10 بازی ویدیویی که بیشترین خطوط دیالوگ را دارند

10 بازی ویدیویی که بیشترین خطوط دیالوگ را دارند رد دد 2 آرتور فاینال فانتزی 16 پرسونا 5 جوکر

10 بازی ویدیویی که بیشترین خطوط دیالوگ را دارند

(به قلم حسن نصرالهی)

بازی‌هایی را که در این مقاله فهرست کرده‌ایم با نقل قول‌ها و دیالوگ‌های فراوان اشباع شده‌اند. اما بدون شک به شدت هم‌ سرگرم کننده‌اند‌. بازی‌های سنگین پر دیالوگ در صورت اجرای درست، می‌توانند به یکی از بهترین تجربه‌های گیمری‌تان تبدیل شوند‌. دیالوگ‌های موثر می‌توانند داستانی جذاب و گیرا را بیان کنند، احساسات شخصیت‌ها را ارائه دهند و حتی به انتخاب‌های مختلف داستانی هم منجر شوند. از آن طرف اگر این پروسه به درستی اجرا نگردد، تجربه‌ی بازی به شدت طاقت فرسا می‌شود. ما در این مقاله به این گونه آثار پرداخته‌ایم. آثاری که هم سرگرم کننده‌اند و هم بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند‌.

نوشتار مرتبط:  5 حقیقت از بازی متال گیر سالید 4 Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots که نمی‌دانستید 

متال گیر سالید 4 اسنیک در حال سلام نظامی 10 بازی ویدیویی که بیشترین خطوط دیالوگ را دارند

10. بازی Metal Gear Solid 4 دارای طولانی‌ترین میان پرده‌ی تمام دوران است

اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید که بازی کنید یا فیلم ببینید، بهتر است به تجربه ی Metal Gear Solid 4 بپردازید! ماجراجویی نهایی Solid Snake دارای طولانی‌ترین صحنه در تاریخ بازی‌های ویدیویی است که مدت زمان اجرای خیره‌کننده‌ی 71 دقیقه را در بر می‌گیرد. در واقع همین میان پرده به اندازه‌ی کافی طولانی است تا آن را به عنوان یک فیلم سینمایی، واجد شرایط کند! هر کسی که این شاهکار را بازی کرده، می داند که شخصیت‌ها زیاد صحبت می کنند. با این حال دیالوگ‌ها واقعاً جذاب هستند و تفاسیر قابل تأملی درباره ی جنگ و اخلاقیات در این بازی ارائه می‌گردد. هیدئو کوجیما تلاش کرد سری متال گیر را تا حد امکان سینمایی جلوه دهد که مطمئناً در متال گیر سالید 4 تا حد کمال به آن دست یافته است.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Dragon Age: Inquisition عصر اژدها 3 

شخصیت های بازی دراگون ایج 3 عصر اژدها تفتیش عقاید 10 بازی ویدیویی که بیشترین خطوط دیالوگ را دارند

9. بازی Dragon Age: Inquisition دارای یک چرخه‌ی گفتگوی پیچیده است

بازی Dragon Age: Inquisition دارای یک چرخه‌ی گفتگوی پیچیده است که به بسیاری از مسیرهای اختیاری منتهی می‌شود. اثر تحسین شده‌ی BioWare در مجموع ۸۰ هزار خط دیالوگ دارد‌. در زمان گفتگوها می‌توانید به 20 روش مختلف پاسخ بدهید و درختان گفتگوی گسترده‌ای را ایجاد نمایید. گزینه‌هایی که به شما ارائه می‌شود بر اساس عوامل مختلفی است‌‌. از جمله کلاس شما و اینکه آیا در جواب‌های خود ثابت قدم هستید یا خیر. شما می‌توانید بازی عصر اژدها: تفتیش عقاید را بارها و بارها از ابتدا شروع کرده و همچنان مکالمات تازه‌ای را بشنوید. چنین رویکردی باعث شده شما واقعاً احساس کنید در نقش قهرمان داستان هستید.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Starfield استارفیلد 

فال اوت 4 مردی همراه با سگ ژرمن در بیابان

8. بازی Fallout 4 دیالوگ‌های بسیار بیشتری نسبت به نسخه‌ی قبلی خود دارد

خودتان را آماده کنید! همین کافی است که بدانید Fallout 4 دیالوگ‌های بیشتری نسبت به Fallout 3 و حتی Skyrim دارد! اگر تمام گفت و شنودها را از میان پرده‌ها و درختان مکالمه جمع آوری کنید، در مجموع به 111 هزار خط گفتگو می رسید. این مقدار تقریباً سه برابر بیشتر از نسخه‌ی قبلی است. نه تنها این مورد، بلکه Fallout 4 اولین بازی در این فرانچایز است که صداپیشگی کاملی برای قهرمان داستان خود دارد. خوشبختانه از حجم زیاد دیالوگ‌ها در این اثر به خوبی استفاده می‌شود. داستان در فال‌اوت 4 زمانی جذاب می‌شود که شما دنیای پسا آخرالزمانی آن را در جستجوی پسر گمشده خود کشف کنید. تعداد فراوان شخصیت‌ها به منظور گفتگو و گزینه‌های زیاد برای انتخاب دیالوگ باعث شده با هر بار شروعی مجدد، لحظات متفاوتی در انتظارتان باشند.

نوشتار مرتبط:  نکات مخفی و رازهای جی تی ای 5 که نمی‌دانید 

تروور مایکل فرانکلین جی تی ای 5

7. دیالوگ‌های فراوان Grand Theft Auto 5 برای خلق جهانی پویا ضروری بوده است

بازی Grand Theft Auto 5 یک تجربه‌ی متمایز و منحصر به فرد است‌‌. جی تی ای 5 حدود 160 هزار خط دیالوگ دارد که در کمپین اصلی بازی پخش شده است. از میان پرده‌های بازی گرفته تا ماموریت‌های فرعی، همواره دیالوگی رد و‌ بدل می‌شود. راکستار با بهره گیری از دیالوگ‌های پویا و فراوان، جهان بازی را کاملاً زنده از کار درآورده است. وقتی از کنار مردم رد می شوید، آن‌ها به نوعی غر می‌زنند و به کارهایی که انجام می‌دهید واکنش نشان می‌دهند. به عنوان مثال، رانندگی در سمت اشتباه جاده باعث می‌شود با اعتراض شدید NPCها مواجه شوید و خیلی ساده بد و بیراه بشنوید! به لطف دیالوگ‌های فراوان و پویا، جهان شگرف GTA V بازیباز را در خود غرق می‌کند.

نوشتار مرتبط:  هر آنچه که باید درباره Star Wars Outlaws بدانید 

بازی جنگ ستارگان استار وارز شوالیه جمهوری قدیم

6. بازی Star Wars: Knights of the Old Republic دارای داستانی حماسی با دیالوگ‌های فراوان است‌

بازی Star Wars: Knights Of The Old Republic یکی از طولانی‌ترین بازی‌های جنگ ستارگان است که بیش از ۲۰۰ هزار خط دیالوگ در کمپین ۲۹ ساعته‌ی خود دارد. این بازی که توسط BioWare توسعه یافته و به وسیله‌ی LucasArts منتشر شده است، به عنوان بزرگترین پروژه‌ی سرگرمی Voice Over (صداگذاری شده) در رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسیده است. ۲۰۰ هزار خط دیالوگی که برای این بازی ضبط شده توسط صدها صداپیشه به اجرا درآمده است. کاری که حتی آثار سینمایی نیز در مقابل آن کم می‌آورند! در ماجراجویی کهکشانی شما گزینه‌های گفتگوی زیادی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. در حقیقت تصمیمات شما بر همسو شدنتان به سمت روشنایی یا تاریکی تأثیر می گذارد. متأسفانه رویدادهای داستان بدون توجه به انتخاب شما تقریباً یکسان باقی می‌مانند. با این وجود قصه‌ی بازی طرفداران این فرانچایز را کاملاً خشنود خواهد کرد.

نوشتار مرتبط:  وکیل‌های نمادین در بازی های ویدیویی از یاگامی گرفته تا نیجیما 

فونیکس رایت وکیل درجه یک 10 بازی ویدیویی که بیشترین خطوط دیالوگ را دارند

5. بازی Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy دارای سه داستان بلند است

یک رمان بصری! نمی‌توان از چنین بازی‌های سنگین پر دیالوگی بحث کرد و به واژه‌ی رمان بصری متکی نبود! Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy یک ریمستر HD از سه نسخه‌ی اول این سری است. هر بازی حدود 80 هزار خط دیالوگ دارد که در مجموع این ریمستر را به 240 هزار خط دیالوگ می‌رساند! این عدد ممکن است ترسناک به نظر برسد اما در واقع آنقدرها هم بد نیست. بیشتر دیالوگ‌ها اختیاری هستند و دیالوگ‌های مورد نیاز نیز طنز آمیز، سریع و دل پذیر از کار در آمده‌اند. متن‌های خنده دار، شخصیت‌های دوست داشتنی و رازهای جذاب باعث می‌شوند زمان به سرعت در این بازی سپری شود.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی های کامپیوتر که نباید از دست بدهید 

4. بازی Disco Elysium حدود 1 میلیون کلمه دارد

بله در مورد یک بازی با دیالوگ‌های سنگین صحبت می‌کنیم! این بازی مستقل تقریباً ۱ میلیون کلمه در بازینامه خود دارد. توسعه دهنده ZA/UM کاری باورنکردنی را با استفاده از این کلمات برای ترسیم یک تصویر جذاب ارائه می‌دهد. Disco Elysium از داستانی پرکشش بهره می‌برد. این اثر که برنده‌ی بهترین روایت در مراسم The Game Award 2019 شده، شما را در نقش یک کارآگاه مبتلا به فراموشی قرار می‌دهد که وظیفه دارد به امور یک قتل رسیدگی کرده و آن را حل و فصل نماید. نه تنها زمانی که با یک شخصیت صحبت می‌کنید، دیالوگ‌ها شکل می‌گیرند بلکه اعمال شما دائماً توسط یک راوی روایت می‌شود که تقریباً نیمی از دیالوگ‌های بازی را تشکیل می‌دهد.

نقش راوی را Lenval Brown بازی می‌کند که ۳۰۰ هزار خط کلمه را ضبط کرده است. ختم کلام اگر از طرفداران بازی‌های متنی سنگین هستید، این بازی از نان شب هم برای شما واجب‌تر است!

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی فاینال فانتزی 16 

3. مدت زمان میان پرده‌های Final Fantasy 16 به طرز باور نکردنی‌ای زیاد است

فاینال فانتزی 16 یکی از حماسی‌ترین داستان‌های این مجموعه را دارد و از ۱۱ ساعت میان پرده‌ی سینمایی برخوردار است. اگر دیالوگ‌های خارج از میان پرده‌ها هم به آن اضافه کنید در مجموع حدود 18 ساعت می‌شود. برای درک این موضوع، باید بدانید که Final Fantasy 4 را می‌توانید در این مدت زمان به پایان برسانید. خوشبختانه Square Enix از دیالوگ‌ها به خوبی استفاده می‌کند. داستان پیچش‌های فراوانی دارد‌ و دیالوگ‌ها در طی این سفر اسرار آمیز همواره شما را درگیر خواهند کرد.

نوشتار مرتبط:  نگاهی به نسخه های مختلف پرسونا 5 

2. بازی Persona 5 Royal به طور گسترده یک رمان بصری در نظر گرفته می‌شود

بازی Persona 5 Royal یکی از طولانی‌ترین JRPGهای تاریخ و مملو از دیالوگ است. این بازی آنقدر حرف و حدیث دارد که به طور گسترده به عنوان یک رمان بصری در نظر گرفته می‌شود. دیالوگ‌ها به طور مستمر در میان پرده‌ها، سیاه چاله‌ها، جنگ‌ها و اوقات فراغت شکل می‌گیرند. حتی بخش‌هایی طولانی در بازی وجود دارد که گیم پلی فقط متن را پیش می‌برد. اما این اصلاً چیز بدی نیست. داستان در بازی Persona 5 Royal بخش بزرگی از محبوبیت آن به شمار می‌رود. ارتباط با افراد مورد اعتماد هم یکی از بهترین راه‌ها برای گذراندن اوقات فراغت است و آشنایی با زندگی آنها عمق زیادی به تجربه‌ی‌تان می‌افزاید. با اینکه Persona 5 Royal سرشار از متن و دیالوگ است اما برای لذت بردن از یکی از بهترین JRPGهای تمام دوران، هیچ مانعی وجود نخواهد داشت.

نوشتار مرتبط:  چیت کد تقلب و رمز های رد دد 2 و نحوه فعال‌سازی روی پلی استیشن و ایکس باکس 

1. بازی Red Dead Redemption 2 دارای نیم میلیون خط دیالوگ است

برای خلق چنین شاهکاری باید راکستار را ستایش کرد‌. خالقان توانمند این بازی در اقدامی باور نکردنی توانستند ۵۰۰ هزار خط دیالوگ را با بیش از هزار صدا پیشه ضبط کنند. این تلاش مضاعف به یک روایت استثنایی با انبوهی از دیالوگ‌ها و نقل قول‌های به یاد ماندنی ختم شد. از طرفی این وسترن پر هیاهو تا حد زیادی روی سیستم “Honor” خود مانور می‌دهد‌. در واقع انتخاب‌هایی که در طول داستان انجام می‌دهید، بر سطح «شرافت» شما تأثیر می‌گذارد. در همین راستا دیالوگ‌هایی که می‌شنوید هم تغییر می‌کنند. گاهی اوقات این تغییر آنقدر ظریف است که شما حتی متوجه آن نمی‌شوید. مانند تغییر جمله‌ی «من تازه شروع کرده‌ام!» به «این تازه شروع کار است!». توجه به جزئیات حتی در دیالوگ نویسی نیز فوق‌العاده است و Red Dead Redemption 2 از این نظر هم یک جایگاه ویژه در دنیای بازی‌های ویدیویی دارد.

نظر شما در خصوص فهرست 10 بازی ویدیویی که بیشترین خطوط دیالوگ را دارند چیست؟ کدام بازی را تجربه کرده‌اید و جای کدام عنوان خالی است؟ مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 4 رای ها
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

Avatar for حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها