Avowed, Fable, The Elder Scrolls 6 و آینده‌ی انحصاری‌های Xbox Series X

Avowed, Fable, The Elder Scrolls 6 و آینده‌ی انحصاری‌های Xbox Series X

ایکس باکس نسل 9 را آتشین شروع کرده است. ردموندی‌ها با خرید زنیمکس (شرکت مادر بتزدا) باری دیگر قدرت دسته چک‌های خود را به رخ رقیبان کشیدند. هر چه نباشد در این دنیای بی رحم پول حرف اول و آخر را می‌زند. اکنون غول فناوری ضربان بازار هنرصنعت بازی‌های ویدئویی را در دستان خود گرفته است. قراردادهای انحصاری متعدد آینده‌ی ایکس باکس را تضمین کرده است. کتابخانه‌ی ایکس باکس گیم پس برای هر کس با هر سلیقه‌ای چیزی در چنته دارد. ایکس باکس مستقیماََ بازی‌بازان را هدف قرار داده است.

دوران بی بازی بودن ایکس باکس رو به افول است، اکنون که عناوینی همچون Avowed, Fable, و The Elder Scrolls 6 در حال ساخت هستند، قلب طرفداران نقش‌آفرینی به تپش افتاده است. با توجه به خبر شوکه کننده‌ی انحصاری شدن Starfield در E3 2021 طرفداران پلی استیشن عطای بتزدا را به لقایش بخشیدند. و هیچ بعید نیست که Elder Scrolls 6 نیز انحصاری شود.

با این‌که Fable و The Elder Scrolls 6 دنباله‌های فرانچایزی فوق محبوب هستند ولی در این بین Avowed به واسطه‌ی سابقه‌ی استودیوی سازنده چشم‌ها را خیره کرده است. نقطه اشتراک این عناوین چیست؟ همه‌ی آن‌ها عناوین شاخصی هستند که توسط استودیوهای بزرگ در حال ساخت هستند، همه‌ی آن‌ها عناوین نقش‌آفرینی AAA هستند و همه‌ی آن‌ها زیر پرچم ایکس باکس جمع شده‌اند. با این‌که برای پیش‌بینی عملکرد این عناوین کمی زود است ولی می‌توان با اطمینان گفت که عرضه‌ی این عناوین وجهه‌ی ایکس باکس را برای همیشه تغییر خواهد داد.

نوشتار مرتبط: مقایسه: PS5 در برابر Xbox Series X؛ کدام را بخرم؟

Avowed, Fable, The Elder Scrolls 6 و آینده‌ی انحصاری‌های Xbox Series X

چگونه Avowed, Fable, و The Elder Scrolls 6 ایکس باکس را در این نسل رستگار خواهند کرد؟

ایکس باکس اورجینال میزبان نقش‌آفرینی‌های کلاسیکی چون Star Wars Knights of the Old Republic 2, Fable, و The Elder Scrolls 3 Morrowind بود. این عناوین ساخته‌ی دست Obsidian Entertainment, Big Blue Box Studios/Lionhead Studios, و Bethesda Game Studios بودند. 20 سال گذشت و حال صرفنظر از Big Blue Box Studios و Lionhead studios این استودیوهای متمایز نقش‌آفرینی ساز دگرباره با ایکس باکس بیعت کرده‌اند. با این تفاوت که اکنون همه‌ی آن‌ها جزوی از برند بزرگ ایکس باکس شده‌اند.

این‌که Obsidian Entertainment, Playground Games, و Bethesda Game Studios اکنون زیر پرچم ایکس باکس شمشیر می‌زنند اتفاقی نیست. ایکس باکس در رویای قبضه کردن بازار نقش‌آفرینی‌های غربی است. با این کار ردموندی‌ها یک تیر شلیک می‌کنند ولی 2 هدف را می‌زنند. نخست دلربایی از میلیون‌ها بازی‌باز عاشق نقش‌آفرینی و در ثانی پر کردن خلأ انحصاری‌های با کیفیت. خلأیی که سامورائی در نسل هشت با تکیه بر آن غول فناوری را به زانو در آورده بود.

سامورائی محبوب در این نسل قصد تکرار موفقیت PS4 را دارد و تمرکز خود را روی عناوین اکشن-ماجراجویی داستان محور گذاشته است. کاری که خوب آن را بلد است و تا کنون نیز پرقدرت ظاهر شده است. در این بین ردموندی‌ها سودای این را دارند که ایکس باکس را به خانه‌ی نقش‌آفرینی‌های غربی تبدیل کنند. ایکس باکس همه‌ی مواد لازم را برای تحقق این مهم دارد، چیزی که می‌ماند این است که استودیوهای بزرگ و کاربلد آش خوشمزه‌ای برای عاشقان نقش‌آفرینی بپزند.

نوشتار مرتبط: اگر Xbox Series S نخریده‌اید، بروید خدا را شکر کنید!

Avowed, Fable, The Elder Scrolls 6 و آینده‌ی انحصاری‌های Xbox Series X

Avowed, Fable و The Elder Scrolls 6 ایکس باکس را به خانه‌ی نقش‌آفرینی‌های غربی بدل می‌کنند

Avowed, Fable و The Elder Scrolls 6 فقط 3 بازی معمولی نیستند. نه، آن‌ها 3 نقش‌آفرینی بزرگ و منحصر به فرد هستند که هر کدام احتمالاً صدها ساعت گیم پلی را در بر دارد. تیزر جذاب Avowed شاید یادآور شاهکار اسکایریم بوده باشد ولی فیل بزرگ در ادامه تأیید کرد که بازی جدید Obsidian یک عنوان منحصر به فرد و متفاوت است. با توجه به این‌که ایکس باکس اکنون بتزدا را در مشت دارد و The Elder Scrolls را در جیب، طبیعتاً خیلی عجیب و غیر منطقی می‌شد که The Elder Scrolls 6 و Avowed هر دو گیم پلی و داستان مشابهی را ارائه دهند.

بازی Avowed می‌تواند یک تجربه‌ی حرفه‌ای از نقش‌آفرینی را ارائه دهد، تجربه‌ای عمیق با داستان گسترده و چند لایه. از آن طرف Fable می‌تواند یک نقش‌آفرینی سبک‌تر و در دسترس‌تر را به طرفداران هدیه دهد. بازآفرینی Fable نخستین تجربه‌ی Playground games است. ولی با توجه به سابقه و استعداد بالای این استودیو، باور کنید که Fable دست خوب کسانی افتاده است.

Avowed, Fable, The Elder Scrolls 6 و آینده‌ی انحصاری‌های Xbox Series X

Fable از Forza Tech Engine استفاده خواهد کرد و همگی نمایش فک برانداز Forza Horizon 5 را دیده‌ایم. پس عجالتاً لقب خوش سیماترین بازی را از همین الآن برای Fable کنار بگذارید. این بازی روی Xbox Series X قدرتمند غوغا به پا خواهد کرد دوستان. این امکان وجود دارد که Avowed و The Elder Scrolls 6 تجربه‌ای تک‌نفره و متمرکز ارائه دهند، در این بین Fable می‌تواند قابلیت co-op و آنلاین را ارائه دهد. Playground games متخصص ارائه‌ی بخش چندنفره‌ی جذاب است در نتیجه اگر نمایش بخش آنلاین Fable زبانتان را بند آورد تعجب نکنید.

بازی The Elder Scrolls 6 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های در حال ساخت است. تازه اگر نگوئیم مورد انتظارترین (شکایتی دارید با طرفداران اسکایریم بحث کنید). متأسفانه ششمین نسخه از مجموعه‌ی کتیبه‌ی بزرگان سال‌ها با عرضه‌ شدن فاصله دارد. اتفاقاً همین موضوع می‌تواند به نفع ایکس باکس تمام شود. The Elder Scrolls 6 می‌تواند به حسن ختام نسل 9 و Xbox Series X/S بدل شود و عجب حسن ختامی.

Avowed, Fable, The Elder Scrolls 6 و آینده‌ی انحصاری‌های Xbox Series X

با این‌که 2 بازی قبلی در مجموعه‌ی کتیبه‌ی بزرگان برای پلی استیشن هم عرضه شده بودند، ولی احتمال انحصاری شدن The Elder Scrolls 6 بسیار زیاد است. همانند همه‌ی بازی‌های قبلی در فرانچایز بزرگ کتیبه‌ی بزرگان، The Elder Scrolls 6 می‌تواند یک انقلاب دیگر در سبک نقش‌آفرینی ایجاد کند. اسکایریم گواه ما خواهد بود که پس از یک دهه هنوز هم در آسمان نقش‌آفرینی تابناک می‌درخشد. به لطف منابع نامحدود مایکروسافت و انحصاری شدن بازی، The Elder Scrolls 6 می‌تواند حتی به دورترین انتظارات نیز پاسخ دهد و همچون برلیان برق دیدگان را برباید.

شاید Avowed، Fable و The Elder Scrolls 6 بهترین تجربه‌ی نقش‌آفرینی را ارائه دهند، اما این عناوین تنها نقش‌آفرینی‌های ایکس باکس در نسل 9 نخواهند بود. Starfield را فراموش نکنید، در طول ربع قرن گذشته این تنها IP جدید بتزدا می‌باشد. عنوانی که قرار است سال 2022 برای ایکس‌ باکس و PC عرضه شود. بتزدا در خصوص این بازی گفت: این همان اسکایریم است ولی در فضا. همین اظهارنظر ساده انتظارات طرفداران را به سقف چسباند. در آن سو ما Obsidian را داریم که قصد دارد جا پای اینسومنیاک گیمز بگذارد. آن‌ها به طور هم‌زمان روی گسترش Grounded، توسعه‌ی The Outer Worlds 2، Avowed و یک عنوان معرفی نشده در حال کار هستند.

Avowed, Fable, The Elder Scrolls 6 و آینده‌ی انحصاری‌های Xbox Series X

گفته بودیم که ایکس باکس قرار است به معبد نقش‌آفرینی‌بازان بدل شود. بنابراین اگر فکر کردید که عناوین فوق عطش ردموندی‌ها را برطرف کرده است، سخت در اشتباه هستید. طبق اطلاعات موثق IO Interactive در حال ساخت یک نقش‌آفرینی انحصاری برای ایکس‌ باکس است. اسم رمز این بازی Project Dragon می‌باشد. طبق سابقه‌ی IO Interactive احتمالاً با عنوانی sandbox و دارای عناصر نقش‌آفرینی طرف باشیم. چیزی شبیه به عنوان کنسل شده‌ی پلاتینیوم گیمز یعنی Scalebound.

یک شایعه‌ی دیگر نیز خبر از همکاری FromSoftware و ایکس باکس را می‌دهد. بله درست خواندید، FromSoftware. این استودیوی ژاپنی در گذشته عناوین Chromehounds و Ninja Blade را به صورت انحصاری برای کنسول‌های ایکس باکس ساخته است. بنابراین همکاری مجدد آن‌ها اصلاََ عجیب نیست.

از طرفی FromSoftware و مایکروسافت همیشه رابطه‌ی خوبی با هم داشته‌اند و تبلیغات عناوین سولز معمولاََ بر عهده‌ی مایکروسافت بوده است. FromSoftware طبق شایعه‌ی مطرح شده قرار است یک نقش‌آفرینی علمی-تخیلی برای ایکس‌ باکس بسازد.

Avowed, Fable, The Elder Scrolls 6 و آینده‌ی انحصاری‌های Xbox Series X

Avowed، Fable و The Elder Scrolls 6 در خط آتش و سایر عناوین مطرح شده صف‌های میانی، فهرست عناوین نقش‌آفرینی انحصاری ایکس باکس فرای تصور است. درست است که خیلی از این عناوین سال‌ها با عرضه شدن فاصله دارند ولی صرف در دست ساخت بودن آن‌ها می‌تواند طرفداران ایکس باکس را کیفور کند.

نظر شما چیست دوستان؟ ایکس باکس خانه‌ی نقش‌آفرینی خواهد شد؟ مشتاق تجربه‌ی کدام عنوان هستید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها