معرفی استودیوهای بازیسازی: تانگو گیم ورکس

معرفی استودیوهای بازیسازی: تانگو گیم ورکس

استودیو تانگو گیم ورکس (Tango Gameworks) یک توسعه دهنده بازی ویدیویی ژاپنی است که در توکیو مستقر است. این شرکت در مارس 2010 توسط شینجی میکامی، که قبلاً در کپکام مشغول بود، تأسیس شد، تانگو گیم ورکس پس از تحمل مشکلات مالی در اکتبر همان سال توسط ZeniMax Media خریداری شد. تانگو گیم ورکس در ادامه بازی The Evil Within را توسعه داد، یک بازی ترسناک بقا که در سال 2014 منتشر شد، دنباله آن، The Evil Within 2، که در سال 2017 منتشر شد نیز عملکرد خوبی بر جای گذاشت، چندی پیش هم بازی Ghostwire: Tokyo را داشتیم، یک بازی اکشن ماجراجویی که در سال 2022 منتشر شد، و Hi-Fi Rush، یک بازی اکشن ریتمیک که ۲۰۲۳ عرضه شده است.

معرفی کوتاه استودیو بازیسازی تانگو گیم ورکس:

  • نام سابق: Tango KK (2010)
  • نوع فعالیت: زیرمجموعه نیمه مستقل
  • سال تأسیس: یک مارس 2010، 12 سال پیش در اودایبا، توکیو، ژاپن
  • مؤسس: شینجی میکامی
  • دفتر مرکزی: شیباورا، توکیو، ژاپن
  • افراد کلیدی:
  • هیدتوشی یوکوتا (مدیر استودیو)
  • شینجی میکامی (تهیه کننده اجرایی)
  • بازی‌های شاخص:
  • The Evil Within
  • The Evil Within 2
  • Ghostwire: Tokyo
  • Hi-Fi Rush
  • تخمین تعداد کارمندان: 95 نفر
  • شرکت مادر: ZeniMax Asia (2010–اکنون)

نوشتار مرتبط:  پدرخوانده وحشت از برنامه‌های خود می‌گوید 

سباستین از اویل ویتین و گوست وایر توکیو لوگو ایکس باکس

تاریخچه تانگو گیم ورکس

شینجی میکامی از سال 1989 با توسعه دهنده سرشناس بازی‌های ویدیویی Capcom همکاری و روی چندین فرنچایز آن‌ها کار می‌کرد و سری بازی‌های ویدیویی ترسناک Resident Evil را خلق کرد. با گذشت زمان، کپکام برای میکامی بیش از حد بزرگ شد، او آرزو داشت بازی‌هایی را بر اساس مفاهیمی غیر از ترس توسعه دهد. میکامی مدتی به صورت مستقل کار می‌کرد و کارگردانی بازی اکشن Vanquish برای PlatinumGames و تهیه‌کنندگی بازی اکشن ترسناک Shadows of the Damned برای Grasshopper Manufacture را عهده‌دار بود. شرکت دوست داشتنی سگا بارها از او خواسته بود تا یک بازی ترسناک برای آن‌ها بسازد، اما استاد میکامی این درخواست را رد کرد.

سرانجام در تاریخ یک مارس 2010، شینجی میکامی 44 ساله و تیمی متشکل از ۱۲ توسعه دهنده تانگو را در اودایبا، توکیو تأسیس کردند، جایی که او از دفتر قبلی خود در اوزاکا به آنجا نقل مکان کرد. Shigenori Nishikawa، کارگردان MadWorld برای PlatinumGames، در ماه مه 2010 به این شرکت پیوست. آن‌ها برای ۶ ماه روی یک پروژه کوچک کمدی مشغول به کار شدند. عنوانی که نقش اصلی آن سوسکی بود که روی دو پا ایستاده و با تفنگ شلیک می‌کند.

البته پروژه اصلی آن‌ها Noah بود، یک بازی علمی تخیلی جهان باز با عناصر بقا و ماجراجویی و الهام گرفته از فیلم Dune محصول سال 1984 میلادی. در این بازی، زمین عمدتاً غیرقابل سکونت شده بود و بشر به سیارات دیگر نقل مکان کرده است، زمانی که ارتباط یک مستعمره با سایرین قطع شد، یک تیم تحقیقاتی وظیفه یافتن آن‌ها را بر عهده گرفت. مدت کوتاهی پس از شروع توسعه این بازی، Tango با مشکلات مالی مواجه شد. به گفته میکامی، «چیزی اتفاق افتاد».

شینجی میکامی نشسته روی صندلی لبخند به دوربین تانگو گیم ورکس

خوشبختانه ناشر آمریکایی بازی‌های ویدیویی Bethesda Softworks برای کمک وارد عمل شد و از شرکت مادر خود ZeniMax Media خواست تا استودیو استاد میکامی را تصاحب کنند. این معامله در 28 اکتبر 2010 رسانه‌ای شد. برای این خرید، ZeniMax از بخشی از 150 میلیون دلاری که قبلاً در بودجه خصوصی جمع‌آوری کرده بود استفاده کرد. میکامی با خرید موافقت کرد زیرا احساس می‌کرد Bethesda و ZeniMax «مستقل‌ترین» محیط توسعه را برای تانگو فراهم می‌کنند. این استودیو در ZeniMax Asia KK، شعبه آسیا و اقیانوسیه ZeniMax مستقر در منطقه Aomi توکیو، ادغام شد و به عنوان یک بخش نیمه مستقل (دیویژن) به نام Tango Gameworks سازماندهی مجدد شد.

در نوامبر 2010، آهنگساز Masafumi Takada (عضو سابق Grasshopper Manufacture)، و همچنین طراح هنری Naoki Katakai و برنامه نویس Shinichiro Ishikawa (هر دو عضو سابق Capcom) به Tango پیوستند. تا مارس 2012، استودیو 65 کارمند داشت و میکامی انتظار داشت این تعداد در نهایت به 100 کارمند افزایش یابد. به نظر می‌رسد که اکنون تعداد کارمندان تانگو گیم ورکس به ۹۵ نفر رسیده باشد.

پس از تصاحب تانگو گیم ورکس توسط ZeniMax، میکامی تصور کرد که استودیو به توسعه چندین بازی هم‌زمان ادامه دهد. شوربختانه Noah لغو و توسعه پروژه AAA دیگری به نام Zwei آغاز شد. در ابتدا، این بازی شاهد زن و مردی بود که با هم زنجیر شده بودند و یک خون آشام را شکار می‌کردند، که یا دو بازیکن هر شخصیت را به صورت جداگانه کنترل می‌کردند، یا یک بازیکن هر دو را به طور همزمان.

جولی کیدمن بازی اویل ویتین اسلحه در دست

Zwei به طور رسمی در آوریل 2012 معرفی شد. با گذشت زمان، این بازی به یک بازی ترسناک بقا تک نفره تبدیل شد و عنوان The Evil Within (اویل ویتین) را یدک کشید، بازی ترسناکی که در آوریل 2013 رونمایی شد. در آگوست 2014، تانگو از Aomi به منطقه شیباورا نقل مکان کرد. بازی The Evil Within توسط Bethesda در اکتبر 2014 منتشر شد. این آخرین بازی به کارگردانی استاد وحشت Mikami بود، بازی‌ساز برجسته ژاپنی در ادامه از این نقش عقب نشینی کرد تا بازی‌های تانگو گیم ورکس در آینده فرصت‌هایی را برای افراد مستعد دیگر فراهم کنند.

دنباله‌ای برای The Evil Within، تحت عنوان The Evil Within 2، در E3 2017 رونمایی و توسط Bethesda در اکتبر 2017 منتشر شد. در ژوئن 2019، طی کنفرانس مطبوعاتی Bethesda در E3 2019، میکامی و مدیر خلاقیت بازی ایکومی ناکامورا Ghostwire: Tokyo را معرفی کردند که یک بازی اکشن ماجراجویی با عناصر ترسناک بود. اما ناکامورا در سپتامبر 2019 به دلیل خستگی زیاد و مشکلات شخصی از تانگو گیم ورکس استعفا داد و پس از ۹ سال استودیو را ترک کرد. خوشبختانه پس از چند ماه استراحت، وی استودیو شخصی خود تحت عنوان UNSEEN را راه‌اندازی کرد.

ابرشرکت ZeniMax Media در مارس 2021 به مبلغ 7.5 میلیارد دلار توسط مایکروسافت خریداری شد و بخشی از استودیوهای بازیسازی ایکس باکس شد. در مارس 2022، تانگو گیم ورکس بازی موبایلی Hero Dice را منتشر کرد و 5 ماه بعد آن را تعطیل کرد. سرانجام در مراسم Xbox و بتزدا Developer_Direct در 25 ژانویه 2023، Tango Gameworks بازی Hi-Fi Rush را معرفی کرد، یک بازی اکشن ریتمیک که بعداً در همان روز منتشر شد.

نظر شما در خصوص بازی‌های تانگو گیم ورکس چیست؟ علاقه‌ای به بازی‌های این استودیو دارید؟ اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها