یوکو تارو Yoko Taro یک کارگردان و نویسنده بازیهای ویدئویی ژاپنی است. او بیشتر به خاطر کار روی مجموعه بازیهای نقشآفرینی اکشن Drakengard و دنبالههای فرعی آن، Nier و Nier: Automata شناخته میشود.
اوایل زندگی و تحصیلات
تارو در ۶ ژوئن ۱۹۷۰ در ناگویا، استان آيچی به دنیا آمد. از آنجایی که والدین او به دلیل کار اغلب در خانه نبودند، او بیشتر توسط مادربزرگش بزرگ شد که تأثیر زیادی روی او گذاشت.
او در دانشگاه کوبه دیزاین تحصیل کرد و در مارس ۱۹۹۴ فارغ التحصیل شد. تارو هم اکنون با یوکو یوکیکو، تصویرگری که روی مجموعه بازیهای Taiko no Tatsujin کار کرده و همچنین در Drakengard 3 مشارکت داشته، ازدواج کرده است.
حرفه
در ابتدا تارو قصد نداشت که بازیساز شود. اولین شغل او بعد از فارغ التحصیلی، در سال ۱۹۹۴ به عنوان طراح سه بعدی CGI برای شرکت Namco بود. در سال ۱۹۹۹، او به Sugar & Rockets Inc. پیوست، که یک توسعهدهنده داخلی سونی کامپیوتر انترتینمنت بود که اکنون دیگر وجود ندارد. در سال ۲۰۰۱، تارو وارد شرکت Cavia شد.
در Cavia، او در ساخت بازی Drakengard مشارکت کرد. در حالی که تهیه کننده مشترک بازی، تاکویا ایواساکی، قصد داشت نقش کارگردان را برعهده بگیرد، به دلیل مشغله در پروژههای دیگر، از تارو خواسته شد که وظایف کارگردانی را بر عهده بگیرد. او همچنین به خلق سناریو و شخصیتها و همچنین کمک به نوشتن فیلمنامه با همکاری ساووکو ناتوری کمک کرد.
پس از اینکه Cavia توسط AQ Interactive جذب شد، تارو شرکت را ترک کرد و به دنبال یک حرفه مستقل رفت. بعدها، او دوباره با چندین نفر از اعضای تیم تولید Drakengard و Nier برای ساخت دنباله واقعی Drakengard همکاری کرد.
سبک کاری
تارو به خاطر خلق بازیهایی با فضایی تاریک، آزاردهنده یا غیرمعمول شناخته میشود. او روشی برای نوشتن داستان دارد که آن را «فیلمنامهنویسی معکوس» مینامد. او توضیح میدهد که این روش با شروع از پایان و سپس کار به عقب از آنجا آغاز میشود.
او طرفدار آزمایش با فرمت بازیهای ویدئویی است و احساس میکند که بسیاری از قراردادهای بازار بازیهای ویدئویی مانع آزادی خلاقانه توسعهدهندگان میشود. بسیاری از بازیهای او بازتابدهنده احساسات خودش در مورد مرگ و پرسشهای فلسفی او در مورد این مفهوم است.
همچنین بخوانید: بیوگرافی تیم شیفر | افسانهنویس دنیای بازیها
آثار قابل توجه
- مجموعه بازیهای Drakengard
- Nier
- Nier: Automata
- مشارکت در بازی Final Fantasy XIV: Shadowbringers
زندگی شخصی
تارو به دلیل بیزاری شدیدش از مصاحبه شناخته شدهاست. او ترجیح میدهد هنگام مصاحبه ماسک بزند تا از عکاسی شدن اجتناب کند.
حمایت تارو از کودکان فلسطینی
یوکو تارو پیام آخر سال خود را به کودکان غزه و اوکراین اختصاص داد؛ Yoko Taro بازیساز افسانهای و صاحب سبک که فرنچایزهای Drakengard و Nier را در کارنامه دارد، صحبت پایان سال خود را که به مناسبت آغاز سال نو میلادی منتشر شده به موضوعاتی مهمتر از بازی اختصاص داده است.
ایشان از این فرصت استفاده کرده تا به جنگ در غزه و اوکراین بپردازند. یوکو تارو میگوید سال 2023 سال بی رحمی بوده است، اینکه شما در اخبار ببینید تعدادی زیادی کودک کشته شدهاند و به عنوان یک کارگردان بازی هیچ کاری جز نوشتن در این خصوص از دست شما برنمیآید، آدم را به گریه میاندازد.
شاید دوست داشته باشید: از Ico تا The Last Guardian | بیوگرافی فومیتو اوئدا، خالق بازیهای ماندگار
یوکو تارو از بازی استلار بلید حمایت کرد
یوكو تارو، خالق Nier: Automata، در مصاحبهای تکاندهنده با IGN ژاپن، بازی جدید پلیاستیشن 5، Stellar Blade، را به عنوان انقلابی در گرافیک و روایت بازیهای ویدئویی معرفی کرد و آن را بسیار برتر از شاهکار خود، Nier: Automata، دانست.
در این مصاحبه که با کیم هیونگ تائه، کارگردان Stellar Blade، انجام شد، تارو به تمجید از کیم و دستاوردهای او در طول دوران حرفهایاش، از جمله ساخت سری بازیهای Magna Carta، پرداخت.
آیندهی یوکو تارو
به گزارش ساویسگیم، استاد یوکو تارو کارگردان خلاقی که فرانچایزهای Drakengard و NieR را در کارنامه دارد، به همراه تهیهکنندهی اسکوئرانیکس یوسوکه ساتو روی دو عنوان جدید در حال کار است.
آقای یوکو تارو در مصاحبهی اخیر خود به کار کردن بر روی ابن عناوین جدید اشاره کرده است. شایان ذکر است که یکی از این عناوین وضعیت آشفتهای دارد به گونهای که یوسوکه ساتو از کار کردن بر روی آن احساس پشیمانی میکند.
شما طرفدار بازیهای یوکو تارو هستید؟ مقالات بازی را در ساویسگیم بخوانید.
بیشتر بخوانید:
- Nier Reincarnation سفری به اعماق تاریکی و رستگاری
- بهترین انیمه های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴
- همراهی با ملکهی جاذبه در Gravity Rush
- CDPR برای بهبود کیفیت The Witcher 4 با Epic همکاری میکند
- گیم پلی جدید Lost Soul Aside در ChinaJoy 2024 منتشر خواهد شد