دلایل منطقی تأخیر جی تی ای 6

دلایل منطقی تأخیر جی تی ای 6 کاور gta 6 زن کنار لامبورگینی با عینک دودی

از عرضه آخرین جی تی ای 10 سال می‌گذرد. پیش از این حداکثر فاصله بین بازی‌های جی تی ای به 5 سال می‌رسید و راکستار در طول نسل چندین بازی عرضه می‌کرد. اما در نسل هشتم شاهد این بودیم که آن‌ها صرفاً یک بازی عرضه کردند، بازی شاهکار رد دد 2. چرا عرضه جی تی ای این‌قدر طول کشیده است؟ دلایل منطقی تأخیر جی تی ای 6 چیست؟

راکستار نخستین بار نزدیک به 2 سال پیش در دست ساخت بودن بازی gta 6 را به صورت رسمی تأیید کرد. آن‌ها توسعه بازی را با یک پست بلاگ ساده بدون هیچ تصویر و تریلری تأیید کردند و گفتند روند ساخت Grand Theft Auto VI به آرامی پیش می‌رود و در ادامه اطلاعات بیش‌تری ارائه خواهد شد. اما هنوز اطلاعات جدیدی ارائه نداده‌اند.

شاید راکستار در تأیید رسمی بازی عجله کرده باشد، چرا که این موضوع طرفداران را امیدوار کرده بود که به زودی شاهد gta 6 باشند. این تأخیر ممکن است باعث شود که گیمرها علاقه و اشتیاق خود را نسبت به این بازی از دست بدهند، عنوانی که نمی‌توان انکار کرد تا کنون بیشترین محبوبیت را داشته است. اما با افشای مکرر و شایعات و سکوت Rockstar در تمام این مدت ممکن است که این شور و شوق در نقطه‌ای خاموش شود.

نوشتار مرتبط:  اظهارنظر بازیگر زن درباره شخصیت لوسیا جی تی ای 6 

تا به حال، کسانی که منتظر بازی هستند، برای بررسی بازی جی تی ای 6 اشتیاق خود را حفظ کرده‌اند و به درزها و شایعات توجه می‌کنند. اگرچه این اطلاعات غیررسمی از طرف‌های غیر مرتبط با سازنده به دست آمده، اما تنها منبعی است که شوق و اشتیاق طرفداران نسبت به بازی را تجدید می‌کند. عنوانی که هنوز ناشناخته است.

دلایل منطقی تأخیر جی تی ای 6

ممنون که به ما اطلاع دادی بازی در دست توسعه است راک استار، اما دلیل این همه تأخیر و تعلل در رونمایی و ارائه اطلاعات حتی جزئی از بازی gta 6 چیست؟ آیا علاقه بیش از حد به شیر دوشی از جی تی ای آنلاین GTA Online دلیل اصلی این امر است؟ یا نشت‌های عظیم اخیر؟

نوشتار مرتبط:  طرفداران آرزوی بازگشت فیزیک واقع گرایانه ماشین در جی تی ای 6 را دارند 

شیردوشی راکستار از جی تی ای 5

۱) شیردوشی از GTA 5

شکی وجود ندارد که GTA Online یک موفقیت بی‌نظیر بوده است، حتی خود سازندگان در Rockstar هم از این موفقیت غیرمنتظره شگفت زده شدند. این موفقیت باعث شد که راکستار به حمایت از بازی با محتوای متنوع برای بیش از ۱۰ سال ادامه دهد و پشتیبانی از بازی همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر، بازی همچنان بازیکنان جدیدی را به سمت خود جذب می‌کند و سودهای کلانی به جیب بازیسازان سرازیر می‌کند تا جایی که به بزرگترین عنوان سرگرمی از نظر فروش و جمع آوری سود تبدیل شده است.

این موضوع ممکن است راک استار را در انتشار بازی بعدی یعنی GTA 6 دو دل کند، چرا که ممکن است باعث ایجاد شکاف در انتقال به بازی جدید شود و در نتیجه درآمد پایدار جی تی ای 5 کاهش پیدا کند. شاید انتقال از یک قسمت به قسمت دیگر باعث عقب نشینی شود، حتی اگر موقتی باشد، یا راک استار نگران از دست دادن این موفقیت و عدم تکرار آن با جی تی ای 6 است. موفقیتی که از ابتدا انتظار نمی‌رفت حاصل شود و سازندگان را نیز غافلگیر کرد.

بنابراین راک استار می‌خواهد از موفقیت بازی کنونی حداکثر بهره برداری را کند و تداوم این موفقیت ممکن است باعث تعلل این شرکت در رونمایی و انتشار بازی gta 6 شود.

نوشتار مرتبط:  راکستار علاوه بر جی تی ای 6 روی یک بازی جدید در حال کار است 

۲) لو رفتن جی تی ای 6

همچنین یکی دیگر از دلایل احتمالی برای این همه تأخیر در رونمایی از بازی Grand Theft Auto 6، لو رفتن اطلاعاتی است که در سپتامبر سال گذشته رخ داد، زمانی که بسیاری از ویدئوها و مطالب سرقت شده از داخل شرکت Rockstar از طریق هک سرورها در اینترنت منتشر شد. هکی که توسط یک نوجوان صورت گرفت.

این لو رفتن‌ها جزئیات زیادی را که در گذشته فقط در حد شایعه بودند را تأیید کرد، مانند حضور دو قهرمان مرد و زن در بازی جی تی ای 6. این اطلاعات مکانیزم‌های جدید گیم پلی را فاش کردند و همچنین دنیای بازی را که در Vice City خواهد بود.

نوشتار مرتبط:  بررسی نقشه فاش شده از جی تی ای 6 

اگرچه راک استار اعلام کرد که این اطلاعات فاش شده هیچ تأثیری بر برنامه توسعه بازی نداشته است، اما این اظهارات ممکن است فقط برای اطمینان بخشیدن به سرمایه گذاران و مخاطبان بوده باشد. این افشای اطلاعات ممکن است اثراتی داشته باشد که شرکت را وادار کند تا بسیاری از محتوایی را که بدون هیچ کنترلی در اینترنت پخش شده را لغو کند.

این احتمال وجود دارد که هک صورت گرفته راکستار را بر آن داشته باشد که تصمیمی داخلی بگیرد و برخی از عناصر و محتواهای gta vi را کنار بگذارد و تعدادی دیگر را اصلاح کند. چرا که بسیاری از ایده‌ها و مکانیک‌های بازی از طریق بیش از ۹۰ ویدیوی مختلف منتشر شده توسط هکر سوخت شده و لو رفته‌اند.

شاید این دلیل هم منطقی باشد، اما در عوض، چه در بودجه توسعه و چه در زمان اضافی که توسعه دهندگان برای انجام این تغییرات مهم قبل از رونمایی و آماده شدن بازی نیاز دارند، هزینه گزافی خواهد داشت.

نوشتار مرتبط:  ایکس باکس سری اس کیفیت جی تی ای 6 را محدود می‌کند 

حال سوال اینجاست که بازی GTA 6 چه زمانی معرفی و عرضه می‌شود؟

پاسخ به این سؤال همچنان دشوار است، اما برخی از تحلیلگران انتظار دارند جی تی ای 6 تا قبل از پایان سال جاری رونمایی شود. در حالی که انتظار می‌رود در فصل تعطیلات سال آینده ۲۰۲۴ یا شاید حداکثر اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه شود.

اگر می‌خواهید منتظر اطلاعات رسمی در خصوص جی تی ای 6 باشید، کافی است سایت ساویس‌گیم را دنبال کنید تا به محض معرفی شدن، آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌های gta 6 و سایر بازی‌های ویدیویی را در اختیار شما قرار دهیم.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ دلایل منطقی تأخیر جی تی ای 6 از نظر شما چه هستند؟ برای تجربه gta 6 مشتاق هستید؟ مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

4.1 7 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها