6 وکیل نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی

6 وکیل نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی

بازی‌های زیادی را پیدا نخواهید کرد که به طور ویژه روی موضوعاتی همچون قانون، حقوق و دادرسی تمرکز کرده باشند. با این حال وکيل‌های نمادینی را داریم که در بهترین فرانچایزهای هنرصنعت حضور یافته‌اند. در ادامه با ساویس‌گیم همراه شوید تا شما را با 6 وکیل نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی آشنا کنیم.

وکالت احتمالاً آرزوی افراد زیادی باشد. اما این موضوع لزوماً ربطی به بازی‌های ویدیویی ندارد. چرا که پیاده‌سازی آن کار دشواری است و جذابیت بخشیدن به آن دشوارتر. بازی‌های ویدیویی تنوع بی حد و مرزی دارند. شما می‌توانید در یک بازی دزد دریایی باشید، در دیگری یک فضانورد و در عنوانی دیگر یک ابرقهرمان. ولی آیا کسی هست که رویای تجربه‌ی وکالت را در بازی‌های ویدیویی داشته باشد؟

خب چرا که نه. سلیقه‌ها با هم متفاوتند. شاید وکلا قدرت‌های فرابشری نداشته باشند ولی بدون شک خیلی جذاب به نظر می‌رسند. بازی‌های زیادی نیستند که روی موضوعاتی همچون قانون و وکالت تمرکز داشته باشند، ولی با این حال ما شاهد حضور افتخاری وکلا در عناوین گوناگون بوده‌ایم. ما در این فهرست بهترین‌ها را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

نوشتار مرتبط:  ترتيب تماشای فیلم‌های سینمایی مارول 

Daredevil بی باک

6. Daredevil

شاید Daredevil حضور پر رنگی در بازی‌های ویدیویی نداشته باشد. در حقیقت تنها عنوانی که او به عنوان شخصیت اصلی در آن ظاهر شده است Daredevil برای Game Boy Advance بوده است. که البته آن هم عنوانی سفارشی-اقتباسی از فیلمی به همین نام است. نه فیلمی که بن افلک در آن ایفای نقش کرده و نه بازی هيچکدام خیلی روی پس‌زمینه‌ی وکالت این شخصیت مانور نداده‌اند. همچنین شخصیت‌های شرور اصلی Daredevil نیز در این عناوین غایب بوده‌اند. از بد ماجرا حتی عناوینی که وی در آن‌ها به عنوان شخصیت مهمان ظاهر شده هم روی بخش وکالت ماجرا تمرکز ویژه‌ای نکرده‌اند.

به عنوان مثال Marvel Ultimate Alliance 3 میدان نبرد را ول نمی‌کند که به صحن دادگاه بپردازد. با تمام این‌ها Daredevil شایستگی حضور در این فهرست را داشت. از شما چه پنهان کمبود وکیل در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی نیز مزید بر علت بود. خلاصه این‌که Daredevil ارزش این را دارد که یک بازی اختصاصی دریافت کند. سازندگان می‌توانند گیم پلی را 2 بخش کنند. بخشی را به وکالت اختصاص دهند و بخشی را به کارهای دیگر. ایده‌ی خوبی است؟

نوشتار مرتبط:  10 فیلم اقتباسی برتر از بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ 

Harvey Birdman هاروی پرنده

5. Harvey Birdman

هاروی پرنده یک شخصیت ترکیبی هجوآمیز است. Birdman هم مثل Daredevil یک ابرقهرمان است. او قدرت‌های خود را از خورشید گرفته است. اوایل 2000 میلادی شبکه‌ی Adult Swim تصمیم گرفت آی‌پی قدیمی Birdman را احیا کند. این بازآفرینی Birdman را به عنوان وکیل دیگر شخصیت‌های ترکیبی همچون Fred Flintstone و یوگی خرسه قرار می‌داد.

این نمایش تلویزیونی یک کمدی بامزه با محوریت جوک و لطیفه بود که چند پرونده‌ی جالب را هم نیز ارائه می‌داد. پس از موفقیت Phoenix Wright کپکام تصميم گرفت تا Harvey Birdman را وارد دنیای بازی‌ها کند. گیم پلی مشابه آثار Phoenix Wright بود. با این تفاوت که فوق‌العاده بامزه‌تر و مفرح‌تر بود. تجربه‌ی کوتاهی بود. ولی از آن به نیکی یاد می‌شود. با این حال ما شاهد هیچ دنباله‌ای برای آن نبودیم.

نوشتار مرتبط:  10 تفاوت عمده‌ی Persona 5 Strikers با Persona 5 و Royal 

6 وکیل نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی Sae Niijima پرسونا 5

4. Sae Niijima

یکی از شخصیت‌های ضدقهرمان بازی پرسونا 5 همین Sae Niijima بود. او در ابتدای بازی از شخصیت تحت هدایت بازی‌باز بازجویی می‌کند. او می‌خواهد بداند که هدف Phantom Thieves از کارهایی که انجام می‌دهند چیست. این شیوه‌ی روایت برای یک بازی نقش‌آفرینی فوق‌العاده است.

جا دارد اشاره کنیم که Sae Niijima خیلی به کارهای وکالت در بازی نمی‌پردازد. در ادامه‌ی بازی شاهد پیچش شخصیتی او نیز هستیم. قرار نیست در این مقاله چیزی را افشا کنیم ولی این شخصیت شما را شگفت‌زده خواهد کرد. شاید خیلی او را مشغول فعالیت در حوزه‌ی حقوقی نیابیم ولی طرفداران مجموعه او را به عنوان یکی از شخصیت‌های ace attorney می‌بینند.

نوشتار مرتبط:  کار ایکس باکس با خرید استودیو تمام نشده است 

Makoto Naegi Danganronpa

3. Makoto Naegi

ماکوتو یکی از شخصیت‌های مجموعه‌ی Danganronpa است. بازی در حالی شروع می‌شود که Makoto Naegi و دیگر همکلاسی‌ها بی‌هوش می‌شوند. آن‌ها در حالی بیدار می‌شوند که حافظه‌ی خود را از دست داده‌اند. هیچ کس دوران مدرسه‌اش را به خاطر نمی‌آورد. جز این‌که هر کسی در زمینه‌ی خودش مطرح است. به عنوان مثال Makoto خیلی خوش شانس است. همچنین همه باید سعی کنند به دستور یک خرس رباتیک یکدیگر را به قتل برسانند.

بازی‌باز کار را با Makoto جلو می‌برد. او باید سرنخ‌های صحنه‌های قتل را جمع‌آوری کند. در ادامه باید آن سرنخ‌ها را استفاده کند تا گناهکار یا بی‌گناه بودن افراد را اثبات کند. شما در این بازی به صورت غیررسمی و هم‌زمان نقش کارآگاه و وکیل را ایفا می‌کنید. به نوعی این بازی نسخه‌ی سنگین و خشن فرمول طلایی Phoenix Wright است. این توضیحات ارائه شده در خصوص بازی نخست مجموعه است. سایر شماره‌ها نیز پیچش کافی را ارائه می‌دهند و حس منحصر به فردی ارائه می‌دهند.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Judgment 

6 وکیل نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی Takayuki Yagami بازی جاجمنت

2. Takayuki Yagami

تاکایوکی شخصیت اصلی دنباله‌ی فرعی یاکوزا یعنی جاجمنت است. شباهت‌های این بازی با یاکوزا فراوان است. با این حال تفاوت‌هایی در گیم پلی به چشم می‌خورند. یاگامی یک وکیل است که از کار خود کناره‌گیری کرده و به یک کارآگاه خصوصی تبدیل شده است.

یاگامی خیلی به کارهای حقوقی و وکالت نمی‌پردازد ولی یک وکیل رسمی است. او حتی نشان وکالت را نیز دارد و از آن در طول بازی استفاده می‌کند. همچنین ما شاهد صحنه‌هایی هستیم که در دادگاه جریان دارند. در نهایت نیز شاهد رستگار شدن شخصیت اصلی بازی هستیم. تجربه‌ی این شاهکار را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید 

6 وکیل نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی Phoenix Wright بازی The Great Ace Attorney Chronicles

1. Phoenix Wright

رسیدیم به رتبه‌ی نخست فهرست 6 وکیل نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی؛ نه شخصیت Phoenix Wright و نه فرانچایز با سابقه‌ی او نیازی به معرفی ندارند. البته در اصل نام اصلی این فرانچایز Ace Attorney است. جدیدترین نسخه‌ی این فرانچایز نیز The Great Ace Attorney Chronicles می‌باشد که در عصر بخار و انقلاب صنعتی لندن جریان دارد. به نوعی اشاراتی هم به شرلوک هلمز در این بازی می‌شود.

فرقی نمی‌کند که فرانچایز Ace Attorney میزبان چه تعداد وکیل باشد. Phoenix Wright همیشه محبوب‌ترین آن‌هاست. وقتی این مجموعه پا به عرصه‌ی وجود گذاشت، خیلی‌ها اهمیتی به آن نمی‌دادند. یک بازی که درباره‌ی وکالت است و در صحن دادگاه جریان دارد؟ به نظر خسته‌کننده می‌آمد. اما اصلاً چنین نبود. این مجموعه فوق‌العاده لذت‌بخش است. امید می‌رود نسخه‌ی جدید آن در آینده‌ی نزدیک عرضه شود و افراد بیش‌تری با ارزش‌های آن آشنا شوند.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ فهرست 6 وکیل نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ شخصیت مهمی را از قلم انداخته‌ایم؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها