بازیمقالات بازی

معرفی استودیوی بازیسازی inXile Entertainment | سازنده‌ی نقش‌آفرینی با اصالتی تبعیدی

استودیوی بازی‌سازی inXile Entertainment که در حال حاضر بخشی از Xbox Game Studios به شمار می‌آید، در سال ۲۰۰۲ توسط برایان فارگو، یکی از بنیان‌گذاران شرکت Interplay، تأسیس شد. این استودیو که در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد، تخصص ویژه‌ای در ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی دارد.

داستان شکل‌گیری inXile Entertainment جالب توجه است. برایان فارگو به همراه همکارش، متیو فیندلی، پس از ترک شرکت Interplay تصمیم به راه‌اندازی استودیوی بازی‌سازی خودشان گرفتند. آن‌ها در ابتدا نامی برای شرکت خود نداشتند و برای معرفی خود در نمایشگاه E3 از کارت‌های ویزیت با نامی جعلی استفاده کردند. روی این کارت‌ها، عنوان شغلی برایان فارگو «رهبر در تبعید» (Leader in exile) ذکر شده بود.

واژه «تبعید» (Exile) آن‌ها را به یاد حس و حالی که پس از ترک Interplay داشتند انداخت و همین موضوع جرقه‌ای برای انتخاب نام استودیویشان شد؛ آن‌ها نام «inXile» را که ترکیبی از کلمات «in» (به معنی «در») و «Exile» (به معنی «تبعید») است، برای استودیوی خود برگزیدند.

کاور بازی Wasteland 2

در طول فعالیت اولیه‌ی خود، inXile Entertainment علاوه بر ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی، روی عناوین دیگری مانند Fantastic Contraption و Line Rider نیز کار کرد که برای پلتفرم‌های فلش و iOS منتشر شدند.

اما نقطه عطف فعالیت این استودیو، عرضه‌ی بازی Wasteland 2 در سال ۲۰۱۴ بود. این بازی که دنباله‌ای بر عنوان Wasteland ساخته‌ی شرکت Interplay به شمار می‌رفت، با استفاده از پلتفرم کیک‌استارتر (Kickstarter) برای تأمین بودجه‌ی ساخت، توانست به موفقیتی چشمگیر دست یابد.

پس از موفقیت Wasteland 2، استودیوی inXile Entertainment با تکرار این روش برای تأمین بودجه، بازی Torment: Tides of Numenera را که جانشین معنوی بازی Planescape: Torment ساخته‌ی Interplay به شمار می‌رفت، توسعه داد.

سال ۲۰۱۸ نقطه‌ی عطفی دیگر برای inXile Entertainment بود. در این سال، شرکت مایکروسافت این استودیو را به همراه Obsidian Entertainment، استودیوی بازی‌سازی دیگری شناخته‌شده در حوزه‌ی بازی‌های نقش‌آفرینی، خریداری کرد. این اتفاق به گفته‌ی برایان فارگو، به inXile Entertainment کمک کرد تا بتواند بازی‌هایی با کیفیت نزدیک‌تر به عناوین AAA (پربودجه) تولید کند و در فضای رقابتی صنعت بازی‌های ویدیویی، عملکرد بهتری داشته باشد.

آخرین بازی عرضه‌شده‌ی inXile Entertainment، بازی Wasteland 3، در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. آن‌ها در حال حاضر مشغول توسعه‌ی بازی Clockwork Revolution برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های نسل جدید Xbox Series X/S هستند.

مرتبط: بازی بعدی استودیوی inXile نقش‌آفرینی اول شخص خواهد بود

کاور بازی Wasteland 3

در جدول زیر، می‌توانید لیستی از بازی‌های ساخته‌شده توسط inXile Entertainment را مشاهده کنید:

سال | عنوان | پلتفرم

  • ۲۰۰۴ – The Bard’s Tale: پلتفرم‌های مختلف
  • ۲۰۰۸ – Fantastic Contraption: فلش، iOS، Wii
  • ۲۰۰۸ – Line Rider 2: Unbound iOS، PC، نینتندو DS، Wii
  • ۲۰۱۱ – Hunted: The Demon’s Forge PC، پلی‌استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰
  • ۲۰۱۲ – Choplifter HD PC، Ouya، پلی‌استیشن نتورک، ایکس‌باکس لایو آرکید
  • ۲۰۱۴ – Wasteland 2: لینوکس، macOS، PC، نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان
  • ۲۰۱۷ – Torment: Tides of Numenera: لینوکس، macOS، PC، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان
  • ۲۰۱۷ – The Mage’s Tale PC
  • ۲۰۱۸ – The Bard’s Tale IV: Barrows Deep: لینوکس، macOS، PC، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان
  • ۲۰۲۰ – Wasteland Remastered PC، ایکس‌باکس وان
  • ۲۰۲۰ – Wasteland 3: لینوکس، macOS، PC، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان
  • ۲۰۲۰ – Frostpoint VR: Proving Grounds PC
  • TBA – Clockwork Revolution

inXile Entertainment: پیشگام بازی‌های نقش‌آفرینی مستقل

inXile Entertainment به عنوان یکی از پیشگامان صنعت بازی‌های نقش‌آفرینی مستقل، نقش مهمی در احیای این ژانر داشته است. این استودیو با استفاده از پتانسیل بالای پلتفرم‌های جمع‌سپاری مانند کیک‌استارتر، توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد و الهام‌بخش بسیاری از استودیوهای بازی‌سازی مستقل شد.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای inXile Entertainment، احیای سری بازی‌های Wasteland است. با موفقیت چشمگیر بازی Wasteland 2، این استودیو نشان داد که هنوز برای بازی‌های نقش‌آفرینی کلاسیک و جهان‌باز طرفداران بسیاری وجود دارد.

همچنین، بازی Torment: Tides of Numenera به عنوان جانشین معنوی بازی افسانه‌ای Planescape: Torment، توانست انتظارات طرفداران را برآورده کند و به یکی از موفق‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی این دهه تبدیل شود.

با خریداری شدن توسط مایکروسافت در سال ۲۰۱۸، inXile Entertainment به بخشی از خانواده بزرگ Xbox Game Studios تبدیل شد. این اتفاق به استودیو امکان داد تا با حمایت مالی و فنی قوی‌تر، به توسعه بازی‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر بپردازد.

مرتبط: بهترین بازی‌های گیم پس برای PC

کاور بازی Clockwork Revolution

در کنار موفقیت‌های تجاری، inXile Entertainment به عنوان یک استودیو با روحیه‌ی مستقل شناخته می‌شود. آن‌ها با استفاده از پلتفرم‌های جمع‌سپاری، ارتباط مستقیمی با طرفداران برقرار کرده و نظرات آن‌ها را در روند توسعه بازی‌ها لحاظ می‌کنند. این رویکرد باعث شده است تا بازی‌های inXile Entertainment حس نزدیکی بیشتری با بازیکنان داشته باشند.

با توجه به سابقه‌ی درخشان و تیم خلاق inXile Entertainment، انتظار می‌رود که این استودیو در آینده نیز به تولید بازی‌های نقش‌آفرینی با کیفیت بالا ادامه دهد و نقش مهمی در پیشرفت این ژانر ایفا کند.

سری مقالات معرفی استودیوهای بازیسازی بزرگ را در ساویس‌گیم بخوانید. همچنین مقالات بازی خواندنی ساویس‌گیم را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

0 0 رای ها
امتیاز بده:

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، سابقه‌ی نوشتن بیش از 3000 مطلب گیمینگ و نویسندگی در بزرگ‌ترین سایت‌های ایران. بازی‌های مورد علاقه: Metal Gear Solid 3، سری Devil May Cry، فرنچایز Yakuza: Like a Dragon و Gravity Rush. ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا