معرفی استودیوهای بازیسازی: تری آرک

معرفی استودیوهای بازیسازی: تری آرک لوگو treyarch و نمایی از بازی کالاف دیوتی

استودیوی بازیسازی Treyarch Corporation (سابقاً Treyarch Invention LLC) یک توسعه دهنده بازی ویدیویی آمریکایی است که در سانتا مونیکا، کالیفرنیا مستقر است. این استودیو در سال 1996 توسط پیتر آکمن و دوگان کوسلو تأسیس و در سال 1996 توسط اکتیویژن خریداری شد. این استودیو به خاطر کار روی مجموعه بازی کالاف دیوتی (Call of Duty) که در کنار Infinity Ward ،Sledgehammer Games و Raven Software آن را توسعه می‌دهد، شناخته شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی تری آرک (Treyarch) بپردازیم.

معرفی کوتاه استودیو بازیسازی تری آرک:

  • نام سابق: Treyarch Invention LLC (1996-2001)
  • نوع فعالیت: زیرمجموعه
  • سال تأسیس: 1996، 27 سال پیش
  • بنیانگذاران:         
  • پیتر اکمن
  • دوغان کوسلو
  • دفتر مرکزی: سانتا مونیکا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
  • افراد کلیدی:
  • مارک لامیا (رئیس)
  • دیوید ووندرهار (مدیر طراحی استودیو)
  • کریگ هیوستون (نویسنده اصلی)
  • برایان توئی (کارگردان و آهنگساز صوتی)
  • بازی‌های شاخص: سری ندای وظیفه (2005 تا کنون)
  • تخمین تعداد کارمندان: 250 نفر
  • شرکت مادر: Activision (2001 تا کنون)

نوشتار مرتبط:  مقایسه‌ی استودیوهای داخلی پلی استیشن با ایکس باکس 

بازی های کالاف دیوتی تری آرک

تاریخچه تری آرک

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، استودیو Treyarch در سال 1996 با نام Treyarch Inventions تاسیس و در سال 2001 توسط Activision خریداری شد. همچنین در سال 2005، Gray Matter Studios در Treyarch ادغام شد.

در جریان کنوانسیون بازی‌های لایپزیگ در سال 2007، Activision اعلام کرد که Treyarch یکی از ۳ توسعه‌دهنده اولین بازی اقتباسی جیمز باند آن‌هاست. بازی 007: Quantum of Solace در تاریخ 31 اکتبر 2008 در اروپا و 4 نوامبر 2008 در آمریکای شمالی منتشر شد. Vicarious Visions نسخه Nintendo DS و Eurocom نسخه PlayStation 2 را توسعه دادند.

Treyarch یک توسعه دهنده بزرگ در سری Call of Duty است. بازی کالاف دیوتی بلک اپس 2 Call of Duty: Black Ops II رکورد بزرگ‌ترین عرضه صنعت سرگرمی در تاریخ را در هر نوع مدیوم سرگرمی در اختیار داشت و رکورد فروش را تنها 24 ساعت پس از انتشار شکست. این رکورد تا زمانی که جی تی ای وی از آن پیشی گرفت در اختیار تری آرک بود. فروش بلک اپس 2 در سراسر جهان به 650 میلیون دلار در عرض 5 روز پس از انتشار رسید. در ادامه Treyarch روی نسخه Wii U بازی Call of Duty: Ghosts کار کرد تا آن را برای کنسول نینتندو بهینه کند. آخرین بازی ویدیویی Treyarch، بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 (Call of Duty: Modern Warfare II) است که با همکاری Infinity Ward ساخته شده است. این بازی در تاریخ 28 اکتبر 2022 منتشر شد.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام استودیوهای داخلی مایکروسافت 

دن بانتینگ بازی کالاف دیوتی بلک اپس 4

حواشی Treyarch

دن بانتینگ، که از حدود سال 2003 رهبری Treyarch را بر عهده داشت، در یک گزارش تحقیقی توسط وال استریت ژورنال در رابطه با شکایتی که ایالت کالیفرنیا علیه اکتیویژن بلیزارد به دلیل بدرفتاری و تبعیض در محل کار ارائه کرده بود، نام برده شد. بنا بر گزارش‌ها، بانتینگ در سال 2017 با یک کارمند بدرفتاری کرده بود، اما بابی کوتیک، مدیر عامل اکتیویژن بلیزارد، او را سر پست خود نگه داشت. پس از اینکه وال استریت ژورنال تحقیقات خود را آغاز کرد، بانتینگ اخراج شد.

Treyarch پیش از معروفیت

استودیو تری آرک پیش از کار کردن روی کالاف دیوتی، بازی‌های مختلفی را روانه بازار کرده است. بازی‌هایی همچون مرد عنکبوتی، هاکی، مسابقات ورزشی المپیک و غیره. این استودیو همچنین بازی‌های مختلفی را برای کنسول‌های نینتندو پورت کرده است.

برخی از طرفداران کالاف دیوتی معتقدند تری آرک استودیوی بهتری برای هدایت این فرانچایز پرطرفدار است. بازی‌های ساخته شده توسط این استودیو تنوع و گان‌پلی لذت‌بخشی را ارائه کرده‌اند. بازی‌هایی همچون کالاف دیوتی بلک آپس، کالاف دیوتی 5 ورد ات وار و نسخه‌های دیگری که هر کدام پیشگام و متنوع بوده‌اند.

نظر شما در خصوص استودیو بازیسازی تری آرک چیست؟ طرفدار بازی‌های این استودیو هستید؟ اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها