بیوگرافی تیم شیفر | افسانه‌نویس دنیای بازی‌ها

بیوگرافی تیم شیفر | افسانه‌نویس دنیای بازی‌ها

تیم شیفر (Tim Schafer)، طراح مشهور بازی‌های ویدئویی اهل آمریکا، به خاطر داستان‌سرایی طنز و خلاقانه‌اش شناخته شده است. این مقاله مروری بر زندگی و حرفه پربار اوست.

سال‌های اولیه و دوران در لوکاس‌آرتز (1967-2000)

  • شیفر در سال 1967 در سونوما کالیفرنیا متولد شد و در دوران دانشجویی اشتیاق به نویسندگی و بازی‌ها در او شکل گرفت.
  • با الهام از نویسندگانی مانند کورت وانه‌گات، در حین کار به عنوان برنامه‌نویس برای شرکت‌های کوچک، مهارت‌های نویسندگی خود را ارتقا داد.
  • در سال 1989، شیفر شغل رویایی خود را در لوکاس‌آرتز، استودیوی توسعه بازی مشهور، پیدا کرد.
  • او کار خود را به عنوان “اسکوملت” آغاز کرد و به ساخت بازی‌ها با استفاده از موتور SCUMM این شرکت کمک کرد.
  • استعداد شیفر در نویسندگی و همکاری به سرعت آشکار شد. او در طراحی و نویسندگی بازی‌های ماجراجویی مورد تحسین منتقدان مانند “راز جزیره میمون” و دنباله آن “جزیره میمون 2: انتقام لیچاک” هم‌کاری کرد.
  • او همچنین نقش کلیدی در “روز اختاپوس” ایفا کرد و در سال 1995 اولین پروژه انفرادی خود، بازی ماجراجویی موتورسواری “فرمان کامل” را طراحی کرد.
  • شاهکار شیفر در لوکاس‌آرتز “Grim Fandango” بود، یک بازی ماجراجویی نوآر که به خاطر سبک بصری منحصر به فرد و داستان جذابش مورد تحسین قرار گرفت.

مرتبط: از Ico تا The Last Guardian | بیوگرافی فومیتو اوئدا، خالق بازی‌های ماندگار

بازی های تیم شیفر

Double Fine Productions (2000-اکنون)

  • شیفر از تغییر رویه لوکاس‌آرتز و فاصله گرفتن از بازی‌های ماجراجویی ناامید شد و در سال 2000 استودیو Double Fine Productions را تأسیس کرد.
  • اولین عنوان آنها، “Psychonauts“، یک بازی سکوبازی مورد تحسین منتقدان، با وجود مشکلات اولیه تجاری، به محبوبیت کالت رسید.
  • رهبری شیفر با “Brütal Legend” ادامه یافت، یک بازی اکشن با مضمون هوی متال با بازی جک بلک.
  • برای تضمین ثبات مالی، Double Fine مفهوم “Amnesia Fortnight” را اتخاذ کرد که در آن کارکنان در مدت زمان کوتاهی نمونه‌های اولیه بازی را می‌سازند. این امر منجر به چندین عنوان موفق شد که توسط شرکت‌های دیگر منتشر شد.
  • در سال 2012، شیفر با موفقیت هزینه ساخت “Broken Age” را جمع‌آوری کرد، بازگشتی به فرمت کلاسیک بازی‌های ماجراجویی.
  • Double Fine همچنین حقوق عناوین کلاسیک شیفر در LucasArts را دوباره به دست آورد که منجر به نسخه‌های بازسازی شده “Day of the Tentacle” ،”Full Throttle” و “Grim Fandango” شد.
  • خرید Double Fine توسط مایکروسافت در سال 2019 آینده این استودیو را تضمین کرد و به شیفر اجازه داد تا دنباله مورد انتظار “Psychonauts 2” را در سال 2021 منتشر کند.

تاثیرات و افتخارات

  • شیفر به خاطر تمایلش به ادغام یکپارچه داستان در گیم‌پلی و ترجیحش برای خلق بازی‌هایی در دنیاهای منحصر به فرد و تخیلی شناخته شده است.
  • کار او جوایز متعددی از جمله BAFTA Fellowship و جایزه یک عمر دستاورد از Game Developers Choice Awards را به ارمغان آورده است.
  • او به عنوان پیشگام در طراحی بازی شناخته می‌شود و با خلاقیت و طنز خود مرزها را جابجا می‌کند.

در نتیجه

تعهد تیم شیفر به داستان‌سرایی و طراحی بازی‌های نوآورانه، تأثیری ماندگار در صنعت بازی گذاشته است. از دوران حضورش در لوکاس‌آرتز تا رهبری او در Double Fine، او به طور مداوم بازی‌هایی ارائه کرده است که بازیکنان را سرگرم و مجذوب خود می‌کنند. با ادامه خلق آثار شیفر، نفوذ او بر توسعه بازی‌ها قطعاً ادامه خواهد داشت.

حرفه درخشان تیم شیفر فراتر از موفقیت‌های تجاری و جوایز است. او به عنوان یک مدافع صریح برای توسعه‌دهندگان بازی و صداقت در صنعت بازی شناخته می‌شود.

  • نوآوری و ریسک‌پذیری: شیفر همواره به دنبال ایده‌های جدید و پیشبرد مرزهای روایت در بازی‌ها بوده است. او یکی از اولین توسعه‌دهندگانی بود که از پتانسیل جمع‌سپاری برای تأمین مالی بازی‌ها استفاده کرد و با موفقیت کمپین Kickstarter برای “Broken Age” این مسیر را هموار ساخت.
  • میراث ماندگار: شیفر الهام‌بخش نسل جدیدی از طراحان بازی است که داستان‌سرایی و خلاقیت را در اولویت قرار می‌دهند. استودیوی Double Fine که او تأسیس کرد، به فضایی برای پرورش استعدادهای جدید و خلق بازی‌های منحصر به فرد تبدیل شده است.

همچنین بخوانید: بیوگرافی کیچیرو تویاما خالق سایلنت هیل

تیم شیفر جایزه به دست در حال سخنرانی عکس بازی های مختلف او

جمع‌بندی نهایی

تیم شیفر چهره‌ای تأثیرگذار در صنعت بازی‌های ویدئویی است. او با رویکرد طنزآمیز و هوشمندانه خود به داستان‌سرایی، به بازیکنان تجربیات به‌یادماندنی و سرگرم‌کننده‌ای ارائه کرده است. تعهد او به نوآوری و حمایت از توسعه‌دهندگان دیگر، او را به یک رهبر الهام‌بخش تبدیل کرده است. همانطور که شیفر به کاوش در دنیای بازی و فراتر از آن ادامه می‌دهد، تأثیر او بر این رسانه همچنان قوی باقی خواهد ماند.

شما خاطره‌ای از آثار تیم شیفر دارید؟ دوست دارید در مقالات بعدی بیوگرافی کدام بازیساز را ارائه دهیم؟ مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

بیشتر بخوانید:

به بهانه‌ی مرور بازی The Neverhood؛ نگاهی به دوران طلایی عناوین ماجراجویی

6 بازی رویایی که دوست داریم اکتیویژن بلیزارد به کمک مایکروسافت بسازند

بیوگرافی دیوید کیج | کارگردان مؤلف هنر هشتم

15 بازی برتر نینتندو سوییچ که نباید از دست بدهید

معرفی استودیوی بازی‌سازی ساکرپانچ | خالقان Sly Cooper ،Infamous و Ghost of Tsushima

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها