5 کاری که می‌توانید علاوه بر بازی با پلی استیشن 5 انجام دهید

5 کاری که می‌توانید علاوه بر بازی با پلی استیشن 5 انجام دهید ps5 و دوال سنس ادج پس زمینه نارنجی

شکی نیست که اولین دلیل خرید پلی استیشن 5 لذت بردن از بازی‌ها است، اما سونی از زمان پلی استیشن 2 شروع به گسترش عملکرد دستگاه‌های خود کرده است تا در زمینه سرگرمی انتخاب‌های بیش‌تری به کاربران ارائه دهند. در این مقاله به 5 کاری که می‌توانید علاوه بر بازی با پلی استیشن 5 انجام دهید پرداخته‌ایم. با ساویس‌گیم همراه شوید.

پلی استیشن 5 علاوه بر فناوری پیشرفته که شما را بیشتر در فضای بازی‌های ویدیویی غرق می‌کند، راهی هموار برای دسترسی به سایر منابع سرگرمی مانند تماشای تلویزیون، گوش کردن به موسیقی و دیگر بسترهای سرگرمی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در این مقاله آموزنده، علاوه بر انجام بازی‌های ویدئویی، با برخی از عملکردهای متمایز موجود در دستگاه سونی 5 همراه خواهیم بود، قابلیت‌هایی که می‌توانید از آن‌ها بهره فراوان ببرید.

نوشتار مرتبط:  تاریخ انتشار و قیمت پلی استیشن 5 اسلیم PS5 Slim 

تماشای نتفلیکس با ps5

تماشای فیلم و سریال از طریق پلتفرم‌های استریم

پلی استیشن 5 با بسیاری از پلتفرم‌های استریم محبوب همکاری کامل و نزدیک دارد که به شما امکان می‌دهد فیلم‌ها، سریال‌ها و سایر سرگرمی‌ها را به راحتی و سریع تماشا کنید. شما می‌توانید لیست کامل پلتفرم‌های موجود برای دانلود را از طریق فروشگاه پلی استیشن مشاهده کنید. در پایین تعدادی از آن‌ها را نام برده‌ایم:

  • نتفلیکس
  • آمازون پرایم ویدئو
  • هولو
  • دیزنی پلاس
  • یوتیوب
  • اپل تی وی
  • HBO Max
  • کرانچی رول
  • ESPN

نوشتار مرتبط:  برنامه پلی استیشن برای آینده نزدیک چیست؟ 

فیلم پلنگ سیاه بلوری داخل پلی استیشن 5

پلی استیشن 5 به شما امکان می‌دهد دیسک‌های DVD و Blu-ray را پخش کنید

اگر نسخه دیسک خور استاندارد سونی 5 را دارید، این دریچه‌ای برای پخش فیلم‌ها، سریال‌ها و سایر رسانه‌های ذخیره‌شده در دیسک‌های Blu-ray و DVD را به روی شما باز می‌کند.

پلی استیشن 5 می‌تواند دیسک‌های بلوری ۴K را پخش کند اگر صفحه نمایشی دارید که از این وضوح تصویر پشتیبانی می‌کند، معطل نکنید. همه این‌ها به علاوه دسترسی به عملکردهای مختلف نمایشگر که می‌توانید از طریق کنترل از راه دور اختصاصی یا از طریق دوال سنس DualSense به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

نوشتار مرتبط:  8 استودیو بازیسازی که پلی استیشن باید بخرد 

لوگو اسپاتیفای روی پلی استیشن 5 و خارج شدن نت موسیقی از دوال سنس

گوش دادن به موسیقی

همانند پشتیبانی از پلتفرم‌های پخش سرگرمی، PS5 با پلتفرم‌های موسیقی مانند Apple Music و Spotify همکاری کامل دارد. همچنین، اگر یک واحد ذخیره‌سازی خارجی USB دارید، دستگاه می‌تواند آن را تشخیص دهد و از طریق پخش کننده تعبیه شده در سیستم، فایل‌های صوتی را پخش کند.

اگر کنسول یا تلویزیون را به سیستم صدای فراگیر متصل کنید، پلی استیشن 5 از سیستم صدای فراگیر پیشرفته نهایت استفاده را خواهد کرد. همچنین، هدست متمایز PS5 را نیز فراموش نکنید، دستگاهی که باعث می‌شود از گوش دادن به موسیقی و حتی فیلم در حالت فراگیر فوق العاده لذت ببرید.

نوشتار مرتبط:  پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس 

مرورگر ps5 5 کاری که می‌توانید علاوه بر بازی با پلی استیشن 5 انجام دهید

جستجوی اینترنت

هیچ می‌دانستید که یک مرورگر در PS5 شما پنهان شده است و می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید؟ اما ابتدا شما باید پلی استیشن 5 را فریب دهید تا مرورگر را برای ورود به توییتر باز کند، سپس گزینه ورود با گوگل را انتخاب نمایید و راهی برای باز کردن صفحه وب گوگل از آنجا پیدا کنید.

با باز کردن صفحه وب اصلی Google، می‌توانید هر آنچه را که می‌خواهید تایپ کرده و بدینوسیله در اینترنت جستجو کنید. البته این مرورگر بسیار محدود است و محتوای چند رسانه‌ای را دانلود نمی‌کند. اما اگر واقعاً حوصله رفتن به سراغ کامپیوتر یا موبایل خودتان را ندارید و تنها چیزی که به آن دسترسی دارید PS5 است، می‌تواند مفید باشد.

نشانه‌هایی وجود دارد که PS5 ممکن است در آینده مرورگر بهتری داشته باشد، زیرا از قبل تنظیماتی برای آن وجود دارد. آن‌ها را در تنظیمات > سیستم > مرورگر وب پیدا خواهید کرد. این تنظیمات شامل گزینه‌هایی برای کوکی‌ها، داده‌های وب سایت و چند ویژگی دیگر است. در ادامه خواهیم دید که آیا سونی مرورگر پیشرفته پلی استیشن 5 را به طور رسمی اضافه خواهد کرد یا خیر.

نوشتار مرتبط:  کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی 

پارتی چت ps5 5 کاری که می‌توانید علاوه بر بازی با پلی استیشن 5 انجام دهید

پلی استیشن 5 شما را با دوستان و انجمن‌های بازی در ارتباط نگه می‌دارد

پلی استیشن 5 از سیستم شبکه اجتماعی ادغام شده در سیستم استفاده می‌کند تا بتوانید استریم و بازی‌هایی را که دوستانتان در دستگاه خود انجام می‌دهند را تماشا کنید و همچنین به بازی‌هایی که انجام می‌دهند متصل شوید و تروفی‌هایی که توانسته‌اند باز کنند و سایر فعالیت‌های آن‌ها را بررسی کنید.

همچنین امکان شرکت در بازی با دوستان خود از طریق قابلیت اشتراک‌گذاری بازی علاوه بر امکان تعامل با روش بازی در هنگام استریم وجود دارد. در ضمن فراموش نکنید که سیستم دیسکورد Discord را که اخیراً معرفی شده است، یکپارچه کنید، سیستمی که از طریق آن می‌توانید مکالمات و گفتگوهای صوتی و تصویری را به اشتراک بگذارید. در نهایت سیستم گروه‌ها و مکالمات تعبیه شده در پلتفرم پلی استیشن به شما این امکان را می‌دهد که چت‌ها، اتاق‌های گفتگو، تماس‌های صوتی و حتی بازی‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

این‌ها مهمترین عملکردهایی هستند که می‌توانید از طریق دستگاه پلی استیشن 5 علاوه بر انجام بازی‌های ویدیویی انجام دهید. به نظر می‌رسد سونی دستگاه بازی خود را به یک پلتفرم سرگرمی یکپارچه تبدیل کرده است بدون اینکه حتی بسیاری از ما به آن توجه و از همه این قابلیت‌ها به درستی بهره برداری کنیم. نظر شما در خصوص موارد ارائه شده در مقاله 5 کاری که می‌توانید علاوه بر بازی با پلی استیشن 5 انجام دهید چیست؟ چه عملکرد و کاربرد دیگری را برای پلی استیشن 5 متصور هستید؟ مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

3.7 51 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
35 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها