30 بازی داستان‌محور PS4 که باید تجربه کنید؛ قسمت اول

PS4

(به قلم رضا چشمی)

یکی از برتری‌های کنسول PS4 عناوین داستان‌محور آن هستند. و ما در اینجا قصد داریم ۳۰ عنوان برتر در این زمینه را به شما طی سه مقاله معرفی کنیم.

انجام بازی با دیگران بسیار سرگرم کننده است، اما گاهی اوقات بازی‌بازان دلشان می‌خواهد به تنهایی بازی کرده و خود را در یک بازی تک‌نفره با یک داستان مناسب غرق کنند. کنسول PS4 با اختلاف بهترین جایی است که می‌توان بازی‌های تک‌نفره‌ی داستانی به همراه گیم پلی طولانی، عمیق و غنی از روایت را در آن تجربه کرد. در این فهرست، ۳۰ بازی را بررسی خواهیم کرد. که همه آن‌ها در کنار قصه‌های عالی، لحظه‌های به یاد ماندنی را نیز برای بازی‌بازان به وجود آورده‌اند.

 

Days Gone PS4

 30. Days Gone

ناشر: Sony Interactive Entertainment / توسعه‌دهنده: Sony Bend Studios/سال انتشار:۲۰۱۹

ماجراجویی در دنیای آخرالزمانی همواره جزو هیجان‌انگیزترین سبک‌های بازی به شمار می‌رود. این سبک پس از انتشار بازی The Last Of Us به سطح بالاتری ارتقاء یافت. و بازی Days Gone نیز با پیروی از همان فرمول ساخته و به بازار عرضه شد. صحنه‌ی رویارویی با هزاران زامبی که سرعتی باور نکردنی دارند بسیار جذاب و هیجان انگیز است. این تجربه‌ی دلچسب را از دست ندهید. این بازی به‌زودی برای PC نیز عرضه خواهد شد. اگر علاقمند بودید با سیستم مورد نیاز بازی آشنا شوید به اینجا مراجعه کنید. بازی تحسین شده‌ی Days Gone رتبه‌ی 30 در برترین عناوین داستان‌محور PS4 به خود اختصاص داده است.

Concrete Genie PS4

۲۹. Concrete Genie

ناشر: Sony Interactive Entertainment / توسعه دهنده: Pixelopus/سال انتشار:۲۰۱۹

ماجراجویی اکشن رنگارنگ Pixelopus ممکن است کوتاه باشد، اما در بطن خود داستان بسیار ساده‌ و جذابی دارد. در حالی که محور اصلی داستان، بازگرداندن زندگی به شهر متروکه دنسکا است، مبارزات شخصیت اصلی بازی (اش-Ash) در برابر باند زورگویی به طرز جالبی به سرانجام می‌رسد. Concrete Genie با به کارگیری مضامین دوستی، مثبت بودن از طریق نقاشی را به دیگران القاء می‌کند. این بازی منحصر به فرد موفق به کسب رتبه‌ی 29 در برترین عناوین PS4 شده است.

Mutazione PS4

۲۸. Mutazione

ناشر: Akupara Games / توسعه دهنده: Die Gute Fabrik/سال انتشار:۲۰۱۹

بازی مستقل Mutazione بیشتر شبیه به رمان‌های بصری است. از همان دسته بازی‌هایی که در دهه‌ی ۹۰ میلادی مطرح شدند و اوج گرفتند. به سبک بازی‌هایی نظیر Flashback و Monkey Island. داستان بازی Mutazione در مورد دختر ۱۵ ساله‌ای به نام Kai است که به منطقه‌ی عجیب و غریب به نام Mutazione سفر می‌کند تا از پدربزرگ بیمار خود (Nonno) مراقبت کند. غافل از اینکه Nonno برای او نقشه‌های عجیبی کشیده است! این بازی جالب توجه رتبه‌ی 28 برترین عناوین داستان‌محور PS4 را از آن خود کرده است.

Erica PS4

۲۷. Erica

ناشر: Sony Interactive Entertainment / توسعه دهنده: Flavourworks/سال انتشار:۲۰۱۹

بازی لایو اکشن یا تریلر تعاملی اریکا، در مورد زنی است که در دوران کودکی به علت قتل پدرش ضربه‌ی روحی خورده است. به گونه‌ای که در دوران بزرگسالی نیز درگیر آن است. یک دوست قدیمی بر این باور است که خاطرات اریکا کلید شناسایی قاتل پدرش است و باقی ماجرا…

این بازی تاثیرگذار را از دست ندهید. اریکا موفق شد رتبه‌ی 27 در فهرست برترین عناوین PS4 را کسب کند.

Everybody’s Gone to the Rapture PS4

۲۶. Everybody’s Gone to the Rapture

ناشر: Sony Interactive Entertainment / توسعه دهنده: The Chinese Room/سال انتشار:۲۰۱۵

داستان بازی Everybody’s Gone to the Rapture روایت مردم روستایی کوچک به نام یوتون است. که به طرز مرموزی ناپدید شده‌اند و حال شما باید علت آن را بیابید. گیم پلی بازی هم بسیار ساده است می‌بایست در محیط گشت بزنید و با تماشای میان پرده‌های بازی به رمز و راز این اتفاق پی ببرید.  رتبه‌ی 26 در فهرست برترین عناوین PS4 برای این بازی جالب توجه فوق‌العاده است.

NieR: Automata PS4

۲۵. NieR: Automata

ناشر: Square Enix / توسعه دهنده: PlatinumGames/سال انتشار:۲۰۱۷

NieR: Automata یک بازی نقش‌آفرینی اکشن است که بازیکن نقش یک اندروید (انسان‌نما) از نیروهای یورها را در یک محیط جهان‌باز بر عهده می‌گیرد. داستان بازی در مورد جنگی میان بقایای انسان‌ها و ماشین‌هایی است که از دنیای دیگری آمده‌اند. فکر نمی‌کنم توضیحات بیش‌تری برای این شاهکار لازم باشد. اگر هنوز این بازی را تجربه نکرده‌اید، از دست ندهید. رتبه‌ی 25 از برترین عناوین داستان‌محور PS4 از آن NieR است.

۲۴. The Invisible Hours

ناشر: Game Trust / توسعه دهنده: Tequila Works/سال انتشار:۲۰۱۷

The Invisible Hours در مورد داستان راز و رمزهای یک قتل پیچیده است. عنوانی که در پلتفرم VR اجرا می‌شود و در آن بازی‌بازان می‌بایست یک شبکه‌ی پیچیده از داستان‌های بهم پیوسته را درون یک عمارت کشف کنند. تا بتوانند حقیقت تاریک را حل کنند. این یکی از عمیق‌ترین تجربیات روایی در VR تا به امروز است. اگر به پلتفرم واقعیت مجازی پلی‌استیشن دسترسی دارید، این بازی شایسته‌ی تجربه است. رتبه‌ی 24 از برترین عناوین داستان‌محور PS4 در اختیار The Invisible Hours می‌باشد.

Until Dawn PS4

۲۳. Until Dawn

ناشر: Sony Computer Entertainment / توسعه دهنده: Supermassive Games/سال انتشار:۲۰۱۵

درام تعاملی تا سپیده دم ماجرای تعدادی جوان را به تصویر می‌کشد که در اقامتگاهی کوهستانی برای تفریح گرد هم آمده‌اند. در ادامه صحنه‌های وحشتناکی رخ می‌دهد که جان تمام اشخاص بازی را تهدید می‌کند. این بازی تا قبل از عرضه Detroit: Become Human، تعاملی‌ترین فیلم درامی بود که می‌توانستید خریداری کنید. 

Until Dawn را تهیه کنید و تا سپیده‌دم درگیر یک ماجرای نفس‌گیر شوید. این بازی در فهرست برترین عناوین داستان‌محور PS4 جایگاه 23 را تصاحب کرده است.

۲۲. Celeste

ناشر: Matt Makes Games / توسعه دهنده: Matt Makes Games/سال انتشار:۲۰۱۸

شما هرگز از نظر داستان‌نویسی از یک عنوان سکوبازی و مستقل انتظار زیادی نمی‌توانید داشته باشید. اما Celeste این روند را با یک داستان غافلگیرانه و قوی تغییر می‌دهد. هدف مادلین تسخیر کوه سلست است. اما شیاطین داخلی او را از این کار باز می‌دارند. سفر او با پشتیبانی شخصیت‌های بازی اوج می‌گیرد در نتیجه وی می‌تواند با برخی مشکلات دسته و پنجه نرم کند. این بازی در رتبه‌ی 22 برترین عناوین داستان محور PS4 جای گرفته است.

۲۱. Life Is Strange: Before the Storm

ناشر: Square Enix / توسعه دهنده: Deck Nine Games/سال انتشار:۲۰۱۷

پیشگفتاری از یک توسعه‌دهنده‌ی دیگر: چه چیزی ممکن است اشتباه شود؟ خب، در مورد Life Is Strange: Before the Storm، چیز زیادی نیست. سازنده‌ی Deck Nine داستانی جداگانه ساخته است که به طور حتم بهتر از نسخه‌ی اصلی استودیوی پاریس است. این بازی داستان محور رتبه‌ی 21 را در فهرست برترین عناوین داستان محور PS4 کسب کرده است.

 

شما کدامیک از این عناوین را تجربه کرده‌اید؟

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا چشمیمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا چشمی

Mia San Mia

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها