طرفداران که همیشه در حال تغییر است غیرمعمول نیست که بسیاری از بازی‌های ارزشمند که خوش شانس نیستند به فراموشی سپرده شوند. به همین منظور، در اینجا بازی‌های شگفت انگیزی که همیشه نادیده گرفته می‌شوند را برایتان فهرست کرده‌ایم. امیدوارم فرصت را از دست ندهید و از تجربه این عناوین لذت ببرید.

نوشتار مرتبط:  7 بازی شگفت‌انگیزی که همیشه نادیده گرفته می‌شوند 

منطقه زمان منجمد بازی کوانتوم بریک

بازی‌های شگفت انگیزی که همیشه نادیده گرفته می‌شوند

Quantum Break

Remedy یکی از با ثبات‌ترین بازیسازان است که این میراث را برای بیش از دو دهه به دوش می‌کشد. مجموعه بازی‌های رمدی تا حد زیادی عالی هستند و تا به امروز به خوبی در بین هنر دوستان شناخته شده است. اولین موفقیت آن‌ها، مکس پین هنوز به عنوان یکی از بهترین‌های این ژانر شناخته می‌شود، Control یک بازی استثنایی بود و Alan Wake به تازگی خون تازه‌ای دریافت کرد. با این حال، عنوان انحصاری ایکس باکس وان Quantum Break از این جهت که زیاد در مورد آن صحبت نمی‌شود، واقعاً مهجور مانده است.

Quantum Break در سال 2016 برای ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر شد، عنوانی اکشن ماجراجویی که با تحسین منتقدان روبرو شد. روایت بازی ترکیبی از کات سین‌های درون بازی را به همراه یک برنامه تلویزیونی سریال مانند برای داستان سرایی به کار می‌برد، که اگرچه نوآورانه بود، ولی در نهایت به محل مناقشه بین طرفداران تبدیل شد. جالب است که ساخته جدید کوجیما، OD، قرار است این تجربه را تکرار کند.

مانند پروژه‌های قبلی رمدی، Quantum Break توجه زیادی به جزئیات دارد، هم در داستان‌گویی و هم در ارائه بصری. بازیکنان می‌توانند زمان را با استفاده از طیف گسترده‌ای از قدرت‌ها دستکاری کنند و همگی یک حلقه مبارزه پویا ایجاد می‌کنند که همیشه لذت‌بخش باقی می‌ماند.

کوانتوم بریک از نظر فروش چندان موفق عمل نکرد و طبیعتاً هنوز خبری از دنباله آن نیست. البته، این واقعیت نیز وجود دارد که داستان بازی تا پایان نسبتاً خوب حل و فصل می‌شود و فضای کمی برای ادامه آن باقی می‌ماند، بنابراین، بله، ادامه‌ی آن در این مرحله بعید به نظر می‌رسد. مشکل اصلی بازی در گیم پلی بود، مکانیک‌های بازی خوب ساخته و پرداخته نشده بودند و با توجه به این موضوع و همچنین مشکلات فنی هنگام عرضه، روشن می‌شود که چرا Quantum Break به اندازه بسیاری از هم‌عصرانش میراثی به دست نیاورده است. اما وقتی به تجربه کلی نگاه می‌کنیم، Quantum Break یک بازی تا حد زیادی دست کم گرفته شده است.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی مرد عنکبوتی 2 

مرد عنکبوتی در حال پرتاب گلوله تاری به دشمنان

Spider-Man: Shattered Dimensions

مرد عنکبوتی از نظر تعداد بازی چیزی کم ندارد و در حالی که برخی از بازی ها مانند Spider-Man 2 نسخه PS2 و Spider-Man برای PS4 به طور معمول به عنوان دو مورد از بهترین بازی‌های ابرقهرمانی شناخته می‌شوند، موارد شایسته دیگری مانند Spider-Man: Shattered Dimensions تا حد زیادی فراموش شده‌اند.

این عنوان ساخته شده توسط Beenox در سال 2010 برای تمامی پلتفرم‌های اصلی منتشر شد. Spider-Man: Shattered Dimensions هدایت 4 نسخه از مرد عنکبوتی را به بازیکنان می‌دهد، هدف اصلی اسپایدرمن رقابت با میستریو برای جمع‌آوری تکه‌هایی از یک تبلت مقدس است. هر مرد عنکبوتی به طور متفاوتی کنترل می‌شود و روش‌های مختلفی برای رویارویی با دشمنان خود دارد. مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ممکن است با استفاده از مشت‌ها و تار اندازها، دشمنان خود را مورد ضرب و شتم قرار دهد، در حالی که مرد عنکبوتی نوآر به روشی مخفیانه‌تر متوسل می‌شود.

مراحل، کاملاً خطی هستند و داستان خیلی عالی نیست، اما Shattered Dimensions تنوع زیادی در گیم پلی خود دارد که از آن زمان دیگر تکرار نشده است. پس از انقضای مجوز مارول اکتیویژن در سال 2014، این بازی از فهرست تمامی فروشگاه‌ها حذف شد، موضوعی که به طور قابل توجهی طول عمر بازی را کاهش داد و در نتیجه، توانایی آن را برای ایجاد میراثی طولانی مدت نافرجام گذاشت.

نوشتار مرتبط:  قدر نادیده‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی 

تعقیب و گریز در خیابان های هنگ کنگ بازی‌های شگفت انگیزی که همیشه نادیده گرفته می‌شوند

Sleeping Dogs – بازی‌های شگفت انگیزی که همیشه نادیده گرفته می‌شوند

بازی Sleeping Dogs از United Front Games مسلماً در اکثر مقالات اینچنینی حضور دارد، عنوانی که علیرغم فوق العاده بودن به حق خود نرسید و تا حد زیادی نادیده گرفته شد. Sleeping Dogs یک بازی جهان باز است که ماجراجویی‌های افسر مخفی وی شن را دنبال می‌کند. او در دل گروه خلافکاری نفوذ می‌کند تا در نهایت مافیای بدنام چین موسوم به ترایاد را به زمین بزند. ترایاد یا تثلیث چینی  یکی از شاخه‌های سندیکای جرائم سازمان یافته بین‌المللی چینی است که در چین، هنگ کنگ، ماکائو و تایوان و کشورهایی که تعداد قابل توجه‌ای چینی در آن زندگی می‌کنند، فعالیت می‌کند. خیلی ها بازی را با برچسب «جی تی ای چینی» عجین کردند، اما Sleeping Dogs خیلی بیشتر از این بود.

این بازی دارای یک سیستم مبارزه تن به تن عالی که دارای تعدادی حرکت و فرصت‌های نبرد محیطی است. همچنین دارای یک سیستم پارکور بود، در کنار یک سیستم تیراندازی معمولی که از یک بازی در این سبک انتظار می‌رفت. برخی از جنبه‌های بازی مانند رانندگی در مقایسه با عناوین راکستار ناقص و توسعه نیافته به نظر می‌رسیدند، اما بازی تا حد زیادی با استقبال خوبی روبرو شد.

با این حال، این بازی طبق گزارش مالی سال 2013 شرکت، انتظارات فروش Square Enix را برآورده نکرد! دلیل ناامید بودن بازی در فروش همچنان یک راز است! اگرچه می‌توان اعتبار پایین بازی در بازار را به دلیل IP جدید بودن مقصر دانست. دنباله‌ای کمی بعد طراحی شد، اما در نهایت قبل از بسته شدن درهای United Front Games در سال 2016 لغو شد. حیف از تعطیلی این استودیو و صد حیف از فرصت سوزی‌های اسکوئرانیکس که پیش بینی‌های فضایی و توقعات نابجاشان کمر بسیاری از آی‌پی‌ها را شکسته است.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی لست گاردین 

The Last Guardian

فومیتو اوئدا به دلیل هنرنمایی در Ico و Shadow of the Colossus به طور گسترده‌ای به عنوان بازیساز مولف و صاحب سبک در هنر هشتم شناخته می‌شود و آخرین نگهبان پروژه‌ای است که برای مدت طولانی در حال توسعه بود. اما زمانی که بازی در سال 2016 منتشر شد، با استقبال خوبی روبرو شد. در درجه اول به این دلیل که موجود همراه گاهی اوقات از گوش دادن به دستورالعمل‌های شما امتناع می‌کرد و این باعث می‌شد گاهی اوقات تجربه‌ای واقعاً خسته‌کننده در انتظارتان باشد. صادقانه بگویم، اینها مشکلات فنی نیستند، بلکه تصمیمی آگاهانه از سوی سازنده بودند و این در ترکیب با جهان و مضامین منحصربه‌فرد داستان، The Last Guardian را به یک بازی واقعاً خاص تبدیل می‌کند که شایسته تجربه افراد بیشتری است.

نوشتار مرتبط:  چه بلایی سر Days Gone 2 آمد؟ 

Days Gone

Days Gone برداشت سونی بند از یک بازی جهان باز پسا آخرالزمانی بود و یکی از ناامیدکننده‌ترین بازی‌های انحصاری زمان خود از دید منتقدان به شمار می‌رفت. این یک دروغ محض است که بگوییم Days Gone در هنگام عرضه یک شاهکار بی عیب و نقص بود، چرا که صادقانه با مشکلات فنی زیادی منتشر شد. اما همچنین دیز گان عنوانی است که شاید خیلی بیشتر از آن چیزی که سزاوارش بود مورد بی مهری و نفرت پراکنی قرار گرفت. مکانیک موتور سواری در بازی بی نظیر است و مکانیک مبارزه با گله فریکرها سرگرم کننده. این بازی با به‌روزرسانی های متعدد به تجربه‌ای شاهکار تبدیل شد و حیف است که آن را امتحان نکنید.

نوشتار مرتبط:  بازی‌های شاهکار و ماندگار که تجربه نکرده‌اید 

دختر مو طلایی با لباس سفید در حال خوردن دونات بازی‌های شگفت انگیزی که همیشه نادیده گرفته می‌شوند

Gravity Rush 2 – بازی‌های شگفت انگیزی که همیشه نادیده گرفته می‌شوند

احتمالاً خیلی‌ها با دیدن اسم این بازی گله کنند که باز نویسنده بازی مورد علاقه خود را در فهرست قرار داد، اما باور کنید هیچ پارتی بازی در کار نیست. Gravity Rush 2 بازیکنان را به دنیایی خارق‌العاده سوق می‌دهد و آن‌ها را به سفری می‌برد که شبیه هیچ چیز دیگری نیست و یک مکانیک جالب جابجایی جاذبه در مرکز هر کاری که شما انجام می‌دهید قرار دارد. این یک بازی چشم‌نواز است که در جنبه‌های مختلف می‌درخشد، اما حیف است که افراد زیادی در وهله اول آن را بازی نکرده‌اند. بسیاری از این مشکلات را می‌توان به خاطر بازاریابی بی‌کفایت سونی دانست و این ناشناخته باقی ماندن در نهایت Gravity Rush 2 را به یک اثر هنری کالت کلاسیک تبدیل کرده است. افرادی که این بازی را تجربه کرده‌اند بلافاصله شیفته ان شده‌اند، پس چرا شما ماجراجویی با کت را امتحان نکنید؟

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی های جهان باز که بازی نکرده‌اید 

مردی در حال قلاب انداختن به هلیکوپتر در آسمان بازی‌های شگفت انگیزی که همیشه نادیده گرفته می‌شوند جاست کاز 3

Just Cause 3

سری Just Cause به دنبال موفقیت Just Cause 2 در یک مارپیچ رو به پایین بوده است و استقبال تجاری نسبتاً ضعیف Just Cause 3 گواه این نظریه است. Just Cause 3 در پرداخت مفاهیم بازی‌های قبلی به خوبی عمل کرد و منتقدان عموماً بازی را دوست داشتند. اما بسیاری از طرفداران واقعاً علاقه‌ای به نام تجاری گیم پلی جهان باز مبتنی بر هرج و مرج آن نداشتند و این خبر ناامیدکننده‌ای است. چرا که ویران کردن خلاقانه در این بازی حتی پس از ده‌ها ساعت نیز همچنان یک فعالیت بسیار رضایت بخش است. این را از کسی می‌شنوید که همه پایگاه‌ها را فتح کرده و هنوز از انفجار تانکرهای سوخت چشمش برق می‌زند.

نوشتار مرتبط:  5 بازی برتر که تغییر نام داشته‌اند 

یاکوزا زیرو مبارزه با پول

Yakuza 0

سری Yakuza شروع به جلب توجه زیادی در غرب کرده است و آثار اخیر مانند Yakuza: Like a Dragon به طور گسترده توسط طرفداران تحسین شده است. Yakuza 0 با همان شدت تمجیدها را دریافت نکرد و این مایه شرمساری است؛ زیرا این یک بازی دنیای باز واقعاً عالی است که حجم زیادی از محتوای متنوع را در یک منطقه مجازی نسبتاً کوچک فشرده می‌کند. با فشار دادن یک دکمه به طور یکپارچه بین لحظات جدی و شیطنت‌های مسخره و بامزه جابجا می‌شوید و این جذابیت واقعاً متمایز را به همه گیمرهای اهل ذوق هدیه می‌دهد.

نوشتار مرتبط:  بهترین استودیوهای بازیسازی که سونی باید بخرد 

بازی استرال چین مبارزه دوتایی بازی‌های شگفت انگیزی که همیشه نادیده گرفته می‌شوند

Astral Chain – بازی‌های شگفت انگیزی که همیشه نادیده گرفته می‌شوند

Astral Chain یکی دیگر از بازی‌های عالی پلاتینیوم و یکی از بهترین بازی‌های اکشن این نسل است. در بازی اکشن Astral Chain، شما بخشی از یک واحد نیروهای ویژه پلیس در یک شهر آینده نگرانه هستید. Astral Chain یک بازی اورجینال و فوق‌العاده برای سوییچ است، یک اکشن ماجراجویی پیچیده که ارزش نام PlatinumGames را دارد. این بازی با جلوه‌های بصری شگفت‌انگیز، ارائه فوق‌العاده، گیم‌پلی متنوع و مبارزات عمیق، یکی از شاهکارهای ناب پلاتینیوم گیمز است.

خب دوستان نظرتان درباره فهرست بازی‌های شگفت انگیزی که همیشه نادیده گرفته می‌شوند چیست؟ جای کدام بازی در این فهرست خالی است؟ کدام بازی را تجربه کرده‌اید؟ مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها