10 تا از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ

10 تا از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ شخصیت های بازی فرام سافتور میازاکی الدن رینگ سکیرو بلادبورن دارک سولز دیمن سولز

10 تا از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ

(به قلم حسن نصرالهی)

بعد از آنکه بازی Cuphead را به پایان رساندم تصمیم گرفتم سری به سخت‌ترین بازی‌های تاریخ بزنم و آن‌ها را فهرست کنم! این بازی آن قدر دشوار بود که دیگر رمقی برایم باقی نگذاشت! اگر چه این بهانه باعث شد این فهرست کذایی را تهیه کنم اما به هر حال عناوینی که در این فهرست قرار گرفته‌اند همگی به نوعی جان فرسا هستند و روح و روان را مورد لطف قرار می‌دهند! در همین راستا هیچ برتری در این رتبه بندی وجود ندارد و اعداد هم هیچ دلیلی بر سخت‌تر بودن آن بازی نسبت به دیگری نیست. پس بهتر است تشریفات را کنار بگذاریم و به اصل مطلب بپردازیم. این شما و این هم 10 تا از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ!

نوشتار مرتبط:  سخت‌ترین بازی‌های پلی استیشن 4 

پرنده زرد نوک نارنجی در حال پرواز از بین لوله های سبز بازی فلپی برد 10 تا از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ

10 تا از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ

10. Flappy Bird

بازی فلاپی برد Flappy Bird به خاطر گیم پلی اعتیادآورش به نوعی بد نام شد! تا جایی که سازنده تصمیم گرفت آن را از استورهای مختلف حذف کند و به دنبال آن موجی از تقلید کنندگان را هم به همراه داشته باشد! به هر حال نگاه‌ها به سوی این بازی معطوف گردید و همگان با یکی از سخت‌ترین بازی‌های تمام دوران آشنا شدند. Flappy Bird یک بازی موبایلی است که توسط Gears توسعه یافته. این بازی در بین بیشترین عناوین جستجو شده گوگل در سال ۲۰۱۴، در رتبه ششم قرار گرفت. در واقع این نخستین باری بود که یک برنامه موبایلی بین ۱۰ نتیجه‌ی برتر گوگل قرار می‌گرفت.

در فلپی برد Flappy Bird شما یک پرنده را کنترل می‌کنید که صرفاً به سمت راست حرکت کرده و همواره در حال سقوط است! بازیباز باید این پرنده را کنترل کرده و او را از بین موانع لوله‌ای عبور دهد. اما همین ایده‌ی ساده در بازی چنان اعتیاد آور است و رفته رفته چنان دشوار می‌شود که ممکن است گوشی‌تان را بارها به در و دیوار بکوبید! اگر چه فرمول اعتیاد آور این اثر شما را مصمم می‌کند به راه خود ادامه دهید و حداکثر تلاشتان را برای به زانو درآوردن بازی به کار گیرید! به هر حال امتحانش که مجانی است! این گوی و این هم میدان!

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز ریترنال 

سلین در حال شلیک به موجود بیگانه و گلوله های بنفش در فضا بازی ریترنال

9. Returnal

بازی ریتورنال Returnal به طرز عجیبی دشوار و درجه سختی آن هم به لطف الهام گیری از عناوین ترسناک و بقا و همچنین سری بازی‌های سولز Souls است. از دلایل دشواری ریترنال Returnal باید به قوانین سفت و سخت آن برای پیشرفت در بازی اشاره کرد. هرچند برخی از این ایده‌ها و قوانین از آن زمان به بعد اصلاح شده‌اند تا بازی به نوعی در دسترس‌تر شود! باید یادآور شوم که این ماجراجویی علمی تخیلی برای همه مناسب نیست. اما کسانی که از بازی‌های سخت و به نوعی تنبیهی لذت می‌برند، چیزهای زیادی را برای عشق ورزیدن پیدا خواهند کرد! به‌ویژه کسانی که قدردان داستان‌های خوب و چند لایه‌ هستند. در حالی که Returnal می‌تواند گاهی اوقات نا امیدکننده ظاهر شود، اما ارزش آن را دارد برای رسیدن به آنچه که می‌خواهید درد و رنج را تحمل کنید!

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی نینجا گایدن مستر کالکشن 

ریو مشغول اجرای حرکت ویژه نینجایی در نینجا گایدن

8. Ninja Gaiden series

سری نینجا گایدن Ninja Gaiden به طرز مضحکی دشوار است! در واقع فقط کسانی که به مکانیک‌های این سری تسلط یافته‌اند آن را دوست خواهند داشت! به طور حتم اولین نسخه از سری سخت‌ترین آن‌هاست. اما هر سه ماجراجویی در Ninja Gaiden به گونه‌ای رس شما را خواهد کشید! نبردها در Ninja Gaiden بسیار رضایت بخش و خشن از کار درآمده‌اند. شما در بازی همواره توسط انبوهی از دشمنان وحشی محاصره می‌شوید و با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنید. به پایان رساندن یک بازی از سری Ninja Gaiden، حتی در درجه سختی معمولی نیز واقعاً دشوار و نفس گیر است. نبردها به حدی درگیر کننده و سخت هستند که شما خود را یک جنگجوی واقعی می‌دانید! طوری که احساس می‌کنید با دیگران تفاوت دارید! به خاطر همین دلایل است که این سری چنین طرفداران وفاداری را دور خود جمع کرده است.

نوشتار مرتبط:  گاد هند یکی از نوآورانه ترین بازی های تاریخ 

جین خیره به دستان در حال درخشش در گاد هند

7. God Hand – فهرست 10 تا از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ

در حق بازی گاد هند God Hand کم لطفی شد اما مورد توجه بازیبازها قرار گرفت. شینجی میکامی بی توجه به هیاهوی بازی‌های روز به ندای دل خود گوش سپرد و با این اثر، دین خود را به بازیهای Beat ’em up ادا کرد. ساخته‌ی میکامی اما بسیار هم چالش برانگیز است. آنقدر چالش برانگیز که مرگ در آن به امری کاملاً عادی تبدیل می‌شود‌. فارغ از درجه سختی نفس گیر، God Hand از آن دست عناوینی است که وقتی تجربه‌اش می‌کنید از آن لذت فراوانی خواهی برد. اگر چه استاد شدن در بازی واقعاً دشوار است اما تجربه‌ی God Hand شما را با یکی از خوش ساخت‌ترین و در حین حال بی رحم‌ترین بازی‌های ژانر آشنا خواهد کرد.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز سیفو 

حرکت ویژه ک.نگ فویی لگد از روی میز بازی سیفو

6. Sifu

سیفو بسیار شبیه به بازی‌های قدیمی است. سخت، طاقت فرسا و سازش ناپذیر! در Sifu همه چیز در مورد مهارت است! کسانی که در یادگیری الگوها و حرکات مهارت دارند واقعاً از سیفو قدردانی خواهند کرد و به احتمال بسیار زیاد آن را تاب می‌آورند! در حالی که این ژانر کاملاً متفاوت با عناوینی چون الدن رینگ Elden Ring و سری Souls است، اما سیفو شباهت‌هایی با آن‌ها دارد، به خصوص در مورد باس فایت‌ها. یک حرکت اشتباه می‌تواند به ماجراجویی بازیباز پایان دهد! بدتر از آن، این بازی با افزایش سن قهرمان اصلی با هر بار مرگ، به شیوه‌ای دردناک بازیباز را مجازات می‌کند!

در واقع هر چه بازیبار بیشتر بمیرد، سیفو شانس کمتری برای انتقام گرفتن خواهد داشت! زیرا سن او بیشتر می‌شود! و هر چقدر سن او بیشتر شود، به مرگ هم نزدیک‌تر می‌شود! اگر چه این مکانیک بسیار شبیه به مکانیک ارواح گمشده از بازی‌های FromSoftware می‌باشد، اما به نوعی بسیار تأثیرگذارتر از آن است.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز کاپ هد 

کاپ هد طراحی کارتون های قدیمی 10 تا از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ

5. Cuphead – فهرست 10 تا از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ

زمانی که Cuphead برای اولین بار رونمایی شد، صرفاً یک ادای احترام بی نظیر به کارتون‌های دهه‌ی ۱۹۳۰ والت دیزنی بود. اما بازیبازها نمی‌دانستند که زیر این ظاهر خوش آب و رنگ و فریبنده، چه چالش جان فرسایی نهفته است! Cuphead یکی از سخت‌ترین و بی رحمانه‌ترین بازی‌های تمام دوران است و به معنای واقعی کلمه اعصابی پولادین می‌خواهد! Cuphead مصداق بارز این مثال است که هرگز نباید یک اثر را از روی جلد آن قضاوت کنید! اصلاً بعد از به پایان رساندن همین بازی بود که مجاب شدم فهرستی از سخت‌ترین بازی های تاریخ را تهیه کنم!

کاپ هد که عمدتاً از باس‌ها تشکیل شده به دقت، مهارت و تمرکز مطلق نیاز دارد. اما از این نکات که بگذریم Cuphead انصافاً یک شاهکار خلاقانه است! با این حال بیشتر از آنکه شما با آن بازی کنید، این بازی است که با شما بازی می‌کند! آن هم بازی با روح و روانتان! ختم کلام شجاعتتان را بیازمایید و کله فنجانی به اصطلاح کارتونی را بازی کنید!

 

سوپر میت بوی در حال مشت زدن به چند مگس آبی چرخ های خونی 10 تا از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ

4. Super Meat Boy

بازی سوپر میت بوی Super Meat Boy در هسته‌ی خود یک بازی پلتفرمر روان و خوش ساخت است. مکانیک آن به خوبی طراحی شده و سبک هنری و مفاهیم آن هم جذاب و قابل توجه است. تنها مشکل جزئی‌اش این است که تمام توانایی‌هایتان را زیر سوال می‌برد! کسانی که بازی اصلی را به پایان می‌رسانند و موفق می‌شوند دشواری نابود کننده‌ی آن را تحمل کنند، باید با مراحل «تاریک» بازی که سختی به مراتب بیشتری هم دارند، مقابله کنند! Super Meat Boy یک بازی کلاسیک است. اما فقط کسانی آن را دوست خواهند داشت که مدت‌ها با آن سر و کله زده‌اند! با اینکه با تجربه‌ی بازی ممکن است اشک نا امیدی از چشمان بازیباز سرازیر شود، اما کسانی که پوزه‌ی بازی را به خاک مالیده‌اند از سازندگان قدردانی هم می‌کنند!

 

مرد بدون لباس در حال فرار از مشت غول تک چشم

3. Ghosts’N Goblins

بعد از این همه بازی مدرن، وقت آن است که سفری به گذشته داشته باشیم. بازی Ghosts’N Goblins را می‌توان به طور واقع بینانه در کمتر از یک ساعت و احتمالاً بسیار کمتر تکمیل کرد! اما اکثریت در انجام این کار ناتوان هستند. تازه واردان که احتمالاً روزها، هفته‌ها و حتی ماه‌ها، تلاش خواهند کرد که بازی را تمام کنند! شاید برخی از بازیبازها این کار را در YouTube آسان جلوه دهند، اما باور کنید که در واقعیت هرگز چنین نخواهد بود! در Ghosts’N Goblins دشمنان الگوها و حرکات نامنظمی دارند. آن‌ها مدام در حال تغییر و بازیابی‌اند. از طرفی تیک تیک تایمر بالای تصویر هم تنش و اضطراب را افزایش می‌دهد.

این عوامل و عوامل بی‌شمار دیگر، باعث شده پیشرفت در Ghosts ‘n Goblins گاهی اوقات به تمرینی بیهوده تبدیل شود! در واقع با تجربه‌ی این بازی احساس می‌کنید که یک شیطان آن را ساخته است! در همین راستا بسیاری حتی آن را سخت‌ترین بازی تاریخ می‌دانند که البته چندان هم بیراه نمی‌گویند! با وجودی که بازی‌های Souls حداقل فضایی را برای پیشرفت شخصیت شما باقی می‌گذارند، اما Ghosts’N Goblins چنین نیست. اگرچه تمرین در آن موثر واقع می‌شود اما بازی به طرز ناجوانمردانه‌ای همواره غیر قابل پیش بینی است!

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی الدن رینگ 

بازی های فرام سافتور بلادبورن الدن رینگ دارک سولز 10 تا از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ

2. بازی‌های فرام سافتور FromSoftware

در این قسمت کمی پارتی بازی کردیم و تمام بازی‌های فرام سافتور (دیمن سولز، دارک سولز، بلادبورن، سکیرو و الدن رینگ) را در یک جا قرار دادیم! درجه سختی دیوانه کننده‌ی عناوین فرام سافتور معرف همگان هستند‌. همه‌ی بازی‌های فرام سافتور از یک فرمول مشابه تنبیهی استفاده می‌کنند و بازیباز باید تمام کارهای‌اش روی حساب و کتاب باشد. اگر چه ممکن است الدن رینگ ساده‌تر از دیگر بازی‌های سولز به نظر برسد. با این حال چند باس در این بازی وجود دارد که حتی کهنه کارترین سولز بازها را هم به چالش می‌کشد. در بین بازی‌های فرام سافتور سکیرو کمی متفاوت است. هرچند این شاهکار نیز پیرو دیگر عناوین بی نظیر این استودیو و شخص میازاکی است.

اما اگر بخواهیم از دشواری عناوین فرام سافتور سخن بگوییم باید حتما به دارک سولز اشاره کنیم. این عنوان از فرمول Demon’s Souls استفاده نمود و آن را به مراتب سخت‌تر و تاریک‌تر کرد. در واقع دارک سولز دنیای تاریک Demons Souls را با لذت‌های مازوخیستی زیادی پر کرد و سر فصل جدیدی دربازی‌های سولزبورن به وجود آورد. شاید الدن رینگ کمی نور به این سری تابانده باشد اما این دارک سولز بود که بازیبازها را در کفن اعتیادآور فرام سافتور گرفتار کرد!

 

بازی کنترا در حال مبارزه در جنگل با دشمنان

1. Contra – فهرست 10 تا از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ

یکی از بازی‌های اولیه فرانچایز ماندگار Contra را تجربه کنید تا بدانید منظور ما از سختی یک بازی چیست! شخصاً بیش از ۲۵ سال پیش اولین کنترا را تجربه کرده‌ام و هنوز درجه سختی هولناک‌اش در ذهنم مانده است! در حالی که گاهی از آن متنفر می‌شدم اما در نهایت عاشقش بودم و با جان کندن هم تمامش کرده‌ام! بله بازی کنترا Contra ممکن است سخت‌ترین بازی ویدیویی باشد که تا به حال ساخته شده است! کسانی که به راحتی دچار استرس می‌شوند باید به هر قیمتی از این بازی دوری کنند!

با این حال، کسانی هم که به یک چالش واقعی علاقه دارند باید زمان بگذارند تا بلکه بتوانند با این بازی کنار بیایند! شما باید با انبوهی از دشمنان مقابله کرده و مدام در حال جنب و جوش باشید. واکنش‌های به موقع را نشان داده تا شاید در برابر سیل عظیم گلوله‌ها دوام بیاورید! بازی آنقدر دشوار است که حتی ممکن است کد معروف و نجات بخش کونامی هم کافی نباشد. بازیبازها برای تجربه‌ی کنترا باید در بهترین فرم خود باشند و اگر می‌خواهند زنده بمانند، باید الگوهای رفتاری و حرکات زیادی را یاد بگیرند. در این مقاله بازی‌های واقعاً دشواری را فهرست کرده‌ایم و هیچ رتبه بندی خاصی هم برای آن‌ها در نظر گرفته نشده چون به هر حال هر کدامشان به نوعی بازیباز را به جنون می‌کشانند! با این حال ممکن است کنترا کمی متفاوت‌تر از بقیه باشد!

نظر شما در خصوص فهرست 10 تا از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ چیست؟ جای کدام بازی در این فهرست خالی است و رتبه یک را به چه عنوانی می‌دهید؟ مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

Avatar for حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها