بررسی بازی Mortal Kombat 1

بررسی بازی Mortal Kombat 1 لیو کانگ و گورو مورتال کامبت 1

زمان بازگشت به تجربه‌ای مشتمل بر شکستن استخوان‌ها، خون و خشونت اغراق‌آمیز است، ویژگی‌هایی که همیشه از سری بازی‌های مبارزه‌ای مورتال کامبت دوست داشتیم. بازی جدید مورتال کامبت 1 مجموعه را ریبوت و داستان را بازتعریف می‌کند. داستانی متفاوت، اما با همان چهره‌های آشنا و یک سیستم بازی مبارزه‌ای جدید بر اساس شخصیت‌های جانبی. بررسی بازی Mortal Kombat 1 را در ساویس‌گیم بخوانید.

نوشتار مرتبط:  هر آنچه که باید درباره مورتال کمبت 1 بدانید 

بازی Mortal Kombat 1 دوازدهمین قسمت اصلی این سری به حساب می‌آید اما همانطور که از عنوانش پیداست یک ریبوت است و اتفاقات را دوباره از ابتدا تعریف می‌کند. اجازه دهید ابتدا در مورد بخش داستانی بازی صحبت کنیم. همانطور که درباره بازی‌های اخیر این استودیو صدق می‌کند، این سری روی ارائه یک حالت داستانی یکپارچه متمرکز است. داستانی قوی که مطمئناً به یک بازی مبارزه‌ای، ارزش بیشتری می‌بخشد.

داستان از این قرار است که به جای اینکه لیو کانگ قهرمان زمین در مبارزه با ابعاد مختلف باشد، اکنون خدای آتش است و به دنبال مبارزی برای نمایندگی زمین در تورنمنت بعدی است، شخصیت‌های نام آشنا دور هم جمع شده‌اند تا نماینده‌ای را انتخاب کنند. احتمالاً این یکی از معدود دفعاتی باشد که از داستان یک بازی مبارزه‌ای لذت ببرید، وقایع فضاسازی جدی و کمیک دارد، گویی یک فیلم اکشن است و این فرصت را به شما می‌دهد تا بازی را با بسیاری از موارد مختلف انجام دهید.

شخصیت‌ها با توجه به پیشرفت در داستان توانایی‌های متفاوتی خواهند داشت. مثلاً متوجه می‌شوید که ریدن و کونگ لاو در ابتدا فاقد توانایی‌های معروف خود هستند. اما با پیشرفت وقایع، شما شروع به درک همه چیز می‌کنید. مورتال کمبت 1 در زمینه توضیح دادن بسیاری از موارد مبهم در داستان‌های قبلی، تضاد بین ابعاد مختلف و قصه شاهزاده خانم‌ها و دیگر موارد خوب است. داستان بازی من را بسیار جذب کرد و از فصل‌های آن بسیار لذت بردم و با توجه به خطی بودن و تغییر ناپذیر بودن وقایع شما ترغیب می‌شوید برای لذت بردن مجدد از بازی، داستان را دوباره کامل کنید. البته علاوه بر حالت داستانی، حالت برج معمولی نیز وجود دارد و همچنین حالت‌های چالش، آموزش و آنلاین. در مجموع، بازی محتوای خوبی را نسبت به ارزشی که برای آن پرداخت می‌شود ارائه می‌دهد. اما جا داشت شاهد بخش‌های متنوع دیگری همچون استریت فایتر 6 باشیم.

مبارزه کیتانا با لیو کانگ بررسی بازی Mortal Kombat 1

حال بیایید در مورد آنچه که بازی از نظر جنبه‌های بصری و صوتی ارائه می‌دهد صحبت کنیم. خب، مورتال کامبت 1 از نظر فنی حرفی برای گفتن ندارد. بازی تفاوت چشمگیری نسبت به مورتال کامبت 11 نکرده است. چه از نظر گرافیک هنری، چه از لحاظ کیفیت فنی و انیمیشن‌ها واقعاً پیشرفت محسوسی را شاهد نیستیم. این موضوع از نمایش‌های بازی نیز قابل روئت بود و امیدوار بودیم با توجه به عدم عرضه بازی برای کنسول‌های نسل قبل شاهد یک جهش گرافیکی باشیم.

صداگذاری بازی و شخصیت‌ها بسیار متمایز است، از دیالوگ‌های کمیک جانی کیج گرفته تا سخنان حکیمانه لیو کانگ و بانو سیندل و حیله‌گری شخصیت شنگ سونگ و توطئه‌های او با ژنرال کان. همه کار خود را به نحو احسن انجام داده‌اند، جز مگان فاکس که صداپیشگی نیتارا را بر عهده گرفته و مایه ننگ هر چی صداپیشه است.

بزرگ‌ترین تغییر در گیم پلی بازی، سیستم کاراکتر پشتیبان یا Kameo Fighter است، حال علاوه بر انتخاب شخصیت خود، باید یک شخصیت ساپورت نیز انتخاب کنید و می‌توانید برای اجرای کمبو، شکستن کمبو حریف و اجرای تمام کننده از آن‌ها استفاده کنید. اکنون ترکیب بسیار متمایزی بین کمبوهای زمینی و هوایی وجود دارد و با تنوع زیاد شخصیت‌ها و سبک‌های بازی آن‌ها، این بازی بهترین سیستم مبارزه را در سری مورتال کامبت ارائه می‌کند.

اثرات ضربات مشارکتی شما با تغییر شخصیت فرعی تغییر می‌کند. شاید چیزی که تا حدودی آزاردهنده بود این است که برخی از شخصیت‌های اصلی سری مانند سونیا بلید، جکس و دیگران شخصیت‌های فرعی هستند و نمی‌توان آن‌ها را برای بازی انتخاب کرد. در کل تنوع مبارزان راضی کننده است اما تعادل خوبی بین قدرت آن‌ها ایجاد نشده است. مبارزه با شخصیتی مانند باراکا به دلیل ضربات بسیار قوی بسیار پیچیده است، در حالی که سایر شخصیت‌ها گزینه‌های مشابهی ندارند و مشکل عدم تعادل وجود دارد. حتی در هنگام مواجهه با هوش مصنوعی نیز متوجه این موضوع خواهید شد، زیرا در برخی از مبارزات به دلیل ضعف «شخصیت» حریف به راحتی پیروز خواهید شد.

مبارزه کیتانا با لیو کانگ

بازی Mortal Kombat 1 ترکیبی از مکانیک‌های خوب قدیمی و اندکی تغییرات مدرن است، بازی مورتال کامبت 1 حالت داستانی سرگرم کننده، تعداد مناسبی شخصیت برای انتخاب و گرافیک معمولی را ارائه می‌دهد. شکی نیست که این شروع جدیدی برای این سری است. اما بهترین بازی مبارزه‌ای نیست. این بازی با توجه به محتوایی که ارائه می‌دهد برای طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای راضی کننده است. اما انتظارات بیش‌تری از آن می‌رفت. حال همه نگاه‌ها به Tekken 8 معطوف خواهد بود تا ببینیم آیا در زمینه نوآوری و خلاقیت موفق ظاهر خواهد شد یا به مانند Mortal Kombat 1 یک تجربه قابل پیش بینی و استاندارد را ارائه خواهد داد.

نقاط مثبت

  • تعداد قابل قبول شخصیت‌های قابل بازی
  • گیم پلی روان همیشگی
  • داستان سرگرم کننده

نقاط منفی

  • غیبت برخی شخصیت‌های اصلی و نمادین
  • کم بودن و تنوع پایین فیتالیتی‌ها
  • متعادل نبودن قدرت شخصیت‌ها
  • گرافیک بازی چشمگیر و در حد یک بازی نسل جدید نیست
  • گیم پلی پیشرفت چندانی نداشته است و ایده شخصیت کمکی چیز جدیدی نیست

امتیاز ساویس‌گیم: 7 از 10

بازبینی تصویری

اسکورپیون و فراست در مورتال کامبت 1

گرافیک بازی چنگی به دل نمی‌زند

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز مورتال کمبت 1 Mortal Kombat 1 

مبارزه کیتانا با کنشی بررسی بازی Mortal Kombat 1

گیم پلی و تجربه کلی تغییرات چندانی نکرده است

نوشتار مرتبط:  5 بازی خوب که داستان بدی دارند 

اسموک و سایرکس در مورتال کامبت 1

داستان تا حدودی جذاب است و شما را تا انتها درگیر می‌کند

FINAL VERDICT

A mix of good old mechanics and a bit of a modern twist, Mortal Kombat 1 offers a fun story mode, decent amount of characters to choose from, and average graphics. There is no doubt that this is a new beginning for the series. But it’s not the best fighting game. This game is satisfying for fans of fighting games due to the content it offers. But more was expected from it. All eyes will now be on Tekken 8 to see if it succeeds in terms of innovation and creativity or if it delivers a predictable and ordinary experience like Mortal Kombat 1

:Pros

  • Acceptable number of playable characters
  • Smooth and enjoyable gameplay
  • Engaging story

:Cons

  • Absence of some main and iconic characters
  • Low number and variety of fatality
  • The power of the characters is not balanced
  • The graphics are not impressive and not up to the level of a new generation game
  • The gameplay hasn’t improved much and the idea of ​​a supporting character is nothing new

SavisGame Score: 7 out of 10

 

4.9 7 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها