تحلیل: به نظر Xbox در بهترین موقعیت خود قرار دارد

Xbox

به گزارش ساویس‌گیم، اکنون بهترین زمان برای استفاده از این عکس است نه؟ از شوخی گذشته به نظر Xbox در بهترین وضعیت خود قرار دارد. مایکروسافت با ورود به نسل جدید تمام برگ برنده‌ی خود را رو کرده است. آینده بسیار روشن به نظر می‌رسد و این احتمال وجود دارد که سری ایکس و اس روزهای درخشان ایکس باکس 360 را تکرار کنند. بگذارید نگاهی بیاندازیم که چرا ایکس باکس در بهترین موقعیت خود قرار دارد.

بهتر است ابتدا به موضوع داغ خرید بتزدا اشاره کنیم. رئیس ایکس باکس از همین اول کار تأیید کردند که بخش عمده‌ای از بازی‌های آینده‌ی بتزدا انحصاری خواهند بود. به عبارت بهتر آن بازی‌ها روی پلتفرم‌هایی که از گیم‌پس پشتیبانی می‌کنند در دسترس قرار خواهند گرفت. بدون شک این خبر مهمی برای طرفداران Elder Scrolls, DOOM, Wolfenstein, Starfield و مشتاقان Indiana Jones خواهد بود. از همه مهم‌تر فراموش نکنیم که بازی‌های زیادی از بتزدا هم‌اکنون به گیم‌پس اضافه شده‌اند.

صحبت از ایکس‌ باکس گیم‌پس شد، سرویسی که در طول سال‌ها تحول زیادی به خود دیده است. بدون شک چشم‌پوشی از این سرویس کار بسیار دشواری است. حتی برای طرفداران پروپاقرص نینتندو و پلی‌استیشن. حال شما این سرویس را با Xcloud ادغام کنید تا به پتانسیل بالای آن واقف شوید. در طول دهه‌ی پیش رو مایکروسافت قرار است تمرکز خود را بیشتر معطوف PC و این سرویس‌ها کند. کنسول‌های جدید ایکس باکس مهم هستند اما مایکروسافت دیگر وابسته به موفقیت آن‌ها نیست. ردموندی‌ها بازار خود را گسترش داده‌اند و دیگر تک وجهی نیستند.

بدون شک مایکروسافت این موفقیت و جایگاه فعلی خود در بازار گیم را مدیون تیم ایکس باکس است. تیمی که در طول سال‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند. از راه‌اندازی سرویس ایکس باکس گیم‌پس گرفته تا استاندارد کردن قابلیت پشتیبانی از نسل قبل. قابلیتی که داشت به فراموشی سپرده می‌شد اما با سرمایه‌گذاری مایکروسافت جان تازه‌ای گرفت. وضعیت فعلی و نجات از موقعیت اسف‌بار لانچ ایکس‌ باکس وان ثمره‌ی تلاش و نوآوری تیم ایکس‌ باکس است.

شکی نیست فیل اسپنسر از زمان مسئولیت ریاست ایکس باکس در سال 2014 کار خارق‌العاده‌ای انجام داده است. و شاید ایکس باکس امروز حتی بدون او وجود نمی‌داشت. با در رأس بودن اسپنسر، ایکس باکس هویت جدیدی ایجاد کرده است که در آن بازی‌باز بیش از هر کنسول خاصی مورد توجه قرار گرفته است. و به عنوان مصرف‌کننده، این خبر فوق‌العاده‌ای برای ماست. روزهای خرید بازی‌های انحصاری با قیمت کامل تمام شده است. ما می‌توانیم برای همیشه ادامه دهیم که Xbox در حال حاضر از چه موقعیتی برخوردار است و آینده فوق‌العاده درخشان به نظر می‌رسد. بزرگ‌ترین بخش ناشناخته در حال حاضر چگونگی فروش بزرگ‌ترین عناوین آینده‌ی Xbox Game Studios است. از جمله Fable ، Perfect Dark و Halo Infinite می‌توان گفت Xbox پتانسیل پیشرفت سریعی در اوایل این نسل را دارد. بنابراین امیدواریم که آن‌ها انتظارات طرفداران را به خوبی برآورده کنند. مهمانی تازه شروع شده است!

نظر شما در این خصوص چیست؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها