ایکس باکس سری اس کیفیت جی تی ای 6 را محدود می‌کند

ایکس باکس سری اس کیفیت جی تی ای 6 را محدود می‌کند شخصیت زن جی تی ای 6 gta 6

طرفداران جی تی ای شروع به ابراز نگرانی در خصوص کیفیت بازی کرده‌اند. انجمن جی تی ای 6 gta 6 نگران این است که ایکس باکس سری اس xbox series s روی کیفیت نهایی بازی تأثیر منفی بگذارد. به نظر شما آیا ایکس باکس سری اس کیفیت جی تی ای 6 را محدود می‌کند؟

اخیراََ پستی در انجمن جی تی ای 6 منتشر شده که همه طرفداران را به فکر فرو برده است. بیش‌تر گیمرهایی که در این پست مشارکت داشته‌اند معتقد هستند که ایکس باکس سری اس، کنسول نسل 9  مایکروسافت که نسبت به سایرین قدرت به مراتب کمتری دارد، مانع از رسیدن بازی جی تی ای 6 gta vi به کیفیت نهایی خواهد شد. به خصوص این‌که طبق شایعات بازی قرار است انحصاری نسل 9 باشد و شاهد عرضه جی تی ای 6 برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نخواهیم بود.

نوشتار مرتبط:  اگر ایکس باکس سری اس Xbox Series S نخریده‌اید، بروید خدا را شکر کنید! 

راکستار معمولاً ابتدا بازی‌های خود را برای کنسول‌های بازی عرضه می‌کند و با تمرکز روی این سخت‌افزارها سعی می‌کند بالاترین کیفیت ممکن را ارائه دهد. سپس با تأخیر به سراغ نسخه کامپیوتر می‌رود. البته اگر نسخه کامپیوتری در کار باشد. اما وجود دستگاه ایکس باکس سری اس که به هر حال یک کنسول نسل 9 تلقی می‌شود، همه معادلات را به هم زده است. گیمرها می‌ترسند این کنسول سدی در راه شکوفایی بازی‌ها باشد و کیفیت بازی‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس را محدود کند.

همه این ماجرا و بحث سر کیفیت بازی جی تی ای 6 از صفحه رسمی gta 6 در انجمن ردیت شروع شد. جایی که یکی از گیمرها پستی با این مضمون منتشر کرد: «به نظر شما ایکس باکس سری اس روی کیفیت جی تی ای 6 تأثیر می‌گذارد»

نوشتار مرتبط:  آیا ایکس باکس سری اس در سال 2023 ارزش خرید دارد؟ 

نظرات در خصوص عملکرد جی تی ای 6 روی ایکس باکس سری اس متفاوت است

میزان مشارکت و تعامل زیر این پست طبق انتظار بالا بود. در حالی که بسیاری از گیمرها معتقد هستند که کیفیت جی تی ای 6 روی ایکس باکس سری اس کمتر خواهد بود، اما گروهی هم می‌گویند راکستار تمام تلاش خود را می‌کند که بازی روی پلتفرم‌های مختلف بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد.

برخی از گیمرها هم می‌گویند که بازی روی هر پلتفرم عملکرد متناسب با آن را خواهد داشت و با این‌که همه پلتفرم‌ها از لحاظ معماری سخت‌افزار شباهت زیادی به هم دارند، اما راکستار تلاش خواهد کرد که جی تی ای 6 به بهترین نحو روی ایکس باکس سری اس اجرا شود. به عنوان مثال حذف فناوری رهگیری پرتو ری تریسینگ، محدود کردن رزولوشن بازی از 4k به 1440p و همچنین قفل کردن نرخ فریم بازی روی 30 می‌تواند بسیاری از محدودیت‌های سخت‌افزاری سری اس را دور بزند. علاوه بر این سازندگان می‌توانند با اعمال محدودیت‌هایی مانند کاهش تعداد شخصیت‌های در صحنه، کم کردن وسایل نقلیه و اشیاء متحرک، عملکرد بازی را نرم و روان کنند.

دستکاری چنین عناصری چندان تأثیری بر کیفیت نهایی بازی روی سایر پلتفرم‌ها نخواهد داشت. گیمرها امیدوار هستند که علیرغم قدرت کم سری اس راکستار نهایت تلاش خود را برای بهینه‌سازی بازی انجام دهد. آن‌ها می‌توانند یک تیم را مسئول کار روی نسخه سری اس قرار دهند، تیم دیگری را به سری ایکس و پلی استیشن 5 اختصاص دهند تا همه نسخه‌ها از HDR و فناوری رهگیری پرتو پویا بهره‌مند شوند.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های ایکس باکس سری اس Xbox Series S که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند 

با همه این‌ها عده‌ای از طرفداران و گیمرها هم هستند که می‌گویند ایکس باکس سری اس مانع شکوفایی بازی خواهد بود. آن‌ها معتقدند در سال‌های آتی که پشتیبانی مایکروسافت از سری اس خاتمه می‌یابد، می‌توانیم شاهد عرضه یک به‌روزرسانی برای جی تی ای 6 باشیم که قدرت واقعی نسل 9 را به تصویر بکشد. مانند یک به‌روزرسانی از نسل قدیم به جدید.

راکستار هنوز در خصوص جی تی ای 6 اطلاعات چندانی را منتشر نکرده است. فقط این را می‌دانیم که بازی در دست ساخت است. چندی پیش نیز تصاویر و ویدیو نسخه اولیه بازی gta 6 فاش شد که طرفداران را ناامید کرد.

نظر شما در خصوص این موضوع چیست؟ آیا ایکس باکس سری اس کیفیت جی تی ای 6 را محدود می‌کند؟ به نظر شما ایکس باکس سری اس ترمز نسل جدید است؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

4 10 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
22 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها