10 نکته مخفی جی تی ای 5 که نمی‌دانستید

10 نکته مخفی جی تی ای 5 که نمی‌دانستید ایستر اگ و رازهای جی تی ای وی gta v

با وجود چنین دنیای باز و گسترده، Rockstar فضای زیادی برای مخفی کردن ایستر اگ و اشارات جذاب به دیگر آثار در Grand Theft Auto V داشت. در اینجا برخی از آن‌ها که به خوبی پنهان شده‌اند و گیمرهای حرفه‌ای تنها تعداد کمی از آن‌ها را می‌دانند را فهرست کرده‌ایم. با ما همراه شوید تا به 10 نکته مخفی جی تی ای 5 که نمی‌دانستید بپردازیم.

درست است که gta 5 در سال ۲۰۱۳ منتشر شده، اما هنوز هم یک بازی فوق‌العاده محبوب است که گیمرها آن را روی کنسول‌های مختلف می‌خرند و بازی می‌کنند. در حالی که به نظر می‌رسد محبوبیت بازی‌های دیگر طی سال‌ها پس از انتشارشان کاهش می‌یابد، GTA V یکی از بازی‌هایی است که طرفداران از آن سیر نمی‌شوند و احتمالاً تا زمانی که جی تی ای 6 عرضه شود – یا حتی بعد از آن – همچنان محبوب باقی خواهد ماند.

بخشی از چیزی که این بازی را بسیار محبوب نگه داشته است این واقعیت است که بازیکنان اساساً می‌توانند هر کاری را که می‌خواهند در جهان جی تی ای وی انجام دهند. بازیکنان می‌توانند کارها و مأموریت‌ها را انجام دهند یا فقط در GTA Online و لس سانتوس چرخ بزنند و در حالی که آن‌ها در اطراف این دنیای عظیم پرسه می‌زنند، می‌توانند تعداد زیادی اسرار کوچک پنهان و ایستر اگ‌های جذاب را کشف کنند. پیدا کردن برخی از آن‌ها بسیار سخت است و فقط سخت‌کوش‌ترین طرفداران GTA می‌دانند کجا به دنبال آن‌ها بگردند. برای مطلع شدن از ۱۰ تا از جالب‌ترین نکات مخفی و ایستر اگ‌های جذاب که در جهان GTA V پنهان شده‌اند، به خواندن ادامه دهید!

نوشتار مرتبط:  جنجال بزرگ سر قیمت gta 6 جی تی ای 6 

کتاب رد دد جی تی ای 5

10 نکته مخفی جی تی ای 5 که نمی‌دانستید

۱۰. رمان رد دد

جی تی ای و رد دد ریدمپشن هر دو سری بازی‌های محبوبی هستند که توسط یک توسعه دهنده ساخته شده‌اند. به همین دلیل، تعداد زیادی کراس اوور بین این دو سری وجود دارد. بنابراین، جای تعجب نیست که یک ایستر اگ در GTA V پنهان شده باشد که به دیگر سری بزرگ Rockstar اشاره می‌کند.

در قفسه‌های مختلف کتاب در جهان جی تی ای 5، طرفداران چشم عقابی و کنجکاو ممکن است متوجه شوند که یکی از کتاب‌ها عبارت «Red Dead» را یدک می‌کشد و توسط شخصی به نام J. Marston نوشته شده است. این به وضوح اشاره‌ای به فرانچایز Red Dead Redemption دارد و بسیاری از طرفداران معتقدند که جک مارستون این رمان را نوشته است و رد دد 2 نیز به آن اشاره می‌کند.

نوشتار مرتبط:  راز و نکات مخفی جی تی ای سن آندریاس 

اشاره به تلما و لوئیز در جی تی ای وی ماشین بنفش لبه پرتگاه

۹. تلما و لوئیز

راز های مخفی جی تی ای وی

تلما و لوئیز فیلمی است که در سال ۱۹۹۱ اکران شد و داستان دوستان صمیمی را دنبال می‌کند که فراری از قانون هستند. این فیلم اولین معرفی بسیاری از افراد با بازیگر سرشناس برد پیت بود و در طول سال‌ها تبدیل به فیلمی محبوب شده است.

اگر خوش شانس باشید و بین ساعت ۷ تا ۸ بعد از ظهر در جی تی ای 5 در حال پرواز با هلیکوپتر در نزدیکی Raton Canyon باشید، در واقع یکی از نمادین‌ترین صحنه‌های فیلم را خواهید دید که در بازی بازسازی شده است. بازیکنانی که در منطقه مناسب پرواز می‌کنند، می‌توانند مانند فیلم، یک برخورد پلیس و ماشینی را ببینند که دو زن داخل آن هستند و ماشین را از لبه صخره می‌رانند.

نوشتار مرتبط:  راهنمای جی تی ای آنلاین gta online برای مبتدیان 

روح زن در جی تی ای وی نوشته خونی بالای کوه

۸. روح جولین

راز های جی تی ای 5 ترسناک

این نکته مخفی یکی از مواردی است که بسیاری از طرفداران GTA 5 احتمالاً قبلاً با آن آشنا هستند، اما با توجه به این‌که ایستر اگ در مکانی نسبتاََ دور قرار دارد، احتمالاً افراد کمی شخصاً آن را تجربه کرده باشند و صرفاً ویدیو آن را دیده‌اند. اگر بازیکنی بین ساعت ۱۱ شب تا نیمه شب به Mount Gordo سفر کند، می‌تواند روح زنی را ببینید که گفته می‌شود توسط شوهرش به قتل رسیده است.

این منطقه خطرناک است، زیرا حیوانات وحشی که در آنجا قرار دارند می‌توانند بلافاصله بازیکن را بکشند، اما ارزش آن را دارد که از کوه بالا بروید و سعی کنید روح Jolene را ببینید. شما حتی می‌توانید نام Jock را که با خون نوشته شده است را نیز در اطراف کوه ببینید، احتمالاً کنایه‌ای از این واقعیت است که شوهر جولین، جوک کرانلی، متهم به هل دادن او از این کوه است.

نوشتار مرتبط:  بهترین رمزهای جی تی ای 

تروور ژاکت سفید با طرح خرچنگ طلایی در پشت gta 5

۷. یک ژاکت آشنا

وسایل مخفی در جی تی ای 5

راندن Drive فیلمی است که در آن رایان گاسلینگ به عنوان یک راننده فرار بازی می‌کند. این فیلم در سال ۲۰۱۱ اکران شد و مورد علاقه بسیاری از علاقه مندان به فیلم‌های اکشن و جنایی است. با توجه به اینکه این فیلم بسیار شبیه چیزی است که بسیاری از افراد در GTA V انجام می‌دهند، جای تعجب نیست که اشاره‌ای به این فیلم در بازی وجود داشته باشد.

اگر به فروشگاه لباس فروشی در بلین کانتی بروید و لباس‌های آن‌ها را بررسی کنید، ژاکتی به نام «Champagne Driver Blouson» پیدا خواهید کرد. این یک ژاکت سفید با لبه مشکی و یک خرچنگ طلایی در پشت است که با لباسی که گاسلینگ در فیلم پوشیده بود یکسان نیست، اما به وضوح ادای احترامی به فیلم است.

نوشتار مرتبط:  آخرین اطلاعات درباره gta 6 جی تی ای 6 

اسکلت نهنگ غول پیکر در زیر آب جی تی ای وی

۶. اسکلت نهنگ غول پیکر

ده راز و نکته مخفی جی تی ای 5

چیزهای غیرعادی زیادی در جهان جی تی ای 5 پنهان شده‌اند. از ارواح گرفته تا رمز و راز قتل و بشقاب پرنده، چیزهای زیادی برای بازیکن وجود دارد که وقتی مشغول انجام کار، پول درآوردن و دزدی ماشین نیست، کشف کند.

یکی از غیرعادی‌ترین چیزهایی که یک بازیکن می‌تواند در بازی پیدا کند اسکلت یک نهنگ غول پیکر است. بازیکنانی که در سواحل Banham Canyon غواصی می‌کنند می‌توانند این اسکلت غول پیکر را در کف اقیانوس پیدا کنند. اگرچه زمانی مردم معتقد بودند که این اسکلت یک هیولای دریایی است، اما از آن زمان ثابت شده است که این یک نهنگ است. شاید اسکلت این موجود چندان عجیب و غریب نباشد، اما کشف آن بسیار جالب است.

نوشتار مرتبط:  تریلر جدید gta 6 جی تی ای 6 

معمای کوه تله کابین چیلیاد جی تی ای 5

۵. راز کوه چیلیاد

بهترین راز جی تی ای 5

معمای Mount Chiliad از زمانی که برای اولین بار در GTA V کشف شد، اینترنت را مجذوب خود کرده است. این معما هنوز حل نشده است و با توجه به اینکه بازی اکنون 10 سال از عمرش می‌گذرد، گواهی بر پیچیدگی آن است. راز را می‌توان در ایستگاه تله کابین در قله کوه چیلیاد کشف کرد. روی دیوار نقشه‌ای از چیزی که شبیه کوه چیلیاد به نظر می‌رسد حک شده است و به چندین شیء مخفی اشاره می‌کند و چندین چیز جالب دیگر مانند یک بشقاب پرنده را نشان می‌دهد. بازیکنان هنوز نتوانسته‌اند تأیید کنند که آیا نقشه پر رمز و راز Mount Chiliad واقعاً به چیزی اشاره می‌کند یا صرفاً به‌عنوان یک طراحی تصادفی وجود دارد که می‌خواهد بازیکن را گیج کند. چندین نظریه و تئوری در مورد رمز و راز Mount Chiliad در GTA V وجود دارد که همه آن‌ها بی نهایت جذاب هستند.

نوشتار مرتبط:  چرا جی تی ای 6 منتشر نمی‌شود 

لستر جی تی ای 5 پوستر بشقاب پرنده

۴. دکور لستر

رازها و نکات مخفی جی تی ای وی

لستر یکی از بسیاری از NPC‌های موجود در بازی است که می‌تواند به بازیکن کوئست بدهد و به طور کلی به آن‌ها کمک کند تا در طول بازی به یک مغز متفکر جنایتکار تبدیل شوند. هرکسی که با جی تی ای وی آشنایی داشته باشد، می‌داند که لستر قطعاً یک نرد است و بازدید از خانه او این را به شما نشان می‌دهد.

خانه او پر از انواع ارجاعات فرهنگ عامه و ایستر اگ است. در میان آن‌ها چیزهایی مانند این پوستر یک بشقاب پرنده با عبارت «حقیقت را بپذیر» در پایین وجود دارد. این قطعاً اشاره‌ای به پوستر نمادین دفتر فاکس مولدر در The X-Files است.

نوشتار مرتبط:  پیش بینی تاریخ انتشار جی تی ای 6 

زامبی جی تی ای 5

۳. زامبی جی تی ای

راز های عجیب مخفی در بازی gta 5

قطعاً می‌توان گفت که لس سانتوس افراد منحصر به فردی دارد که در آنجا زندگی می‌کنند. برخی از آن‌ها نقش مهم‌تری در داستان بازی می‌کنند، اما همه آن‌ها جالب هستند. گراهام در میان شخصیت‌های جالب، اگرچه برای داستان بی‌اهمیت است، اما طرفداران زیادی پیدا کرده است. او بیشتر با نام «زامبی Vinewood» شناخته می‌شود و یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های بازی GTA V است.

گراهام به عنوان شخصیتی از Vinewood Zombie، فیلمی از این فرنچایز، لباس پوشیده است. اگر ۱۰ دلار به او بدهید، حتی می‌توانید با این شخصیت عکس بگیرید! اگر با گراهام به عنوان تروور صحبت کنید، ترور اطلاعاتی در مورد زندگی و برادر متوفی خود فاش خواهد کرد.

نوشتار مرتبط:  بررسی نقشه gta 6 جی تی ای 6 

دریچه سریال گمشده لاست در زیر آب جی تی ای 5 زیر دریایی

۲. دریچه سریال گمشده

۱۰ راز مخفی GTA 5 که کمتر کسی دیده است

سریال تلویزیونی Lost یکی از سریال‌های پرطرفداری است که قطعاً اسرار و ایستر اگ‌های مخصوص به خود را دارد که طرفداران متعهد دوست دارند دوباره آن را تماشا کنند و سعی در یافتن آن‌ها داشته باشند. این مجموعه سه سال قبل از انتشار GTA 5 به پایان رسید، اما این موضوع مانع از ارجاع سازندگان به سریال در این بازی نشد.

اگر به اقیانوس در سواحل Sandy Shores بروید، بازیکنان این ایستر اگ مرتبط با سریال لاست را در اقیانوس پیدا خواهند کرد. این نکته مخفی جی تی ای 5 در اعماق اقیانوس قرار دارد، بنابراین بازیکنان قطعاً به یک زیردریایی نیاز دارند و نمی‌توانند زمان زیادی را به دریچه نگاه کنند وگرنه بازنخواهند گشت.

نوشتار مرتبط:  کیفیت جی تی ای 6 روی ایکس باکس سری اس 

آدم فضایی زیر رودخانه یخ زده جی تی ای 5

۱. موجود فضایی یخ زده

رازهای پنهان جی تی ای 5

این واقعیت که در سراسر جی تی ای 5 GTA V بشقاب پرنده وجود دارد، بر کسی پوشیده نیست. حتی یک طرفدار معمولی این بازی جهان باز می‌داند که چندین بشقاب پرنده وجود دارد که می‌توان در بازی مشاهده کرد، اما چند نفر می‌دانستند که یک بیگانه واقعی یخ زده و در زیر یخ پنهان شده است؟

این ایستر اگ و نکته مخفی را فقط می‌توان در اولین مأموریت بازی جی تی ای 5 مشاهده کرد، بنابراین بسیاری از مردم بدون اینکه هرگز آن را ببینند از کنار آن عبور می‌کنند. بعد از اینکه ماشین فرار را در North Yankton دریافت کردید، در کنار رودخانه رانندگی خواهید کرد، اگر از ماشین خارج شوید و به سطح رودخانه یخ زده نگاه کنید، یک موجود بیگانه را در آن زیر خواهید دید.

خب دوستان این هم از 10 نکته مخفی جی تی ای 5 که نمی‌دانستید، کدام نکته و ایستر اگ برای شما تازگی داشت و کدام را می‌دانستید؟ دوست دارید چه نکته و راز دیگری از gta 5 را به این فهرست اضافه کنید؟ مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

4.2 30 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
23 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها