در نینتندو دایرکت سپتامبر 2022 چه گذشت

نینتندو دایرکت سپتامبر 2022 بازی های نینتندو سوییچ زلدا کربی پیکمین 4

مراسم Nintendo Direct در سپتامبر 2022 اخبار و اطلاعیه‌های هیجان انگیزی را در مورد بازی‌هایی که برای سوییچ عرضه می‌شوند به ارمغان آورد. در ادامه با ساویس‌گیم همراه شوید تا به این بپردازیم که در نینتندو دایرکت سپتامبر 2022 چه گذشت.

برخلاف برخی از ناشران بزرگ دیگر که هر سال یک رویداد بزرگ برگزار می‌کنند، نینتندو ترجیح می‌دهد مخاطبان خود را از طریق چندین رویداد زنده در طول سال در جریان برنامه‌های خود قرار دهد. سپتامبر 2022 یکی از آن استریم‌های زنده را به نمایش گذاشت، و جالب این‌که Nintendo Direct درست یک روز قبل از برگزاری آن پس از هفته‌ها گمانه‌زنی تایید شد. با شروع شدن این رویداد، بزرگترین انتظارات طرفداران، معرفی پورت‌های شایعه شده برخی از عناوین کلاسیک نینتندو، به ویژه از فرانچایز The Legend of Zelda و Metroid بودند. خواسته بلندپروازانه‌تر از سوی بسیاری، بدون هیچ جای تعجبی، جزئیات بیشتر در مورد دنباله‌ای بود که مدت‌ها طرفداران در انتظار آن هستند، یعنی Breath of the Wild 2 که قرار است در سال 2023 منتشر شود.

هنگامی که Nintendo Direct در ماه سپتامبر معرفی شد، غول ژاپنی وعده داد که شاهد «40 دقیقه نمایش و اطلاعات بیشتر با تمرکز روی بازی‌های Nintendo Switch که در زمستان عرضه می‌شوند خواهیم بود» و دقیقاً همان را ارائه کرد. این نمایشگاه تحت سلطه JRPGها و همچنین تعداد زیادی از بازسازی‌ها، ریمسترها و پورت‌هایی بود که در سال‌های 2022 و 2023 به نینتندو سوییچ خواهند آمد. اما به‌ویژه جای خالی پورت‌های Metroid Prime ،The Wind Waker و Twilight Princess که شایعه شده بودند، به شدت حس می‌شد. نینتندو دایرکت همچنین نگاهی کوتاه به Mario + Rabbids Sparks of Hope و Just Dance 2023 داشت. عناوینی که قبلاً در Ubisoft Forward 2022 نمایش جدید دریافت کرده بودند.

نوشتار مرتبط:  هر آنچه که باید درباره‌ی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom بدانید 

نینتندو دایرکت سپتامبر 2022 بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

با اینکه بازسازی‌های The Wind Waker و Twilight Princess در طول نمایش ظاهر نشدند، اما طرفداران Zelda هنوز چیزی برای راضی نگه داشتن خود در اختیار داشتند. کلیپ پایانی این رویداد در واقع تریلر جدیدی برای دنباله Breath of the Wild در سال 2017 و همچنین مشخص شدن نام بازی مورد انتظار تحت عنوان: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom بود. تنها عنصر جدید گیم پلی که فاش شد یک ویژگی جدید پیمایش است، یک گلایدر قابل سوار شدن بزرگ برای Link. با این حال، مهم‌ترین چیز این است که بازی در نهایت تاریخ عرضه پیدا کرد. 12 می 2023 برابر با ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.

نوشتار مرتبط:  معرفی بزرگان: شیگرو میاموتو، پدربزرگ بازی‌های ویدیویی 

نینتندو دایرکت سپتامبر 2022 بازی Pikmin 4

Pikmin 4

شیگرو میاموتو، اسطوره نینتندو، در طول این رویداد با بخشی اختصاص داده شده به Pikmin ظاهر شد. میاموتو برای اولین بار بازی موبایل Pikmin Bloom را تبلیغ کرد، یک بازی مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) و GPS از استودیوی Niantic، عنوانی که شبیه به بازی دیگر این تیم، یعنی Pokemon GO خواهد بود. اما خبر مهمتری که او آورد، رونمایی رسمی از Pikmin 4 بود. عنوانی که برای عرضه در سال 2023 برنامه‌ریزی شده است. این اولین بازی اصلی این سری از سال 2013 خواهد بود. این تیزر تنها چند ثانیه طول کشید، اما میاموتو گزینه جدید دوربین با دید پایین و کنترل‌های ساده شده را تأیید کرد. با توجه به این ویژگی‌ها کنترل و تجربه این بازی تاکتیکال در دسترس‌تر خواهد بود.

نوشتار مرتبط:  25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید 

نینتندو دایرکت سپتامبر 2022 بازی Fire Emblem Engage

Fire Emblem Engage

جدیدترین قسمت در سری استراتژی JRPG Fire Emblem برای عرضه در 20 ژانویه 2023 برابر با ۳۰ دی ماه معرفی و تایید شد. Fire Emblem Engage داستان قهرمان جدیدی تحت عنوان Alear را دنبال می‌کند که در شروع بازی از خوابی هزار ساله بیدار می‌شود. به نظر می‌رسد بازی برخی از مکانیک‌های جدید Fire Emblem: Three Houses مانند مدیریت شهر و ایجاد روابط را حفظ خواهد کرد.

نوشتار مرتبط:  بهترین موسیقی بازی‌ها در طول تاریخ 

نینتندو دایرکت سپتامبر 2022 بازی Octopath Traveler 2

Octopath Traveler 2

نسخه دوم در سری Octopath Traveler برای عرضه در تاریخ 24 فوریه 2023 برابر با ۵ اسفند ماه تایید شد. این بازی با ورود به یک دوره تازه، ۸ قهرمان جدید را در دنیای Solistia خواهد داشت. Octopath Traveler 2 همچنین ویژگی‌های جدیدی را به همراه خواهد داشت، از جمله مسیرهای مختلف برای شخصیت‌ها بر اساس چرخه شب و روز، داستان منشعب و شخصیت‌های عمیق.

نوشتار مرتبط:  تماشا کنید: آخرین اطلاعات و تاریخ عرضه‌ی Bayonetta 3 

نینتندو دایرکت سپتامبر 2022 بازی Bayonetta 3

Bayonetta 3

بایونتا 3 که اولین ورودی این سری از سال 2014 است، داستان ساحره مشهور را دنبال می‌کند که در داستانی جدید با سلاح‌های زیستی ساخت دست بشر روبرو می‌شود. تریلر نمایش داده شده در جریان نینتندو دایرکت همچنین شخصیت‌های دیگری را نیز به نمایش گذاشت: لوکا، جین و ویولا. Bayonetta 3 در تاریخ 28 اکتبر برابر با ۶ آبان ماه به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های چندنفره‌ی co-op برای تجربه‌ با خانواده و دوستان 

نینتندو دایرکت سپتامبر 2022 بازی Fae Farm

Fae Farm

عنوانی جدید در ژانری که مدام در حال رشد است، شبیه ساز مزرعه Fae Farm در بهار 2023 به عنوان یک بازی انحصاری سوییچ وارد بازار می‌شود. بازی یک فضاسازی جادویی را در این ژانر ارائه می‌دهد که شامل جادوها، فضای فانتزی آزوریا و دشمنان اساطیری می‌شود. همچنین از حداکثر ۴ بازیکن به صورت Co-op، چه محلی و چه آنلاین پشتیبانی می‌کند.

نوشتار مرتبط:  Tales of Arise در برابر Final Fantasy 13؛ کدام برتر است؟ 

نینتندو دایرکت سپتامبر 2022 بازی Theatrhythm Final Bar Line

Theatrhythm Final Bar Line

بازی Theatrhythm Final Bar Line جدیدترین قسمت از سری بازی‌های ریتمیک فاینال فانتزی است که در ۱۶ فوریه ۲۰۲۳ برابر با ۲۷ بهمن ماه برای سوییچ عرضه می‌شود. این بازی شامل آهنگ‌هایی از سری Final Fantasy، با محتوای پس از عرضه شامل موسیقی از سری SaGa و Nier ،Octopath Traveller، و Live A Live است. همچنین بازی دارای حالت ۲ نفره محلی و بازی رقابتی آنلاین با حداکثر ۴ بازیکن است.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Atelier Mysterious Trilogy Deluxe Pack 

نینتندو دایرکت سپتامبر 2022 بازی Atelier Ryza 3: Alchemist of the End and the Secret Key

Atelier Ryza 3: Alchemist of the End and the Secret Key

بازی Atelier Ryza 3: Alchemist of the End and the Secret، قسمت بعدی مجموعه JRPG Atelier در تاریخ 24 فوریه 2023 برابر با ۵ اسفند ماه به سوییچ می‌آید. بازی جدیدترین ماجراجویی Ryza و حداکثر 11 همراه را در حالی که جزایری را در سراسر دریاها کشف می‌کنند، دنبال می‌کند.

نوشتار مرتبط:  6 وکیل نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی 

نینتندو دایرکت سپتامبر 2022 بازی Master Detective Archives: RainCode

Master Detective Archives: RainCode

بازی جدید از توسعه دهندگان Danganronpa تحت عنوان Archives Master Detective: RainCode معرفی شد. این بازی ساختاری مشابه Danganronpa خواهد داشت، یک ماجراجویی پر رمز و راز نقش‌آفرینی که داستان کارآگاهی کارآموز به نام یوما و همراه شبح‌وارش Shinigami را تعریف می‌کند. Master Detective Archives: RainCode در بهار 2023 برای سوییچ عرضه خواهد شد.

نوشتار مرتبط:  تاریخ عرضه‌ی بازی‌های PS5, Xbox Series X, PC, Switch و سایر کنسول‌ها 

بازی Harvestella

Harvestella

بازی Harvestella با ترکیب عناصر اکشن JRPG و شبیه‌ساز کشاورزی، در تاریخ 4 نوامبر برابر با ۱۳ آبان به سوییچ می‌آید. این بازی به عنوان ترکیب فاینال فانتزی و Stardew Valley توصیف شده است. ترکیبی از نبرد پر زرق و برق علیه دشمنان تهدید کننده جهان با عناصر آرام‌تر مدیریت مزرعه. دمویی از بازی نیز درست پس از نینتندو دایرکت در دسترس قرار گرفت که اطلاعات ذخیره شده پیشروی و save شما را به بازی نهایی منتقل می‌کند.

نوشتار مرتبط:  آموزش تنظیم DNS روی Nintendo Switch 

بازی Endless Dungeon

Endless Dungeon

بازی Endless Dungeon دنباله بازی Dungeon of the Endless عرضه شده در سال 2014 است. این بازی Roguelite عناصر شوترهای ۲ آنالوگی و دفاع از قلعه را با هم ترکیب می‌کند. بازی دارای ۳ شخصیت اصلی خواهد بود و مراحل آن توسط هوش مصنوعی و به صورت تصادفی طراحی می‌شوند. Endless Dungeon همچنین حداکثر تا ۳ نفر را پشتیبانی می‌کند.

نوشتار مرتبط:  11 بازی تاثیرگذار سبک شوتر اول شخص 

بازی GoldenEye 007

بازی‌های نینتندو 64 که به سرویس سوییچ آنلاین می‌آیند

نینتندو از مشترکین Nintendo Switch Online + Expansion Pack با عناوین کلاسیکی که به این سرویس اشتراکی اضافه می‌شوند، استقبال کرد. امسال Pilotwings 64 ،Mario Party و Mario Party 2 عرضه می‌شوند، در حالی که 2023 میزبان Mario Party 3 ،Pokemon Stadium ،Pokemon Stadium 2 ،1080 Snowboarding و Excitebike 64 خواهد بود. در نهایت، GoldenEye 007 شوتر اول شخص افسانه‌ای در تاریخ نامشخصی به این سرویس اشتراکی اضافه می‌شود و بخش چند نفره آنلاین نیز به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ اضافه خواهد شد.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های پیشنهادی برای تجربه در سال 1401 

بازی Kirby's Return to Dreamland Deluxe

بازسازی‌ها و ریمسترهای معرفی شده

برای کسانی که به دنبال راهی جدید برای لذت بردن از برخی بازی‌های قدیمی هستند، نینتندو دایرکت سپتامبر 2022 جزئیاتی را در مورد لیست طولانی بازسازی‌ها و ریمسترهایی که در راه عرضه برای سوییچ هستند را ارائه کرد.

  • Kirby’s Return to Dreamland Deluxe که دارای مینی گیم‌های جدید است
  • Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion با موسیقی متن جدید، مدل‌های جدید برای همه عناصر و صداگذاری کامل
  • Life is Strange: Arcadia Bay Collection که شامل کل مجموعه Life is Strange است.
  • Romancing SaGa – Minstrel Song Remastered
  • Story of Seasons: A Wonderful Life
  • بازسازی Front Mission 1 و 2 برای سال جاری و Front Mission 3 برای سال آینده میلادی
  • Rune Factory 3 Special؛ یک قسمت جدید نیز تایید شد که در حال توسعه است.
  • Tales of Symphonia Remastered

نوشتار مرتبط:  8 شباهت بین Resident Evil 4 و Resident Evil Village 

بازی Resident Evil Village

پورت‌هایی که به نینتندو سوییچ می‌آیند

در کنار بازی‌های جدیدی که در نینتندو دایرکت سپتامبر 2022 معرفی شدند، تعداد زیادی از پورت‌های بازی‌های موجود نیز برای سوییچ تأئید شدند.

  • It Takes Two
  • Fatal Frame: Mask of the Lunar Eclipse
  • Fitness Boxing Fist of the North Star
  • SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake
  • Ib
  • Tunic
  • Oddballers
  • Various Daylife
  • Resident Evil Village
  • Resident Evil 7 Biohazard
  • Resident Evil 2
  • Resident Evil 3
  • Sifu
  • Factorio
  • Radiant Silvergun

نوشتار مرتبط:  10 بازی فوق‌العاده که دنباله‌ای دریافت نخواهند کرد 

بازی Splatoon 3

DLC و بسته‌های گسترش دهنده‌ معرفی شده

این فقط بازی‌های کامل نیستند که در جریان نینتندو دایرکت سپتامبر 2022 به نمایش درآمدند، زیرا DLC و برنامه پشتیبانی از برخی عناوین بزرگ نیز مورد بحث قرار گرفتند. Xenoblade Chronicles 3 موج دوم DLC خود را در 13 اکتبر برابر با ۲۱ مهر ماه دریافت خواهد کرد. این بسته گسترش دهنده‌ دارای یک قهرمان مکانیکی جدید، Ino، و یک مأموریت ویژه برای باز کردن قفل او خواهد بود. همچنین شامل challenge battle جدید، تجهیزات و موارد دیگر است.

بازی Splatoon 3 اولین Splatfest خود را برگزار می‌کند، رویدادی درون‌بازی که از 23 تا 25 سپتامبر (یک تا ۳ مهر ماه) برگزار می‌شود. تم رویداد این است که «چه چیزی را با خود به یک جزیره متروک می‌آوری؟» نینتندو همچنین قول داده که به‌روزرسانی‌های رایگان بیشتری در آینده برای بازی ارائه شوند.

بازی Nintendo Switch Sports نیز به‌روزرسانی رایگان دریافت می‌کند. این به روز رسانی تجربه گلف را چه به صورت محلی و چه آنلاین، به بازی خواهد آورد. بازی آنلاین شامل حالت حذفی ۸ نفره به نام Survival Golf خواهد بود. در ابتدا انتظار می‌رفت این به روز رسانی برای عرضه پاییز برنامه ریزی شده باشد اما اکنون تا فصل تعطیلات سال نو میلادی عقب افتاده است.

در همین حال، Mario Kart 8 Deluxe سومین موج از ۶ DLC برنامه ریزی شده خود را در سال جاری دریافت می‌کند. دو مسیری که در جریان نینتندو دایرکت معرفی شدند عبارتند از Merry Mountain از Mario Kart Tour و Peach Gardens از Mario Kart DS. جا دارد اشاره کنیم که Booster Course Pass که شامل هر ۶ موج دی ال سی است را می‌توان جداگانه خریداری کرد. اما این دی ال سی‌ها برای مشترکین Nintendo Switch Online + Expansion Pack رایگان خواهند بود.

سرانجام، Mario Strikers: Battle League دومین بسته گسترش دهنده‌ رایگان خود را در اواخر سپتامبر دریافت می‌کند. به‌روزرسانی جدید شخصیت‌های قابل بازی Pauline و Diddy Kong را به همراه تجهیزات بیشتر و یک استادیوم جدید به بازی اضافه می‌کند.

این بود نینتندو دایرکت سپتامبر 2022، نظر شما در خصوص این مراسم چیست؟ نمایش را دوست داشتید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها