نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Valhalla؛ وایکینگ‌های مهربان!

نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Valhalla؛ وایکینگ‌های مهربان!

یوبیسافت ما را در Assassin’s Creed Valhalla به عصر وایکینگ‌ها می‌برد. جایی که ما کنترل Eivor را بر عهده داریم و طی اتفاقاتی می‌بایست تمدن وایکینگ‌های مهربان و دل نازک را به بریتانیا منتقل کنیم.

افتتاحیه‌ی والهالا فوق‌العاده کسل کننده و طولانی است. تقریباً بین 2 تا 3 ساعت افتتاحیه‌ی بازی به طول می‌انجامد که زمان زیادی است. به خصوص این‌که بخش ابتدایی بازی جذابیت چندانی هم ندارد و محیط سراسر برفی نروژ خیلی زود رنگ می‌بازد و بازی‌باز را خسته می‌کند.

خوشبختانه با کوچ کردن Ravensthorpe به بریتانیا روند بازی بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند و تنوع نیز افزایش می‌یابد.

نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Valhalla؛ وایکینگ‌های مهربان!

شما به عنوان یکی از اعضای ارشد Ravensthorpe در بریتانیا می‌بایست به دنبال فتح سرزمین‌های جدید و ارتقاء دهکده‌ی خود باشید. در خلال این یورش‌ها احتمالاً با مسائل خنده‌داری مواجه شوید مثلاً این‌که وایکینگ‌ها انسان‌های متمدن و مهربانی هستند و خون از دماغ هیچ بی گناه و فرد عادی‌ای نریخته‌اند! طبیعتاً این موضوع چندان جالب نیست خصوصاً این‌که همه‌ی جهان با تاریخ وایکینگ‌ها این جنگجویان خونخوار آشنا هستند.

این موضوع را که کنار بگذاریم و فراموش کنیم، بازی Assassin’s Creed Valhalla عنوان جذاب و لذت‌بخشی است. مکانیک‌های بازی به نسبت عناوین گذشته بهبود پیدا کرده‌اند و پیشرفت مبارزات بازی کاملاََ مشهود است. همچنین مکانیک جدید قطع عضو نیز هیجان کار را بالا برده است. البته یکی از نکات مثبت بازی این است که می‌توانید در تنظیمات خشونت بازی را کاهش دهید و این آزادی عمل تحسین برانگیز است.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed: Origins؛ مصر باستان تو را فرا می‌خواند

نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Valhalla؛ وایکینگ‌های مهربان!

سوای از مراحل اصلی، هر بخش از نقشه‌ی بزرگ بریتانیا داستان خود را دارد. داستانی که البته خیلی ماندگار و پر رنگ نیست. در طول تجربه‌ی بازی با رویدادهای جالبی هم برخورد خواهید کرد. به عنوان مثال ممکن است با چند کودک که تقاضا می‌کنند با آن‌ها قایم باشک بازی کنید مواجه شوید و یا این‌که با آزاد کردن گربه‌ها موش‌های یک مزرعه را فراری دهید. در حقیقت فعالیت‌های جانبی در Assassin’s Creed Valhalla به گونه‌ای در هم تنیده شده‌اند که ارتباط مستقیمی با محیط و فضای اطراف دارند و به مانند گذشته تافته‌ی جدا بافته نیستند.

وقتی نام اساسین کرید می‌آید قطعاََ خیلی‌ها به یاد شبیه‌سازی دقیق محیط‌های تاریخی در عناوین مختلف این مجموعه می‌افتند. از اهرام مصر گرفته تا معماری چشم‌نواز رُم و قسطنطنیه. یوبیسافت در والهالا نیز این بخش را به خوبی انجام داده است و محیط‌های طراحی شده از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Valhalla؛ وایکینگ‌های مهربان!

طراحی شهر لندن در این بازی بیش از همه به چشم آمد. سفر تاریخی به عصر وایکینگ‌ها و قدم زدن در خیابان‌های این شهر حس عجیبی دارد. در این بین فضاسازی و خرده داستان‌های پیرامون ساخت این شهر نیز در جای خود جالب است، به عنوان مثال مردی که ادعا می‌کند لندن را غول‌ها ساخته‌اند و سپس ناپدید شده‌اند.

فضاسازی‌های صورت گرفته در اساسین کرید والهالا فرصت خوبی را پدید آورده است که برای مدتی هم که شده از شرایط بد فعلی رهایی یابیم و به دورانی سفر کنیم که خبری از قرنطینه‌ی سنگین و همه‌گیری جهانی ویروس نبوده است. به نوعی خطرناک‌ترین موجود در آن دوران توسط ما هدایت می‌شود و آن چیزی نیست جز وایکینگ‌ها.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Odyssey؛ در مسیر موفقیت

نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Valhalla؛ وایکینگ‌های مهربان!

علیرغم نکات مثبت بازی که به آن اشاره کردیم، معضل همیشگی شماره‌های اخیر اساسین کرید در والهالا نیز کماکان پابرجاست. این معضل بزرگ چیزی نیست جز داستان بخش حال و شخصیت نچسبی به نام لیلا حسن! واقعاً یوبیسافت کی قرار است این وصله‌ی ناجور را کناری بگذارد و بی‌خیال داستان زمان حال شود. آن داستان پس از پایان یافتن ماجرای دزموند مایلز جذابیت خود را به طور کامل از دست داد. البته اگر جذابیتی در کار بوده باشد!

مشکل دیگری که در Assassin’s Creed Valhalla به چشم می‌خورد، محدودیت شخصی‌سازی است. به نوعی این مورد به نسبت شماره‌ی گذشته یک پسرفت به حساب می‌آید. البته یوبیسافت این موضوع را تا حدودی با ارائه‌ی به‌روزرسانی‌ها برطرف کرده است ولی کماکان تا رسیدن به وضع ایده‌آل فاصله دارد.

نوشتار مرتبط: هجوم رسانه‌ها به یوبیسافت؛ ماجرای Assassin’s Creed Sisterhood چیست؟

نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Valhalla؛ وایکینگ‌های مهربان!

در نهایت می‌شود به گرافیک بازی اشاره کرد که با توجه به بین نسلی بودن چندان نمی‌شود به آن خرده‌ای گرفت. چیزی که مشخص است بزرگ‌تر شدن نقشه‌ی بازی روی کیفیت فنی کار سایه انداخته، ولی کماکان Assassin’s Creed Valhalla در وضعیت خوبی قرار دارد. فقط ای کاش سازندگان وقت بیش‌تری را به بهبود بازی اختصاص می‌دادند تا شاهد این حجم از باگ‌ها و مشکلات آزاردهنده نباشیم.

موسیقی والهالا توانسته است با حال و هوای عصر وایکینگ‌ها هماهنگ شود و تجربه‌ی شنیداری قابل قبولی را ارائه دهد. وضعیت صداگذاری نیز تقریباً به همین شکل است. نه با یک شاهکار طرف هستیم و نه یک عنوان ضعیف.

در پایان تجربه‌ی Assassin’s Creed Valhalla ارزش وقت گذاشتن را دارد. توصیه‌ی اکید من به شما این است که حتماً بازی را به‌روزرسانی کنید تا از حجم باگ‌ها و مشکلات بازی کاسته شود. امیدواریم در آینده یوبیسافت روند رو به رشد شماره‌های قبلی را پیش گیرد و نقاط ضعف والهالا را پوشش دهد.

امتیاز ساویس‌گیم: 8 از 10

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Assassin’s Creed Valhalla به علاوه‌ی آموزش

نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Valhalla؛ وایکینگ‌های مهربان!

FINAL VERDICT

Finally, the Assassin’s Creed Valhalla experience is worth the time. My strong advice to you is to be sure to update the game to reduce the volume of bugs and problems in the game. We hope that in the future Ubisoft will follow the growing trend of the previous games and cover the weaknesses of Valhalla

SavisGame Score: 8 out of 10

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها