چرا Uncharted 2: Among Thieves بهترین بازی PS3 است؟

چرا Uncharted 2: Among Thieves بهترین بازی PS3 است؟

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

مجموعه‌ی Uncharted، قدرت پلی استیشن 3 را به شکل بی نظیری به رخ می‌کشد. استفاده از تمام ظرفیت‌های گرافیکی کنسول و هدایت دنیای بازی به قلمرو‌ی سینما، به خوبی این موضوع را اثبات می‌کند. دومین عنوانی که در آن با نیتن دریک همراه هستیم یعنی ” Uncharted 2: Among Thieves “، فاصله‌ی زیادی با دیگر عناوین نوآورانه‌ی نسل هفتم داشت. اما به محض بازی کردن آن متوجه می‌شوید که این عنوان اکشن ماجراجویی به بهترین شکل ممکن ساخته شده است.

استودیو‌ی ناتی داگ در ساخت این دنباله احتیاط زیادی به خرج داد. حفظ کردن گان‌ پلی هیجان‌انگیز بازی، ست‌پیس‌های بزرگ و ادامه‌ی داستان نسخه‌ی قبلی، همچنین یکی از بهترین بخش‌های چندنفره‌ای که می‌توانید در PS3 پیدا کنید، همه و همه در این بازی وجود دارند. “Uncharted 2: Among Thieves” تاثیرات مختلفی از سراسر دنیای هنر گرفته است. تاثیرات گرفته شده از فیلم “مهاجمان، صندوق گم شده” و همچنین سایر عناوین سوم‌شخص اکشن نسل هفتم، در بازی کاملاٌ مشهود هستند.

توسعه دهندگان به بهترین شکل ممکن هیجان فراوان باشکوه‌ترین ماجراهای “ایندیانا جونز” را با صیقل‌ترین مکانیک‌های گیم‌پلی ترکیب نمودند و آن را در یک بشقاب که Uncharted 2: Among Thieves باشد، برای بازی‌بازان سرو کردند.

Uncharted 2: Among Thieves فرمول Tomb Raider را با فناوری فراتر از زمان (که به درجاتی رسیده بود تا بتواند یک عنوان سه بعدی ماجراجویی را با کنترل روان و بخش‌های اکشن درخور به بهترین شکل ممکن اجرا کند) پیاده‌سازی می‌کرد.

Uncharted 2: Among Thieves پر از لحظه‌های فراموش نشدنی است. یکی از بهترین افتتاحیه‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی، متعلق به این بازی می‌باشد. جایی که شما نا امیدانه سعی می‌کنید تا از یک قطاری که در لبه‌ی کوه‌های تبت آویزان است، خود را بالا بکشید.

به شخصه آن صحنه که مربوط به یک هلی‌کوپتر دشمن در بلند‌ترین ساختمان نپال می‌شد و همچنین اتفاقات مربوط به تانک در روستای پوشیده در برف، برایم نفس‌گیر بودند. البته پایان بازی که نیتن را در حال فرار از شهر در حال نابود شدن نشان می‌دهد نیز جای خود دارد. هر چیزی که در Uncharted 2: Among Thieves تجربه می‌کنید، ضربان قلب شما را بالا می‌برد. این هیجان زیاد در کنار گیم‌پلی بازی و فضای بلاک‌ باستری آن تجربه‌ای دلچسب را به شما می‌دهند.

شخصیت‌های پر از حس، یک داستان قوی و عملکردی بی‌نظیر از صداپیشه‌ی اصلی بازی یعنی “نولان نورث” نیز به نوبه خود در ساخت و محصول نهایی این شاهکار موثر بودند. با اینکه بخش داستانی Uncharted 2: Among Thieves ارزش تکرار بسیار زیادی دارد و حتی بعد از بار‌ها تمام کردن، بازهم برای شما هیجان انگیز خواهد بود. اما بخش چندنفره یکی از اصلی‌ترین دلایلی بود که من مجدداً به انجام این بازی پرداختم.

نجات دادن دوستتان که در حال افتادن از صخره‌ است در مسابقات Deathmatch، یکی از لذت‌بخش‌ترین کار‌هایی هست که می‌توانید انجام دهید. حتی می‌توان لذت آن را با صحنه‌ی حماسی قطار در بازی اصلی مقایسه کرد! همچنین بخش Co-Op بازی نیز که سه نفر را در مقابل گروه‌های دشمنان قرار می‌دهد، یکی از اعتیادآورترین بخش‌های Uncharted 2: Among Thieves است.

استودیو‌ی Naughty Dog به خوبی مبارزاتی که اولین نسخه‌ی Uncharted را به یک عنوان چندنفره خوش‌ساخت تبدیل کرده بودند را ادامه داد و آن پکیج کامل را به بهترین شکل ممکن بهبود بخشید. دنباله‌ی بازی یعنی Uncharted 3: Drake’s Deception نیز عنوانی دیگر است که نشان می‌دهد چطور ناتی داگ از داشته‌های خود بهترین استفاده را می‌برد.

به سختی می‌توان گفت که کدام نسخه بهتر است اما روند و ست‌پیس‌های جالب‌تر Uncharted 2: Among Thieves هستند که سری را به اوج می‌رسانند. کیفیت مجموعه از آنچارتد به آنچارتد 2 جهش بزرگی پیدا می‌کند. این مورد در مورد نسخه‌ی سوم به دوم صدق نمی‌کند. اما این به هیچ وجه از ارزش نسخه سوم بازی نمی‌کاهد.

Uncharted 2: Among Thieves قطعاً عنوانی است که به جهان نشان داد کنسول PS3 از پس چه کارهایی بر می‌آید و عملکرد آن نیز روی کنسول به گونه‌ای بود که پس از آن برای تمام عناوین AAA تبدیل به یک استاندارد شد. نمرات فوق‌العاده‌ی بازی در هنگام عرضه، نشان دهنده‌ی این بودند که یک عنوان شوتر سوم شخص، بهتر از این نمی‌تواند باشد. اما اگر کسی بتواند آن را مجدداٌ بهبود بخشیده و یک پله بالاتر ببرد، قطعاً آن ناتی داگ خواهد بود.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها