معرفی بزرگان: پاتریس دزیله

معرفی بزرگان: پاتریس دزیله (Patrice Désilets) اساسین کرید

پاتریس دزیله (Patrice Désilets) (زاده 9 مه 1974) یک طراح بازی کانادایی است که بیش‌تر برای ساخت مجموعه بازی اساسین کرید (Assassin’s Creed) شناخته شده است. او به عنوان کارگردان خلاق برای ۳ عنوان از تحسین شده‌ترین عناوین این فرنچایز تا به امروز خدمت کرده است: Assassin’s Creed ،Assassin’s Creed II و Assassin’s Creed: Brotherhood، او همچنین به خاطر کارگردانی Ubisoft ‘s Prince of Persia: The Sands of Time شناخته شده است. پاتریس در سال 2014 استودیوی مستقل Panache Digital Games مستقر در مونترال را تأسیس کرد و در آنجا روی بازی Ancestors: The Humankind Odyssey کار کرد.

معرفی کوتاه پاتریس دزیله (Patrice Désilets)

  • تاریخ تولد و زادگاه: 9 مه 1974 (سن 48 ساله)
  • Saint-Jean-sur-Richelieu، کبک، کانادا
  • تخصص: طراح بازی‌های ویدیویی
  • بازی‌های شاخص: اساسین کرید و شاهزاده پارسی

نوشتار مرتبط:  تحول اساسین کرید: از سرزمین مقدس تا والهالا 

بیوگرافی پاتریس دزیله (Patrice Désilets)

بیوگرافی پاتریس دزیله

دزیله در سال 1974 در سن ژان سور ریشلیو کبک متولد شد و فرزند ژاک دزیله، ریاضیدان و مدیر CEGEP، و لوس دو بلفو، مدیر کل دبیرخانه پذیرش بین المللی است. در سال 1996، دزیله مدرک لیسانس خود را در رشته مطالعات فیلم و ادبیات در دانشگاه مونترال به دست آورد، و پیش از آن در کالج ادوارد-مونپتی ثبت نام کرده بود. او که تحصیلات آکادمیک در رشته فیلمسازی دارد، از دیدگاه خلاقانه‌اش برای شکل دادن به بازی‌هایی استفاده کرده است که در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده، از جمله Assassin’s Creed در سال 2007 و دنباله آن در سال 2009، Assassin’s Creed II. دزیله افتخارات دیگری نیز در کارنامه دارد و نام او در آثاری همچون: Assassin’s Creed: Brotherhood ،Prince of Persia: The Sands of Time ،Disney’s Donald Duck: Goin’ Quackers و Hype: The Time Quest به چشم می‌خورد.

نوشتار مرتبط:  10 حقیقت قابل توجه از زوج به یاد ماندنی اساسین کرید اورجینز 

خروج از یوبی سافت

دزیله در ژوئن 2010 یوبیسافت را ترک کرد و این مهم در 13 ژوئن 2010 توسط شرکت تأیید شد. او به دنبال استقلال در اعمال خلاقیت بود. پس از یک سال دوری از هنرصنعت بازی، پاتریس دزیله رسماً با پیوستن به THQ به عنوان مدیر خلاق در استودیوی جدیدشان در مونترال در ژوئن 2011 بازگشتی طوفانی داشت و رهبری تیمی نزدیک به ۵۰ نفر را بر عهده گرفت.

شرکت محبوب THQ طبق اصل 11 در دسامبر 2012 در ایالات متحده اعلام ورشکستگی کرد. در ژانویه 2013، THQ Montreal در یک حراجی به یوبی سافت فروخته شد. Désilets متعاقباً توسط Ubisoft در 7 می 2013 کنار گذاشته شد، زیرا دو طرف نتوانستند بر سر شرایط قرارداد به توافق برسند. هنگامی که از دزیله در مورد آن سوال شد، گفت: «برخلاف هر اظهاراتی که اوایل امروز بیان شد، امروز صبح توسط یوبی سافت اخراج شدم. شخصاً این فسخ یک طرفه به من اطلاع داده شد، اخطاریه پایان کار را به من دادند و بدون تشریفات توسط ۲ نگهبان از ساختمان بیرون انداخته شدم. آن‌ها حتی اجازه خداحافظی با تیم یا جمع کردن وسایل شخصی‌ام را هم ندادند. این جدایی تصمیم من نبود. اقدامات یوبی‌سافت بی‌اساس و غیرحرفه‌ای است. من قصد دارم برای حقوقم، تیمم و بازی‌ام به شدت با یوبی‌سافت مبارزه کنم.»

پس از آن، Désilets و Ubisoft در آوریل 2016 به توافق رسیدند و در آن Désilets تمام حقوق خلاقیت 1666 Amsterdam را از آن خود کرد. این بازی جاه‌طلبانه قرار بود به رقیبی برای اساسین کرید تبدیل شود، ولی ورشکستگی THQ همه چیز را خراب کرد.

نوشتار مرتبط:  10 بازی برتر اساسین کرید 

Patrice Désilets در Panache Digital Games

Panache Digital Games

در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۴، Désilets و تیمش یک استودیوی بازی‌سازی جدید را در مونترال راه‌اندازی کردند، Panache Digital Games، جایی بود که روی اولین پروژه خود با عنوان Ancestors: The Humankind Odyssey کار کردند. عنوانی که نتوانست موفقیت چندانی کسب کند.

نوشتار مرتبط:  تاریخچه‌ی ناشر بزرگ فرانسوی یوبیسافت 

سازنده بازی Ancestors: The Humankind Odyssey

آثار پاتریس دزیله

  • Hype: The Time Quest (1999)
  • Donald Duck: Goin’ Quackers (2000)
  • Prince of Persia: The Sands of Time (2003)
  • Assassin’s Creed (2007)
  • Assassin’s Creed II (2009)
  • Assassin’s Creed: Brotherhood (2010)
  • Ancestors: The Humankind Odyssey (2019)

نظر شما در خصوص آثار پاتریس دزیله چیست؟ اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها