خداحافظی همیشگی با Atreus در God of War Ragnarok

خداحافظی همیشگی با Atreus در God of War Ragnarok

دقیقاََ پس از پایان‌بندی God of War 2018 بود که طرفداران تصور کردند احتمالاً God of War Ragnarok صرفاً به مرگ خدایان نورس محدود نشود. خیلی‌ها تصور می‌کردند Ragnarok آخرین رخ‌نمایی کریتوس خواهد بود. البته که پایان‌بندی مشکوک خدای جنگ 2018 نیز بر این مهم صحه می‌گذاشت.

با این‌که خیلی‌ها مرگ کریتوس را در God of War Ragnarok به سوگ نشسته‌اند ولی دلایل زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند داستان طور دیگری رقم خواهد خورد. Ragnarok آخرین حضور کریتوس در مجموعه نخواهد بود، بلکه نوبت خداحافظی همیشگی با پسرش یعنی Atreus فرا رسیده است. دوستان این شما و این دلایل احتمالی مرگ Atreus در God of War Ragnarok.

نوشتار مرتبط: ترتیب زمانی تجربه‌ی عناوین God of War

خداحافظی همیشگی با Atreus در God of War Ragnarok

مرگ در God of War Ragnarok

باور به مرگ کریتوس در Ragnarok از کجا نشأت گرفته است؟ از دیوار نگاره‌ای که در پایان بازی قبلی دیدیم. وقتی کریتوس و Atreus به Jotunheim رسیدند شاهد یک دیوار نوشته‌ای بودند که وقایع آخرالزمان را به تصویر کشیده و پیش‌بینی کرده بود.

وقتی Atreus اسم دیگر خود که لوکی است را فهمید، معبد را ترک کرد. آن‌جا بود که کریتوس قطعه‌ی آخر دیوار نگاره را نظاره کرد، قطعه‌ای که با تکه‌ای پارچه پنهان شده بود. تصویر شوکه کننده بود، به نظر می‌رسید که Atreus جنازه‌‌ای را در آغوش گرفته است. جنازه‌‌ای که شباهت زیادی به کریتوس داشت. 3 نشان مرموز هم در کنار تصویر حضور داشتند که ترجمه‌ی آن‌ها می‌شود: پدر، خیانت و سوگواری.

خداحافظی همیشگی با Atreus در God of War Ragnarok

طبیعتاً طرفداران به این نتیجه رسیدند که Atreus که اکنون به نام خدای نیرنگ نام‌گذاری شده است در بازی بعدی به پدرش یعنی کریتوس خیانت خواهد کرد و او را به قتل خواهد رساند. شواهد زیادی برای تأیید این موضوع وجود دارند. اما به نظر می‌رسد که این اقدام برای گول زدن طرفداران و به اصطلاح فرستادن آن‌ها پی نخود سیاه بوده است. برای شروع، جنازه‌ی مرموز در دیوار نگاره‌ی آخر شباهتی به کریتوس در دیوار نگاره‌های قبلی ندارد، او فاقد همان لباس‌ها و از همه مهم‌تر فاقد خالکوبی نمادین کریتوس است.

در نهایت این‌که کلمه‌ی خیانت در دیوار نگاره یک ترجمه‌ی دیگر هم دارد، نیرنگ! ممکن است منظور خود لوکی بوده باشد، چرا که او به عنوان خدای نیرنگ شناخته می‌شود. کلمه‌ی پدر نیز ممکن است اشاره به اودین داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید اودین در افسانه‌های نورس به All-Father شناخته می‌شود. حقیقت هر چه که باشد، دلایل زیادی وجود دارد که به هویت آن جنازه‌ی مرموز در دیوار نگاره شک کنیم.

نوشتار مرتبط: وقتی آتش خشم فوران می‌کند؛ رتبه‌بندی عناوین God of War

خداحافظی همیشگی با Atreus در God of War Ragnarok

سرنوشت لوکی

البته بعید به نظر می‌رسد، ولی ممکن است آن جنازه‌ی مرموز در واقع نسخه‌ی مسن‌تر خود Atreus باشد. در افسانه‌ای نورس لوکی پدر هیولاهایی هست که اودین و ثور را در Ragnarok می‌کشند. آن هیولاها به ترتیب فنریر و مار جهان خوار هستند. به عبارتی می‌شود گفت که لوکی پدر Ragnarok نیز هست. اگر خاطرتان باشد ما در بازی قبلی مار جهان خوار را ملاقات کردیم. او خطاب به Atreus که کودکی بیش نبود گفت خیلی آشنا به نظر می‌رسد. همچنین مار جهان خوار اعلام کرد که از آینده آمده است.

در ادامه میمیر توضیح می‌دهد که در Ragnarok ثور و مار جهان خوار با چنان حرارتی مبارزه می‌کنند که درخت زندگی متلاشی می‌شود و مار جهان خوار به دریاچه‌ی 9 قلمرو فرستاده می‌شود. به جایی که هنوز متولد نشده است. تریلر جدید God of War Ragnarok در PlayStation Showcase 2021 نشان داد که ما در این بازی شاهد حضور Angrboda خواهیم بود. او مادر هیولاهای آخرالزمان یعنی فنریر و مار جهان خوار است. نکته‌ی جالب اینجاست که Angrboda هم سن و سال Atreus بود و با توجه به ماجرای سفر در زمان که در بازی قبلی به آن اشاره شد، انتظار داستان فوق‌العاده جذابی را از این نسخه داریم.

با توجه به این‌که اعلام شد بازی God of War Ragnarok پایان‌بخش ماجراهای نورس خواهد بود، بنابراین باید شاهد چندین اتفاق در این نسخه باشیم. Atreus یا همان لوکی می‌بایست پدر شود تا شاهد تولد مار جهان خوار و فنریر باشیم. به عبارتی هم او و هم Angrboda باید بزرگ شوند. اما نکته اینجاست که زمستان Fimbulwinter که 3 سال به طول خواهد انجامید دقیقاََ در پایان بازی قبلی آغاز شد. بنابراین به طور طبیعی محال است Atreus و Angrboda به سن بزرگسالی برسند.

نوشتار مرتبط: 10 غولآخری که امیدواریم در خدای جنگ God of War: Ragnarok ببینیم

خداحافظی همیشگی با Atreus در God of War Ragnarok

خدای جنگ و سفر در زمان

سفر در زمان در بازی قبلی توسط مار جهان خوار به عنوان یک پیش‌زمینه‌ی داستانی مطرح شد. حال 2 احتمال وجود دارد. یک این‌که Atreus و Angrboda به گذشته سفر خواهند کرد تا فرصت کافی برای بزرگ شدن و به دنیا آوردن فنریر و مار جهان خوار داشته باشند. و یا این‌که آن قلمرویی که Angrboda در تریلر به آن اشاره کرد منطق زمانی متفاوتی خواهد داشت. به عبارتی گذر زمان در آن قلمرو متفاوت با سایر قلمروها خواهد بود.

ماجرا هر چه که باشد به نظر می‌رسد Atreus با دست‌کاری زمان به بزرگسالی خواهد رسید. طبق افسانه‌های نورس، لوکی در پایان Ragnarok خواهد مرد. سانتامونیکا هم می‌تواند به همین ترتیب از شر Atreus خلاص شود. اما به جای این‌که شاهد مرگ دلخراش فرزند نوجوان کریتوس باشیم احتمالاً شاهد مرگ نسخه‌ی بزرگسال او خواهیم بود.

خداحافظی همیشگی با Atreus در God of War Ragnarok

این می‌تواند یک پایان تلخ و شیرین برای ماجراهای کریتوس و Atreus باشد. کریتوس دست و پا می‌زد تا جلوی روبه‌رو شدن Atreus با سرنوشتش را بگیرد و این پایان خوبی بر این ماجرا خواهد بود. اگر جنازه‌ی مرموز در دیوار نگاره همان Atreus مسن‌تر باشد، ما می‌توانیم شاهد مرگ او باشیم در حالی که Atreus نوجوان هنوز زنده است. در ادامه هم می‌شود Atreus نوجوان را به گذشته فرستاد تا زندگی شاد و خرم خود را داشته باشد. این‌گونه در پایان God of War Ragnarok کریتوس دگرباره آماده می‌شود تا به ماجراجویی‌های جدید خود ادامه دهد و خدایان دروغین باستانی را از دم تیغ بگذراند.

این ایده‌ی داستانی تنها یکی از بی نهایت ایده‌هایی است که می‌شود در God of War Ragnarok پیاده‌سازی کرد. و این موضوع به لطف ماجرای سفر در زمان و قدرت نویسندگی بالای تیم سانتامونیکا می‌باشد. تنها موضوعی که باقی می‌ماند شیوه‌ی پیاده‌سازی ماجرای سفر در زمان یا دست‌کاری زمان در بازی می‌باشد. این موضوع به قدری جذاب خواهد بود که پلی استیشن به راحتی می‌تواند یک State of Play کامل را فقط به این موضوع اختصاص دهد. حتی فکر کردن به آن هم مو بر تن آدم سیخ می‌کند.

خداحافظی همیشگی با Atreus در God of War Ragnarok

بازی مورد انتظار God of War Ragnarok قرار است در سال 2022 برای PS4 و PS5 عرضه شود. انتظار شما از بازی چیست خوبان؟ این ایده‌ی داستانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها