معرفی بزرگان: کیچیرو تویاما

معرفی بزرگان: کیچیرو تویاما Keiichiro Toyama خالق سایلنت هیل

کیچیرو تویاما (Keiichiro Toyama، متولد 1970) کارگردان و طراح بازی‌های ویدیویی ژاپنی است که بیش‌تر به عنوان خالق مجموعه‌های Silent Hill ،Siren و Gravity Rush شناخته می‌شود.

معرفی کوتاه کیچیرو تویاما Keiichiro Toyama

  • تاریخ تولد: 1970 (سن 52-53)
  • محل تولد: استان میازاکی، ژاپن
  • فارغ‌التحصیل: دانشگاه زوکی توکیو
  • حوزه فعالیت: نویسنده، طراح، تهیه کننده و کارگردان بازی‌های ویدیویی
  • سال‌های فعالیت: 1994–اکنون

سابقه کار در:

  • Konami (1994–1999)
  • Sony Interactive Entertainment (1999–2020)
  • Bokeh Game Studio (2020–اکنون)

بازی‌های شاخص

  • Silent Hill
  • Siren
  • Gravity Rush

نوشتار مرتبط:  داستان Gravity Rush | جواهری ناشناخته 

کیچیرو تویاما بازی siren در دست پس زمینه سایرن و سایلنت هیل 3

بیوگرافی کیچیرو تویاما Keiichiro Toyama

تویاما در سال 1970 در استان میازاکی به دنیا آمد و در دانشگاه زوکی توکیو در رشته هنر تحصیل کرد. پس از فارغ التحصیلی در سال 1994 به عنوان یک گرافیست به کونامی پیوست. او طراح گرافیک و طراح شخصیت برای نسخه سی دی سگا Snatcher و International Track & Field بود و پس از آن مجموعه Silent Hill را ساخت. این بازی موفق بود و دنباله‌های مختلفی را در پی داشت، اما تویاما در سال 1999 پس از عرضه اولین بازی، تیم سایلنت را ترک کرد تا پس از آن به استودیوی ژاپن سونی بپیوندد و روی سری Siren کار کند.

کیچیرو تویاما بازی‌های ویدیویی Siren (2003) و دنباله آن Forbidden Siren 2 (2006) را کارگردانی کرد. در سال 2008، تویاما Siren: Blood Curse را منتشر کرد که بازنمایی و بازآفرینی مجدد از بازی اصلی Siren بود. سپس تویاما روی بازی خلاقانه PlayStation Vita تحت عنوان Gravity Rush کار کرد که در سال 2012 منتشر شد. دنباله‌ی بازی یعنی Gravity Rush 2 نیز در 19 ژانویه 2017 در ژاپن منتشر شد.

تویاما در سپتامبر 2020 استودیوی سونی ژاپن را ترک کرد. او Bokeh Game Studio را در کنار کازونوبو ساتو و جونیا اوکورا، که هر دو روی سری Siren کار می‌کردند، در 13 آگوست 2020 تأسیس کرد. وقتی از او پرسیده شد که چه چیزی این حرکت و جدایی از سونی را عامل شد، تویاما اظهار داشت که از بازیساز افسانه‌ای فامیتو اوئدا الهام گرفته است. شخصی که بسیاری از تجربیات خود را در تأسیس genDESIGN به تویاما منتقل کرده است. تویاما اعلام کرد که قصد دارد به فعالیت در ژانر ترسناک بازگردد، و نخستین بازی Bokeh Game Studio به ویژه از کارگردانان سینمایی وونگ کار وای و فروت چان (Wong Kar-wai و Fruit Chan) الهام گرفته شده است. بازی، Slitterhead، به طور رسمی در The Game Awards 2021 رونمایی شد.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Gravity Rush 2 

تویاما کلاه قرمز روی سر لبخند به دوربین قاب نقاشی گراویتی راش

آثار کیچیرو تویاما Keiichiro Toyama

سال عرضه نام بازی ناشر نقش
1994 Snatcher Konami طراح گرافیک (Sega CD)
1996 International Track & Field طراح شخصیت
1999 Silent Hill کارگردان, نویسنده، طراح پس زمینه
2003 Siren Sony Computer Entertainment کارگردان، نویسنده
2006 Forbidden Siren 2 کارگردان، طراح، نویسنده
2008 Siren: Blood Curse کارگردان، طراح، نویسنده
2012 Gravity Rush کارگردان، طراح، ایده پرداز اصلی، نویسنده ارشد
2015 Gravity Rush Remastered کارگردان، طراح، ایده پرداز اصلی، نویسنده ارشد
2017 Gravity Rush 2 Sony Interactive Entertainment کارگردان، طراح
TBD Slitterhead TBD کارگردان

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Silent Hill 2 Remake 

جوایز کیچیرو تویاما Keiichiro Toyama

در سال 2012، تویاما جایزه عملکرد برجسته را در شانزدهمین جشنواره هنرهای رسانه‌ای ژاپن و جایزه عالی را در جوایز بازی ژاپن (Japan Game Awards) برای کارش در Gravity Rush دریافت کرد.

نظر شما در خصوص این بازیساز برجسته چیست؟ امیدی به بازی‌های آتی استاد تویاما در Bokeh Game Studio دارید؟ اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها