20 بازی برتر کامپیوتر برای سیستم‌های متوسط و ضعیف

20 بازی برتر کامپیوتر برای سیستم‌های متوسط و ضعیف

برای تجربه‌ی بهترین بازی‌های کامپیوتر نیازی به داشتن یک سیستم هیولا ندارید. بسیاری از بازی‌های پرطرفدار PC سیستم مورد نیاز پایینی دارند. در این مقاله قرار است شما را با 20 بازی برتر کامپیوتر برای سیستم‌های متوسط و ضعیف آشنا کنیم. با ساویس‌گیم همراه شوید.

بازی‌بازان حرفه‌ای می‌دانند که گرافیک همه‌چیز نیست. بسیاری از بازی‌های پرطرفدار و محبوب کامپیوتر سیستم مورد نیاز پایینی دارند. متأسفانه برخی از سازندگان گیم پلی را فدای گرافیک می‌کنند. این معامله به هیچ‌وجه هوشمندانه نیست. بازی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، روی اکثر سیستم‌ها اجرا می‌شوند. شما با کامپیوترهای چند سال پیش می‌توانید این بازی‌ها را با بالاترین تنظیمات ممکن اجرا کنید. این شما و این بهترین بازی‌های کامپیوتری برای سیستم‌های ضعیف.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های چندنفره‌ی co-op برای تجربه‌ با خانواده و دوستان 

Portal 2 بازی معمایی

20. Portal 2

شرکت ولو (Valve) در زمینه‌ی بهینه‌سازی بازی‌ها فوق‌العاده است. بازی‌های آن‌ها روی اکثر سیستم‌ها اجرا می‌شوند و Portal 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. تجربه‌ی این بازی با نهایت تنظیمات گرافیکی لذت ویژه‌ای دارد. اما نکته‌ی مثبت پورتال این است که برای لذت بردن از آن نیازی به چنین کاری ندارید. لذت اصلی Portal 2 در گیم پلی شگفت‌انگیز آن نهفته است. گیم پلی معمایی این بازی در نوع خود بی نظیر است. ناگفته نماند که امکان تجربه‌ی بازی به صورت co-op را نیز دارید.

نوشتار مرتبط:  30 بازی داستان‌محور برتر 

Undertale

19. Undertale

طرفداران هنر هشتم در این زمینه اختلاف نظر زیادی دارند که آیا گرافیک بخش حیاتی برای لذت بردن از یک بازی به حساب می‌آید یا خیر. بازی Undertale ثابت کرد که برای لذت‌بخش بودن، داشتن گیم پلی منحصر به فرد، داستان درگیر کننده و شخصیت‌پردازی خوب کفایت می‌کند. این بازی یک گرافیک حداقلی را ارائه می‌دهد. با این حال تجربه‌ی آن فوق‌العاده لذت‌بخش است. صرف‌نظر کردن از این بازی اشتباه بزرگی است.

نوشتار مرتبط:  25 بازی برتر نینتندو سوئیچ در طول تاریخ 

Stardew Valley شبیه ساز کشاورزی

18. Stardew Valley

نظرتان درباره‌ی یک بازی که حس خاطره‌انگیز و نوستالژیک دارد چیست؟ Stardew Valley یاد و خاطره‌ی بازی دوست داشتنی Harvest Moon را زنده می‌کند. در این بازی یک مزرعه‌ی کوچک در اختیار دارید. دست شما برای پیشروی کاملاً آزاد است. می‌توانید این مزرعه‌ی کوچک را گسترش دهید، تشکیل خانواده دهید و یا به اهالی روستا یاری برسانید. تجربه‌ی این بازی پیکسلی کشاورزی لذت وافری دارد و برای اجرای آن نیازی به سیستم آنچنانی ندارید.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های رايگان Xbox Series X که باید هم‌اکنون دانلود کنید 

Warframe وارفریم

17. Warframe

آیا می‌شود روی سیستم‌های قدیمی و نه چندان قوی تجربه‌ی بازی آنلاین را داشت؟ بله، چرا که نه. بازی تحسين‌ شده‌ی Warframe برای اجرا تنها به ۴ گیگابایت حافظه‌ی RAM نیاز دارد. این بازی اکشن-نقش‌آفرینی آنلاین تجربه‌ای سطح بالا را به طرفداران بازی‌های چندنفره ارائه می‌دهد. سازندگان محتوای زیادی را برای آن تدارک می‌بینند و خوشبختانه خبری از سیستم pay to win در این بازی نیست. شما برای پیشرفت و لذت بردن از بازی نیازی به پرداخت پول ندارید.

نوشتار مرتبط:  آموزش جامع PUBG MOBILE، هر آنچه که باید درباره‌ی پابجی موبایل بدانید 

PlayerUnknown's Battlegrounds پابجی

16. PlayerUnknown’s Battlegrounds

طرفداران بتل رویال می‌توانند از پابجی روی سیستم‌های قدیمی خود لذت ببرند. این بازی زیرسبک بتل رویال را به قله‌ی محبوبیت رساند و پس از آن بود که آثاری چون فورتنایت به میدان آمدند و به جایگاه کنونی خود رسیدند. نکته‌ی مثبت پابجی این است که گیم پلی حرفه‌ای را ارائه می‌دهد و حالتی واقع‌گرایانه دارد. البته این موضوعات شاید سلیقه‌ای باشند. ولی به هر حال باید اشاره می‌کردیم که تنها بتل رویال حرفه‌ای حال حاضر بازار پابجی است. این بازی پرطرفدار به تازگی کاملاً رایگان شده است، بنابراین برای لذت بردن از آن نیازی به پرداخت هزینه نیست.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های EA Play برای نصب روی کنسول و PC 

Need for Speed: Most Wanted

15. Need for Speed: Most Wanted

طرفداران بازی‌های ماشین سواری انتخاب بهتری از «نید فور اسپید ماست وانتد» پیدا نخواهند کرد. این بازی سال ۲۰۱۲ عرضه شده است و بهترین تجربه‌ی نید فور اسپید در سال‌های اخیر را ارائه می‌دهد. این بازی جهان‌باز گیم پلی فوق‌العاده‌ای دارد و لذتی وصف ناشدنی را به شما ارائه می‌دهد. ماشین‌های جدید را به سادگی و با گردش در سطح شهر پیدا کنید و از رانندگی در شهر خوش رنگ و لعاب بازی لذت ببرید. این بازی بدون شک برای سیستم‌های متوسط و ضعیف بهترین است. تجربه‌ی آن را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  Blur بازی فوق‌العاده‌ای که در زمان اشتباه عرضه شد 

Blur

14. Blur

اگر به دنبال یک بازی ماشین سواری با قابلیت بازی چندنفره می‌گردید، Blur برای شما ساخته شده است. این بازی ترکیبی از Twisted Metal و Need for Speed است. البته خبری از آن خشونت افسار گسیخته‌ی Twisted Metal در آن نیست. تجربه‌ی این بازی با دوستان و خانواده فوق‌العاده لذت‌بخش خواهد بود. تنوع ماشین‌ها، قدرت‌ها و مسیرهای مسابقه در Blur عالی است. به راحتی ساعت‌ها سرگرمی محض را با تجربه‌ی این بازی به دست خواهید آورد.

نوشتار مرتبط:  Avowed, Fable, The Elder Scrolls 6 و آینده‌ی انحصاری‌های Xbox Series X 

20 بازی برتر کامپیوتر برای سیستم‌های متوسط و ضعیف The Elder Scrolls IV: Oblivion

13. The Elder Scrolls IV: Oblivion

طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی که سیستم قدرتمندی ندارند، چه کار کنند؟ وقتی The Elder Scrolls IV: Oblivion را دارید، پرسش خطاست. یکی از بهترين بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ بدون شک نسخه‌ی چهارم مجموعه‌ی الدر اسکرولز است. این بازی در زمان خود انقلابی به پا کرد و با نقشه‌ی عظیم خود همه را انگشت به دهن گذاشت. درست است که کیفیت بصری بازی در برابر بازی‌های جدید رنگ می‌بازد، ولی این مسائل در بازی‌های نقش‌آفرینی مطرح نیستند. بخش اصلی در بازی‌های نقش‌آفرینی داستان و گیم پلی است. خوشبختانه The Elder Scrolls IV: Oblivion در همه‌ی زمینه‌ها حرف برای گفتن دارد.

نوشتار مرتبط:  10 مرحله‌ی آغازین برتر در بازی‌های ویدئویی 

20 بازی برتر کامپیوتر برای سیستم‌های متوسط و ضعیف The Elder Scrolls V: Skyrim

12. The Elder Scrolls V: Skyrim

اسکایریم با آمدن خود طوفانی در بازار آثار نقش‌آفرینی به پا کرد. این بازی یکی از تأثیرگذارترین بازی‌های تاریخ است. بازی‌های شاهکاری چون ویچر 3 از اسکایریم به عنوان منبع الهام خود نام می‌برند. همین نکته نشان دهنده‌ی جایگاه رفیع این بازی است. همه چیز در این بازی فوق‌العاده است. خوشبختانه علیرغم کیفیت بالای این بازی، سیستم مورد نیاز برای تجربه‌ی آن فوق‌العاده بهینه است. اگر به دنبال یک نقش‌آفرینی عظیم با داستان درگیر کننده و گیم پلی درجه یک می‌گرید که تا مدت‌ها شما را سرگرم کند، The Elder Scrolls V: Skyrim مناسب شما خواهد بود.

نوشتار مرتبط:  30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید 

20 بازی برتر کامپیوتر برای سیستم‌های متوسط و ضعیف Farcry 3

11. Farcry 3

بهترین بازی در مجموعه‌ی پرطرفدار فارکرای همین نسخه‌ی سوم است. فارکرای 3 با ارائه‌ی یک نقشه‌ی بزرگ و طراحی چشم‌نواز توانست توجهات را به خود جلب کند. پیشرفت بازی نسبت به نسخه‌ی دوم چشم‌گیر است. گیم پلی بازی گسترده، لذت‌بخش و درگیر کننده است. از آن طرف داستان شگفت‌انگیز Farcry 3 بر ارزش کار افزوده. همچنین شخصیت‌پردازی استثنایی بازی را فراموش نکنیم. شخصیت منفی اصلی بازی پس از گذشت این همه سال هنوز هم در قلب طرفداران جای گرفته است.

نوشتار مرتبط:  20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید 

Euro Truck Simulator 2 تریلی در جاده ی بارانی

10. Euro Truck Simulator 2

شبیه‌ساز ماشین سنگین طرفداران زیادی دارد. خیلی‌ها دوست دارند خودشان را به عنوان راننده‌ی ماشین سنگین تصور کنند و با کامیون یا تریلی به دل جاده بزنند. این بازی دقیقاََ همین رویا را برای شما شبیه‌سازی می‌کند. جالب است بدانید که این بازی در بین پرطرفدارترین و پرفروش‌‌ترین آثار استیم قرار دارد. سازندگان نیز سال‌هاست که به پشتیبانی از بازی می‌پردازند و هر چند وقت شاهد محتوای جدید برای آن هستیم.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Hitman 3 به علاوه‌ی سیستم پیشنهادی 

20 بازی برتر کامپیوتر برای سیستم‌های متوسط و ضعیف Hitman: Absolution

9. Hitman: Absolution

این نسخه یکی از بهترین بازی‌های مجموعه‌ی هیتمن است. طرفداران بازی‌های مخفی‌کاری نباید تجربه‌ی این بازی را از دست بدهند. کیفیت بصری Hitman: Absolution در مقایسه با سیستم مورد نیاز آن فوق‌العاده است. گیم پلی بازی نیز کمی اکشن‌تر از دیگر بازی‌های مجموعه است. اما همه‌چیز به خودتان بستگی دارد. سازندگان یک سبک بازی به خصوص را به شما تحمیل نمی‌کنند. شما بین سبک مخفی‌کاری و اکشن حق انتخاب دارید. داستان این نسخه ابعاد جدیدی از شخصیت مأمور 47 را عیان می‌کند. بنابراین تجربه‌ی آن را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  30 بازی برتر PC که باید تجربه کنید 

20 بازی برتر کامپیوتر برای سیستم‌های متوسط و ضعیف Dishonored

8. Dishonored

بازی Dishonored بهشت عاشقان گیم پلی است. آزادی عملی که این بازی به شما می‌دهد باورکردنی نیست. تنها محدودیت در این بازی خلاقیت خود شماست. گیم پلی شگفت‌انگیز بازی با داستان درگیر کننده و گرافیک هنری منحصر به فرد آن ترکیب شده تا معجونی لذت‌بخش را شکل دهند. این بازی توانست نوابغ استودیو Arkane را به جهانیان معرفی کند و نام استودیو را سر زبان‌ها بیاندازد.

نوشتار مرتبط:  13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی 

اسکین جذاب بازی کانتر گلوبال

7. کانتر

مگر می‌شود کامپیوتر داشته باشید و حداقل یک بار به تجربه‌ی کانتر استرایک نپرداخته باشید! این شوتر تاکتیکال یکی از بهترین و پرطرفدارترین بازی‌های سبک خود است. با این‌که تجربه‌ی بازی رایگان است اما احتمالاً مجبور به پرداخت هزینه‌ی حق اشتراک VIP شوید. چرا که سرورهای معمولی بازی جولانگاه چیترها شده‌اند.

نوشتار مرتبط:  الماس درخشان هنر-صنعت بازی: 10 بازی برتر راکستار 

Max Payne 3 در حال شیرجه زدن و تیراندازی

6. Max Payne 3

مکس پین 3 به خوبی بازی‌های کلاسیک نبود، ولی اثر ضعیفی هم نبود. گرافیک و گان‌پلی بازی کیفیت بالایی داشت. اما در زمینه‌ی داستان چندان قوی ظاهر نشده بود. با این حال صرفاً همان گیم پلی لذت‌بخش بازی ارزش وقت صرف کردن را دارد. با توجه به اینکه سازندگان مشغول بازسازی آثار نخست هستند، بد نیست با تجربه‌ی نسخه‌ی سوم خودتان را آماده کنید.

نوشتار مرتبط:  100 نقل قول برتر بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ 

20 بازی برتر کامپیوتر برای سیستم‌های متوسط و ضعیف Fallout: New Vegas

5. Fallout: New Vegas

فالوت نیو وگاس طرفداران بی شماری دارد. خیلی‌ها معتقدند این بازی بهترین تجربه‌ی مجموعه‌ی فالوت را ارائه می‌دهد. فال‌اوت: نیو وگاس با توجه به داستان درگیر کننده‌ای که دارد، حتی امروز نیز ارزش خود را حفظ کرده است. شاید کیفیت بصری بازی خیلی از رده خارج به نظر برسد، ولی باور کنید در زمان عرضه نیز خیلی دندان گیر نبود. در کل بازی‌های فالوت همین کیفیت بصری را ارائه می‌دهند. با این حال به دلیل داستان فوق‌العاده‌ای که در بر دارند، ارزش تجربه‌ی آن‌ها بالاست.

نوشتار مرتبط:  بهترین رمزهای جی تی ای در طول تاریخ 

20 بازی برتر کامپیوتر برای سیستم‌های متوسط و ضعیف Grand Theft Auto IV

4. Grand Theft Auto IV

جی تی ای 4 یکی از بهترین بازی‌های جهان‌باز تاریخ است. از نظر ما این بازی بهترین تجربه‌ی جی تی ای را ارائه می‌دهد و کیفیت کلی آن از جی تی ای 5 نیز بیش‌تر و بهتر است. GTA 4 گرافیک فوق‌العاده و داستان جذابی را ارائه می‌دهد. گیم پلی نیز مثل همیشه سطح بالا و درجه یک است. البته برخی مکانیک‌های بازی امروزه منسوخ شده‌اند. ولی چندان حائز اهمیت نیست. تجربه‌ی این شاهکار را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  تاریخ عرضه‌ی بازی‌های PS5, Xbox Series X, PC, Switch و سایر کنسول‌ها 

20 بازی برتر کامپیوتر برای سیستم‌های متوسط و ضعیف Mass Effect 3

3. Mass Effect 3

مس افکت 3 پایان‌بخش سه‌گانه‌ی شاهکار BioWare است. این بازی در زمان عرضه به دلیل نادیده گرفتن خواست طرفداران و وعده‌های دروغین مورد هجمه قرار گرفت. ولی سازندگان مشکلات را در کم‌ترین زمان ممکن برطرف کردند. یکی از خوش ساخت‌ترین نقش‌آفرینی‌های فضایی که تعدادشان زیاد هم نیست، مس افکت 3 است. بد نیست برای این‌که لذت بیش‌تری از این بازی ببرید، شماره‌های نخست را نیز تجربه کنید.

نوشتار مرتبط:  سفری ناب و به یاد ماندنی؛ چرا Assassins Creed: Black Flag یکی از بهترین عناوین این سری است؟ 

20 بازی برتر کامپیوتر برای سیستم‌های متوسط و ضعیف Assassin’s Creed IV: Black Flag

2. Assassin’s Creed IV: Black Flag

یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین بازی‌های مجموعه‌ی اساسین کرید، نسخه‌ی چهارم است. این بازی در عصر طلایی دزدان دریایی جریان دارد و شما بیش‌تر وقت خود را روی عرشه‌ی کشتی مشغول اقیانوس نوردی هستید. درست است که در زمینه‌ی داستانی با بازی خوبی طرف نیستیم، ولی گیم پلی جور بخش‌های دیگر را می‌کشد. گیم پلی متنوع و لذت‌بخش بازی در نوع خود بی نظیر است. یکی از نخستین بازی‌هایی که ثابت کرد یوبیسافت باید بخش نچسب و سطحی حال حاضر که معمولاً در شرکت ابسترگو جریان دارد را کنار بگذارد، همین بازی بود. وقتی با ادوارد مشغول اقیانوس نوردی و مبارزه با دزدان دریایی بودیم همه چیز عالی بود. ولی وقتی به یک‌باره به زمان حال و شرکت ابسترگو منتقل می‌شدیم آن حس ناب از بین می‌رفت.

نوشتار مرتبط:  10 حقیقت جذاب و قابل توجه از بازی BioShock Infinite 

20 بازی برتر کامپیوتر برای سیستم‌های متوسط و ضعیف BioShock Infinite

1. BioShock Infinite

بایوشاک بی کران یک شاهکار هنری است. یکی از آثاری که ثابت می‌کند بازی‌های ویدیویی باید به عنوان یک هنر شناخته شوند، همین بازی است. همه چیز در این بازی شگفت‌انگیز است. گرافیک چشم‌نواز که پس از گذشت نزدیک به یک دهه هنوز جذابیت‌های خود را حفظ کرده، گیم پلی چالشی و لذت‌بخش که تا مدت‌ها زیر زبانتان مزه می‌کند و داستان عمیق و فلسفی که از ذهنتان خارج نخواهد شد. تجربه‌ی این شاهکار هنری برای همه‌ی عاشقان هنر هشتم واجب است.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی ‌های پیشنهادی برای سرگرم شدن در تعطیلات 

Civilization 5 صحنه ی نبرد در بازی استراتژی

ویژه: Civilization 5

مگر می‌شود بحث سر بهترین بازی‌های کامپیوتری باشد و اسمی از یک بازی استراتژی نبریم؟ خیر نمی‌شود. بهترین بازی استراتژی برای سیستم‌های قدیمی Civilization 5 است. این بازی در سبک خود فوق‌العاده است و انبوهی از محتوا را به شما هدیه می‌دهد. کیفیت شگفت‌انگیز این بازی باورنکردنی است و از سیستم مورد نیاز بهینه‌ی بازی تعجب خواهید کرد. اگر سیستم شما کمی قوی‌تر باشد می‌تواند Civilization 6 را نیز تجربه کنید. هر چند که همین نسخه‌ی پنجم نیز چیزی کم و کسر ندارد.

خب دوستان نظرتان چیست؟ فهرست 20 بازی برتر کامپیوتر برای سیستم‌های متوسط و ضعیف را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ بازی خوب دیگری را می‌شناسید که جا انداخته باشیم؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

4.3 20 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
39 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها