نارضایتی شدید بازیسازان از ایکس باکس سری اس

نارضایتی شدید بازیسازان از ایکس باکس سری اس xbox series s pixelated گرافیک پیکسلی

کنسول Xbox Series S یک نسخه کوچکتر، ارزان‌تر و در دسترس‌تر از Xbox Series X است و بسیاری از گیمرها قابلیت‌های آن را برای اکثر بازی‌هایی که وضوح ۱۰۸۰p را هدف قرار می‌دهند، کافی می‌دانند. بنابراین، این دستگاه برای کسانی که می‌خواهند از انجام بازی‌های با کیفیت متوسط ​​با قیمت مناسب لذت ببرند ایده‌آل است. اما ماجرای نارضایتی شدید بازیسازان از ایکس باکس سری اس که حتی پیش از عرضه نیز خون برنامه نویس‌ها و نیروهای فنی استودیوهای بازیسازی را به جوش آورده بود جای تأمل دارد.

طی دو سال گذشته، این دستگاه مورد انتقاد شدید تعدادی از توسعه دهندگان قرار گرفته است که نگرانی‌های خود را در مورد کنسول بازی مایکروسافت Xbox Series S بیان کرده‌اند و سازنده بازی Trine 5: A Clockwork Conspiracy که به تازگی رونمایی شده، اخیراً به لیست منتقدان این دستگاه پیوسته است.

در مصاحبه جدیدی که با Kai Tuovinen، مدیر بازاریابی استودیوی Frozenbyte انجام شد، ایشان صراحتاً گفت که Xbox Series S گزینه بسیار خوبی برای مصرف‌کنندگان است، اما می‌تواند برای توسعه‌دهندگان گلوگاه (bottleneck) باشد و ادامه داد:

سخت‌افزار قوی‌تر همیشه از دیدگاه توسعه دهنده بهتر است. اما من فکر می‌کنم برای بازی‌های گرافیکی سنگین‌تر، سری اس می‌تواند به یک گلوگاه تبدیل شود زیرا پشتیبانی و بهینه‌سازی زیادی برای آن مورد نیاز است. با این حال از منظر یک گیمر، فکر می‌کنم داشتن یک کنسول مقرون‌به‌صرفه گزینه خوبی است.

نوشتار مرتبط:  ایکس باکس سری اس ایده‌آل برای گیمرها و مشکل‌ساز برای بازیسازان 

ایکس باکس سری اس رعد و برقی

در هر صورت، مایکروسافت هرگز قصد ندارد این کنسول را کنار بگذارد و به نظر نمی‌رسد که برنامه‌ای برای آن داشته باشد، به خصوص که فروش خیلی خوبی هم در سطح جهانی رقم زده و طبق آمارها میزان فروش سری اس نسبت به سری ایکس 2 به 1 است، گواه ما سخنان مت بوتی، رئیس استودیوی بازی‌سازی ایکس‌باکس است که تأیید کرد این شرکت به توسعه‌دهندگان اجازه نمی‌دهد سری اس را نادیده بگیرند و به نوعی از زیر بهینه‌سازی بازی برای این کنسول طفره بروند. این سختگیری به ویژه به استودیوهای بازیسازی ایکس باکس که تعداد آن‌ها افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است تحمیل خواهد شد.

مت بوتی همچنین معتقد است که اگر توسعه‌دهندگان برنامه‌ریزی و بهینه‌سازی بهتری داشته باشند، می‌توان از مشکلاتی چون افت نرخ فریم و غیره جلوگیری کرد، موضوعی که نشان می‌دهد عملکرد بازی‌ها در سری اس با وقت گذاشتن و کسب تجربه در زمینه کار روی سخت‌افزار این کنسول بهتر می‌شود.

پیش از این بسیاری از توسعه دهندگان از جمله سازنده The Riftbreaker، همچنین دیوید کیج، مدیرعامل QUANTIC DREAM و توسعه دهنده اصلی Heavy Rain و Fahrenheit، به علاوه توسعه دهندگان Metro Exodus مخالفت و نارضایتی خود با ایکس باکس سری اس را اعلام کرده‌اند. چرا که آن را مانعی برای پروژه‌های آینده خود می‌دانستند، به خصوص برای آن‌هایی که تمرکزشان بر نمایش بازی‌های خود با بهترین گرافیک است. البته در این میان استودیوهای دیگری هم هستند که عدم بهینه‌سازی بازی‌های خود را گردن سخت‌افزار سری اس می‌اندازند. این‌که این موضوع چه اندازه در کم کاری آن‌ها دخیل بوده است، مشخص نیست.

نوشتار مرتبط:  مهم‌ترین دلایل شکست بازی‌های انحصاری ایکس باکس 

انگشت مذمت به طرف ایکس باکس سری اس

در نهایت به گزارش وب سایت تخصصی سخت‌افزار تامز، ایکس باکس سری اس اخیراً در تخصیص حافظه یا مصرف کامل آن با مشکلات جدی مواجه شده است. این موضوعی است که نمی‌توان آن را کتمان کرد و یکی از دلایل عملکرد ضعیف بازی‌های جدید روی این کنسول و افت فریم بازی‌ها همین مشکل حافظه است که مشخص نیست مایکروسافت چه برنامه‌ای برای رفع آن خواهد داشت.

نظر شما در خصوص نارضایتی شدید بازیسازان از ایکس باکس سری اس چیست دوستان؟ عملکرد ضعیف برخی از بازی‌ها روی سری اس را ناشی از کم کاری و عدم بهینه‌سازی خوب توسط بازیسازان می‌دانید یا واقعاً سخت‌افزار کنسول جوابگو نیست و دست توسعه دهندگان را بسته است؟ مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

4.8 4 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضام. ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها