بازی‌های شاهکار و ماندگار که تجربه نکرده‌اید | قسمت دوم

بازی‌های شاهکار و ماندگار که تجربه نکرده‌اید | قسمت دوم بازی جورنی مترو اکسودوس هالو نایت

دنیای هیجان‌انگیز بازی‌هایی که در آن تخیل و خلاقیت با یکدیگر برخورد کرده و تجربه‌های فراموش‌نشدنی را خلق می‌کنند. ما در قسمت اول این مقاله شما را با بازی‌های شگفت‌انگیزی آشنا کردیم و در قسمت دوم با بازی‌های شگفت‌انگیزتری آشنا می‌شویم و هیجان‌انگیزترین و جادویی‌ترین بازی‌هایی را بررسی می‌کنیم که بازیکنان را بسیار سرگرم کرده‌اند.

از ماجراجویی‌های حماسی گرفته تا غرقه گی در کهکشان‌های دور و پازل‌های پیچیده که ذهن را در سفری به دنیایی شگفت‌انگیز به چالش می‌کشند، تجربه‌هایی که همچنان الهام‌بخش و مسحور کننده بازیکنان در تمام سنین هستند، چه بازیکنی با تجربه باشید و چه تازه کار، این بازی‌ها مطمئناََ اشتیاق شما را شعله‌ور خواهند ساخت و شما را عاشق هنر هشتم می‌کنند.

نوشتار مرتبط:  6 کاری که باید پیش از تجربه Zelda: Tears of the Kingdom انجام دهید 

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

کلمات نمی‌توانند زیبایی این بازی را توصیف کنند. دنیای آن جذاب و موسیقی آن روح نواز است. ما در مورد اثری صحبت می‌کنیم که هیچ شرکتی نمی‌تواند بر آنچه که نینتندو به آن دست پیدا کرده حتی نزدیک شود. انبوهی از ایده‌های عجیب و غریب، خنده دار و مهم‌تر از همه سرگرم کننده در این شاهکار وجود دارند. هنوز تجربه‌ام را با آن به یاد دارم، هنگام تجربه این شاهکار گذر زمان را احساس نمی‌کردم. این یک بازی اعتیادآور است که شما را ساعت‌ها و ساعت‌ها در خود غرق نگه می‌دارد و این‌که گیمرهای ایرانی کم شماری این اثر هنری را تجربه کرده‌اند واقعاً شرم‌آور است. شاید این یک فرصت طلایی برای سفر به دنیای جادویی زلدا باشد.

نوشتار مرتبط:  بهترین داستان بازی‌ها 

بازی Brothers a Tale of two sons برادر بزرگ و برادر کوچک بازی‌های شاهکار و ماندگار که تجربه نکرده‌اید | قسمت دوم

Brothers a Tale of two sons

این بازی نیاز به توضیح زیادی ندارد جوزف فارس یکی از هنرمندان صاحب سبک این هنرصنعت است. هیچ چیز زیباتر از به اشتراک گذاشتن زیباترین لحظات با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده نیست. داستان تأثیرگذار و احساسی بازی بدون شک اشک شما را در خواهد آورد، مکانیک‌های گیم پلی در عین سادگی جذاب و دلنشین هستند. بهترین توصیف برای این شاهکار را حسن نصرالهی در نقد بازی نوشته: «اصلاً نمی‌دانم در مورد Brothers: A Tale of Two Sons از چه بنویسم. گاهی آنقدر درگیر بازی می‌شویم که فراموش می‌کنیم حتی چنین محصولی هم باید به نقد سپرده شود. اما عواطف حاصل شده از بازی چیز عجیبی است. آنقدر عجیب که گاهی زبانم را بند می‌آورد! شاید واقعاً نتوان برای این بازی نقدی نوشت یا شاید بهتر باشد به جای نقد نوشتن از ته دل برایش شعر بسرایم!»

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های کامپیوتر 

Hollow Knight سوسک کله جمجه ای شمشیر به دست

Hollow Knight

هر چقدر هم که در مورد آن صحبت کنیم قادر نیستیم حق مطلب را ادا کنیم. ایراد از ما نیست، کلمات برای توصیف آن کافی نیستند، شعر برای وصف زیبایی‌اش کافی نیست و ادبیات هم از بیان شگفتی‌اش قاصر است. فانتزی، جادویی و بی همتاست. موسیقی آن گوش نواز است. لعنت بر اثری که تو را برده‌اش کند، دنیای وسیع و رنگ‌های زیبا و شخصیت‌های منحصر به فرد و آن زبان شگفت‌انگیز و توأم با طنز، تجربه فوق العاده‌ای که حتی سازندگان هم از تکرار آن عاجزند و سال‌هاست نتوانسته‌اند یک دنباله در خور برای آن آماده کنند.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های گیم پس 

Tunic

یکی از سورپرایزهای سال ۲۰۲۲ بازی TUNIC بود. شاید حضور آن در این فهرست و در کنار این بزرگان کاملاً شایسته نبود، اما همچنان یکی از لذت بخش‌ترین و خلاقانه‌ترین بازی‌هاست. داستان آن به شکلی هوشمندانه ارائه شده است. چیزی که این بازی را متمایز می‌کند دنیای ساخته شده با دوربین ایزومتریک است. گویی مشغول تماشای یک تابلو نقاشی هستید، گیم پلی بازی بسیار روان و لذت بخش و به راحتی قابل تسلط است، پازل‌ها نقش موثری در غوطه‌وری شما دارند. زیباترین جنبه بازی نیز تجربه مبارزه با باس‌هاست. اگر به دنبال تجربه‌ای بی‌نظیر هستید، TUNIC مقصد شماست.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های جهان باز اوپن ورلد 

Journey بیابان زرد لباس زرشکی

Journey

اگر به دنبال آرامش و آسایش روانی هستید، این بازی بهترین انتخاب است. به خاطر دارم این بازی را در همان سال عرضه روی پلی استیشن 3 تجربه کردم، تجربه‌ای عجیب و منحصر به فرد که نمی‌توان آن را به خوبی توصیف کرد. محیط بیابانی، موسیقی زیبا و معماهای ساده آن را متمایز و تبدیل به یکی از مبتکرانه‌ترین بازی‌ها کرده است. شاید از این موضوع آگاه نباشید، اما یکی از توسعه دهندگان اصلی بازی استودیو سانتا مونیکا است، استودیوی سازنده سری God of War.

نوشتار مرتبط:  فهرست کمیاب‌ترین ماشین‌های فورزا 

Gravel مسابقه افرود

Gravel

طرفداران بازی‌های ماشینی سهم خود را از لیست دارند. ویژگی بازی انتخابی ما مکانیک و فیزیک خیره کننده برای رانندگی ماشین است. این زیباترین چیزی است که بازی را متمایز می‌کند. شما از رانندگی با ماشین‌های مختلف در جاده‌های آفرود و ناهموار لذت خواهید برد. من عاشق بازی‌های ماشین سواری خارج از جاده و رالی هستم، بازی‌های مختلفی را در این سبک تجربه کرده‌ام، از سری dirt گرفته که اوج آن در نسخه دوم بود و تکرار نشد تا سری بازی‌های اختصاصی رالی wrc و غیره، تقریباً از این‌که تجربه نابی همچون dirt 2 را دوباره پیدا کنم ناامید بودم، تا این‌که به صورت اتفاقی هنگام بررسی آرشیو بازی‌ها به gravel برخورد کردم. این بازی شاهکار با بودجه اندک ساخته شده و در عین حال تجربه بدیعی را ارائه می‌دهد، عاشقان مسابقات رالی و آفرود بدون شک شیفته gravel خواهند شد، کافی است یک بار آن را امتحان کنید.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های پسا آخرالزمانی 

Metro Exodus سرباز در دهانه تونل در یخبندان بازی‌های شاهکار و ماندگار که تجربه نکرده‌اید | قسمت دوم

Metro Exodus

دوستداران بازی‌های تیراندازی یک وعده غذایی دلچسب برای شما داریم. سری مترو علاوه بر زیبایی تقریباََ باورنکردنی اسلحه‌ها و محیط، همواره با دیدگاه‌های سیاسی و تسلط بر سبک شوتر متمایز بوده است. هر بازیکنی باید آن را امتحان کند. محتوای بصری خیره کننده و داستان تأثیرگذار آن چیزی نیست که بتوان برایش مشابهی پیدا کرد. ما در مورد یک بازی درجه یک صحبت می‌کنیم، در مورد یک بازی صحبت می‌کنیم که تقریباً باور نکردنی است. این اثر هنری بیشتر از یک بازی است. تجربه‌ای ناب که در بین بازی‌های شوتر خیلی سخت همتایی برای آن پیدا می‌شود.

ما کاوش خود را در مورد این بازی‌های فوق‌العاده به پایان می‌رسانیم، بازی‌هایی که جادوی آن‌ها نه تنها در گرافیک یا سبک آن‌ها، بلکه در احساساتی که برمی‌انگیزند، داستان‌هایی که می‌گویند و تجربه‌هایی که می‌سازند نهفته است. به یاد داشته باشید که دنیای شگفتی‌ها هرگز دور از دسترس نیست. با هر بازی که انجام می‌دهید، فصل جدیدی از هیجان، خلاقیت و سرگرمی در انتظار شماست.

امیدواریم مقاله بازی‌های شاهکار و ماندگار که تجربه نکرده‌اید | قسمت دوم را دوست داشته باشید. نظر شما درباره این عناوین چیست؟ جای کدام بازی در این فهرست خالی است؟ مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها