آشنایی با 10 صداپیشه‌ی Resident Evil Village

آشنایی با 10 صداپیشه‌ی Resident Evil Village

آشنایی با 10 صداپیشه‌ی Resident Evil Village

(به قلم حسن نصرالهی)

صداپیشگان شخصیت‌های رزیدنت اویل ۸ چه کسانی هستند؟ به طور حتم در یک بازی ویدیویی بازیگری و صداپیشگی نقش برجسته‌ای در موفقیت آن ایفا می‌کند. بازی فوق العاده‌ی رزیدنت اویل 8 نیز از این قاعده مستثنی نیست. کپکام در آثارش همواره با وسواس و دقت خاصی این موضوع را مد نظر داشته است. حال ما در این مقاله می‌خواهیم با صداپیشگان درجه یک عنوان تحسین شده‌ی کپکام بیش‌تر آشنا شویم.

نوشتار مرتبط:  چرا Resident Evil Village باید پایان کار Ethan Winters باشد؟ 

آشنایی با 10 صداپیشه‌ی Resident Evil Village جناب Ethan Winters) Todd Soley) 

1. Ethan Winters) Todd Soley) 

بهتر است با Todd Soley صداپیشه‌ی «ایتن وینترز» شروع کنیم. او قبلاً در عنوان WWE Smackdown Vs Raw 2008 سابقه‌ی صداپیشگی در یک بازی ویدیویی را داشته است. اما هنرنمایی ماندگار Todd Soley در نقش ایتن وینترز در رزیدنت اویل ۷ بود که باعث شهرت و محبوبیت هر چه بیش‌تر وی شد. Todd Soley در نسخه‌ی هشتم نیز به همان خوبی در نقش ایتن ظاهر شده است. به طور کلی حضور در بازی محبوب رزیدنت اویل پیشرفت بزرگی در دوران کاری Todd Soley محسوب می‌شود. در آینده نام او را بیش‌تر خواهیم شنید!

نوشتار مرتبط:  بازی‌های جدید Resident Evil نمی‌توانند Leon را نادیده بگیرند 

Chris Redfield) Jeff Schine)

2. Chris Redfield) Jeff Schine)

این شخصیت تاکنون در نقش‌های مختلفی ظاهر شده. اما برای اولین بار است که در نقش کریس ردفیلد بازی می‌کند. Jeff Schine در کل با سری محبوب رزیدنت اویل بیگانه نیست. او در نسخه‌ی بازسازی شده‌ی رزیدنت اویل 3 در نقش کارلوس، کار خود را به خوبی انجام داده است. صدا پیشه‌ی فعلی کریس در باز‌ی‌های دیگری از جمله Call of Duty و Marvel’s Avengers نیز نقش آفرینی کرده است. او در رزیدنت اویل 8 تمام تلاش خود را به کار گرفت تا این شخصیت کلاسیک و نمادین مورد قبول دوستداران قرار گیرد. تجربه‌ی ارزشمند Schine در نهایت باعث شد کریس ردفیلد به طرز فوق العاده‌ای ساخته و پرداخته شود. رفتار مرموز کریس در این بازی با هنرنمایی Schine بسیار باور پذیر و به یاد ماندنی از کار درآمده است.

نوشتار مرتبط:  قهرمان اصلی Resident Evil 9 می‌بایست از بین شخصیت‌های کلاسیک انتخاب شود 

آشنایی با 10 صداپیشه‌ی Resident Evil Village خانم Mia Winters) Katie O'Hagan)

3. Mia Winters) Katie O’Hagan)

«کیتی اوهاگان» قبل از اجرای نقش میا وینترز، هیچ سابقه‌ای در بازی‌های ویدیویی نداشته است. با حضور در نقش‌های فرعی در چند مجموعه‌ی تلویزیونی، او ناشناخته باقی مانده بود. اما به صلاحدید کپکام، Katie O Hagan برای صداپیشگی میا در نظر گرفته شد. کار ارزشمند سران کپکام اینجا نمایان می‌گردد. آن‌ها برای شخصیت‌های خود به جای آنکه به دنبال صداپیشگان مطرح بروند به جواهرات پنهانی چون O’Hagan میدان می‌دهند. این صدا پیشه و بازیگر توانمند در نسخه‌ی هفتم و هشتم رزیدنت اویل کاری درخشان را از خود ارائه داده است. در رزیدنت اویل 7 «اوهاگان» در یک چشم به هم زدن می‌تواند از یک زن ترسیده به شیطانی وحشتناک تبدیل شود. فریادهای دلخراش او در نسخه‌ی هفتم برخی از ترسناک‌ترین لحظات این مجموعه را رقم زده‌اند. صدای باور نکردنی «کیتی اوهاگان» را هرگز نباید دست کم گرفت. او نقشی برجسته و تعیین کننده در پرداخت میا وینترز داشته است.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Resident Evil Village به همراه آموزش 

Duke) Aaron LaPlante)

4. Duke) Aaron LaPlante)

صدای «آرون لاپلانت» بیش‌تر در کارتون‌ها و انیمیشن‌ها شنیده شده است. انتخاب Aaron Laplante برای بازی در نقش دوک در Resident Evil Village از ورود موفق او به این سری محبوب خبر می‌دهد. وی به عنوان یک تاجر مرموز در رزیدنت اویل 8 عملکرد ماهرانه‌ای از خود ارائه داده است.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های PS5 

آشنایی با 10 صداپیشه‌ی Resident Evil Village بانو Lady Dimitrescu) Maggie Robertson)

5. Lady Dimitrescu) Maggie Robertson)

«مگی رابرتسون» صداپیشگی بانو دیمیترسکو را بر عهده داشته است. او سابقه‌ی کمی در بازیگری دارد و در Resident Evil Village اولین نقش خود را در یک بازی ویدیویی تجربه کرده است. رابرتسون تفاوت را برای شخصیت دیمیترسکو به ارمغان آورده و تا حدی زنانگی را در اجرای خود حفظ کرده است. در واقع رابرتسون به طرز درخشان و ماندگاری بانو دیمیترسکو را به تصویر می‌کشد. او زمانی که از نقش خود پرده برداشت، فضای اینترنت را بسیار هیجان انگیز نمود! اکنون تعداد دنبال کننده‌های رابرتسون به 13 هزار نفر رسیده است! این نشان از قدردانی تماشاگران از کار ماندگار و درخشان او در رزیدنت اویل: ویلیج می‌باشد!

رابرتسون همچنین در میان تمام صداپیشگان توانمند این بازی از بیش‌ترین محبوبیت برخوردار است. او برای اجرای ماهرانه‌ی خود در نقش بانو دیمیترسکو، در سال 2021 جوایز معتبری از جمله بهترین اجرا در مراسم‌هایی چون Golden Joystick و Game Awards را هم به دست آورده است. این خانم محبوب و همه فن حریف با فرو رفتن در نقش دیمیترسکو، راه صد ساله را یک شبه طی کرد!

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Resident Evil Village؛ نور و سایه 

Donna Beneviento) Andi Norris)

6. Donna Beneviento) Andi Norris)

«بنوینتو» شخصیتی کاملاً مرموز است. صداپیشه‌ی بنوینتو بر عهده‌ی Andi Norris می‌باشد. سابقه‌ی نوریس را می‌توانیم در شیرین کاری و اجرای ماهرانه او در نقش موجودات عجیب و غریب جستجو کنیم. همانند بازیگران دیگر در این لیست، رزیدنت اویل: دهکده اولین شیرجه‌ی نوریس به دنیای بازی‌های ویدیویی است.

نوشتار مرتبط:  Resident Evil Village دنباله‌ی معنوی Resident Evil 4 که همیشه می‌خواستیم 

آشنایی با 10 صداپیشه‌ی Resident Evil Village بانو Angie) Paula Rhodes)

7. Angie) Paula Rhodes)

این عروسک لعنتی که Angie نام دارد متعلق به بنوینتو می‌باشد. در حقیقت Angie توسط پدر بنوینتو برای مقابله با مشکلات روانی او ساخته شد. Paula Rhodes صداپیشگی آنجی را برعهده داشته است. او همچنین در رزیدنت اویل ۷ در نقش Eveline هم خود نمایی کرده. ناگفته نماند که Paula Rhodes چند نقش فرعی دیگر را هم در کارنامه دارد.

نوشتار مرتبط:  10 نکته‌ای که درباره‌ی منبع الهام رزیدنت ایول نمی‌دانستید 

آشنایی با 10 صداپیشه‌ی Resident Evil Village جناب Salvatore Moreau) Jesse Pimentel)

8. Salvatore Moreau) Jesse Pimentel)

«پیمنتل» در اجرای خود به خوبی رفتار آزار دهنده‌ی این شخصیت را به تصویر می‌کشد. همچنین صدای عجیب او درجه‌ای از بزدلی را به سالواتوره موریو بخشیده است! اما جالب است بدانید که Pimente یک نقش دیگر هم در کارنامه‌ی خود دارد. آن نقش هم کسی نیست جز لوکاس بیکر شرور و دیوانه در رزیدنت اویل ۷! تجربه‌ی عجیب او برای خلق یکی از جنون آمیزترین شخصیت‌های این مجموعه، باعث شد او یک شخصیت مریض دیگر را هم به معرض نمایش بگذارد. از حق نگدریم چقدر هم خوب در نقش خود فرو می‌رود!

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Resident Evil 7: Biohazard؛ بازگشتی شکوهمند 

Karl Heisenberg) Neil Newbon)

9. Karl Heisenberg) Neil Newbon)

«نیل نیوبون» صداپیشگی هایزنبرگ را در Resident Evil Village بر عهده داشته است. او قبلاً در پروژه‌های تلویزیونی بریتانیا مشارکت داشته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دو فیلم Hollyoaks و Casualty اشاره کرد. Newbon همچنین سابقه‌ی ضبط حرکات در بازی‌های ویدیویی را داشته است. از جمله شخصیت‌ها و بازی‌های مطرحی که او در قالب آن‌ها به هنرنمایی پرداخته می‌توان به Nicholai Ginovaef در نسخه‌ی بازسازی شده‌ی رزیدنت اویل 3 و Elijah Kamski در بازی Detroit: Become Human اشاره کرد. اما ظاهر شدن در نقش هایزنبرگ پیشرفتی قابل توجه در دوران کاری او محسوب می‌شود.

نوشتار مرتبط:  25 لحظه‌ی برتر فرانچایز رزیدنت ایول در طول تاریخ 

آشنایی با 10 صداپیشه‌ی Resident Evil Village خانم Mother Miranda) Michelle Lukes)

10. Mother Miranda) Michelle Lukes)

«مادر میراندا» در رأس اربابان رزیدنت اویل: دهکده قرار دارد. Michell Lukes به عنوان صداپیشه‌ی این شخصیت، حضور قدرتمندی داشته است. البته او در یکی دیگر از فرانچایزهای معتبر بازی‌های ویدیویی یعنی Halo هم نقش آفرینی کرده است. او در Halo 5: Guardians در نقش Kelly-087 عملکرد مناسبی را از خود بر جای گذاشته بود.

خب دوستان امیدواریم از آشنایی با 10 صداپیشه‌ی Resident Evil Village لذت برده باشید. کار کدام صدا پیشه را بیش‌تر دوست داشتید؟ کدام صدا پیشه ضعیف ظاهر شده بود؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

Avatar for حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها