پدرخوانده وحشت از برنامه‌های خود می‌گوید

پدرخوانده وحشت از برنامه‌های خود می‌گوید شینجی میکامی

شینجی میکامی، پدرخوانده وحشت، در جدیدترین مصاحبه از برنامه‌های آینده خود می‌گوید. شینجی میکامی، بنیانگذار Tango Gameworks، از بازی جدید خود و این‌که دوست دارد هنرصنعت را متحول کند صحبت می‌کند. استاد شینجی میکامی بیش‌تر برای خلق رزیدنت اویل، تهیه کنندگی رزیدنت اویل 2 و 3، نویسندگی و کارگردانی رزیدنت اویل 4، تأسیس Tango Gameworks در ۲۰۱۰ و کارگردانی The Evil Within شناخته می‌شود.

در طی چند سال اخیر استاد میکامی بیش‌تر نقش تهیه‌کنندگی و نظارت را بر عهده داشتند. بازی‌هایی همچون The Evil Within 2 و Ghostwire Tokyo ثمره‌ی نظارت استاد هستند. در جدیدترین مصاحبه با Jun Takeuchi، میکامی گفت که ۲ آرزو دارد، ساخت بازی‌های پایا که هنرصنعت را متحول کنند، و ساخت یک بازی دیگر که همیشه در سودای آن بوده است.

«این چیزی است که تا کنون موفق به انجام آن نشده‌ام. من می‌خواهم یک بازی جدید برای نسل جوان بازیسازان بسازم که در آن از شیوه‌های تجدید پذیر و پایا استفاده شود. یعنی چه؟ یعنی یک بازی که روی اهداف تجدید پذیر و قابل بازیافت متمرکز باشد.»

توسعه تجدیدپذیر در مجموع ۱۷ هدف را پیگیری می‌کند که توسط سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ تنظیم شده‌اند. در واقع این یک خط مشی برای دنبال کردن صلح، آرامش برای مردم و سیاره زمین است. هدف هشتم این برنامه مورد توجه استاد میکامی است. هدفی که رشد اقتصادی، خلاقیت و کار قابل قبول برای همه را دنبال می‌کند.

پدرخوانده وحشت از برنامه‌های خود می‌گوید شینجی میکامی نشسته روی صندلی رو به دوربین

«بله من می‌خواهم یک بازی پایا توسعه دهم. یک بازی که اهداف والا را دنبال می‌کند و فرهنگ بازی‌سازی را متحول می‌سازد. البته شیوه ساخت بر حسب نتیجه تغییر می‌کنند. اگر نتیجه قابل قبول باشد، رویه هم تغییر می‌کند. منتهی تغییر دادن کل هنرصنعت خیلی دشوار است.»

«من می‌خواهم این فرهنگ را پایه‌گذاری کنم. این یکی از کارهایی است که دوست دارم انجام دهم. در این صورت حتی اگر بازنشسته شوم هم یک هدف بزرگ در Tango Gameworks را محقق ساخته‌ام.»

«کار دیگری که می‌خواهم انجام دهم این است که بازی خودم را بسازم. دوست دارم یک بازی دیگر بسازم. در حال حاضر به آرامی در حال محیا کردن شرایط برای این منظور هستیم. در نهایت برای این‌که این آرزو را عملی کنم می‌بایست همه کارهای رنج‌آور را به شخص دیگری محول کنم.»

پدرخوانده وحشت از برنامه‌های خود می‌گوید شینجی میکامی و جون تاکیوچی مصاحبه رزیدنت اویل

در ادامه جون تاکیوچی روی صحبت‌های شینجی میکامی تأکید کرد و پرسید:

«بنابراین شما می‌خواهید بازی خودتان را بسازید، یک بازی که اهداف پایا را دنبال می‌کند و به این شیوه توسعه یافته؟»

میکامی گفت:

«ببینید، قبل از هر چیز من می‌خواهم هر بازی که دوست دارم بسازم، البته نه هر بازی، ولی در مجموع برنامه دارم پروژه‌ای که دوست دارم را توسعه دهم. در ادامه دوست دارم این بازی را با افراد جوان توسعه دهم. به این دلیل که به نسل جوان فرصتی داده باشم.»

«پروژه جدید حتی اگر یک بازی کوچک باشد هم اشکالی ندارد. اگر وقت کافی داشته باشند، آن‌ها فرصت این را خواهند داشت که ایده‌های مختلف را روی بازی پیاده‌سازی کنند. این شیوه و هدف کاری من است.»

«ما هنوز موفق به ساخت بازی مورد علاقه من نشدیم، ولی دوست دارم که این کار را عملی کنیم. البته اگر بتوانم آن را عملی کنم. من دوست دارم چیزی بسازم.»

تاکیوچی پرسید:

«یعنی شما دوست دارید یک بازی بسازید که نسبت به آن احساس شخصی دارید و دغدغه شماست؟»

میکامی در پاسخ:

«بله، فکر کنم.»

پایان مصاحبه

شینجی میکامی در e3 2019

استاد میکامی ۲ سال پیش گفتند که می‌خواهند حداقل یک بازی دیگر را توسعه دهند. ایشان این را هم اضافه کردند که بازی جدید آن‌ها لزوماً ترسناک نخواهد بود و ایده‌های فراوانی دارند.

نظر شما در این خصوص چیست عزیزان؟ دوست دارید بازی جدید شینجی میکامی در چه سبکی باشد؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها