God of War Ragnarok؛ افسانه‌های نورس در خصوص Tyr چه می‌گویند

God of War Ragnarok؛ افسانه‌های نورس در خصوص Tyr چه می‌گویند

استودیوی سانتامونیکا PlayStation Showcase 2021 را با یک نمایش آتشین به اتمام رساند. بازی مورد انتظار God of War Ragnarok با یک تریلر تماشایی انتظارات را به سقف چسباند و سؤالات زیادی در ذهن طرفداران ایجاد کرد. همچنین مشخص شد که این بازی پایان‌بخش ماجراهای کریتوس و افسانه‌های نورس خواهد بود. و در نهایت اعلام شد که خدای جنگ جدید سال 2022 عرضه خواهد شد.

با توجه به تریلر God of War Ragnarok مشخص شد Tyr که به عنوان خدای جنگ در افسانه‌های نورس شناخته می‌شود، نقش مهمی را در بازی ايفا می‌کند. این ایفای نقش هم به صورت فیزیکی خواهد بود و هم به صورت تأثیرگذاری عمیق بر داستان و روایت. در ادامه تمام منابع را شخم زده‌ایم تا اطلاعات مهم در خصوص Tyr را ارائه دهیم. با ساویس‌گیم همراه باشید.

نوشتار مرتبط: سامورائی طوفان به پا کرد؛ تحلیل PlayStation Showcase 2021

God of War Ragnarok؛ افسانه‌های نورس در خصوص Tyr چه می‌گویند

جایگاه Tyr در افسانه‌های نورس

در افسانه‌های نورس Tyr غالباً به عنوان خدای جنگ معرفی شده است. با این حال وظایف او از این فراتر است و Tyr نگاهبان قانون، نظم و عدالت نیز می‌باشد. هم‌چنین Tyr به دلیری و درستکاری معروف است. سانتامونیکا نیز همین پیش‌زمینه را در خصوص خدای جنگ نورس به کار برده است. ما در God of War 2018 نیز شاهد یک دیالوگ بودیم که Tyr را فردی محترم و دانا توصیف می‌کرد.

به مانند اکثر افسانه‌های نورس، یونان و سایر نقاط خاندان Tyr و ارتباط آن به تاج و تخت نورس مشخص نیست. برخی به این موضوع اشاره می‌کنند که وی فرزند Odin است. ظاهراً سانتامونیکا نیز همین پیش‌فرض را پیاده‌سازی کرده است.

البته برخی منابع دیگر نیز می‌گویند که Odin پدر واقعی Tyr نیست و پدرخوانده‌ی اوست. البته که اودین در سایر رسانه‌ها به عنوان شخصی بی باک ترسیم شده است که ابائی از زیر پر و بال گرفتن فرزندان دشمنان خود ندارد. بنابراین بعید نیست که Tyr فرزندخواند‌ه‌ی اودین باشد.

با توجه به ظاهر Tyr در تریلر God of War Ragnarok به نظر می‌رسد که سانتامونیکا شخصیت او را بر اساس منابع مختلف طراحی کرده است. سانتامونیکا Tyr را شخصیتی صلح‌جو ترسیم کرده است تا حدی که نسبت به نسل کشی Giantها در Jotunheim اعتراض می‌کند و اودین او را زندانی می‌کند و به همه می‌گوید که او به خاطر سرکشی کشته شده است.

با این حال در افسانه‌های نورس به سرکشی Tyr اشاره نشده است. اتفاقاً برعکس او را فدایی عبادتگاه خدایان ترسیم کرده‌اند.

نوشتار مرتبط: خداحافظی همیشگی با Atreus در God of War Ragnarok

God of War Ragnarok؛ افسانه‌های نورس در خصوص Tyr چه می‌گویند

سرنوشت Tyr در افسانه‌های نورس

چیزی که مشخص است نسخه‌ی Tyr سانتامونیکا با افسانه‌های نورس تفاوت دارد. البته این ایراد بزرگی نیست، احتمالاً آن‌ها می‌خواهند برداشت خودشان از این شخصیت را به تصویر بکشند. با این حال بعید است که پس‌زمینه‌ی اصلی و سرنوشت حتمی Tyr را تغییر دهند.

برداشت اول از Tyr او را شخصی تعریف می‌کند که گرگ غول‌آسا Fenrir را اسیر می‌کند. او در اقدامی شجاعانه وقتی که متوجه می‌شود این موجود قصد جان اودین را کرده است، با فدا کردن دست راست خود گرگ خونخوار را زندانی می‌کند.

نکته‌ی جالب اینجاست که به نقل از Mimir این رویداد اتفاق افتاده است. در حالی که ما در تریلر Tyr را صحیح و سالم دیدیم. ناگفته نماند که Fenrir زاده‌ی لوکی و Angrboda می‌باشد. احتمالاً در God of War Ragnarok این موضوع با قضيه‌ی سفر در زمان توجیه خواهد شد.

God of War Ragnarok؛ افسانه‌های نورس در خصوص Tyr چه می‌گویند

برداشت دوم از شخصیت Tyr در افسانه‌های نورس او را به عنوان مدافع آزگارد ترسیم می‌کند. او در نبردی جانانه با گرگ غول‌آسا Garmr جان می‌سپارد و گرگ خونخوار را نیز به هلاکت می‌رساند. این موضوع داستان کریتوس و Atreus را اندکی پیچیده می‌کند. اینجاست که باید آن دیوارنگاره در پایان God of War 2018 را به خاطر آورید.

همان‌طور که گفتیم سانتامونیکا برداشت دیگری از Tyr را در تریلر به تصویر کشیده است. بعید است که این Tyr سرکش به کمک همنوعان خود برود و نجات اودین ارزشی برای او داشته باشد. مگر این‌که حضور کریتوس اوضاع را تغییر دهد. هر چه نباشد او قاتل برادر (Baldur) و برادر زاده‌های (پسران ثور) اوست.

نوشتار مرتبط: ترتیب زمانی تجربه‌ی عناوین God of War

God of War Ragnarok؛ افسانه‌های نورس در خصوص Tyr چه می‌گویند

Tyr رهنورد اسطوره‌ای

برخلافِ دیگر خدایان نورس، Tyr محدود به اسکاندیناوی نیست و طبق افسانه‌ها به دیگر قلمروها نیز رخنه کرده است و پادشاهی خود را بسط داده است. برخی بر این باور هستند که او جایگاهی همچون زئوس و اودین دارد. از همین روست که یکی از ایام هفته یعنی Tuesday برگفته از نام Tyr است.

خدای جنگ افسانه‌های نورس شباهت‌های زیادی به خدای جنگ لاتین یعنی Mars دارد. برخی بر این باورند که پس از Ragnarok او جان سالم به در برده است و افسانه‌ی Mars در امتداد داستان Tyr است. این روش بی شباهت به نقل مکان کریتوس از یونان باستان به سرزمین‌های نورس نیست!

God of War Ragnarok؛ افسانه‌های نورس در خصوص Tyr چه می‌گویند

با توجه به این توضیحات پایان‌بندی God of War Ragnarok می‌تواند خیلی جذاب باشد. چه بسا Tyr کلید سفر به قلمروی دیگر خدایان افسانه‌ای باشد.

بازی God of War Ragnarok هم‌اکنون در حال توسعه برای PS5 و PS4 می‌باشد.

نظر شما چیست دوستان؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها