10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از The Last of Us Part 2

10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از The Last of Us Part 2

این‌که The Last of Us Part 2 یک بازی وحشت و بقا به حساب می‌آید یا خیر بین علما اختلاف است. اما در اینکه کیفیت داستان این بازی فاجعه است هیچ تردیدی نیست. در حقیقت حتی داستان تک خطی قارچ‌خور نیز کیفیت بهتری از داستان پوچ این بازی دارد. اگر علاقمند به بازی‌های داستان‌محور هستید ولی با تجربه‌ی The Last of Us 2 به کلی از بخش داستانی بازی‌ها قطع امید کرده‌اید، با ساویس‌گیم همراه شوید تا به 10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از The Last of Us Part 2 بپردازیم.

نوشتار مرتبط: چرا Dead Space 2 یکی از بهترین عناوین وحشت و بقاست؟

10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از The Last of Us Part 2 دد اسپیس

Dead Space (2008)

زامبی فضانورد! این ایده‌ی اصلی فضای مرده را تشکیل می‌دهد. ایده‌ی نابی که تا کنون میزبان 3 شماره‌ی اصلی بوده و طرفداران بی‌شماری را کسب کرده است. همچنین بازسازی نسخه‌ی نخست مجموعه نیز در دست ساخت قرار دارد تا یادآور روزهای خوش وحشت و بقا در فضا باشد.

آیزاک کلارک در سفینه‌ای نفرین شده و پر از موجوداتی زامبی مانند به نام نکرومورف گیر افتاده است. همین فضاسازی بدیع خود برای ادامه‌ی کار و لذت بردن از فضای منحصر به فرد مجموعه کفایت می‌کند. چه رسد به پیچش‌های داستانی و اتفاقات عجیب که در خلال روایت هیجان‌انگیز آن رخ می‌دهند.

 

10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از The Last of Us Part 2 بیگانه جیمز کامرون

Alien Isolation (2014)

این‌که بازی اقتباس شده از یک فیلم سینمایی اثری قابل توجه شود، خیلی بعید است. خوشبختانه اما Alien Isolation توانست کیفیتی قابل توجه ارائه دهد و شما را در نقش آماندا دختر Ellen Ripley قرار دهد. آماندا کهکشان را در پی مادرش کاوش می‌کند و در این بین با زنومورف موجود نمادین سری مواجه می‌شود.

بازی Alien Isolation به خوبی توانسته است حس و حال سری بیگانه را به مخاطب القا کند. و با گیم پلی مناسبی که ارائه داده در مجموع تجربه‌ای دلچسب را به طرفداران وحشت و بقا هدیه می‌دهد.

نوشتار مرتبط: از آن‌هایی که می‌ترسیم! 10 موجود وحشتناک برتر هنر هشتم

10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از The Last of Us Part 2 نسیان

Amnesia: The Dark Descent (2010)

تنوع در داستان بازی‌های ویدئویی فراوان است. از بازی‌های سطحی و شعارزده گرفته تا داستان‌های عمیق و غنی. بازی Amnesia: The Dark Descent از نوع دوم است. عنوانی که با ذهن مخاطبان بازی می‌کند.

شما کار را به عنوان شخصی که حافظه‌اش را از دست داده است آغاز می‌کنید. رفته رفته پرده از راز مخوف عمارت بازی برداشته می‌شود. و شاهد پایان شوکه کننده‌ی بازی خواهیم بود. این بازی یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های تاریخ به شمار می‌رود.

 

10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از The Last of Us Part 2 سایلنت هیل 2

Silent Hill 2 (2001)

سایلنت هیل 2 از نظر خیلی‌ها یکه‌تاز سبک وحشت و بقاست. داستان عمیق و روانشناسانه‌ی این شاهکار چنان تأثیری بر هنرصنعت گذاشته که پس از گذشت 20 سال هنوز هم نقل محافل است.

سایلنت هیل 2 شاید هرگز تکرار نشود. این شاهکار بی همتا داستان جیمز ساندرلند را بازگو می‌کند. شوهری که پس از دریافت نامه‌ای از همسر فقیدش رهسپار تپه‌ی خاموش می‌شود. داستانی عمیق، چند لایه با پایان‌های مختلف که هر کدام از دیگری دیوانه‌وارتر است.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Song of Horror؛ وحشت کلاسیک

10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از The Last of Us Part 2 اوت لست

Outlast (2013)

بعضی اوقات یک داستان ساده و استاندارد بهترین است. البته همه‌ی داستان‌های استاندارد از رویکرد لایه لایه برخوردار هستند ولی این بدان معنا نیست که نمی‌توانند کلیت ساده و قابل فهمی داشته باشند.

 Outlast رویکرد ساده‌ای دارد. شما به عنوان یک خبرنگار مستقل برای تحقیق به تيمارستان می‌روید. در ادامه اتفاقات ماورائی اوضاع را پیچیده می‌کنند. اما در نهایت با داستانی ساده و استاندارد طرف هستیم که هم برای مخاطب قابل فهم است و هم لذت‌بخش.

 

10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از The Last of Us Part 2 اویل ویتین

The Evil Within (2014)

استاد شینجی میکامی پس از امتحان کردن سبک‌های متفاوت سرانجام به سراغ مخلوقش بازگشت. پدر وحشت و بقا و خالق رزیدنت ایول با ساخت اویل ویتین باری دیگر تخصص خود را به جهانیان اثبات کرد.

بازی The Evil Within با داستانی غنی و فضاسازی حرفه‌ای تجربه‌ای بدیع را ارائه می‌دهد. افسوس که منتقدان سطحی نگر صرفاََ به دلیل اندک مشکلات فنی نسبت به این شاهکار بی مهری کردند. اما خوشبختانه امروزه بازی‌بازان زیادی به پوچ بودن امتیازات متاکریتیک ایمان آورده‌اند و قضاوت کردن آثار صرفاََ بر اساس امتیازی که مشخص نیست چه هدفی پشت آن بوده است را کنار گذاشته‌اند.

نوشتار مرتبط: 10 بازی ترسناک ژاپنی که نباید آن‌ها را به تنهایی بازی کنید

10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از The Last of Us Part 2 برج ساعت

Clock Tower (1995)

الهام گیری در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی ابعاد گسترده‌ای دارد. برای عده‌ای شاید یک اثر محصول 2018 خاطره‌ساز باشد، و برای عده‌ای عنوانی 26 ساله و فراموش شده همچون Clock Tower.

این بازی الهام‌بخش داستان نوجوان یتیمی را بازگو می‌کند که قصد گریختن از عمارت Clock Tower را دارد. این عمارت نفرین شده پر است از معماها و دشمنان مختلف و شما به عنوان یک نوجوان بی پناه کار سختی را در پیش خواهید داشت.

 

10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از The Last of Us Part 2 تا سپیده دم

Until Dawn (2015)

گاهی بهترین داستان و روایت همانی است که شما در خلق آن نقش داشته‌اید. بازی‌های تعاملی همواره بخش مهمی از هنرصنعت بوده‌اند. در این بین Until Dawn با ترکیب عناصر وحشت و بقا با داستان تعاملی تجربه‌ای جذاب را ارائه داد.

زمانی که گروهی نوجوان در کلبه‌ی کوهستانی دور هم جمع می‌شوند، به یک‌باره اوضاع دگرگون می‌شود. آن‌ها مورد حمله‌ی فردی روانی و هیولاهای گوناگون قرار می‌گیرند. نکته‌ی جالب این داستان کلیشه‌ای حق انتخاب شما در نحوه‌ی پیشروی داستان است. داستانی چند لایه که به پایان‌های گوناگونی ختم می‌شود. آیا موفق به نجات همه‌ی اعضا از دل این کابوس خواهید شد؟

نوشتار مرتبط: چرا بازسازی Resident Evil 4 روی PS5 فوق‌العاده خواهد شد؟

10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از The Last of Us Part 2 رزیدنت اویل 4

Resident Evil 4 (2005)

رزیدنت ایول برای دهه‌ها حرف اول را در زمینه‌ی داستان‌سرایی و روایت در وحشت و بقا می‌زند. و در این بین رزیدنت ایول 4 درخشان‌تر از دیگر نسخه‌هاست.

داستان این بازی 6 سال پس از ماجراهای بازی نخست جریان دارد. جایی که لیان برای نجات دختر رئیس جمهور ایالات متحده به روستایی واقع در اسپانیا ورود می‌کند و درگیر ماجرای انگل لاس پلاگاس می‌شود. روایت جذاب رزیدنت ایول 4 تا لحظه‌ی آخر شما را میخکوب نگه می‌دارد و پر است از پیچش‌های داستانی جذاب.

 

10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از The Last of Us Part 2 لست آف آس

The Last Of Us (2013)

یک قانون نانوشته وجود دارد که می‌گوید شماره‌ی دوم‌ها همیشه از بازی اصلی بهترند. ولی این موضوع درباره‌ی The Last of Us کاملاً برعکس است. طرفداران سال‌ها برای The Last of Us Part 2 لحظه‌شماری می‌کردند، ولی در نهایت ناامید شدند. بازی نهایی چیزی جز عنوانی شعارزده و سطحی نبود. عنوانی که فاقد ارزش و وقت گذاشتن است و رسماََ توهینی به شعور مخاطب.

با این وجود همه بر این مهم اتفاق نظر دارند که بازی نخست شاهکاری استثنائی است. عنوانی که همه‌ی بازی دوستان بر فوق‌العاده بودن آن اتفاق نظر دارند. داستان این بازی گرچه به ظاهر کلیشه‌ای است، اما با روایت جذاب خود اثری ماندگار بر مخاطب می‌گذارد.

خب دوستان نظرتان چیست؟ فهرست 10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از The Last of Us Part 2 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

3.7 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها