بررسی بازی Tekken 8

بررسی بازی Tekken 8 نقد و بررسی بازی تیکن 8 کازویا میشیما

تکن، سری بازی‌های مبارزه‌ای معروف، با قسمت هشتم خود یعنی Tekken 8 از راه رسیده است. این اولین عنوان از این فرنچایز است که روی دستگاه‌های نسل فعلی عرضه می‌شود. تیکن 8 با استفاده از موتور Unreal Engine ۵ ساخته شده که بزرگترین چالش برای سازندگان بوده است. بررسی بازی Tekken 8 را در ساویس‌گیم بخوانید.

مطلب مرتبط:  سیستم مورد نیاز بازی تیکن 8 Tekken 8 

در طول نسل‌ها، این سری به دلیل شخصیت‌های متمایز و نوآوری در سبک بازی که با دیگر بازی‌های مبارزه‌ای رقابت می‌کند، توانسته است بازیکنان زیادی را به سمت خود جذب کند. اما ارائه حالت‌های متنوع و جدید برای بازی بزرگ‌ترین مانع این سری بود و از طرفی داستان نقطه قوت آن بود، حال Bandai Namco با تیکن 8 توانسته است چندین راه‌حل برای ایجاد توازن پیدا کند. 

حالت داستانی در سری تکن TEKKEN با وجود عدم اهمیت آن در برخی از بازی‌های مبارزه‌ای دیگر، همیشه قوی بوده است. اما این بار سازندگان سه داستان مختلف را در قالب یک روایت منسجم در تکن 8 به ما ارائه داده‌اند. هنگام بازی کردن تیکن 8 Tekken 8، متوجه خواهید شد که شما یک داستان اصلی و یک داستان منحصر به فرد برای شخصیت‌های بازی را تجربه خواهید کرد. در قدم بعدی شما حالت Arcade Quest را نیز دارید که حال و هوای مختص به خود را دارد.

نکته خاصی که در تیکن 8 وجود دارد و با امتحان کردن حالت داستانی متوجه آن خواهید شد، این است که انتقال بین صحنه‌های سینمایی و گیم پلی به هیچ وجه محسوس نیست و این به دلیل قدرت موتور بازیسازی قدرتمند Unreal Engine ۵ است.

شخصیت های بازی تیکن 8 بررسی بازی Tekken 8

حال بیایید در مورد شخصیت ها، طراحی متمایز آن‌ها و حتی رئالیسم شگفت‌انگیز آن‌ها صحبت کنیم. به لطف موتور مورد استفاده، اکنون رگ‌های شخصیت‌ها و همچنین عضلات و اثرات ناشی از افتادن یا دریافت ضربات مانند پاره شدن لباس، کثیف شدن لباس یا حتی آسیب دیدگی صورت پس از قرار گرفتن در معرض کمبو را به وضوح خواهید دید. تعداد مبارزان بازی Tekken 8 هنگام عرضه ۳۲ نفر است که از تعداد مبارزان تیکن 7 در زمان راه اندازی بیشتر است. هر مبارز سبک و حرکات خاص خود را دارد و با تجربه‌ای جذاب، متنوع و دلچسب طرف خواهید بود.

سبک بازی در قسمت جدید از جهات مختلف با قسمت قبلی متفاوت است، زیرا بازیکن می‌تواند سه نوع کنترل روی حرکات رزمی اتخاذ کند که برخی از آن‌ها آسان، برخی متوسط ​​هستند و در نهایت تعدادی حرکات مشکل وجود دارد. توانایی‌های مختلفی وجود دارد که برای رسیدن به مرحله تسلط کامل بر آن‌ها باید تمرین کنید، به خصوص اگر بازیکن تازه کار هستید. ابتدا به حرکت Rage Art که ضربه مهلکی است می‌پردازیم، حرکتی که می‌تواند شما را از شرایط سخت نجات دهد؛ و زمانی فعال می‌شود که نوار سلامتی شما به ۲۵ درصد برسد. این ضربه فقط با یک بار فشار دادن دکمه R۲ اجرا می‌شود تا شخصیت شما چندین ضربه را پشت سر هم به سمت حریف روانه کند که به کاهش نوار سلامتی او می‌انجامد و شما را از شرایط سخت خارج می‌کند. هنگامی که می‌بینید نوار سلامتی شما قرمز و توسط شعله احاطه شده است، امکان استفاده از قابلیت مذکور را خواهید داشت.

حرکت دیگری که برای شرایط سخت تعبیه شده، حرکت هیت heat است که تنها با استفاده از دکمه R۱ فعال می‌شود. این حرکت برای دو منظور استفاده می‌شود، اول اینکه اگر نوار سلامتی شما کم است و می‌خواهید برای بازیابی قسمت کوچکی از آن وارد عمل شوید، می‌توانید در زمان مناسب از آن استفاده کنید تا بخشی از نوار سلامتی خود را بازیابی کنید و شخصیتتان با چندین ضربه متوالی به دشمن ضربه بزند. هدف دوم کمک به اجرای حرکات متوالی یا کمبو است، به عنوان مثال، اگر حریف در هوا است، می‌توانید ضربه را با چندین فشار دکمه R۱ فعال کنید تا به انجام حرکات متوالی کمک کنید که تاثیر زیادی بر نوار سلامتی حریف شما خواهد داشت.

بخش آرکید کوئست تیکن 8

حالت‌های بازی در قسمت جدید تیکن برای بازیکنان کاملاً شناخته شده است، علاوه بر بازی آنلاین که نسبت به قسمت هفتم پیشرفت زیادی کرده و از نظر یافتن بازیکن سریعتر و راحت‌تر شده است، حالت Arcade Quest نیز وجود دارد که برای بازیکنان جدید جذابیت بالایی خواهد داشت. در حالت Arcade Quest می‌توانید لباس بخرید، پول جمع کنید و کلکسیون‌های انحصاری را به دست آورید که با آن می‌توانید شخصیت خود را سفارشی سازی کنید.

در TEKKEN 8 تجربه بازی آنلاین بسیار راحت و دلچسب است و سیستم مچ میکینگ موجود در بازی شما را مقابل بازیکنان هم سطح قرار می‌دهد که من شخصاً آن را دوست داشتم. همچنین یک سیستم Tournaments برای هر دستگاه وجود دارد، به طوری که بازیکنان از یک پلتفرم با یکدیگر رقابت می‌کنند یا حتی می‌توانید ویژگی Cross Play را فعال کنید تا با همه بازیکنان از همه دستگاه‌ها رقابت کنید.

تعداد زمین‌های مبارزه در بازی تیکن 8 در مقایسه با تعداد مبارزان کم است و امیدوارم در ادامه سازندگان تعداد آن‌ها را افزایش دهند. از نظر گرافیکی این بازی قوی‌ترین بازی در سری خود است و از این نظر در آن شکی نیست و در واقع یک بازی مبارزه‌ای برای نسل فعلی تلقی می‌شود. در زمینه صداگذاری و موسیقی نیز با وضعیت مطلوبی طرف هستیم. تنوع قطعات موسیقی می‌توانست بهتر باشد، اما در زمینه صداگذاری شخصیت‌ها سازندگان واقعاً گل کاشته‌اند.

بازی TEKKEN 8 از تمام قسمت‌های قبلی این سری پیشی گرفت، ما را با جزئیات متمایز خود شگفت زده کرد و از قابلیت‌های Unreal Engine ۵ نهایت بهره را برد. این برتری از طراحی منحصر به فرد شخصیت تا جزئیات زمین‌های مبارزه و همچنین داستان هیجان‌انگیز گسترش یافت. و حالت‌های مختلف بازی این مزیت گسترده آن را شایسته عنوان بهترین بازی مبارزه‌ای تا کنون در طول نسل فعلی کرده است.

نقاط مثبت

  • داستانی قوی و درجه یک که به گونه‌ای روایت شده که برای بازیکنان جدید نیز مناسب باشد، زیرا حاوی خلاصه داستان کافی از قسمت‌های قبلی است
  • تجربه گیم پلی رضایت بخش برای حرفه‌ای‌ها
  • یک سبک بازی متنوع و عمیق که می‌تواند مورد قبول همه بازیکنان باشد، به خصوص اضافه شدن قابلیت HEAT
  • گرافیک شگفت‌انگیز، بهترین ارائه بصری در میان تمام بازی‌های مبارزه‌ای نسل 9
  • انواع حالت‌های بازی که مانع خستگی بازیکن می‌شوند، از جمله حالت‌های آرکید و بازگشت حالت‌های قدیمی
  • حالت بازی آنلاین بسیار بهتر از قسمت‌های قبلی است، با حالت‌های مختلف که شما را قادر می‌سازد تکن 8 را با سایر بازیکنان نیز تجربه کنید

نقاط منفی

  • بخش داستانی اندکی کوتاه است
  • تنوع حالت‌های آنلاین کم است
  • برخی از جلوه‌های بصری که در اثر ضربات ظاهر می‌شوند برای چشم آزاردهنده و مبهم هستند

امتیاز ساویس‌گیم: 9 از 10

بازبینی تصویری

کازویا با جین تیکن 8

مطابق انتظار Tekken 8 بهترین گرافیک در بین بازی‌های مبارزه‌ای را ارائه می‌دهد

بیشتر بخوانید:  بهترین شخصیت های تیکن tekken  

مبارزه پاول با مارشال لاو تیکن 8 در زمین شنی

گیم پلی بازی با تغییرات مثبت خود، عمق تازه‌ای پیدا کرده است

مرتبط:  بررسی بازی مورتال کمبت 1 Mortal Kombat 1 

مشت زدن به صخره در ساحل تیکن 8 بررسی بازی Tekken 8

داستان بازی جذاب و درگیر کننده است

FINAL VERDICT

TEKKEN 8 surpasses all previous installments in the series, surprising us with its distinctive details and taking full advantage of Unreal Engine 5 capabilities. This excellence extended from the unique character design to the detailed battlegrounds as well as the exciting story. And the various game modes of this extensive advantage make it worthy of the title of the best fighting game so far during the current generation

:Pros

  • Satisfying gameplay experience for professionals
  • A strong and first class story
  • Amazing graphics, the best visual presentation among all 9th ​​generation fighting games

:Cons

  • The story is a little short
  • The variety of online modes is low

SavisGame Score: 9 out of 10

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها